За и Против термолентите...
Модератор: bum_bum
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: За и Против термолентите...
Понеже ми стана любопитно и реших да се пообразовам малко на тая тема,почетох по различни форуми,както и в нашия но дооста стари теми(бахти навремето кви полезни теми е имало и кви знаещи хора са пишели...).Та възможно най-кратко да си отговоря сам на въпросите ,както и на актуалния въпрос по темата,като не претендирам за компетентно мнение,просто това разбрах от нещата, които четох.
Та по темата,както Явор каза,при чугунените-едно че се цепят,друго че дори и да не се сцепят ефект никакъв...Тей че който си мисли да увива стокови чугунени колектори,спокойно може да пропусне даването на пари и загубата на време.
А иначе на така наречените "спортни" е задължително да бъдат увити с термолента,понеже за разлика от чугунените са тънкостенни,съответно много повече се награвят и много повече температура отдават,при добре увити колектори,има споделени мнения,че на пипане при загряла кола,са едва топли.
А иначе до колкото разбрах най-подходящият метал за изработката им е неръждавейка,но не обикновена,където навсякъде продават,а такава издържаща на много висока температура(над 950 градуса),с дебелина 1.8-2мм.,Понеже при по висока температура от дадената за нераждъвейката си губи свойствата и става "ръждавейка"
А най-добре е да са с еднаква дължина,въпреки,че на някои мотори е доста трудно,заради свободното място.
Така че испанец,ако ще слагаш спортни колектори,то задължително ги увий.Иначе просто не го прави
Та по темата,както Явор каза,при чугунените-едно че се цепят,друго че дори и да не се сцепят ефект никакъв...Тей че който си мисли да увива стокови чугунени колектори,спокойно може да пропусне даването на пари и загубата на време.
А иначе на така наречените "спортни" е задължително да бъдат увити с термолента,понеже за разлика от чугунените са тънкостенни,съответно много повече се награвят и много повече температура отдават,при добре увити колектори,има споделени мнения,че на пипане при загряла кола,са едва топли.
А иначе до колкото разбрах най-подходящият метал за изработката им е неръждавейка,но не обикновена,където навсякъде продават,а такава издържаща на много висока температура(над 950 градуса),с дебелина 1.8-2мм.,Понеже при по висока температура от дадената за нераждъвейката си губи свойствата и става "ръждавейка"
А най-добре е да са с еднаква дължина,въпреки,че на някои мотори е доста трудно,заради свободното място.
Така че испанец,ако ще слагаш спортни колектори,то задължително ги увий.Иначе просто не го прави
Re: За и Против термолентите...
Бум-бум, колко метра ти отидоха за 6така
Все още съм много под въпрос, но всички зависи от кеш-а, с който ще имам при доставката на самия колектор (дали ще имам в излишък за лентата) и от мненията тук "За или Против"... Също така, предполагам, термолентата ще смали температурата, която достига до филтъра, колкото и да е изолиран, колкото и да е смъкнат и прочие Или се лъжа
Dpy, Моя чугунен колектор, ако знаеш колко е рестриктивен, направо ми се плаче...И за миг не съм си помислял да го увивам точно пък него При желание, преди/по време на/след интервенцията ще направя фотосесия, за да се види за какво иде реч
Все още съм много под въпрос, но всички зависи от кеш-а, с който ще имам при доставката на самия колектор (дали ще имам в излишък за лентата) и от мненията тук "За или Против"... Също така, предполагам, термолентата ще смали температурата, която достига до филтъра, колкото и да е изолиран, колкото и да е смъкнат и прочие Или се лъжа
Dpy, Моя чугунен колектор, ако знаеш колко е рестриктивен, направо ми се плаче...И за миг не съм си помислял да го увивам точно пък него При желание, преди/по време на/след интервенцията ще направя фотосесия, за да се види за какво иде реч
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
Почти 30 метра си отиват само за колекторите. Ако са някви по-дълги, може и отгоре. На мен 45 метра мисля ми отидоха за колекторите и тръбите до резонаторите. За това да увиеш с лента и само да са топли силно се съмнявам.. мойте все още си парят доволно. Не е лошо да се пръсне и с термоспрей над лентата за да се запечата да не се мокри. Продават такива специални на Термотек и ДЕЙ, но мисля, че и с обикновен високотемпературен ще стане.
Е тва е снимка на моя майсторлък
Е тва е снимка на моя майсторлък
Re: За и Против термолентите...
Aми според мен,кой знае колко няма да ти намали температурата в коша от сегашната ,която е.Просто,ако не сложиш термолента на тия тънкостенните,даже ще се повиши от сегашното състояние с чугуна.
БумБум,гледам в нета продават термоленти,но най-често с бял цвят ,твоята само заради по-добрият външен вид ли е
такава или? А и защо ми се струва,че тези термоленти имат и някакво друго приложение и ако не ги купуваш специялно за "тунинг" биха били по евтини
БумБум,гледам в нета продават термоленти,но най-често с бял цвят ,твоята само заради по-добрият външен вид ли е
такава или? А и защо ми се струва,че тези термоленти имат и някакво друго приложение и ако не ги купуваш специялно за "тунинг" биха били по евтини
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За и Против термолентите...
По вероятно цвета да е станал такъв след напръскването с термо спрея!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
Не съм я пръскал, не можах да намеря спрей като я увивахме и не ми се чакаше после да го поръчвам и остана така.
http://www.thermotec.com/products/category/1/heat-insulation-wrap.html
Има най-различни цветове, майта е Generation II Copper Header Wrap, уж била там нещо си още по-добра от останалите.. Не се знае колко е вярно.
http://www.thermotec.com/products/category/1/heat-insulation-wrap.html
Има най-различни цветове, майта е Generation II Copper Header Wrap, уж била там нещо си още по-добра от останалите.. Не се знае колко е вярно.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: За и Против термолентите...
Термоленти за турбомотор - запазва висока температурата на изгорелите газове и така турбото се развърта по-добре. Но на атмосферка каква е ползата?
Si non confectus, non reficiat.
Re: За и Против термолентите...
Аз като сменях мотора си виках така и така всичко е долу дай да ги увия.Взех 15м и ми стигна да увия чак до сондата
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
Може, зависи от широчината на лентата. Забравил съм вече, но имаше 2 широчини и с презастъпването на мен ми отидоха там някъде.. освен ако не бъркам мерките де, че те бяха дадени във футове.
Специалната термоизолационна лента за изпускателни колектори е задължително допълнение към всеки спортен или тунинг изпускателен колектор изработен от тънкостенни тръби. Тръбните колектори отдават по-бързо и повече топлина в атмосферата и се нагряват неравномерно, за разлика от чугунените. В резултат във вътрешността им се образуват микро-завихряния, които намаляват скоростта на изпусканите газове и увеличават обратното налягане.
Далаверата при атмосферка е, че значително се намалява температурата в коша и от там смуче винаги по-студен въздух. Тръбите от тънкостенната неръждавейка, ако са неувити бързо отдават много от температурата си навън, което намалява скоростта на газовете и предизвиква завихряния. Отделно ти пази всичките кабеляци, маркучи и пластмасории, които са в коша.
В Проспийд викат, че уж са тествали 2000 кубика атмосферка и дава 8-10 коня отгоре след увиването.. мен лично не ми се вярва много ама така разправят..
Специалната термоизолационна лента за изпускателни колектори е задължително допълнение към всеки спортен или тунинг изпускателен колектор изработен от тънкостенни тръби. Тръбните колектори отдават по-бързо и повече топлина в атмосферата и се нагряват неравномерно, за разлика от чугунените. В резултат във вътрешността им се образуват микро-завихряния, които намаляват скоростта на изпусканите газове и увеличават обратното налягане.
Далаверата при атмосферка е, че значително се намалява температурата в коша и от там смуче винаги по-студен въздух. Тръбите от тънкостенната неръждавейка, ако са неувити бързо отдават много от температурата си навън, което намалява скоростта на газовете и предизвиква завихряния. Отделно ти пази всичките кабеляци, маркучи и пластмасории, които са в коша.
В Проспийд викат, че уж са тествали 2000 кубика атмосферка и дава 8-10 коня отгоре след увиването.. мен лично не ми се вярва много ама така разправят..
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За и Против термолентите...
Аз преди се бях зарибил за керамични колектори за is-a! Обаче ми казаха че ставали само за писта защото ако се мине през някоя локва и се пръскали на парчета! Иначе са супер изгодни:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Header-E ... 2a06e4885e
Сега ми давате надежда ако мога да ги увия и да ги запечатам с този термоспреи май има надежда да станат за street use!
Прав ли съм, малко пре притеснява ниската цена, но не вярвам някой да е слгал такива с термо лента да сподели впечатления!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Header-E ... 2a06e4885e
Сега ми давате надежда ако мога да ги увия и да ги запечатам с този термоспреи май има надежда да станат за street use!
Прав ли съм, малко пре притеснява ниската цена, но не вярвам някой да е слгал такива с термо лента да сподели впечатления!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и Против термолентите...
Ти виж доставката
Не е вярно тва за пистата. Друг е въпроса колко е ефективно керамичното покритие на китайския колектор.
Не е вярно тва за пистата. Друг е въпроса колко е ефективно керамичното покритие на китайския колектор.
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: За и Против термолентите...
става и на сухо просто като ги увиваш правиш една навивка и местиш скобата там прайш една навивка и пак местиш иначе се развива и нестава стегнато , мойте ги правих тай и не са мръднали
Re: За и Против термолентите...
ми.. ползата от термолентата е двустранна -
1. намалява температурите под капака - това има по-голям ефект върху напомпаните двигатели от колкото върху атмосферните, но има полза и при двете.
2. запазва температурата на изгорелите газове - по-висока температура- по-висока скорост. пак- има по-голяма полза при напомпаните двигатели (особено турбинираните и по-малко при компресираните), но и атмосферните печелят.
единствения недостатък е че ако се мокри често ще ръждяса/напука колектора. повечето производители на колектори не зачитат гаранцията ако е използвана термолента.
аз лично съм омотовал доста "правени" двигатели и винаги е имало полза. но за стоков мотор .. не съм сигурен че си струва.
1. намалява температурите под капака - това има по-голям ефект върху напомпаните двигатели от колкото върху атмосферните, но има полза и при двете.
2. запазва температурата на изгорелите газове - по-висока температура- по-висока скорост. пак- има по-голяма полза при напомпаните двигатели (особено турбинираните и по-малко при компресираните), но и атмосферните печелят.
единствения недостатък е че ако се мокри често ще ръждяса/напука колектора. повечето производители на колектори не зачитат гаранцията ако е използвана термолента.
аз лично съм омотовал доста "правени" двигатели и винаги е имало полза. но за стоков мотор .. не съм сигурен че си струва.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- 525tds1983
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 5.10.2008
Re: За и Против термолентите...
Zagy написа:Термоленти за турбомотор - запазва висока температурата на изгорелите газове и така турбото се развърта по-добре. Но на атмосферка каква е ползата?
има, има полза, само който не го е правил упражнението - спортен колектор+термолента на атмосферка той не знае. Променя се и звука и вървенето към по-добро
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани