Сонда или Катализатор???
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
От скоро и на мен ми светна check engine лампата и след диагностика се оказа, че дава грешка в катализатора и на едната от ламбда сондите мисля след колекторите. Изчистиха грешката и известно време не светеше, но точно както колегата каза след около 100-150км извънградско каране светна отново. Сега се чудя дали да сменя ламбда сондата или да премина към премахване на катализатора. Малко ме наплашихте с проблемите, които могат да произтекат от махането на катализатора и се чудя има ли сигурен начин да разбера дали катализатора е свършил вече и премахването е наложително. Забравих да кажа, че става въпрос за 330ci.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Сонда или Катализатор???
Аз колеги смених катализатора с резонатр в събота и ми се струва че има малко повече мощ, но не съм сигурен дали е така или е просто психологическа нагласа. При мен историята е малко по-дълга. При мен има някакво странно примърдване на оборотите като седи на място. Леко мърдат нагоре-надолу между 950 и 750, но главния проблем е че ако на тръгна на първа леко и изключа от скорост, както ни се налага яко в задръстванията, падат до към 500 450 и притриса след което тя си подава газ и се намества. Уникално дразнещо да не говориме че просто това нещо нетрябва да го има. Смених стъпково моторче, проблема остана. диагностика - сичко 6. Live data показа че втората сонда дава много малки стойности. Махнах катализатора, който беше в окачно положение, сложих резонатор - пак си мърда така. Вече идея нямам какво да правя. Погледнаха ми свещите, казаха че са ОК. Сега с резонатора, като седи и работи на място около 20 сек у подам леко газ при отпускането и връщането в нормален режим има едно припукване от към гърнетата. ако веднага повторя това нещо, няма да има припукване. Сякаш му трябва време да се насложат изпарения ли или какво незнам. Имате ли идея това от какво е?
slitter аз ти бях писал да си направя при теб update на компа, но съм яко зает и все нямам време. Според теб възможно ли е този update да помогне или проблема е по-скоро hardware
slitter аз ти бях писал да си направя при теб update на компа, но съм яко зает и все нямам време. Според теб възможно ли е този update да помогне или проблема е по-скоро hardware

- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
Отново бях на диагностика и грешката, която беше записана беше за катализатора на bank 1 и за ламбда сондата на bank2. Изтихме грешката и проверихме ламбда сондите. И четирите си работят коректно. Карах си два дена в града без да светне нищо, но днес отново след 150км извънградско светна check engine лампата. Искам да попитам ако се стигне до премахване на катализаторите как се лекуват 2те ламбда сонди след катализатора и дали някои е минавал през тази процедура с този двигател?
Re: Сонда или Катализатор???
Koлега, трябва да се прочетат живите данни от сондите и да се направи оценка: ако катализатора ти е свършил, това би трябвало да се отчете по някакъв начин върху показателите на сондата и по-точно на задната. В моя случай аз съм без катализатор и лампата светна. Кво направих аз - по съвет на колегата oci ходих до сервиза на М комплект и ги накарах да мръднат задната сонда малко по-надолу, за да не улава всички газове, защото показателите на едната и другата сонда се гонеха. Сега според живите данни първата сонда (между другото аз съм само с 2, а ти с 4 предполагам - по една на 3 цилиндъра) мени постоянно параметрите, както трябва да бъде, а втората седи приблизително на 0,45V и се мени с по 1/100на нагоре и надолу. Ето така трябва да бъде според мен, за да симулира правилна работа на катализатора след като в случая съм без. Но не съм излизал извънградско за над 100 км, за да засека дали ще светне отново. Иначе всеки ден карам колата и не е светнала въобще в града. При теб, ако е презапушен катализатора трябва да дава мого ниски стойности задната/ните или ако се е разпаднал да дава като при мен гонещи се помежду си стойности с предните. Трябва една хубава диагностика от разбиращ, за да стане ясно това и за да знаеш какво точно да правиш. Между другото в М комплект предлагат за 80лв керамична втулка за сонди, било ново, за да залъгва сондата, ама аз избрах ретро варианта
с изместването от 10 лв.

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Сонда или Катализатор???
slitter знаеш ли колко трябва да показва предната и задната стойност за да е в границите на нормалното казваш, че задната трябва да показва 0.45V а предната ?
Re: Сонда или Катализатор???
Next написа:slitter знаеш ли колко трябва да показва предната и задната стойност за да е в границите на нормалното казваш, че задната трябва да показва 0.45V а предната ?
... а предната трябва постоянно да мени параметри с големи амплитуди, а задната както казах с почти постоянни стойности около 0,45V. Това при загрял напълно двигател!!!
- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
Оказа се, че моите катализатори са метални и според момчетата, които ги гледаха не са запушени и не се подменяли за разлика от керамичните катализатори. Тъй като са веднага след изпускателните колектори не може да се сложи резонантно гърне на тяхно място. Казаха ми да търся проблема в някоя ламбда сонда. Когато ми остане време отивам на диагностика да гледам стойностите на сензорите зад катализаторите да видим коя ще излезе за подмяна и дано проблема се разреши. 

- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
Ами според момчета в сервиза катализаторите са метални или керамични. На металните вътре решетката (питата) е метална. Казаха ми че металните не се запушвали и не се чистели и ако се окажа, че съм с метални (както и стана) трябва да търся проблема в ламбда сондите, а не в катализаторите.
На керамичните питата прогаря и ми показа как се рони като я стиснеш или удариш.
На керамичните питата прогаря и ми показа как се рони като я стиснеш или удариш.
Re: Сонда или Катализатор???
tsotsomanski написа:Ами според момчета в сервиза катализаторите са метални или керамични. На металните вътре решетката (питата) е метална. Казаха ми че металните не се запушвали и не се чистели и ако се окажа, че съм с метални (както и стана) трябва да търся проблема в ламбда сондите, а не в катализаторите.
На керамичните питата прогаря и ми показа как се рони като я стиснеш или удариш.
Ако металът е благороден съм съгласен, ама ако не е, все едно аз съм с катализатор




- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
За съжаление аз нищо не знам и пресъздавам това, което съм чул и съм разбрал!
Мисля за сега да не закачам катализаторите, а да сменя ламбда сондата при първа възможност и да видя дали ще се оправи проблема! Приемам съвети всякакви 


Re: Сонда или Катализатор???
А според мен най-добре е да се проследят живите данни на изпускателните емисии, както през диагностична програма, така и чрез уред за измерване, преди да си тръгнал да купуваш сонди!!!
- tsotsomanski
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e91 330xd
Re: Сонда или Катализатор???
Задължително!
Явно не съм се изразил правилно! Със сигурност ще мина на диагностика и ще искам гаранции, че след като сменим квото ми кажат тая жълта лампа повече няма да ме тормози!

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Сонда или Катализатор???
Докарах и моята да показва от 0.40 до 0.50 най вече стой мирно на 0.45 V както трябва да бъде с една отворена метална втулка.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани