Въпроси относно Е24
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- kocaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 11.01.2009
- Местоположение: Edinburgh,Scotland; Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: ALPINA B10 Bi-Turbo
Въпроси относно Е24
Колеги,интересува ме на Е24 635csi ,тъй като почти не се намира с ръчна скоростна кутия,а само автоматици,има ли ръчна скоростна кутия,която да пасва директно/болтове/ и от кой модел.Също име и номер на кутията.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпроси относно Е24
Трябва ти Getrag 260, от М30-ков двигател, като от Е32/Е34 пасва според мен.
Getrag 280 от М5 ще е още по добра алтернатива, защото е с по дълги предавки.
Обаче сега идва въпроса кардана как ще пасне, защото заради автомата, кардана е по къс, от на ръчката.
Смятам обаче че от Е34 или Е32 ще се намери и подходящо парче за кардана (това от кутията до висящия лагер)
Getrag 280 от М5 ще е още по добра алтернатива, защото е с по дълги предавки.
Обаче сега идва въпроса кардана как ще пасне, защото заради автомата, кардана е по къс, от на ръчката.
Смятам обаче че от Е34 или Е32 ще се намери и подходящо парче за кардана (това от кутията до висящия лагер)


- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Въпроси относно Е24
Проблема с кардана се решава с кардан от 6-ца с ръчна кутия
Не се намират чак толкова трудно, като даже гледам че става и от други модели, примерно 98% от е28-те
В тоя ред на мисли имам кардан
Иначе самите скорости може да вземеш от почти всичко:
е12,е23,е24,е28 че дори и е30
въпроса е да са Гетраг 265 или 260
Ако искаш пиши ми на лично и довечера ще ти обърна повече внимание да ти кажа какво точно да търсиш

Не се намират чак толкова трудно, като даже гледам че става и от други модели, примерно 98% от е28-те

В тоя ред на мисли имам кардан

Иначе самите скорости може да вземеш от почти всичко:
е12,е23,е24,е28 че дори и е30
въпроса е да са Гетраг 265 или 260

Ако искаш пиши ми на лично и довечера ще ти обърна повече внимание да ти кажа какво точно да търсиш

Последна промяна VesoPesa на 23 Сеп 2010, 11:51, променена общо 1 път
Re: Въпроси относно Е24
Скоростната кутия Getrag 260, като за е32/е34, която се използва и в е28, както и при някои по-нови е24 не е за предпочитане, в сравнение с Getrag 265, която от своя страна е значително по-здрава (както вече съм писал - понася до към 600+ конски сили). 260-ците наистина се чупят по-лесно. При е28 за около година и нещо са ползвали 265, така че при едно старателно търсене такава кутия може да се намери. Даже наскоро четох, че около 82 година такава 265-ца се използвала даже и при е28 528е за американския пазар (525е - за европейския), като разбира се е била с "камбана" за М20 двигател. 265-ците се познават лесно по сваляемата "камбана", като ги има в няколко варианта, в зависимост от цифрите след 265.хх. При 260-цата камбаната е част от корпуса на самата кутия и не може да се отделя. Най-често срещаните са с 5-та свръхдиректна скорост с предавка 0.81. Спортните 265 са с пета директна скорост. Каква кутия ще се търси - зависи и от предавателното число на диференциала, иначе може да стане така, че и той ще трябва да се сменя. Някои от "тунерите" ползват автоматична скоростна кутия, която има предимство при повече коне, заради една идея по-малка първа предавка. Разбира се - и те са по лесно развалящи се. Но, ако оригиналната автоматична кутия е в добро здраве и има селектор за "спортно" каране - има ли смисъл да се вкарва човек в приключения, които не е ясно как ще завършат, да не говорим и за финансовата страна.
Всъщност 265 е една стандартна 4-степенна скоростна кутия, на която е добавена секция за 5 скорост и затова 265-цата е по-дълга с около 10-тина сантиметра в сравнение с 4-степенната, която, апропо - също е много здрава. Не се подвеждай, че първите цифри на 265-цата са 262.хх. Това е именно заради това, че се използва готовия вече алуминиев кожух за 4-степенните кутии.
Относно предната част на кардана - писали сме много на тази тема. В зависимост от това - каква скоростна кутия ще се намери - тогава ще се търси и подходящ по дължина кардан. Защото 260 е по-къса от 265. Малки разлики могат да бъдат обрани при монтажа на кутията (от закрепването на кутията към купето, блока и съответно шлиците, влизащи в диска на съединителя), но като че ли не повече от 1.5 до 2 сантиметра.
Дали предната част на кардана може да е от друга кола и да се принади към задната съществуваща, какво ще стане с баланса - и за това също е писано много.
Принципно всеки отделен чарк се балансира и после се прави общ баланс на всичко, където при двигателите, вдигащи обороти се взима под внимание и тежестта на биелите, буталата, камо ли за маховици и демпферни шайби.
Също така е важно - коя година е е24-ката - преди или след май 1982 година - тоест дали е на базата на е12 или на е28.
Всъщност 265 е една стандартна 4-степенна скоростна кутия, на която е добавена секция за 5 скорост и затова 265-цата е по-дълга с около 10-тина сантиметра в сравнение с 4-степенната, която, апропо - също е много здрава. Не се подвеждай, че първите цифри на 265-цата са 262.хх. Това е именно заради това, че се използва готовия вече алуминиев кожух за 4-степенните кутии.
Относно предната част на кардана - писали сме много на тази тема. В зависимост от това - каква скоростна кутия ще се намери - тогава ще се търси и подходящ по дължина кардан. Защото 260 е по-къса от 265. Малки разлики могат да бъдат обрани при монтажа на кутията (от закрепването на кутията към купето, блока и съответно шлиците, влизащи в диска на съединителя), но като че ли не повече от 1.5 до 2 сантиметра.
Дали предната част на кардана може да е от друга кола и да се принади към задната съществуваща, какво ще стане с баланса - и за това също е писано много.
Принципно всеки отделен чарк се балансира и после се прави общ баланс на всичко, където при двигателите, вдигащи обороти се взима под внимание и тежестта на биелите, буталата, камо ли за маховици и демпферни шайби.
Също така е важно - коя година е е24-ката - преди или след май 1982 година - тоест дали е на базата на е12 или на е28.
- kocaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 11.01.2009
- Местоположение: Edinburgh,Scotland; Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: ALPINA B10 Bi-Turbo
Re: Въпроси относно Е24
Благодаря ви за изчерпателните отговори!Сега ми остава само да дерзая дали си струва цялата гимнастика
,че и смяна на педали.....
ОК. Ако имам някой друг въпрос ще питам пак.


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпроси относно Е24
kocaka написа:Благодаря ви за изчерпателните отговори!Сега ми остава само да дерзая дали си струва цялата гимнастика,че и смяна на педали.....
ОК. Ако имам някой друг въпрос ще питам пак.
...и датчика за позицията на дросела, и прекодиране на ЕКУ-то и инсталацията за задните светлини, и диф защото едно е с 4 степенна кутия а друго е с 5 степенната...

- GRINGO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 651
- Регистриран на: 21.06.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: `81 E21 335
Re: Въпроси относно Е24
kocaka написа:Колеги,интересува ме на Е24 635csi ,тъй като почти не се намира с ръчна скоростна кутия,а само автоматици,има ли ръчна скоростна кутия,която да пасва директно/болтове/ и от кой модел.Също име и номер на кутията.
Кво си намислил бе Коце?
Да не ти изпадна няква Е24-ка там?
- kocaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 11.01.2009
- Местоположение: Edinburgh,Scotland; Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i
- Мечтае да кара: ALPINA B10 Bi-Turbo
Re: Въпроси относно Е24
GRINGO написа:kocaka написа:Колеги,интересува ме на Е24 635csi ,тъй като почти не се намира с ръчна скоростна кутия,а само автоматици,има ли ръчна скоростна кутия,която да пасва директно/болтове/ и от кой модел.Също име и номер на кутията.
Кво си намислил бе Коце?
Да не ти изпадна няква Е24-ка там?
Жоре,миналия ден ходих да гледам една,на 40мили от там дето живея ама,всичко добре външно има малко за реставриране окачване -дреболий някой друг накрайник,обаче двигателя нещо звучи като Форд Мондео дизел




- GRINGO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 651
- Регистриран на: 21.06.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: `81 E21 335
Re: Въпроси относно Е24
kocaka написа:GRINGO написа:kocaka написа:Колеги,интересува ме на Е24 635csi ,тъй като почти не се намира с ръчна скоростна кутия,а само автоматици,има ли ръчна скоростна кутия,която да пасва директно/болтове/ и от кой модел.Също име и номер на кутията.
Кво си намислил бе Коце?
Да не ти изпадна няква Е24-ка там?
...обаче двигателя нещо звучи като Форд Мондео дизел...
Тоя модел са така

Разхлабват им се болтовете на кавала и налягането на маслото в кавал намалява драстично
и спира да пръска масло от дупките и се изяжда вала.
Погледни някоя гърбица през капачката на маслото дали е изядена.
Ако не е може би просто иска да се нагласят хлабините.
Иначе 316-ката крета още.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани