Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Здравейте колеги,
имам следният много неприятен и нерешим поне засега от майстори проблем. Когато я оставя колата през нощта, се получава невероятно голям конденз. На сутринта дори стъклата не може да се опишат като запотени, от вътрешната страна са си направо мокри, като си прокарам ръката по стъклото, цялата шепа ми се пълни с вода. Дори самата тапицерия около предния и задния прозорец става мокра...
Какво ли не пробвах да направя, ходих да я подсушавам, държах я с отворени прозорци вечерта, вътре няма нищо мокро..
За да стане кондез означава, че не влиза въздух в колата, и се образува температурна разлика между купето и вънка, демек не влиза въздух в купето...
Смених филтъра на купето и не се оправи...
Забелязах следното странно нещо: след като загася колата се чува някакъв звук от отводите на парното, някаква машинк като че ли продулжава да трака дори и когато колата е абсолютно изключена. Идва от парното и мисля че проблема е от него. За справка -е. перката на радиатора не ми работи, не знам дали тя участва в охлаждането на купето до толкова голяма степен (така я взех, не и работи климатроника).
Вече е така 2 седмици и започна да мирише на мухъл, изглежда доста отчайващо, имайки предвид че никой не е запознат с проблема, ходих на всякакви майстори - те дори не знаят от къде да почнат, но ако не е от парното няма от какво да е според мен.
имам следният много неприятен и нерешим поне засега от майстори проблем. Когато я оставя колата през нощта, се получава невероятно голям конденз. На сутринта дори стъклата не може да се опишат като запотени, от вътрешната страна са си направо мокри, като си прокарам ръката по стъклото, цялата шепа ми се пълни с вода. Дори самата тапицерия около предния и задния прозорец става мокра...
Какво ли не пробвах да направя, ходих да я подсушавам, държах я с отворени прозорци вечерта, вътре няма нищо мокро..
За да стане кондез означава, че не влиза въздух в колата, и се образува температурна разлика между купето и вънка, демек не влиза въздух в купето...
Смених филтъра на купето и не се оправи...
Забелязах следното странно нещо: след като загася колата се чува някакъв звук от отводите на парното, някаква машинк като че ли продулжава да трака дори и когато колата е абсолютно изключена. Идва от парното и мисля че проблема е от него. За справка -е. перката на радиатора не ми работи, не знам дали тя участва в охлаждането на купето до толкова голяма степен (така я взех, не и работи климатроника).
Вече е така 2 седмици и започна да мирише на мухъл, изглежда доста отчайващо, имайки предвид че никой не е запознат с проблема, ходих на всякакви майстори - те дори не знаят от къде да почнат, но ако не е от парното няма от какво да е според мен.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Аз също ще следя темата - и при мойта има значителен конденз. Не изгребвам водата с кофи, но си кондензира бая. Сменял съм филтъра на климата сигурно поне 2 пъти - ефекта е минимален. При мен обаче няма такива шумове, за които колегата говори.
Si non confectus, non reficiat.
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Дали това не е свързано с факта че не ми работи перката ? Все пак като се изгаси колата тя би трябвало да се върти за да вкарва въздух... или поради някаква странна причина клапаните на парното ми се затварят и не влиза въздух в колата... ще я закарам да проверят парното освен
в безизходица съм

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Перката ти е за охлаждане на водния и климатичния радиатор...не ми се вярва да е от нея.
На пролет обаче ще трябва да я смениш, за да не "изпуснеш" колата и да прегрееш..., че после ремонта не е никак лек!
На пролет обаче ще трябва да я смениш, за да не "изпуснеш" колата и да прегрееш..., че после ремонта не е никак лек!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Soultaker, аз имам същия проблем, но в по-малка степен. При мен се изпотява само долната част на челното стъкло отвътре. Преди една седмица видях, че имам капки антифриз стекли се по скоростната кутия. Точно над скоростната кутия има нещо като щуцер, от който всъщност капе. Предполагам, че е от радиаторчето на парното или от някоя от връзките към него.
Та съвета ми е да следиш нивото на антифриза дали ти бяга.
Та съвета ми е да следиш нивото на антифриза дали ти бяга.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Съвсем нормално в това време да се появява конденз в купето. Тмепературни разлики, влажен въздух ... конденза е неизбежен.
Обаче! Ако ти работеше климатика това нямаше да се случва в такива плащещи величини. При поява на влага по прозорците се пуска климатика (дори и през зимата) и той изсушава въздуха. Това си го пише в книжката на колата.
Климатика събира влагата и я изхвърля през "канализацията" от долу.
Ако проблема не е в уплътнения на прозорците, запушени отточни тръбички на шибедаха, подгизнали стелки, теч от парното (със загуба на натифриз), проблема е в неработещия климатик.
Не знам защо отново се появява такава тема - казвайте как да си експлотирам колата, че ме мързи да чета...
Обаче! Ако ти работеше климатика това нямаше да се случва в такива плащещи величини. При поява на влага по прозорците се пуска климатика (дори и през зимата) и той изсушава въздуха. Това си го пише в книжката на колата.
Климатика събира влагата и я изхвърля през "канализацията" от долу.
Ако проблема не е в уплътнения на прозорците, запушени отточни тръбички на шибедаха, подгизнали стелки, теч от парното (със загуба на натифриз), проблема е в неработещия климатик.
Не знам защо отново се появява такава тема - казвайте как да си експлотирам колата, че ме мързи да чета...

Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
При мен се получи същия ефект, като си изпрах стелките и ги оставих в колата за няколко часа. Иначе по темата, за да ти прави толкова голям конденз, някъде има източник на влага. Мисля, че ако го намериш, ще си решиш проблема. Провери и уплътненията.
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?

Dimitroff написа:На пролет обаче ще трябва да я смениш, за да не "изпуснеш" колата и да прегрееш..., че после ремонта не е никак лек!
Е46 не е толкова глупав автомобил!
Когато си загуби антифриза и температурата на двигателя стане критична колата сама загася двигателя за да не го прегрее.
Изпитано

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Next написа::OT:
Dimitroff написа:На пролет обаче ще трябва да я смениш, за да не "изпуснеш" колата и да прегрееш..., че после ремонта не е никак лек!
Е46 не е толкова глупав автомобил!
Когато си загуби антифриза и температурата на двигателя стане критична колата сама загася двигателя за да не го прегрее.
Изпитано
Така може, НО:
Ако колата не загуби антифриза (най-добрия вариант е да пръсне разширителен съд и да изтече), но просто се набиеш в задръстване и висиш 40 минути, или изкачваш по планински път в жегата...много вероятно е да прегрееш колата.
Ако климатика е пуснат - пуска гореща вълна преди да е прегряла колата - в резултат трябва да пуснеш парното на макс и ДА НЕ ГАСИШ мотора, поне 1-2 минути.
Има сумати теми за проблеми с въпросната перка...аз лично също съм минал по този път

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Колега под колата трябва да има канали за оттичане на конденза от радиаторчето.Ако са запушени конденза няма от къде да изтече и остава в купето и се изпарява вътре.Soultaker написа:Здравейте колеги,
имам следният много неприятен и нерешим поне засега от майстори проблем. Когато я оставя колата през нощта, се получава невероятно голям конденз. На сутринта дори стъклата не може да се опишат като запотени, от вътрешната страна са си направо мокри, като си прокарам ръката по стъклото, цялата шепа ми се пълни с вода. Дори самата тапицерия около предния и задния прозорец става мокра...
Какво ли не пробвах да направя, ходих да я подсушавам, държах я с отворени прозорци вечерта, вътре няма нищо мокро..
За да стане кондез означава, че не влиза въздух в колата, и се образува температурна разлика между купето и вънка, демек не влиза въздух в купето...
Смених филтъра на купето и не се оправи...
Забелязах следното странно нещо: след като загася колата се чува някакъв звук от отводите на парното, някаква машинк като че ли продулжава да трака дори и когато колата е абсолютно изключена. Идва от парното и мисля че проблема е от него. За справка -е. перката на радиатора не ми работи, не знам дали тя участва в охлаждането на купето до толкова голяма степен (така я взех, не и работи климатроника).
Вече е така 2 седмици и започна да мирише на мухъл, изглежда доста отчайващо, имайки предвид че никой не е запознат с проблема, ходих на всякакви майстори - те дори не знаят от къде да почнат, но ако не е от парното няма от какво да е според мен.
- Shamanek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Забелязах следното странно нещо: след като загася колата се чува някакъв звук от отводите на парното, някаква машинк като че ли продулжава да трака дори и когато колата е абсолютно изключена. Идва от парното и мисля че проблема е от него.
Абе колега и при мен е така

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Този звук не е ли от моторчено на клапите за климатроника когато загасиш колата и клапите се затварят. Мисля, че ако не се чува това моторче клапите ви остават отворени и влиза влажен въздух и тогава се образува конденз.
- nelim
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 447
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
- Мечтае да кара: //M Power :)
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
Тва бръмчене си го има още от Е36 - и на мойта е така, като загасиш колата извадиш ключа - почват да върятят клапите, ко прави точно незнам, дали отваря или затваря, имаше тема в подразтел Е36 преди време, който иска може да потърси.
Проблема според мен обаче не е от там, щото и аз имам конденз сега в това време понякога но незначително , и няколко минутки след като запаля колата всичко си изсъхва и се изчиства.
Колега само разсъждавам на глас - без да споря.. но си мисля че колата едва ли с тия клапи се затваря херметически че да не влиза въздух от никъде, да не говорим че дори в такъв случай конденза (заради разликата в температурите) ще е още по-голям.. поне според мен
Поздрави
Проблема според мен обаче не е от там, щото и аз имам конденз сега в това време понякога но незначително , и няколко минутки след като запаля колата всичко си изсъхва и се изчиства.
Next написа:Този звук не е ли от моторчено на клапите за климатроника когато загасиш колата и клапите се затварят. Мисля, че ако не се чува това моторче клапите ви остават отворени и влиза влажен въздух и тогава се образува конденз.
Колега само разсъждавам на глас - без да споря.. но си мисля че колата едва ли с тия клапи се затваря херметически че да не влиза въздух от никъде, да не говорим че дори в такъв случай конденза (заради разликата в температурите) ще е още по-голям.. поне според мен

Поздрави

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Получаване на конденз - проблеми с парното ?
аз имах подобен проблем с моята както и със старата. и двете правеха много конденз. особено е36-цата. след смяната на филтъра на климатика при е36 и филтъра на купето при новата нещата се оправиха. сега вече се изпотява само предното при това съвсем малко и с пускането на парното се оравя. според мен какъв може да е проблема ако си сменил филтрите. ако спираш често под дървета е възможно да се е натрупала шума както и кал естествено под кората на чистачките. това води до задържане на вадата и бавното и оттичане, което е предпоставка да се образува влага, която да влиза в купето през клапите. това е моето мнение

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани