Проблем с автоматик
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Проблем с автоматик
Здравейте колеги !
Автомобилът е 320д 136к.с. автоматик
Проблемът е следния : При по рязко подаване на Газ автомобила в следващите 3-4 секунди не реагира а педала е до дупка натиснат. Оборотите ускоряват със скороста на охлюв... моментния разход варира 17-20 , а колата не върви . Имам чувството , че не може да се ориентира на коя скорост да премине.
Ще се опитам да пресъздам картинката. Правя изпреварване. Пускам левия мигач и газ до дупка. Изравнявам се със другия автомобил и колата спира да подава гас, а педала е натиснат до дупка. В този момент отстреща идва кола, а аз не мога да изпреваря въпросния до мен. Не пада скороста, но не се и увеличава. И след около 3-4 секунди (тъкмо си мислех да се връщам отзад щото онзи отсреща наближи) ... колата изведнъж се ''сеща'' , че съм натиснал педала и се изтрелва както си му е редът.
Направи ми го поне 20тина пъти докато се прибера от Бургас до Варна. Ядосах се отбих и реших да рестартирам софта на кутията понеже четох , че при извън градско се ''успивала'' кутията тъи като била адаптивна при е46. Тръгнах пак. Същата работа. Чат пат като видя зора и като дам на Спорт драив и колата пак литва. Но не всеки път.
Консултирах се с Dimitroff тъй като кара същото е46 като моето и той ме посъветва да пусна тема без да му мисля много като ми зададе 2-3 въпроса да проверя като се кача в автомобила. Отговорите са описани по горе.
Сега докато пиша ми доиде още една мисъл. Преди време реших да откача буксата на дебитомера да видим така как върви и хем да го почистя защото ми дадоха такъв спреи.Беше чист като сълза. Ситуацията беше - ускорява до към 2000 оборота и после спира да подава гас . Закачих я пак буксата и колата пак си литна демек дебитомера е ок.
Но ето , че сега се появи подобен проблем. И си мисля... къде е проблема. В Автоматичната кутия , дебитомера или ? Дано съм успял да обясня добре проблемът и сте ме разбрали.
Автомобилът е 320д 136к.с. автоматик
Проблемът е следния : При по рязко подаване на Газ автомобила в следващите 3-4 секунди не реагира а педала е до дупка натиснат. Оборотите ускоряват със скороста на охлюв... моментния разход варира 17-20 , а колата не върви . Имам чувството , че не може да се ориентира на коя скорост да премине.
Ще се опитам да пресъздам картинката. Правя изпреварване. Пускам левия мигач и газ до дупка. Изравнявам се със другия автомобил и колата спира да подава гас, а педала е натиснат до дупка. В този момент отстреща идва кола, а аз не мога да изпреваря въпросния до мен. Не пада скороста, но не се и увеличава. И след около 3-4 секунди (тъкмо си мислех да се връщам отзад щото онзи отсреща наближи) ... колата изведнъж се ''сеща'' , че съм натиснал педала и се изтрелва както си му е редът.
Направи ми го поне 20тина пъти докато се прибера от Бургас до Варна. Ядосах се отбих и реших да рестартирам софта на кутията понеже четох , че при извън градско се ''успивала'' кутията тъи като била адаптивна при е46. Тръгнах пак. Същата работа. Чат пат като видя зора и като дам на Спорт драив и колата пак литва. Но не всеки път.
Консултирах се с Dimitroff тъй като кара същото е46 като моето и той ме посъветва да пусна тема без да му мисля много като ми зададе 2-3 въпроса да проверя като се кача в автомобила. Отговорите са описани по горе.
Сега докато пиша ми доиде още една мисъл. Преди време реших да откача буксата на дебитомера да видим така как върви и хем да го почистя защото ми дадоха такъв спреи.Беше чист като сълза. Ситуацията беше - ускорява до към 2000 оборота и после спира да подава гас . Закачих я пак буксата и колата пак си литна демек дебитомера е ок.
Но ето , че сега се появи подобен проблем. И си мисля... къде е проблема. В Автоматичната кутия , дебитомера или ? Дано съм успял да обясня добре проблемът и сте ме разбрали.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с автоматик
Ти така и не ми отговори дали оборотите на двигателя падат при тези "увисвания", дали ти светва лампа със зъбно колело и удивителен, дали пропушва силно в момента на "увисванията" при изпреварване.
Мен лично ме съмнява да е дебитомер.
По-скоро се ориентирай към AT, турбо или помпа...но най-напред - една качествена диагностика при човек, който знае КАКВО ДА ГЛЕДА! (говоря за живи данни)
Относно..."успиването" на кутията - факт е, но то се изразява в по-плавни/бавни смени на предавките...не да седи и да мисли по няколко секунди...
Мен лично най-много ме съмнява, че проблема ще бъде в torque convertor (преобразователя на въртящия момент) или по-познат като хидроконвертор или хидро съединител (мамка му...май не беше така на български...не се сещам в момента)

Мен лично ме съмнява да е дебитомер.
По-скоро се ориентирай към AT, турбо или помпа...но най-напред - една качествена диагностика при човек, който знае КАКВО ДА ГЛЕДА! (говоря за живи данни)
Относно..."успиването" на кутията - факт е, но то се изразява в по-плавни/бавни смени на предавките...не да седи и да мисли по няколко секунди...
Мен лично най-много ме съмнява, че проблема ще бъде в torque convertor (преобразователя на въртящия момент) или по-познат като хидроконвертор или хидро съединител (мамка му...май не беше така на български...не се сещам в момента)
- Niki Lauda
- Е36 фен
-
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
Re: Проблем с автоматик
На кутията сменяно ли е масло и филтър,само на D ли го прави ? При плавно подаване на гас има ли го същия проблем ? Един колега с е39 имаше подобен проблем и се оказа дебитомер но при него само при рязко подаване на гас имаше проблем и колата не вървеше и оборотомера се движеше по бавно,при плавно подаване на гас нямаше проблем.
Niki Lauda
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Проблем с автоматик
Dimitroff написа:Ти така и не ми отговори дали оборотите на двигателя падат при тези "увисвания", дали ти светва лампа със зъбно колело и удивителен, дали пропушва силно в момента на "увисванията" при изпреварване.![]()
Мен лично ме съмнява да е дебитомер.
По-скоро се ориентирай към AT, турбо или помпа...но най-напред - една качествена диагностика при човек, който знае КАКВО ДА ГЛЕДА! (говоря за живи данни)
Абсолютно никакви лампи не светват в този момент. Оборотите се качват супер бавно... за тия 3-4-5 секунди на забиване от 2000 оборота да се покачи на 2200 при натиснат педал до дъно. А за пушене- гледах но не видях никакъв дим.
Собственик съм на автомобила от мин. септември. Минал съм около 30 хиляди км. Масло на кутията не съм сменял и ме посъветваха да не я пипам след като сменя супер плавно скоростите и няма абсолютно никакви проблеми.
На спорт също го прави проблема но не винаги. Като дам на спорт оборотите мигновено се дигат и в повечето случаи колата литва. Но на моменти и тои не помага и колата остава ''забила'' .
Проблема е наи вече при рязко подаване на газ. При плавно ми се случи само 1-2 пъти.
Последна промяна Kalinski на 09 Сеп 2010, 14:50, променена общо 1 път
- Niki Lauda
- Е36 фен
-
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
Re: Проблем с автоматик
Пробвай с плавно подаване на гас да видиш как е, EGR-а провери ли го
Niki Lauda
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с автоматик
Хм...ЕГР-а при Е46 преди фейса не може да му докара такива проблеми...баси майката...
2000 оборота...турбината да не развърта освен...да няма надув...няма пушеци - значи не е спукан турбо път...значи може да е запекла геометрия...или проблем с вакуумите...или още поне 2-3 нещица, който са само предположение...2000 оборота...може и дебитомер да е...ама чаааак толкова зле да е....не ми се вярва..., а и трябваше да пуши при печката...дай най-напред диагностика с хубав софт и читав майстор, кажи какво е излезнало и тогава да го говорим, щото сега само чешем езиците...
2000 оборота...турбината да не развърта освен...да няма надув...няма пушеци - значи не е спукан турбо път...значи може да е запекла геометрия...или проблем с вакуумите...или още поне 2-3 нещица, който са само предположение...2000 оборота...може и дебитомер да е...ама чаааак толкова зле да е....не ми се вярва..., а и трябваше да пуши при печката...дай най-напред диагностика с хубав софт и читав майстор, кажи какво е излезнало и тогава да го говорим, щото сега само чешем езиците...
- Niki Lauda
- Е36 фен
-
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
Re: Проблем с автоматик
Да може и геометрията на турбото да е но без диагностика смао си говорим глупости , успех и дано се разбере от къде идва целия проблем.
Niki Lauda
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Проблем с автоматик
За пушеците казвам това което виждам в огледалата ( не се виждат) . Турбото... то си свири откак я имам. От четеното тук у форума.. някои казват , че си заминава.. други , че има още хляб в него. Последно ходих в сервиз преди седмица да ми сменят едни тампони. И там ми казаха , че присвирването е нормално особено щом е с чип колата. Но те разбират предимно от окачване. А дебитомера сякаш е чистен преди 20 мин.
В такъв случай след няколко дена ще отида на диагностика, но сега се поражда проблема къде. Нещо не ми се ще да е Варна карс тъи като изобщо не съм доволен от тях като ходих с е39ката наскоро за друг проблем.
В такъв случай след няколко дена ще отида на диагностика, но сега се поражда проблема къде. Нещо не ми се ще да е Варна карс тъи като изобщо не съм доволен от тях като ходих с е39ката наскоро за друг проблем.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с автоматик
Kalinski написа: Турбото... то си свири откак я имам
To може да си свири, обаче ако геометрията е зацепила - свири за тоя дето духа общо взето...
Дебитомера - може да е чист, но пак да е в него проблема - само, че ми се струва, че ако е от него хем пушека ще е много, хем няма да върви тази кола повече от 120-140...(ако е толкова зле, че да прави такива мизерий)...не изключвай и кутията!
Най-важно е да отидеш да диагностицираш колата при някой който знае какво прави (какво да гледа), за да не се започне едно скъпо тото...смени това - смени онова = нулев резултат...

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Проблем с автоматик
136 коня и турбо с променлива геометрия - нещо не зацепвам в момента дали е точно така, но това е споменато вече.
Провери за всеки случай горивния филтър, или направо го смени. Пробвай пак как е положението и сподели дали има промяна.
Аз си мисля, че проблема ти е в софтуера на "чипа". Трябва да се споменават и такива подробности (които са си направо основополагаща
)при описание на проблемите, защото е много вероятно всичко да започва точно от там.
Провери за всеки случай горивния филтър, или направо го смени. Пробвай пак как е положението и сподели дали има промяна.
Аз си мисля, че проблема ти е в софтуера на "чипа". Трябва да се споменават и такива подробности (които са си направо основополагаща

- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Проблем с автоматик
ммм 1г. откак е с чипа не е имала подобен проблем и сега изведнъж започна да забива колата.
Не знам възможно ли е чипа да е в основата на всичко...
Ще го имам в предвид.
След 3-4 дена отивам на диагностика да видим какво ще излезе... и тогава ще възродя темата да не спамя излишно.
Мерси на отзовалите се. Дано проблема се окаже дребен, че инак не ми се мисли.
Не знам възможно ли е чипа да е в основата на всичко...
Ще го имам в предвид.
След 3-4 дена отивам на диагностика да видим какво ще излезе... и тогава ще възродя темата да не спамя излишно.
Мерси на отзовалите се. Дано проблема се окаже дребен, че инак не ми се мисли.
- optimist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e65 730d SE
- Мечтае да кара: m5
Re: Проблем с автоматик
Има ваумен клапан които управлява турбината ако той или тръбичката не са в час стават такива работи особено ако си с чип и от него пренадува
Нека го тествата как се справя залагам на него

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с автоматик
Нещо важно - ако дебитомера е проблемен и искат да флаш-ват...каквото и да е... кажи им, че имаш шип! (сменен ти е софтуера!!!)
На мен така ми затриха първия път ремапа...
...после какъв панайр направих...в крайна сметка - колегата, който ми смени софта влезе в положение и 4 месеца след чип-ването повторихме процедурата безплатно!
На мен така ми затриха първия път ремапа...

Re: Проблем с автоматик
Карам същата кола.Имах същия проблем който ти споменаваш.Проблема при мен беше , че е излезнал един вакум който контролираше турбото и признаците ми бяха същите намерих маркуча вкарах го и всичко се оправи почти съм 100 % сигорен , че е от него.Щом не ти свети нищо по таблото.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани