E46 DIY или направи си сам...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E46 DIY или направи си сам...
Здрасти на всички колеги,
прегледах темета ,много е интересна особени за тези които не са особено запознати и имат желание да се научат.Пускам един линк в който има доста интересни неща- по скоро са видео уроци показно как се правят доста неща.Според мен ще е доста полезно да се види как се прави освен сухата теория.Дано линка го няма из темата,ако го има извинявам се,че ще се повтори:
http://www.bimmian.com/page.htm?page=instructions
прегледах темета ,много е интересна особени за тези които не са особено запознати и имат желание да се научат.Пускам един линк в който има доста интересни неща- по скоро са видео уроци показно как се правят доста неща.Според мен ще е доста полезно да се види как се прави освен сухата теория.Дано линка го няма из темата,ако го има извинявам се,че ще се повтори:
http://www.bimmian.com/page.htm?page=instructions
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: E46 DIY или направи си сам...
DIY:Как се махат надписи от капака на автомобила:
За да махнете надпис обозначаващ марката или модела на колата са ви нужни:
-Сешоар(шошоар )
-конец за зъби
-спирт
нагрявате зоната на действие със сешоара и след това прекарвате конеца зад надписа,движейки го зигзагообразно(все едно търкате с ножовка).След това почиствате остатъка от лепилото със спирта.
Внимание!Не използвайте корселин и за да не нарушите лаковото покритие
За да махнете надпис обозначаващ марката или модела на колата са ви нужни:
-Сешоар(шошоар )
-конец за зъби
-спирт
нагрявате зоната на действие със сешоара и след това прекарвате конеца зад надписа,движейки го зигзагообразно(все едно търкате с ножовка).След това почиствате остатъка от лепилото със спирта.
Внимание!Не използвайте корселин и за да не нарушите лаковото покритие
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
- frizzante
- младши ентусиаст
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
Re: E46 DIY или направи си сам...
DIY: как се сменят релетата на централното на е46 преди фейса.
1. Нужно е да се свали цялата жабка. При отворена жабка се виждат 6 бр. видии звезда, които се развиват и цялата жабка се издърпва към седалките.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447184
2. След това откачаме от буксите двата кабела, съответно за фенерчето и осветлението на жабката.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447188
3. След като се махне жабката зад нея се вижда модула на който са релетата. Бяла кутия с 3 големи снопа кабели влизащи в нея. Реже се опашката и се освобождава самия модул от щипката на шейната. Откачат се внимателно кабелите. След това цялата шейна с модула се накланя към пода и модула се издърпва.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447189
4. Бялата кутия се отваря от едната страна освобождавайки тези чопчета.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447190
5. Като се отвори кутията се вижда платката вътре. Освобождава се и от щипките на буксите и се издърпва цялата платка през отвора.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447191
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447192
6. Сменят се ето тези две релета.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447196
7. Старите са Сименс, заместени са от Тико.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447195
Аз лично дадох платката за разпояване на старите и запояване на новите в сервиз за ГСМ-и. Там имат нужната апаратура. Трябва фин поялник с топъл въздух. Не е нищо сложно, но ако не сте в час със запояването и нямате такъв поялник, ви съветвам да не се захващате вие за да не прецакате платката.
После всичко по обратния ред. При мен като закачих обратно модула, алармата (фабрична) издаде тон за около 5 сек. Казвам го да не се стреснете, че беше доста гръмогласна в гаража Не знам някакъв ресет сигурно направи. Сега всичко работи супер и релетата се чуват как цъкат, преди не ги чувах. Отне ми около 2 часа с чакането в сервиза за спойките.
1. Нужно е да се свали цялата жабка. При отворена жабка се виждат 6 бр. видии звезда, които се развиват и цялата жабка се издърпва към седалките.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447184
2. След това откачаме от буксите двата кабела, съответно за фенерчето и осветлението на жабката.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447188
3. След като се махне жабката зад нея се вижда модула на който са релетата. Бяла кутия с 3 големи снопа кабели влизащи в нея. Реже се опашката и се освобождава самия модул от щипката на шейната. Откачат се внимателно кабелите. След това цялата шейна с модула се накланя към пода и модула се издърпва.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447189
4. Бялата кутия се отваря от едната страна освобождавайки тези чопчета.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447190
5. Като се отвори кутията се вижда платката вътре. Освобождава се и от щипките на буксите и се издърпва цялата платка през отвора.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447191
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447192
6. Сменят се ето тези две релета.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447196
7. Старите са Сименс, заместени са от Тико.
http://tronixxxx.snimka.bg/automobiles/releta.571770.22447195
Аз лично дадох платката за разпояване на старите и запояване на новите в сервиз за ГСМ-и. Там имат нужната апаратура. Трябва фин поялник с топъл въздух. Не е нищо сложно, но ако не сте в час със запояването и нямате такъв поялник, ви съветвам да не се захващате вие за да не прецакате платката.
После всичко по обратния ред. При мен като закачих обратно модула, алармата (фабрична) издаде тон за около 5 сек. Казвам го да не се стреснете, че беше доста гръмогласна в гаража Не знам някакъв ресет сигурно направи. Сега всичко работи супер и релетата се чуват как цъкат, преди не ги чувах. Отне ми около 2 часа с чакането в сервиза за спойките.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- s_spasov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 86
- Регистриран на: 30.12.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i '99
Re: E46 DIY или направи си сам...
naskoksan написа:Относно волана има доста въпрос та
ето няколко отговора:
Как да инсталираme multifunctional steerin wheel,
ако преди това сме нямали такъв:
http://www.jdmotorwerkes.com/BMW%20Retr ... 3543en.pdf
това също не работи
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 DIY или направи си сам...
Тази е горе-долу същата тема
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=115547
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=115547
- kiko™
- ентусиаст
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
- s_spasov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 86
- Регистриран на: 30.12.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i '99
Re: E46 DIY или направи си сам...
Добър pdf за монтиране на парктроник
http://www.tmk.com/transient/3381en.pdf
http://www.tmk.com/transient/3381en.pdf
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E46 DIY или направи си сам...
s_spasov написа:Добър pdf за монтиране на парктроник
http://www.tmk.com/transient/3381en.pdf
Не знам дали не е споменавано и в тази тема, но ще го напиша отново.
За ПДФ-вете от този род, изтеглете си програмата BMW-EBA. Тя изкарва всички ръковоства за мотаж в зависимост от посочения модел и година на производство на колата. Всички подобни ръководства в Нета са изкарани от тази програма.
За повече информация :
Какъв софтуер трябва да има BMW-фенът?
- meraklia_pz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 15.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 98
Дистанционни Ангелски Очи
Писано е тука, давани са и линкове с направата, но за мен лично не беше добре обяснено кое, къде се връзва. Отремонтирах моите и ги вързах по долу описаният начин. Габаритите съм си ги вързал отново към. Лично мен така повече ми харесва, като четах няма страшно и за Очите. крайният ефект е :
http://www.youtube.com/watch?v=XrNYID5cvms
Remote Angel eyes
необходими материали :
SPDT реле, но да ви кажа където съм питал не го знаеха под това име, те го наричали авто реле. Или най-добре
HFV4 - с 5 крачета, 12V, 40Amp
conekor - държач или букса за релето
бушон - 5 Amp
conektor - държач за бушона
термо шлаух - 10мм, 6-7 м дължина в зависимост от инсталацията
клипси за проводниците - червени са моите
свински опашки
проводници:
Трябват ви 2 - двужилни проводника от баластите на очичките към релето. Около 6-7 метра обща дължина в зависимост от инсталацията.
2 - едножилни - единият от плафон в купето (моят е от централният плафон) към релето, другият от ECU-то също към релето. Около 7-8 метра обща дължина в зависимост от инсталацията.
моите проводници реално са с различно сечение, защото имах някакви стари. Около 1кв е напълно достатъчно според мен.
Инструменти :
изолир бант, кръстата и права отверка, 13 гаечен ключ, мултиметър, евентуално някаква тел за по-лесно вкарване на кабелите през шлауха.
Връзването на релето е по следният начин :
на краче 85 - единичният проводник отива в ECU-то и се връзва към червен проводник с бяла лента. По този проводник идват 12V, когато ключа е на контакт.
на краче 87 - се връзва 5 Amp бушон и след това за + на акумолатора.
на краче 87а - единичен проводник отива към плафон в купето на колата, кабела, който търсите е червен с лилава(синя) черта. Само той е червен, няма да го объркате.
краче 86 - там се връзват проводниците от минуса на баластите на очите. Общият край се връзва за маса на колата. Аз съм взел минуса от болта, от който се връзва - на акумолатора. Там слагам и релето.
краче 30 - там се връзват проводниците, които идват от + на баластите.
Това е нагледна схема на връзването :
ИНСТАЛИРАНЕ
За връзването на баластите е простичко просто прокарвате кабелите през такъв шлаух за да сте сигурни че няма да има инфекция с тоците
и връзвате по-горе описаният начин.
Проводника към плафона го връзвам към този кабел :
Ако имате плафон в краката си мисля, че от там ще ви е по лесно за прокарване на кабела. Аз тъй като нямам се наложи от централният плафон да взимам. изкарването на кабела стана при мен от една пластмасова бяла пластмаса, която се намира най-отпред горе над съединителя. Ето така изглежда :
Прокарването на кабела от плафона до тази пластмаса реално при мен беше по-лестничко, защото алармата ми също е вързана към плафона и просто не ми се наложи да прокарвам кабел. Гледах обаче как става взимате тел и я прокарвате от вънка-на вътре на тапицерията, връзвате кабела за тела и после издърпвате тела с кабела и после по-ъглите провирате кабела да отиде под кормилото. Пластмасата и малката жапка се свалят с няколко винчета. След като махнете голямата пластмаса ще видите въпростната бяла пластмаса през, която трябва да проврете кабела. От там кабела се озовава в ECU-то. Сглобете бластмасите в купето и плафона и оставете прокараният проводник за сега в такова полужение.
След това се заемате с проводника, който трябва да се върже към червен кабел с бяла ивица в ECU-то. За да сте сигурни за правилният кабел вземете мултиметър и едната сонда я сложете на корпус, а другата сонда в приерно въпросният червен проводник със бяла ивица, след като сте вързали мултимера дайте на контакт и показаниято на мултимера трябва да покаже 12V, ако покаже това е кабела :
В моя случай показва -12 V, защото съм обърнал сондите ,мултимера е някаква куче марка, но го взех само за пробата от един приятел.
След като сте намерили точният проводник го връзвате с проводника, който трябва да отиде до релето :
След това взимате този проводник и проводника, който сте прокарали от плафона в купето и ги изкарвате от ECU-то. Аз лично след като ги изкарах от ECU-то проврях тези 2 проводника в шлауха, който идва от очите от страната на шьофьора, за да не прокарва два шлауха
и от там шлауха минава около филтера за купето и отива към релето :
Към тази разпределителна кутийка съм вързал бушона и от там към релето :
След като сте прокарали проводниците от очите,плафона и ECU-то остава ръзването по-горе описаният начин
ето и как изглежда и крайният вариянт на инсталирането :
ВСИЧКИ МАТЕРИАЛИ МИ СТРУВАХА ОКОЛО 20 ЛЕВА
Надявам се да съм бил достатъчно ясен и да ви е станало ясно. Най-общо казано да съм бил полезен ако имате въпроси питайте най-важното е да ъпгрейдваме нашите "убавици"
http://www.youtube.com/watch?v=XrNYID5cvms
Remote Angel eyes
необходими материали :
SPDT реле, но да ви кажа където съм питал не го знаеха под това име, те го наричали авто реле. Или най-добре
HFV4 - с 5 крачета, 12V, 40Amp
conekor - държач или букса за релето
бушон - 5 Amp
conektor - държач за бушона
термо шлаух - 10мм, 6-7 м дължина в зависимост от инсталацията
клипси за проводниците - червени са моите
свински опашки
проводници:
Трябват ви 2 - двужилни проводника от баластите на очичките към релето. Около 6-7 метра обща дължина в зависимост от инсталацията.
2 - едножилни - единият от плафон в купето (моят е от централният плафон) към релето, другият от ECU-то също към релето. Около 7-8 метра обща дължина в зависимост от инсталацията.
моите проводници реално са с различно сечение, защото имах някакви стари. Около 1кв е напълно достатъчно според мен.
Инструменти :
изолир бант, кръстата и права отверка, 13 гаечен ключ, мултиметър, евентуално някаква тел за по-лесно вкарване на кабелите през шлауха.
Връзването на релето е по следният начин :
на краче 85 - единичният проводник отива в ECU-то и се връзва към червен проводник с бяла лента. По този проводник идват 12V, когато ключа е на контакт.
на краче 87 - се връзва 5 Amp бушон и след това за + на акумолатора.
на краче 87а - единичен проводник отива към плафон в купето на колата, кабела, който търсите е червен с лилава(синя) черта. Само той е червен, няма да го объркате.
краче 86 - там се връзват проводниците от минуса на баластите на очите. Общият край се връзва за маса на колата. Аз съм взел минуса от болта, от който се връзва - на акумолатора. Там слагам и релето.
краче 30 - там се връзват проводниците, които идват от + на баластите.
Това е нагледна схема на връзването :
ИНСТАЛИРАНЕ
За връзването на баластите е простичко просто прокарвате кабелите през такъв шлаух за да сте сигурни че няма да има инфекция с тоците
и връзвате по-горе описаният начин.
Проводника към плафона го връзвам към този кабел :
Ако имате плафон в краката си мисля, че от там ще ви е по лесно за прокарване на кабела. Аз тъй като нямам се наложи от централният плафон да взимам. изкарването на кабела стана при мен от една пластмасова бяла пластмаса, която се намира най-отпред горе над съединителя. Ето така изглежда :
Прокарването на кабела от плафона до тази пластмаса реално при мен беше по-лестничко, защото алармата ми също е вързана към плафона и просто не ми се наложи да прокарвам кабел. Гледах обаче как става взимате тел и я прокарвате от вънка-на вътре на тапицерията, връзвате кабела за тела и после издърпвате тела с кабела и после по-ъглите провирате кабела да отиде под кормилото. Пластмасата и малката жапка се свалят с няколко винчета. След като махнете голямата пластмаса ще видите въпростната бяла пластмаса през, която трябва да проврете кабела. От там кабела се озовава в ECU-то. Сглобете бластмасите в купето и плафона и оставете прокараният проводник за сега в такова полужение.
След това се заемате с проводника, който трябва да се върже към червен кабел с бяла ивица в ECU-то. За да сте сигурни за правилният кабел вземете мултиметър и едната сонда я сложете на корпус, а другата сонда в приерно въпросният червен проводник със бяла ивица, след като сте вързали мултимера дайте на контакт и показаниято на мултимера трябва да покаже 12V, ако покаже това е кабела :
В моя случай показва -12 V, защото съм обърнал сондите ,мултимера е някаква куче марка, но го взех само за пробата от един приятел.
След като сте намерили точният проводник го връзвате с проводника, който трябва да отиде до релето :
След това взимате този проводник и проводника, който сте прокарали от плафона в купето и ги изкарвате от ECU-то. Аз лично след като ги изкарах от ECU-то проврях тези 2 проводника в шлауха, който идва от очите от страната на шьофьора, за да не прокарва два шлауха
и от там шлауха минава около филтера за купето и отива към релето :
Към тази разпределителна кутийка съм вързал бушона и от там към релето :
След като сте прокарали проводниците от очите,плафона и ECU-то остава ръзването по-горе описаният начин
ето и как изглежда и крайният вариянт на инсталирането :
ВСИЧКИ МАТЕРИАЛИ МИ СТРУВАХА ОКОЛО 20 ЛЕВА
Надявам се да съм бил достатъчно ясен и да ви е станало ясно. Най-общо казано да съм бил полезен ако имате въпроси питайте най-важното е да ъпгрейдваме нашите "убавици"
Re: E46 DIY или направи си сам...
makaveli316 написа:Колеги, понеже ми се налага да махам кората на задната лява врата, се чудя дали има нещо по-така.....сложно или нещо с което да внимавам повече?
Някой може ли да даде линк за how to или нещо от сорта...?
http://forums.bmwpower-bg.net/viewtopic ... 7#p2111657
http://www.bmwgm5.com/Rear_Window_Regulator.htm
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E46 DIY или направи си сам...
Знам че има теми за тези неща отделно,но реших да добавя една обща за смяна консумативи при дизела.Снимките са на 2.0 незнам за 3.0 дали имат разлика,но няма да е голяма,а може и да няма.
Тук е показано как се сменят + има снимка на най гадния болт на кутията за въздушния филтър,този болт често се забравя и може да счупим капака,ако го нямате болта - някой си е оставил ръцете
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... 0d-t15391/
Тук е показано как се сменят + има снимка на най гадния болт на кутията за въздушния филтър,този болт често се забравя и може да счупим капака,ако го нямате болта - някой си е оставил ръцете
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... 0d-t15391/
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Bianco_VN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 50
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: Chiari(Bs),Italy
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E46 M3 CSL
Re: E46 DIY или направи си сам...
Това линкче мисля е доста интересно и е почети за всички модели(неможах да измисля къде да го сложа затова тук).
http://tis.spaghetticoder.org/e46/M3_(S54)_COUPE/
http://tis.spaghetticoder.org/e46/M3_(S54)_COUPE/
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: E46 DIY или направи си сам...
подробно видео в три части за инсталация на BMW Angel Eye Headlight.
дано да е полезно!
http://www.youtube.com/view_play_list?p=F7C3AF0E0EBF81CE
дано да е полезно!
http://www.youtube.com/view_play_list?p=F7C3AF0E0EBF81CE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани