ECU на мотор m50b20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

ECU на мотор m50b20

Мнение от jorji6i6i » 03 Ное 2010, 12:08

Здравейте, колеги !
след като смених всичко по тая кола пак не работи както трябва - прекъсва на ниски обороти, богата смес .. невърви като други 20-ки.
Колата е Е36, месец март 1992 година.
VIN: FC24141
motor: m50b20 без ванус Бош електроника
ECU: БОШ........402

може ли някой да каже такъв ли трябва да бъде компа за тази кола, и как да проверя какъв точно трябва да бъде софтуера, защото има такива компютри и на м50б25.
Вече си мисля, че компа не е за този двигател и оттам да идват всички проблеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от vankatagsi » 03 Ное 2010, 12:12

Ако компа е 402 на края, го има вграждан и в м50б25 без ванус. Това не трябва да те учудва, компа е еднакъв, разликата е в дюзите и дросела.Лично съм го виждал тоя комп и на 20-ка и 25-ца. Проблемите може да са много с невървежа, компа е последното нещо което може да се прецака, но не е и невъзможно. Направи проба с друг за да го изключиш евентуално като вариант.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от Postman » 03 Ное 2010, 12:16

На кутията на ECU-то има залепен хартиен етикет с VIN номера на колата - по него ще разбереш дали е твоят оригинален компютър.
Макар и с еднакъв номер, програмата за управление в чипа вътре е различна за както за за В20 и В25, както и за Е34/Е6... дефакто еднакъв компютър с 4 различни програми се слага на тези 4 комбинации от двигател - шаси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от vankatagsi » 03 Ное 2010, 12:21

Да ама на повечето компове този хариен надпис го няма. Тогава какво правим? Аз мисля че щом номера по бош е еднакъв и компа е абслолютно един и същ.Другото което е номара им в реалоем е един и същ. Имаше и тема където колега с е39-ка 2.8 беше пробвал с комп от 20-ка и от 28-ца и нямаше никаква разлика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от Postman » 03 Ное 2010, 13:44

Ами тогава въртим компове и се чудим защо нещата не са идеални след като комповете уж били еднакви :). А ако искаме да се реши проблема, търсим човек, който разбира от компове и чипове. Ако пък не ни се дават пари четем в интернет или пускаме теми - което ни е по-лесно :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от cod-cdbp » 03 Ное 2010, 14:11

По принцип опита ми сочи че не е никак рядко срещан дефект да изгорят краините стъпала на ЕКУ-то.
А това по нашите ширини не е никак рядко явление след като бобините се окъсяват я от масло, я от кофти свещи, кофти лули и тн...
То всяко нещо си има резурс и запас.
Гледал съм точно крайните стъпала на няколко М50-кови и М52-кови ЕКУ-та - ми почти всичките бяха тръгнали да изгарят...
Как са работили тези коли ми е изобщо непонятно.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от Postman » 03 Ное 2010, 14:14

Като изгори крайно съпало към бобина или инжектор, съответният елемент спира да работи и на топло, и на студено, и на ниски и на високи обороти, а тук май не е така, но авторът да прецени все пак... :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от jorji6i6i » 03 Ное 2010, 17:45

на високи всичко работи.
то и на ниски работи, но претриса, леко прекъсва, при рязка газ гърми в колектора. като откача дебитомера тръгва по-добре, но не е пак както трябва.
има няколко теми писани от мен по проблема.
тук искам само да разбера какъв трябва да е компа за моя мотор. - ще го сменя и после даже ще изкореня и алармата с тъпия имобилайзер - защото специално те ми объркват плафона и ел. прозорците и мисля да не се бъркат и нещо в работата на мотора.
ако трябва ще разглобя целия мотор на части и ще го сглобя пак, но ще се открие този проблем.
вече срещам подобни проблеми и на други м50-ки и колегите ме питат явно е нещо разпространено и доста тъпо за да не го открием. но няма да се предаваме :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от cod-cdbp » 03 Ное 2010, 19:02

А искам да те попитам всичко ли по всмукателите е сменено.
Защото щом гърми, значи е бедна сместта => смуче въздух.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от jorji6i6i » 03 Ное 2010, 19:38

абсолютно всичко - уплътнения колектори, уплътнение дросел, махнат е маркуча са маслени пари и е затапен откъм колектора. при напръскване със тест запалителен спрей нявсякъде по мотора не променя грам оборотите.
единствено чрез тест с мултицет хванах две неща. ТПС-а на дросела и датчик колянов вал - и двете не са с оригиналния номер по реалоем, но все пак работят.
ТПС-а съгласно аутодата при затворена клапа трябва да показва 0,5в, а той показва 0,7. При напълно отворен дросел трябва да е 4,5в , а той показва 4,2 в
датчика на вала на тихи обороти трябва да казва 8 волта променлив ток, а той показва 10 волта и при 3000 оборота трябва да е 21 волта, а той казва 24 волта. всички други системи и датчици са ОК

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от cod-cdbp » 03 Ное 2010, 19:44

еми просто вземи от някои колега за проба двата датчика и ще разбереш
А датчика на разпр вал как е?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от jorji6i6i » 03 Ное 2010, 21:19

добре е датчика. ще опитам колеги.....
смених почти всичко по тая кола и всичко замерих и всичко бе подложено на диагностика и все имаше по-малко подобрение, но основно проблема си остава.
като я оправя колата - защото ще я оправя някой ден - ще напиша десертация за този мотор и ще настоявам да ми се даде диплом за аматьор-монтьор м50б20 :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от cod-cdbp » 03 Ное 2010, 22:44

Понеже прегледах схемите на инсталацията на мотора и гледам че ТПС-а при тези коли е по усложнен от този на М20 например, а по-точно не е само две ключета с общ корпус, а е тример, ми идва на акъла да пробваш да го отвориш и да видиш каква е ситуацията със самия тример.
И по точно колко са износени пистите му, четеца контактува ли добре и тн.
Другото което се сетих е да се пробват сензорите за температура на водата и входящия въздух, защото те също обогатяват/обедняват сместта според типа дефект в тях.

Успех
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: ECU на мотор m50b20

Мнение от dobromir » 03 Ное 2010, 22:52

пробвайте сензорите за температура на водата и входящия въздух успех :yes: :bchug:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook