Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Тишо 311
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330i
- Мечтае да кара: Нещо М///
Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Здравейте колеги.
Дълго рових из форума,но не намерих отговор на моя проблем,а той е следният: колата е е46 320и, 1999.
Нямам задни ел. стъкла, но си набавих вси4ки необходими неща.Монтирах машинките,свързах вси4ко както е по оригиналната ел.схема от мотор4ето до лаит модула и от новата центална конзола с 4 коп4ета за 4 ел.стакла до лайт модула, но нищо не работи.Имам в предвид 4е предните стъкла си работят както преди,но задните не.Дори не се 4ува релета да цъкат както за предните стъкла.Някои знае ли какво трябва още трява да направя за да ги подкарам тези задни стакла?Трябва да се пре-програмира моя лайт модул или трябва друг лайт модул от кола с 4 ел.стъкла?Като софтуеар имам ДИС и ИНПА.
Благодаря предварително на вси4ки отзовали се.
Дълго рових из форума,но не намерих отговор на моя проблем,а той е следният: колата е е46 320и, 1999.
Нямам задни ел. стъкла, но си набавих вси4ки необходими неща.Монтирах машинките,свързах вси4ко както е по оригиналната ел.схема от мотор4ето до лаит модула и от новата центална конзола с 4 коп4ета за 4 ел.стакла до лайт модула, но нищо не работи.Имам в предвид 4е предните стъкла си работят както преди,но задните не.Дори не се 4ува релета да цъкат както за предните стъкла.Някои знае ли какво трябва още трява да направя за да ги подкарам тези задни стакла?Трябва да се пре-програмира моя лайт модул или трябва друг лайт модул от кола с 4 ел.стъкла?Като софтуеар имам ДИС и ИНПА.
Благодаря предварително на вси4ки отзовали се.
Последна промяна Тишо 311 на 13 Сеп 2010, 8:46, променена общо 1 път
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за лайт модула
Защо реши, че проблема е в лайт модула?
GM модула е виновника за стъклата ти - той (твоя в момента) е за кола с 2 ел стъкла (има само 2 релета)...трябва ти такъв от кола с 4 ел стъкла...
GM модула е т.н. "комфорт модул" - намира се зад жапката (демонтира се, за да се стигне до него) в бяла пластмасова кутийка с 3 букси.
Имай в предвид, че след смяната на GM модул ще трябва да инициализираш ключа си, за да може колата да го разпознае!!
GM модула е виновника за стъклата ти - той (твоя в момента) е за кола с 2 ел стъкла (има само 2 релета)...трябва ти такъв от кола с 4 ел стъкла...
GM модула е т.н. "комфорт модул" - намира се зад жапката (демонтира се, за да се стигне до него) в бяла пластмасова кутийка с 3 букси.
Имай в предвид, че след смяната на GM модул ще трябва да инициализираш ключа си, за да може колата да го разпознае!!
- Тишо 311
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330i
- Мечтае да кара: Нещо М///
Re: Въпрос за лайт модула
Тoзи GM модул не е ли този дето като махнеш жабката и таблото с бушоните и стои в една бяла пластмасова стойка и над него има 3 релета? Ако е той,само се сменя с такъв от кола с 4 ел стъкла или и той трябва да се пре-ппограмира наново?Какво имаш в предвид с "инициализиране на ключа"? Трябва да се обу4ава ключа ли?Аз имам други такива кутийки с 3 букси от коли преди и след фейса,не знам дали има зна4ение?Друго дали трябва да се подменя?
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Въпрос за лайт модула
Първо адмирации за мерака с който си извършил този ъпдейт по вратите! Аз лично не бих се заел, за сега
, защото трябва голямо разглобяване.
От поста ти виждам, че си инсталирал моторичетата с държачите, сменил си вероятно и корите, сложил си нови ключове за 4 прозореца и си ги свързал към модула за светлините.
Това е добре, обаче:
- Трябва да смениш вътрешните рамки на стъклата на задните врати, защото там е инсталиран анти-трап изключвателя.
- Не съм сигурен дали от новите превключватели за стъклата (до скоростния лоста) има окабеляване до ГМ (генералния модул, за който колегата Димитров спомена по-горе). Самите ГМ са два вида - обикновени и с разширени функции (версии 50 или 51 (Low version) и 40 или 41 (High version)), записани са върху капака на ГМ). Последните са с възможност за управление на 4 ел.стъкла и е възможно да има окабеляване от тях до ключовете. Ето ти схеми на свързване на двата ключа, за да се ориентираш:
Шофьорския:

Пасажерския:

- Окабеляването във вратите по принцип трябва да го има. Даил имаш необходимите кабели и дали са свързани с ГМ-а можеш да видиш от тези схеми:
Лява задна врата:

Дясна задна врата:

А това е свързването на моторчетата:

По схемите са указани цветовете на кабелите (съкращенията са от немски) и тяхната дебелина. Х253 е средната букса на ГМ (54 пина). Х254 е лявата букса на ГМ (15 пина). Х332 е дясната букса на ГМ (26 пина).

От поста ти виждам, че си инсталирал моторичетата с държачите, сменил си вероятно и корите, сложил си нови ключове за 4 прозореца и си ги свързал към модула за светлините.
Това е добре, обаче:
- Трябва да смениш вътрешните рамки на стъклата на задните врати, защото там е инсталиран анти-трап изключвателя.
- Не съм сигурен дали от новите превключватели за стъклата (до скоростния лоста) има окабеляване до ГМ (генералния модул, за който колегата Димитров спомена по-горе). Самите ГМ са два вида - обикновени и с разширени функции (версии 50 или 51 (Low version) и 40 или 41 (High version)), записани са върху капака на ГМ). Последните са с възможност за управление на 4 ел.стъкла и е възможно да има окабеляване от тях до ключовете. Ето ти схеми на свързване на двата ключа, за да се ориентираш:
Шофьорския:

Пасажерския:

- Окабеляването във вратите по принцип трябва да го има. Даил имаш необходимите кабели и дали са свързани с ГМ-а можеш да видиш от тези схеми:
Лява задна врата:

Дясна задна врата:

А това е свързването на моторчетата:

По схемите са указани цветовете на кабелите (съкращенията са от немски) и тяхната дебелина. Х253 е средната букса на ГМ (54 пина). Х254 е лявата букса на ГМ (15 пина). Х332 е дясната букса на ГМ (26 пина).
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Въпрос за лайт модула
Смени си заглавието на тема, за да се знае, че е за трансформиране на ръчни в електрически задни стъкла.
Не, че модула за светлините не е намесен, но не става дума за него и търсачката ще изкарва не реална информация.
Не, че модула за светлините не е намесен, но не става дума за него и търсачката ще изкарва не реална информация.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Нещо се омаза, исках да пусна ЛС на колегата, съжалявам за спама тук 

Последна промяна vassil_bk на 13 Сеп 2010, 14:11, променена общо 1 път
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Аз да попитам, макар и да не е тука мястото, за една друга шукарийка
Аз съм със 318 и ,98-ма, може ли да се препрограмира(Ъпдетва) някак си компа, че да се заклюват врати като тръгне колата, или трябва да се купи нещо допълнително!

Аз съм със 318 и ,98-ма, може ли да се препрограмира(Ъпдетва) някак си компа, че да се заклюват врати като тръгне колата, или трябва да се купи нещо допълнително!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
Може, колега.
Писано е много пъти - използвай търсачката просто!
Писано е много пъти - използвай търсачката просто!
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
- scipo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 477
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нормално
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
bmw20009 написа:Аз да попитам, макар и да не е тука мястото, за една друга шукарийка![]()
Аз съм със 318 и ,98-ма, може ли да се препрограмира(Ъпдетва) някак си компа, че да се заклюват врати като тръгне колата, или трябва да се купи нещо допълнително!
може, но като се заключат вратите, след това трябва да ги отключваш от копчето м/у седалките... не се отключват като се изгаси колата...
- Тишо 311
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330i
- Мечтае да кара: Нещо М///
Re: Въпрос за лайт модула
pazokolarov написа:...
Здравей,колега.
Благодаря за адмирациите и помощта.Вси4ко съм свързал по оригиналната схема,но има следния проблем.Сложих GM-modul от е46 преди фейса и се слу4ва следното:
-предните стъкла работят и на първо и на второ полужение от коп4ето,комфорта работи,вдигат се и се смакват от
клю4а (когато е сложен в клю4алката)-вси4ко е ОК.
-задните стъкла от коп4ето се смъкват т.е. работят и двете полужения за надолу и има комфорт само за надолу.Но за нагоре работи само второто полужение и то като задържа т.е нагоре не работи първо полужение на коп4ето и няма комфорт за нагоре нито от централната конзола нито от коп4ето на вратата.Също така като ползвам клю4а (сложен в клю4алката),и 4етирите стъкла се свалят,но се вдигат само предните.Пробвах и завъртях захранването на мотор4етата.Тогава комфорта работи само нагоре,а надолу няма комфорт и стъклото се отваря само на второ полужение.
Имаш ли някъква идея защо става така?Как да накарам стъклата да работят при затваряне и на двете позиции с комфорт?И също така от клю4а за запалване като натискам и задържа бутона за закл/откл (дистанционно) нищо не се слу4ва.Имам в предвид 4е преди си работеха стъклата (предните само) при задържане на ботона на клю4а за запалване,а сега неще?
Ако имаш идея,моля те кажи,4е направо луд ме направиха тези стъкла.
Благодаря ти предварително.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Въпрос за лайт модула
Защо си сменил ГМ-а, а не си ползваш твоя? Какъв си сложил - ГМ5? Колата от която си го взел имала ли е 4 ел. стъкла?Тишо 311 написа:...
За да проработят тия работи ще се наложи прекодиране на ГМ-а. Има опцийки точно за това нещо - "Rear Windows One Touch Close" от 'not active' трябва да стане 'active'. За справка погледни първия линк от подписа ми, той е към темата за същото нещо, само че за купе. Опцията се казва по същия начин.
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
От известно време и на мен ми се върти из главата тази опция за 4-тирите ел. стъкла
Исках да попитам няколко въпроса.
1- Ако свалям ГМ5 от колата донор на задни ел. стъкла трябва ли да се препрограмира, ще работят ли всички екстри които ми работят сега, има ли значение ГМ5 от кактв автомобил е свален и коя година е (естествено че трябва да е само с 4ел. стъкла).
2- Може ли да ми покажете на снимка коя е тази пластмасова декорация на задните врати където са поставени anti-tap-sensor-ите и на кое казвате anti-tap-sensor-и.
Възнамерявам този петък да проверя моя ГМ колко пинове има в буксите, за уйкенда съм намерил една кола донор от която ще сваля всичко необходимо (надявам се да не забравя нещо). И за другата седмица ще пристъпя към закачане на стъклата.
Исках да попитам няколко въпроса.
1- Ако свалям ГМ5 от колата донор на задни ел. стъкла трябва ли да се препрограмира, ще работят ли всички екстри които ми работят сега, има ли значение ГМ5 от кактв автомобил е свален и коя година е (естествено че трябва да е само с 4ел. стъкла).
2- Може ли да ми покажете на снимка коя е тази пластмасова декорация на задните врати където са поставени anti-tap-sensor-ите и на кое казвате anti-tap-sensor-и.
Възнамерявам този петък да проверя моя ГМ колко пинове има в буксите, за уйкенда съм намерил една кола донор от която ще сваля всичко необходимо (надявам се да не забравя нещо). И за другата седмица ще пристъпя към закачане на стъклата.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- Тишо 311
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330i
- Мечтае да кара: Нещо М///
Re: Въпрос за лайт модула
vassil_bk написа:Защо си сменил ГМ-а, а не си ползваш твоя? Какъв си сложил - ГМ5? Колата от която си го взел имала ли е 4 ел. стъкла?Тишо 311 написа:...
За да проработят тия работи ще се наложи прекодиране на ГМ-а. Има опцийки точно за това нещо - "Rear Windows One Touch Close" от 'not active' трябва да стане 'active'. За справка погледни първия линк от подписа ми, той е към темата за същото нещо, само че за купе. Опцията се казва по същия начин.
Не мога да ползвам моят,защото той е LOW версия.Вътре в самият ГМ модул липсват 2 релета,1 предпазител,2 диода и 3 интеграла отговарящи за задните ел стъкла.Трябва модул от кола с 4 ел стъкла.Аз пробвах 2 други модула от е46 преди фейса и един модул след фейса и мисля 4е за сега вси4ко си работи с изклю4ение на комфорта нагоре,дистанционно затваряне на задните прозорци и дистанционно отлк/закл на колата,но мисля 4е след адаптация на клю4a и това ще стане.Утре ще пробвам с ДИС-а "Rear Windows One Touch Close" и ще пиша какво е станало.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Upgrade от ръчни към електрически задни стъкла
ludia написа:...
2- Може ли да ми покажете на снимка коя е тази пластмасова декорация на задните врати където са поставени anti-tap-sensor-ите и на кое казвате anti-tap-sensor-и.

31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани