.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Сваляне на картер на 325tds
ник написа:Някакво развитие по темата?
Никакво.
Картера не съм пробвал да го свалям.
Карам с гъсто масло в скоростите вече 16 000км.
Според мен ми тропа маховика.
- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Сваляне на картер на 325tds
ник написа:Аз съм с нов маховик и пак се чува претракване
Нов от магазина или си го сменил с друг, който е втора ръка?
- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Сваляне на картер на 325tds
ник написа:Чисто нов е колега на LUK
Добре.
Тракането е от скоростната кутия. Това е ясно. Слушах го и с мед. слушалки.
Понеже всичко изглежда здраво в кутията, аз предполагам,че ако се е разхлопал маховика е възможно да се предава неравномерно въртене на входящия вал на кутията и вътре да тропат синхронизаторите или зъбните колела.
Ако проблема не е в маховика тогава е в пружинките на синхронизаторите. Всеки синхронизатор се държи на три пружинки, които са между него и вала, на който стои.
Аз като отварях кутията видях пружинките. Но незнам колко твърди трябва да са. И съответно пах тях си ги сложих. Ако проблема е в тях, т.е. ако са омекнали значи един или няколко синхронизатора удрят по самия вал, на който стоят. Това според мен не е проблем. Няма нищо да се счупи.
- kiro_s_weberu
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 14.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: я като крадена
- Мечтае да кара: ALPINA D3
- Детайли за колата: 325 tds-овица с екстри
Re: Сваляне на картер на 325tds
Темата все пак беше за това,как да се свали картера на М51 и се надявам да бъда полезен.Тъй,като в милата ни столица дупи изобщо не съществуват,а високи бордюри още по-малко,успях някак си да спукам картер.За да си свалиш картера ти трябва канал,камъчета за BMW тип еврейска звезда,стойки,крик,яка тръба и по възможност някой,който да ти помага
1.откачаш кардана от скоростите
2.скоростната кутия трябва да се свали.Долните болтове падат лесно,но горните са малко кофти.Ползвай удължения.За по-лесно подпри скоростите ,за да не ги мислиш.Аз лично ги подпрях в канала на крик върху една метална геда.Викни приятел да крепи скоростите,докато развиваш.Те тежат поне едно 50 кила,такаче го имайте в предвид,когато намалеят болтовете.
3.Развий пръчката за масло.при мен беше на винт,но съм чувал,че на някои били на щифтове.(не ми се вярва много,ама все пак съм длъжен да спомена...)
4.Двигателя трябва да се дигне максимално нагоре.Картера е с много специфична фарма(и е различен от този на е34 tds),а около него има доста неща.Аз лично вързах единия край на вскмукателния колектор (тръбите 1 и 2 цилиндър) и с приспособления го дигнах колкото мога нагоре.другата страна на двигателя се дига отдолу.за целта взимаш яка метална тръба и я набиваш при маховика.С крик дигаш тръбата доколкото може и вече можеш да извадиш картера.
5.Сглобяваш по обратния ред и се кефиш,че краш BMW

1.откачаш кардана от скоростите
2.скоростната кутия трябва да се свали.Долните болтове падат лесно,но горните са малко кофти.Ползвай удължения.За по-лесно подпри скоростите ,за да не ги мислиш.Аз лично ги подпрях в канала на крик върху една метална геда.Викни приятел да крепи скоростите,докато развиваш.Те тежат поне едно 50 кила,такаче го имайте в предвид,когато намалеят болтовете.
3.Развий пръчката за масло.при мен беше на винт,но съм чувал,че на някои били на щифтове.(не ми се вярва много,ама все пак съм длъжен да спомена...)
4.Двигателя трябва да се дигне максимално нагоре.Картера е с много специфична фарма(и е различен от този на е34 tds),а около него има доста неща.Аз лично вързах единия край на вскмукателния колектор (тръбите 1 и 2 цилиндър) и с приспособления го дигнах колкото мога нагоре.другата страна на двигателя се дига отдолу.за целта взимаш яка метална тръба и я набиваш при маховика.С крик дигаш тръбата доколкото може и вече можеш да извадиш картера.
5.Сглобяваш по обратния ред и се кефиш,че краш BMW

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Сваляне на картер на 325tds
Браво за свършената работа.kiro_s_weberu написа:Темата все пак беше за това,как да се свали картера на М51 и се надявам да бъда полезен....
2.скоростната кутия трябва да се свали...
Само да попитам защо свали скоростната кутия? В задния край на картера има само два болта, за които има отвори в корпуса на скоростната кутия.
А гарнитурата на картера гумена ли е или метална?
И още един въпрос: как се сваля тръбата за маслото в картера или не пречи?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Сваляне на картер на 325tds
Има и друг начин и той е:
1-подлагате две трупчета под колата;
2-окачвате двигателя на някоя греда да висне на нея;
3-откачане на рейката от гредата на която са захванати носачите "магаре" май се наричаше от някои майстори;
4-освобождавате двата тампона на които двигателя стои,захванати са за магарето;
5-освобождавате магарето,което е захванато с 4 болта за купето;
6-вече имате достатъчно пространство да демонтирате картера.
1-подлагате две трупчета под колата;
2-окачвате двигателя на някоя греда да висне на нея;
3-откачане на рейката от гредата на която са захванати носачите "магаре" май се наричаше от някои майстори;
4-освобождавате двата тампона на които двигателя стои,захванати са за магарето;
5-освобождавате магарето,което е захванато с 4 болта за купето;
6-вече имате достатъчно пространство да демонтирате картера.
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани