колата гори много пове4е от преди

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от nelim » 29 Окт 2010, 12:16

Да не говорим че всеки дава зор на парното ся като застудее и от там колата загрява(достига оптимална температура) още по-бавно


Отделно аз лично и да спра някъде докато говоря с някой оставям колата и парното да си духат и така си скача разхода..
Другата ми теория е че зимата надебеляваме и ни натежават краката :Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от taba4ko » 29 Окт 2010, 12:50

:OT: а лятото сигурно само го мирише горивото!!!!
споко колега, по това време на годината до към май месец другата година на всички ни е така.....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от spower » 29 Окт 2010, 13:46

Zagy написа:[quote="bmw325tds3) луфтовете по студен двигател са по-малки от такива при топъл - с две думи мотора е "затегнат" повече - повишено триене - повече гориво за да преодолее това;

:mrgreen:

Голяма грешка колега, точно обратното е луфтовете са по-големи в студения мотор поради по-ниската температура. При достигане на работна температура се разширяват триещите се части ;) не случайно когато се сглабя един мотор се предценяват хлабините му в зависимост от материалите, като пример посочвам мотоциклетен 2тактов двигател работещ при изкл. тежки режими на работа с никасилов цилиндър/ както на повечето бмв мотори/ хлабината м/у цилиндъра и буталото е 5-стотни, ако е с чугунена втулка е повече понеже коефициента на различните материали е различен в частност алуминия, от който се правят буталата се разширява повече от чугуна, отделно нека си спомним формата на буталто какво представлява ( пресечен конус) челото му е с значително по малък диаметър от края на полата му-причината взрива на сместта се поема от челото и то се разширява повече и поема повече топлинна енергия. Друг пример за хлабини черупковите лагери на Р и К вала халбините им спрямо шийките. Друг пример при по-старите автомобили и сега при 4 тактовите мотоциклетни ДВГ клапаните не са с хидравлични повдигачи, които да обират луфтовете за това с луфтомер се наглася халбината предвидена от завода м/у гърбицата на разпр. вал и клапана, ако я няма тази хлабина при разширението на металите клапаните няма да затварят и да изпълняват функциите си, а при буталата се получава задиране, счупени сегменти и "заварени" такива :)
Накрая да обобщя при достигане на работна температура в двигателя хлабините намаляват засмукването става по-добро, сгъстяването и то, и загубите на КПД от там цялата работа на двигателя.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от Zagy » 29 Окт 2010, 16:29

spower написа:...

Аз пък съм чувал и чел, че точно при студен мотор луфтовете са по-малки - със загряването те се отварят и мотора по-леко си развърта карантията. Все пак може и да бъркам... :angel:

Те затова формулите първо ги загряват, пък после ги палят - там при студен мотор на практика частите са блокирали и залепнали една за друга и няма мърданка.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от armagedon01 » 29 Окт 2010, 17:13

spower написа:
Zagy написа:[quote="bmw325tds3) луфтовете по студен двигател са по-малки от такива при топъл - с две думи мотора е "затегнат" повече - повишено триене - повече гориво за да преодолее това;

:mrgreen:

Голяма грешка колега, точно обратното е луфтовете са по-големи в студения мотор поради по-ниската температура. При достигане на работна температура се разширяват триещите се части ;) не случайно когато се сглабя един мотор се предценяват хлабините му в зависимост от материалите, като пример посочвам мотоциклетен 2тактов двигател работещ при изкл. тежки режими на работа


Колега според мен голямата грешка е при теб, като заговори за двутактови мотори и т.н. можеш ли да кажеш коя е причината, при износено бутало и сегменти на един двутактов мотор той да пали когато е студен, а като загрее да не иска .......??? Или казано по друг начин като е студен има по голяма компресия, и като загрее тя намалява ...

Подкрепям мнението на колегата "Zagu"
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от taba4ko » 29 Окт 2010, 17:28

колеги защо спотите за глупости. не смятам че сте по-добри от физиката. когато е топло металът се разширява и обратното. някой от вас да е сменял бутален болт на лада примерно. за да се набие болна първо се полива буталото с бензин и се пали за да се разшири и тогава се набива болта...свичко останало е на същият принцип......
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 19.03.2010
Пол: Мъж

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от evgeni 323 » 30 Окт 2010, 10:00

за пове4е имам предвид преди гореше 13-14 сега 17-18 градско то сие ебало маиката направо имаите предвид 4е биах с отворен коносовиден филтар сега слогих КН панелен и маи е по добре.двигатела е 2.5 бензин с 4ип автоматик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от nelim » 30 Окт 2010, 10:59

Да не говорим че всеки дава зор на парното ся като застудее и от там колата загрява(достига оптимална температура) още по-бавно


Отделно аз лично и да спра някъде докато говоря с някой оставям колата и парното да си духат и така си скача разхода..
Тва пък 2.5 точно автоматик разхода му супер много зависи от стила на каране :) зимата е нормално да скочи малко разхода

Другата ми теория е че зимата надебеляваме и ни натежават краката :Д

:OT: ПС. Форума нещо ми се бъгва вечер жестоко :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от mgate » 30 Окт 2010, 11:07

spower написа:
Zagy написа:[quote="bmw325tds3) луфтовете по студен двигател са по-малки от такива при топъл - с две думи мотора е "затегнат" повече - повишено триене - повече гориво за да преодолее това;

:mrgreen:

Голяма грешка колега, точно обратното е луфтовете са по-големи в студения мотор поради по-ниската температура. При достигане на работна температура се разширяват триещите се части ;) не случайно когато се сглабя един мотор се предценяват хлабините му в зависимост от материалите, като пример посочвам мотоциклетен 2тактов двигател работещ при изкл. тежки режими на работа с никасилов цилиндър/ както на повечето бмв мотори/ хлабината м/у цилиндъра и буталото е 5-стотни, ако е с чугунена втулка е повече понеже коефициента на различните материали е различен в частност алуминия, от който се правят буталата се разширява повече от чугуна, отделно нека си спомним формата на буталто какво представлява ( пресечен конус) челото му е с значително по малък диаметър от края на полата му-причината взрива на сместта се поема от челото и то се разширява повече и поема повече топлинна енергия. Друг пример за хлабини черупковите лагери на Р и К вала халбините им спрямо шийките. Друг пример при по-старите автомобили и сега при 4 тактовите мотоциклетни ДВГ клапаните не са с хидравлични повдигачи, които да обират луфтовете за това с луфтомер се наглася халбината предвидена от завода м/у гърбицата на разпр. вал и клапана, ако я няма тази хлабина при разширението на металите клапаните няма да затварят и да изпълняват функциите си, а при буталата се получава задиране, счупени сегменти и "заварени" такива :)
Накрая да обобщя при достигане на работна температура в двигателя хлабините намаляват засмукването става по-добро, сгъстяването и то, и загубите на КПД от там цялата работа на двигателя.

:yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от mgate » 30 Окт 2010, 11:11

колегата е много прав ,че вие дето го опровергавате си нямате идеа колко много ,само за ваше улеснение ще се опитам да ви обясня нещо ,когато кола не пали студена казват че няма компресия ,точно за това което е обяснил и точно поради тази причина компресия се мери на студен мотор а не загрял ,щото като загрее е по-голяма :yes: :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от mgate » 30 Окт 2010, 11:18

Zagy написа:
bmw325tds написа:...Затова и се дава зор да загрее по-бързо...

После ти даваш зор във форума да питаш къде правят основен ремонт... :bchug:

Колега - когато колата е студена не й давай никакъв зор... доста противопоказно е за двигателя. Кара се внимателно, без резки ускорения и изпреварвания, за предпочитане до 2000об/мин, поне докато не излезеш от синята зона. После можеш да си позволяваш и по-високи обороти, но в лютеницата я вкарвай поне на напълно загряла кола.

Според мен темата е за заключване - при студен двигател компа пръска повече гориво (и колата повишава разхода) поради 3 основни причини:

1) за да може маслото да стигне оптималните си работни качества то трябва да стигне работна температура - компа "знае" това и подава повече гориво;
2) при студен мотор част от горивото кондензира по студените стени на цилиндъра - така то има малко участие в горивния процес (не се ползва);
3) луфтовете по студен двигател са по-малки от такива при топъл - с две думи мотора е "затегнат" повече - повишено триене - повече гориво за да преодолее това;

:mrgreen:

колега каъв е този конденз на гориво(това да не е ал.дограма с ед енично стъкло да кондензира :kuku:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от Zagy » 30 Окт 2010, 12:40

mgate написа:...

Колега, недей така с рогата напред - тук сме интелигентни хора и ако спорим го правим в рамките на добрия тон.

Ако мислиш, че може да проведем дискусията по подобаващ начин - моля заповядай. Мога да отговоря на всичките ти въпроси.

Ако не можеш да се придържаш към добрия тон аз няма да пиша повече по темата и ще я считам за приключена.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от Chapai » 30 Окт 2010, 14:24

Не съм чул някога да е "затегнал" студен двигател.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 19.03.2010
Пол: Мъж

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от evgeni 323 » 30 Окт 2010, 16:10

4-5 литра разлика маи е малко много независимо дали е зима или лиато 1-2 литра добре ама толкова много. :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: колата гори много пове4е от преди

Мнение от mgate » 30 Окт 2010, 20:25

Zagy написа:
mgate написа:...

Колега, недей така с рогата напред - тук сме интелигентни хора и ако спорим го правим в рамките на добрия тон.

Ако мислиш, че може да проведем дискусията по подобаващ начин - моля заповядай. Мога да отговоря на всичките ти въпроси.

Ако не можеш да се придържаш към добрия тон аз няма да пиша повече по темата и ще я считам за приключена.

:yes: :bowdown:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook