Въпроси за натягане на кормилна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: PB
Кара: E34->Е39->Е38

Въпроси за натягане на кормилна кутия

Мнение от gosho_d » 17 Окт 2010, 18:51

Здравейте колеги, казусът е малко специфичен, така че ще дам повечко обяснения.
Имах луфт във волана при перфектни, сменени почти всички части по предницата, без никакво тропане или тресене. По обяснения от многото теми за луфт, хванах с клещи оста под външното каре и установих, че волана не мърда - т.е. излиза, че луфта е от кутията нататък. Развих гайката на кутията, завъртях малко винтчето и после тест драйв. Чудо! Луфта в средно положение на волана изчезна напълно, може би се върти една идея по-трудно, но на завои се изправя без никакъв проблем и усилие. Но, когато волана е навит с повече от 90 градуса наляво или надясно, луфта пак се появява - кормилото може да се върти 3-4 сантиметра наляво-надясно, без гумите да мръднат. При средно положение на кормилото не е така - колелата реагират най много на сантиметър въртене (последните опити правих на място, при запален двигател).
Та, въпросът е, дали да продължа с натягането, с риск да стане прекалено много и така постепенно да убия кутията или да се радвам на това, което съм постигнал досега? И ако продължа, дали ще окаже ефект при луфта при навъртян настрани волан или той ще си остане?
Последна промяна gosho_d на 17 Окт 2010, 20:10, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Въпроси за натягане на кормилна курия

Мнение от Postman » 17 Окт 2010, 20:01

Увеличаването на хлабината в крайните положение е нормално, така е конструирана кутията, за да може в края на живота си, след многократни регулирания на хлабината, тя да стане еднаква в средно и в крайно положение. Ако беше еднаква когато кутията е нова, след първото регулиране на хлабината (натягане), тя ще затегне в крайно положение.
Както си описал ситуацията в момента, според мен няма нужда да натягаш повече, защото волана ще стане чувствително "по-тежък" и ще спре да се връща сам, което на практика означава, че ще трябва постоянно да коригираш курса на автомобила направо... както е например при мен, но аз умишлено съм го оставил така, защото колата се подчинява много по-бързо и прецизно на всяко трепване на волана.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 18.07.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: Е 34 525tds

Re: Въпроси за натягане на кормилна кутия

Мнение от stami » 17 Окт 2010, 22:53

Така е колега, щом нямаш луфт в средно положение не се притеснявай-карай.
Колегата Postman го е описал много добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: Въпроси за натягане на кормилна курия

Мнение от PIONEER » 26 Окт 2010, 15:06

Postman написа:Увеличаването на хлабината в крайните положение е нормално, така е конструирана кутията, за да може в края на живота си, след многократни регулирания на хлабината, тя да стане еднаква в средно и в крайно положение. Ако беше еднаква когато кутията е нова, след първото регулиране на хлабината (натягане), тя ще затегне в крайно положение.


Хлабината в кутията никога няма да е еднаква в изправено и навито положение.Прав си,че е конструктивна особеност,но няма нищо общо с точа,че е била нова,а сега стара и други такива фактори.Просто като се свали капака на кутията и се види на изправен волан къде седи ролката спрямо червяка,а после на навит пълен ляв/десен и се вижда съвсем ясно защо не може да е без луфт в крайните положение.Просто тоя тип кормилно управление си е така и луфта в крайните положения е неизбежен било то на Бмв или каквото и там да е с кормилна кутия ;)
Изображение
8.32

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Въпроси за натягане на кормилна кутия

Мнение от Postman » 26 Окт 2010, 17:40

Колега PIONEER, абсолютно си прав, че не може без хлабина в крайните положения. Причината обаче не е, че физически не може да се направи, а че умишлено червякът е проектиран и изработен с променлива стъпка и увеличаваща се хлабина от средно към двете крайни положения... защо умишлено се прави така съм написал по-горе и важи за всяка една кутия с механизъм глобоиден червяк - ролка. За кутиите със сачми нещата не стоят по същия начин, така че има значение все пак каква е кутията ;).

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook