Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Nasko_325TD » 23 Окт 2010, 8:56

Лесна ли е смяната на всичките накрайници.При мен всичко е разбито и се наложи да се сменят и вътрешни и външни накрайници.Та при смяната им трябват ли някакви по-специялни инструменти? :roll: Някой ако може да помогне с линк към някаква тема,ще съм му задължен! :yes:
Искам да ви питам от къде се регулира сходимоста на предницата?
Знам,че е на стенд,но просто ми е интересно да знам. :mhihi:
И слага ли се грес на "ябълката" на вътрешните накрайници? :roll:
Когато се сменят с чисто нови.
Последна промяна Nasko_325TD на 23 Окт 2010, 12:30, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Регулиране сходимоста отпред-от къде?

Мнение от Cosworth » 23 Окт 2010, 11:04

развива се контра гайката за външния накрайник... и като се осбоди, почваш да въртиш вътрешния накрайник, който преди тампончето има място което е оформетно за гаечен ключ.
Вътрешните накрайници по принцип седят сухички, малко медна смазка няма да е излишна отвънка, няма как да го напълниш освен ако не е разбит :mrgreen:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Регулиране сходимоста отпред-от къде?

Мнение от Nasko_325TD » 23 Окт 2010, 12:14

А с обикновенна литиева грес става ли отвън на ябълката да сложа или не е желателно!? :roll:
Вътре в маншона дефакто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2008
Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от JORO_86 » 24 Окт 2010, 0:10

Външния накрайник може да не излезе ябълковидниа болт без скоба за ябълковидни болтове, моите ги бих с чука ама не паднаха и си купих скоба /30лв/ и вече беше детска игра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Nasko_325TD » 24 Окт 2010, 11:04

Значи аз ще сменям и вътрешни и външни.Мисля да махна външния от гумата където се държи и после от рейката.И новите да ги направя като старите-с такъв размер.И после на стенд. :roll:
Ама ако трябва да зимам и скоба-ще ида на сервиз то ми искат по малко от колкото за скобата. :mhihi:
Не ми е за парите,искам аз да си го направя-понеже е едно като си го правиш за теб,а друго за някой друг! ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Борис_Малинов » 24 Окт 2010, 11:16

Точно,махаш(избиваш) външния накрайник от шенкела а вътрешния го развиваш от рейката,като преди това махнеш контрата и съответно после е поставиш отново за да се предотврати саморазвиване на правия(вътрешния) накрайник.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Nasko_325TD » 24 Окт 2010, 21:10

Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха :mrgreen:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от vladi_a_i » 24 Окт 2010, 21:15

Nasko_325TD написа:Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха :mrgreen:

Да не дадеш после пари за още едни шарнири :mhihi:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ


Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.10.2010

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от polaris1 » 24 Окт 2010, 21:58

Трябва дасе пробва задасе види дали ще стане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Dream_BMW » 25 Окт 2010, 11:08

За да избиеш външния накрайник от шенкела ще ти е нужен железен лост или голяма щанга заострени отпред като плосък секач.С помоща на лоста(щангата)накрайника се напъва надоло от някой твой помощник а ти през това време с чука бой по шенкела.Груба е тази интервенция,но без скоба в доста случаи е необходима.След това колегите са ти написали как да отвиеш накрайника от този който се захваща към рейката.От рейката се развива като махнеш законтряненто на пластинката ,като я изкривиш да не пречи на големия ключ с който ще развиеш накрайника от рейката, размера му 30 или 32 мисля че беше.Посоката на резбата си е стандартната.Аз не можах да го направя с ключ,защото не можах да го вкарам,тъй като бе доста тясно мястото между самата ябълка на накрайника и законтрящата пластина.Използвах тръбен ключ и видях че и човека монтирал стария накрайник също бе ползвал такъв инструмент,защото бе наранено там където тръбния ключ трябва да захване.Лесно се развива,поне аз нямах проблеми.И да не забравиш да законтриш с пластината.След това задължително се ходи на стенд за да ти оправят сходимостта.Колкото и да мериш дължината и на двата накрайника пак ще ти даде отклонение,но все пак го направи за да спестиш малко работа на майстора който ще ти прави реглажа.
Успех в начинанието.Нищо сложно няма по ремонта и смяната на която и да е част от предницата на Е36,само човек трябва да запретне ръце и да го направи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от bmw325tds » 25 Окт 2010, 11:12

Nasko_325TD написа:Еми поне ще пробвам,ако не стане има и сервизи!ХАахахаха :mrgreen:

Кажи ми като и махнеш или само развиеш накрайниците после как ще я закараш до сервиз :kuku:

Иначе накраиниците се сменят лесно, както е описал колегата Cosworth.
Само да добавя, че при мен така бяха запекли контрагайките, че се наложи да ги резна накрайниците с флекса са да отделя вътрешния от външния.
При завиването на новите накрайници нямах проблеми.
След това регулиране на стенд. Бай Пешо се ус**, после бай Иван е направи. Изправи ми волана и колата върви направо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от metodi80 » 25 Окт 2010, 11:33

Dream_BMW написа:Използвах тръбен ключ и видях че и човека монтирал стария накрайник също бе ползвал такъв инструмент,защото бе наранено там където тръбния ключ трябва да захване.. Успех в начинанието.


Аз до сега винаги с тръбен ключ съм го правил , както и колегата е казал , обикновения ключ влиза трудно ...

Dream_BMW написа:Колкото и да мериш дължината и на двата накрайника пак ще ти даде отклонение,но все пак го направи за да спестиш малко работа на майстора който ще ти прави реглажа..


Не е въпроса в това да спести работа на майстора (то на реглажа не го бърка дали ще завърти 2 или 20 пъти , за да настрои ) , въпроса е да е колкото се може по -близо до предишното състояние , за да може да я закара до сервиза , а не гумите да му мятат като на каруца точилата ...

Dream_BMW написа:Нищо сложно няма по ремонта и смяната на която и да е част от предницата на Е36.....


И това е вярно , ремонта на предницата на Е36 (и не само на предницата) е песен , а не като примерно на тъпите гоУфове/Бори , дето за да извадиш шарнир, трябва да откачиш полуоската примерно .... (или да проявиш завидно "творчество" , който е пробвал знае за какво говоря ... )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Nasko_325TD » 25 Окт 2010, 12:14

А тази законтрящата пластина се намира под маншона от към рейката нали?Има ли опастност от счупването и и на каква цена върви една такава нова? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Dream_BMW » 25 Окт 2010, 14:21

Nasko_325TD написа:А тази законтрящата пластина се намира под маншона от към рейката нали?Има ли опастност от счупването и и на каква цена върви една такава нова? :roll:

Няколко пъти съм сменял дългия накрайник и до сега не съм имал проблем с тази пластина,тя е мека и се огъва лесно.Мисля си ,че няма да имаш проблем с нея.Така че не се притеснявай и давай смело.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Как се сменят накрайниците отпред?Има ли особенности...

Мнение от Nasko_325TD » 28 Окт 2010, 11:15

Ок,благодаря ви колеги!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook