Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
т.е. вътрешното уплатнение на прозореца със пластмасата между малкия и главния прозорец е "anti-tap-sensor"
Правилно ли съм разбрал, понеже аз си представях наистина сензор.
Правилно ли съм разбрал, понеже аз си представях наистина сензор.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Тази пластмаса е нещо като декоративен капак от вътрешната страна на рамката на вратата.
Сензора представлява един гумен "маркуч" в горната част на тази пластмаса и в него има две дълги пластинки. Когато нещо опре в гумата, двете пластинки се допират и подават сигнал.
Виж го на предния прозорец и ще ти стане по-ясно за какво става дума.
Сензора представлява един гумен "маркуч" в горната част на тази пластмаса и в него има две дълги пластинки. Когато нещо опре в гумата, двете пластинки се допират и подават сигнал.
Виж го на предния прозорец и ще ти стане по-ясно за какво става дума.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Въпрос за лайт модула
Е щом си го проверил, добре. Аз лично не съм го отварял и не знам какво има вътре... На мен все ми се струваше, че са направили един ГМ5, които може да се програмира за поддържаните екстри. Звучи ми по-логично, отколкото различни поточни линии за една и съща версия на ГМ-а, само защото някоя кола няма ел. седалки, 4 ел. стъкла или нещо друго. Как да е...Тишо 311 написа:Не мога да ползвам моят,защото той е LOW версия.Вътре в самият ГМ модул липсват 2 релета,1 предпазител,2 диода и 3 интеграла отговарящи за задните ел стъкла.Трябва модул от кола с 4 ел стъкла.Аз пробвах 2 други модула от е46 преди фейса и един модул след фейса и мисля 4е за сега вси4ко си работи с изклю4ение на комфорта нагоре,дистанционно затваряне на задните прозорци и дистанционно отлк/закл на колата,но мисля 4е след адаптация на клю4a и това ще стане.Утре ще пробвам с ДИС-а "Rear Windows One Touch Close" и ще пиша какво е станало.
Да приемем, че трябва да смениш ГМ-а и вземеш такъв от кола с 4 ел. стъкла. До тук всичко е ток. На ГМ-а, от първите две букси излизат една камара кабели, които се отнасят за ел. стъклата. Ако някой от тия кабели липсва от буксата, значи и кабела до управлението или някой датчик също го няма и трябва да се прекара...?!
От първата букса (X254 - 26 пина) трябват пинове: 1, 2, 3, 4, 12, 14, 15, 16, 17, 21, 26.
От втората букса (X253 - 54 пина) трябват пинове: 4, 5, 28, 29, 40, 41.
За справка (най-добре е WDS-a, но и това върши работа): http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Въпрос за лайт модула
vassil_bk написа:..... Ако някой от тия кабели липсва от буксата, значи и кабела до управлението или някой датчик също го няма и трябва да се прекара...?!
От първата букса (X254 - 26 пина) трябват пинове: 1, 2, 3, 4, 12, 14, 15, 16, 17, 21, 26.
От втората букса (X253 - 54 пина) трябват пинове: 4, 5, 28, 29, 40, 41.
За справка (най-добре е WDS-a, но и това върши работа): http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm
Не съм много сигурен, дали е така.

Аз съм само с предни ел. стъкла, но като отварях задните врати и буксите на вратите, ми направи впечатление, че си имаха необходимата ел. инсталация. Предполагам, че и около ГМ-а някъде ще има свободни, но май са си нахакани в буксите му по местата си.
От ГМ-а до бутоните при скоростния лост, обаче май не са ми се мяркали свободни кабели. Но и не съм се задълбочавал в тази насока.
Абе трябва да се разгледа внимателно какво има на място. Явно не всички изпълнения на ел.системата са еднакви.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Въпрос за лайт модула
Просто исках да кажа, че е добре да се провери дали има празни пинове от тия които съм посочил в буксите на ГМ-а. Може заради това да не работят някои функции на ел. стъклата...pazokolarov написа:Аз съм само с предни ел. стъкла, но като отварях задните врати и буксите на вратите, ми направи впечатление, че си имаха необходимата ел. инсталация. Предполагам, че и около ГМ-а някъде ще има свободни, но май са си нахакани в буксите му по местата си...
Примерно: 2, 3, 14 и 15 са само за управлението и щом колегата затваря прозореца ръчно, значи тия ги има. Обаче в ГМ-а на 12 и 26 пин, ако няма нищо, най-вероятно го няма и кабела до "Window Anti-Trap Strip Right Rear" и "Window Anti-Trap Strip Left Rear" нещата. Съответно ГМ-а може заради това да не вдига задните стъкла до горе, заедно с предните. Нали заради това при мен не ги вдига (с купе съм), защото нямам такива анти-трап-шитс

Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Dimitroff написа:Може, колега.
Писано е много пъти - използвай търсачката просто!
Да, колега благодаря!
Но къде ли могат да ми го обновят компа с тази екстра, освен в Дару-кар, където режат глави

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Въпрос за лайт модула
vassil_bk написа:. Нали заради това при мен не ги вдига (с купе съм), защото нямам такива анти-трап-шитс
Не. При тебе нарочно е наравено така. Подобно е и за гюрука на кабриолета - задейства се само от ключ в бравата, за да не се нарани някой по невнимание от движещите се части.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Въпрос за лайт модула
Добре, а няма ли начин да го излъжа, за да ги затваря автоматично... Все едно съм с 4 врати... Какво още трябва да се бутне в ГМ-а, за да тръгне работата...?!pazokolarov написа:Не. При тебе нарочно е наравено така. Подобно е и за гюрука на кабриолета - задейства се само от ключ в бравата, за да не се нарани някой по невнимание от движещите се части.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Трябва да се поровиш във WDS-а да сравниш веригите за задните прозорци на седан и купе.
Няма невъзможни неща
Няма невъзможни неща

Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
а аз се чудих за какво е тази букса, която стърчи от буквално от някакво уплътнение
дали и при другите марки е така ? че имам проблем със стъклото на една тойота, но не ми се занимава с чужди форуми

дали и при другите марки е така ? че имам проблем със стъклото на една тойота, но не ми се занимава с чужди форуми

- Тишо 311
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330i
- Мечтае да кара: Нещо М///
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Здравейте Колеги
От днес мога да се похваля, 4е съм с 4 ел. стъкла, вси4ко работи, нагоре/надолу/комфорт,забрана за задните стъкла,фабри4ната аларма ги управлява,абе вси4ко е на 6
.Целият проблем е бил е 4е е трябвало след прекарване на инсталацията само да се обу4и наново клю4а за запалването и това е.Не е нужно прекодиране,само трябва да си настроите наново фукцийте който искате(изпращене до вкъщи и т.н) с ДИС-а и това е.Много се радвам 4е вси4ко зароботи и просто исках да споделя с вас.Дълбок поклон
и на колегата SSOUND за оказаната помощ при окабеляването
.
От днес мога да се похваля, 4е съм с 4 ел. стъкла, вси4ко работи, нагоре/надолу/комфорт,забрана за задните стъкла,фабри4ната аларма ги управлява,абе вси4ко е на 6



- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Браво!
Мисля, че подобен ъпгрейд се прави за първи път във подфорума!
Ще изчакам еуфорията да стихне, ще поразчистя темата и ще пуснем един DIY !
Мисля, че подобен ъпгрейд се прави за първи път във подфорума!
Ще изчакам еуфорията да стихне, ще поразчистя темата и ще пуснем един DIY !

- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Здравейте колеги.
Предни седмица се запалих и аз да си слагам задни ел. стъкла.
Та така предходния уикенд бях намерил кола донор и сутринта в събота отидох свалих всичко нужно:
-Ляво и дясно рало на задните ел. стъкла
-Ляво и дясно моторче за задните ел.стъкла
-Ляво и дясно копче за задните ел. стъкла + буксите на тях.
-Предните копчета на конзолата до ск.лост за 4-тирите ел. стъкла + буксите на тях
-Окабеляването от задна лява врата директно до ГМ-5 модула
-ГМ-5 модула + всички букси на него
-Окабеляването от задна лява врата до ръчката за вдигане на предния капака.
-Anti-trap-sensor-ите от задна лява и задна дясна врата
-Кори на задните врати за ел. стъкла (не са задължителни)
След което пристъпих към монтирането им в моята кола. Всичко стана много лесно и бързо, за около 2 часа ги размонтирах и за още 2 ги монтирах. Остана само да се върже цялата система до новия ми ГМ.
От тук нататък трябва да благодаря дълбоко
на колегата vassil_bk.
На следващия ден с него от 16:00 до 21:00 сме връзвали инсталацията на задните ел.стъкла. Главно колегата правеше всичко аз само асистирах, понеже аз трудно разчитам ел. схемите. Вързахме всичко но за жалост се стъмни. При голямото желание за тест дали системата работи бяхме забравили ра сложим бушон 71 които е точно за задните ел. стъкла и без него няма как да тръгнат. За това ще се помъча сам тази седмица да успея да вържа това бушонче по описания в WDS начин и да подкарам стъклата.
За Do it yourself мога да направя снимки на местата от където трябва да минават кабелите и всичко което трябва да се разглоби, понеже колата ми е в това състояние в момента
Още веднъж благодаря от все сърце за отделеното време, средства и труд от колегата vassil_bk за да ми помогне в начинанието за връзване на задните ел. стъкла.
Забравих да допиша за впечатленията ми от досега свършеното.
За сега това което съм установил че не ми работи при първоначално каране с новия ГМ е:
-парктроник
-сензор за дъжд
-пръскалки на фаровете
-светлини при заключване и отключване
Предполагам тези неща може да се пуснат но за това ще имам нужда от колега които има кабел и лаптоп
Предни седмица се запалих и аз да си слагам задни ел. стъкла.
Та така предходния уикенд бях намерил кола донор и сутринта в събота отидох свалих всичко нужно:
-Ляво и дясно рало на задните ел. стъкла
-Ляво и дясно моторче за задните ел.стъкла
-Ляво и дясно копче за задните ел. стъкла + буксите на тях.
-Предните копчета на конзолата до ск.лост за 4-тирите ел. стъкла + буксите на тях
-Окабеляването от задна лява врата директно до ГМ-5 модула
-ГМ-5 модула + всички букси на него
-Окабеляването от задна лява врата до ръчката за вдигане на предния капака.
-Anti-trap-sensor-ите от задна лява и задна дясна врата
-Кори на задните врати за ел. стъкла (не са задължителни)
След което пристъпих към монтирането им в моята кола. Всичко стана много лесно и бързо, за около 2 часа ги размонтирах и за още 2 ги монтирах. Остана само да се върже цялата система до новия ми ГМ.
От тук нататък трябва да благодаря дълбоко

На следващия ден с него от 16:00 до 21:00 сме връзвали инсталацията на задните ел.стъкла. Главно колегата правеше всичко аз само асистирах, понеже аз трудно разчитам ел. схемите. Вързахме всичко но за жалост се стъмни. При голямото желание за тест дали системата работи бяхме забравили ра сложим бушон 71 които е точно за задните ел. стъкла и без него няма как да тръгнат. За това ще се помъча сам тази седмица да успея да вържа това бушонче по описания в WDS начин и да подкарам стъклата.
За Do it yourself мога да направя снимки на местата от където трябва да минават кабелите и всичко което трябва да се разглоби, понеже колата ми е в това състояние в момента

Още веднъж благодаря от все сърце за отделеното време, средства и труд от колегата vassil_bk за да ми помогне в начинанието за връзване на задните ел. стъкла.
Забравих да допиша за впечатленията ми от досега свършеното.
За сега това което съм установил че не ми работи при първоначално каране с новия ГМ е:
-парктроник
-сензор за дъжд
-пръскалки на фаровете
-светлини при заключване и отключване
Предполагам тези неща може да се пуснат но за това ще имам нужда от колега които има кабел и лаптоп

Последна промяна ludia на 22 Сеп 2010, 19:10, променена общо 1 път

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
А... къде ми е мнението от вчера...
Ще се опитам да го напиша пак...
Много хубава работа успяхме да свършим и съжалявам, че не стигна времето, за да довършим цялата операция...
Ще се опитам да възстановя, това което направихме:
Понеже част от инсталацията беше прекарана гледахме само да добавяме без да махаме и/или прекъсваме нещо.
1. Липсваше цялата букса X254 на ГМ-а, тъй че се наложи да я добавим.
2. От буксите на бутоните за ел. стъклата на централната конзола добавихме следните кабели:
Шофьорските бутони S126:
букса X316 пин 6 -> ГМ букса X254 пин 14
букса X316 пин 8 -> ГМ букса X254 пин 2
букса X316 пин 9 -> ГМ букса X254 пин 21
Пасажерските бутони S127:
букса X316 пин 4 -> ГМ букса X254 пин 3
букса X316 пин 5 -> ГМ букса X254 пин 15
Останалите кабели от същата букса на ГМ-а отиват директно в задните врати. Колегата вече беше свършил тази работа и само ги съединихме по цветове.
3. Трябваше да се добави и захранване за стъклата: пинове 4, 5, 11 и 12 от букса X332 на ГМ-а. Другия край на тия кабеляци отново отива директно към задните врати - пак имаше само съединяване с това, което вече беше инсталирал колегата.
Остана да се направи следното:
1. От пин 34 на държача за бушоните трябва да се пусне един дебел кабел към пин 10 на букса X332 на ГМ-а (тая последната с дебелите кабели). Този пин 34 трябва да е едното от гнездата, в което се мушка едното крачетата на бушон 71.
2. На другото краче на бушона трябва да се пусне кабел от X13020. Това излиза като шина директно от акумулатора, зад жабката. Като гледам има разни болтчета по нея и излизат още бая кабели пак към шината с бушоните. Предполагам с ушенце с дупка в единия край и с кабелна обувка в другия трябва директно да се получат нещата само с нанизване към текущата схема...

Моля, няма защо! Много се радвам, че успях да помогна!ludia написа:...Още веднъж благодаря от все сърце за отделеното време, средства и труд от колегата vassil_bk...

Ще се опитам да възстановя, това което направихме:
Понеже част от инсталацията беше прекарана гледахме само да добавяме без да махаме и/или прекъсваме нещо.
1. Липсваше цялата букса X254 на ГМ-а, тъй че се наложи да я добавим.
2. От буксите на бутоните за ел. стъклата на централната конзола добавихме следните кабели:
Шофьорските бутони S126:
букса X316 пин 6 -> ГМ букса X254 пин 14
букса X316 пин 8 -> ГМ букса X254 пин 2
букса X316 пин 9 -> ГМ букса X254 пин 21
Пасажерските бутони S127:
букса X316 пин 4 -> ГМ букса X254 пин 3
букса X316 пин 5 -> ГМ букса X254 пин 15
Останалите кабели от същата букса на ГМ-а отиват директно в задните врати. Колегата вече беше свършил тази работа и само ги съединихме по цветове.
3. Трябваше да се добави и захранване за стъклата: пинове 4, 5, 11 и 12 от букса X332 на ГМ-а. Другия край на тия кабеляци отново отива директно към задните врати - пак имаше само съединяване с това, което вече беше инсталирал колегата.
Остана да се направи следното:
1. От пин 34 на държача за бушоните трябва да се пусне един дебел кабел към пин 10 на букса X332 на ГМ-а (тая последната с дебелите кабели). Този пин 34 трябва да е едното от гнездата, в което се мушка едното крачетата на бушон 71.
2. На другото краче на бушона трябва да се пусне кабел от X13020. Това излиза като шина директно от акумулатора, зад жабката. Като гледам има разни болтчета по нея и излизат още бая кабели пак към шината с бушоните. Предполагам с ушенце с дупка в единия край и с кабелна обувка в другия трябва директно да се получат нещата само с нанизване към текущата схема...
- angelBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 725
- Регистриран на: 24.10.2008
- Местоположение: Around The World...
- Пол: Мъж
- Кара: е30,е46,е60
- Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
- Детайли за колата: лимузинкa
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Здравейте колеги гледам темата е малко старичка но пък доста полезна ми доиде днес
Извърших цялата трансплантация от ръчни към ел стъкла и работят но само през бутоните отпред задните бутони не свалят нито вдигат дори модула не цъка а съм ги свалил от работеща кола извърших свързането както описа горе колегата,кабелите от задните бутони ги вързах в Х254 по цвят но не тръгват,ако ги вържа към тези които са на предната конзола да взимам сигнал от тях ще стане ли работата?
Сменил съм модула с такъв с 4 ел.стъкла.букси за всички бутони предни и задни,вързах както си е оригинално бушона 71 в бушонерата незнам къде съм сбъркал,също така при заключване предните стъкла се вдигат но задните не а при отключване слизат всички заедно


Извърших цялата трансплантация от ръчни към ел стъкла и работят но само през бутоните отпред задните бутони не свалят нито вдигат дори модула не цъка а съм ги свалил от работеща кола извърших свързането както описа горе колегата,кабелите от задните бутони ги вързах в Х254 по цвят но не тръгват,ако ги вържа към тези които са на предната конзола да взимам сигнал от тях ще стане ли работата?
Сменил съм модула с такъв с 4 ел.стъкла.букси за всички бутони предни и задни,вързах както си е оригинално бушона 71 в бушонерата незнам къде съм сбъркал,също така при заключване предните стъкла се вдигат но задните не а при отключване слизат всички заедно


31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани