Трудно палене на студен мотор 318 tds

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от BeeMWe » 02 Сеп 2010, 16:31

Здравейте колеги. Още от самото начало като се сдобих с колата палеше трудно. Първоначално си мислех, че е от свещите или акумулатора, но сега съм почти сигурен, че не е от тях, защото симптомите определено ми приличат на пълнене на горивната система с въздух. Значи в самото начало се наложи да сменя маркучетата за обратната нафта ( късите ), които излизат отстрани дюзите, защото там сълзеше. В последствие подмених гарнитурите на ГНП-то, защото и там сълзеше и сега всичко с ГНП-то е решено. Обаче проблема с трудното палене продължи. Открих след известно време, че от към резервоара ми тече нафта. Огледах колата и се оказа, че лявата капачка на която са закрепени маркучите за нафтата и самия поплавък, е пукната. Залепих я и опитах отново да запаля, но паленето отново беше трудно, въпреки че се усеща разлика във вървенето на колата и работата на мотора. Та след всички тези ремонти ми остана да сменя само дългия маркуч за обратната нафта, който влиза в горивния филтър и още някъкви маркучета там, но не съм сигурен дали е от тях проблема. Друго което забелязах е, че след едноминутно въртене докато запали, оборотите на празен ход поиграват и двигателя заглъхва замалко докато работата се уравновеси. Много ще ви бъда благодарен ако ми дадете насоки в това къде да търся проблема и как да го разреша . :(
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Сеп 2010, 17:45

Колега, не отписвай ГНП-то като възможен проблем. Това че на пръв поглед е ОК, не потвърждава изправността й. Доста изписано има за проблеми с ТДС-а. Виж е34 подфорума, там даже има полезна тема - "ТДС- А до Я" мисля че се казваше, може да намериш решение на проблема ти. Лично аз мисля, че би могло да е от плочката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от ShibinG » 02 Сеп 2010, 17:53

Задължително провери дали ти работи подкачащата помпа в резервоара, след това виж дали не връща нафтата след продължителен престой на място в резервоара.
При мен това беше причината сега пали от четвърт оборот, а е имало случеи да въртя по 2 минути буквално на стартер :yes:
6>4

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от tekabg » 02 Сеп 2010, 22:45

Колега на мен това ми прилича на проблем в електронното управление на помпата/плочката/.Ако можеш да си намериш отнякъде за проба за да разбереш дали е от там.От къде си защото имам едно такова добро управление и може да направим теста?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от Gancho » 02 Сеп 2010, 22:58

Колега кога пали трудно само сутрин когато е била в покой колата или всеки път?Ако е само след продължително стоене може да ти връща нафтата обратно към резервоара от ГНП-то и от там да ти идват проблемите.Има тема някъде в форума как може да си решиш проблема много лесно като си монтираш еднопосочен клапан за гориво между горивния филтър и ГНП-то.Много е просто и няма да ти струва кои знае какви средства тази интервенция така че може да опиташ смело. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от Пресиян Василев » 02 Сеп 2010, 23:30

И 2-мата колеги с постове над мен,са дали добра насока.
Но проблема се вьрти в недостиг на гориво.лош аванс/центровка за топьл и студен старт.
Провери с комп.дисгностика момента на впрьскване и количеството гориво.темп сензор.
Сложи един контролен клапан м/у филтьра и ГНП .Направи цялостна проверка на подгревната уредба,свещи ,реле кабели,датчик
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от BeeMWe » 03 Сеп 2010, 16:23

Колата пали трудно само след продължителен престой, иначе ако е загряла си пали веднага. Изключвам проблем с ГНП-то защото момчето я оправи. Преди когато ми течеше ГНП-то си въртях като откачен от самото начало без да има признаци да запали, а като запалеше мотора тресе, докато сега в началото като врътна ключа и явно, защото остава вече нафта в самото ГНП и колата тамън да запали обаче не и достига нафтата от помпата, а останалата явно се е оттекла в резервоара и докато подкачи пак си въртя ... И аз мислех да реша проблема с един възвратен клапан, но не е най - доброто решение според мене, а е убиване на номера. Искам да попитам възможно ли е да трябва системата да се обезвъздушава, както пише в някои руски наръчници ? Там е написано, че системата не е пригодена да се самообезвъздушава затова тази интервенция трябва да се направи ръчно след всяко едно разхерметизиране.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от vladobate » 04 Сеп 2010, 1:15

BeeMWe написа:Колата пали трудно само след продължителен престой, иначе ако е загряла си пали веднага. Изключвам проблем с ГНП-то защото момчето я оправи. Преди когато ми течеше ГНП-то си въртях като откачен от самото начало без да има признаци да запали, а като запалеше мотора тресе, докато сега в началото като врътна ключа и явно, защото остава вече нафта в самото ГНП и колата тамън да запали обаче не и достига нафтата от помпата, а останалата явно се е оттекла в резервоара и докато подкачи пак си въртя ... И аз мислех да реша проблема с един възвратен клапан, но не е най - доброто решение според мене, а е убиване на номера. Искам да попитам възможно ли е да трябва системата да се обезвъздушава, както пише в някои руски наръчници ? Там е написано, че системата не е пригодена да се самообезвъздушава затова тази интервенция трябва да се направи ръчно след всяко едно разхерметизиране.

То тогава смени първо всички магистрали ( маркучи ) по гориво доставната уредба и връзките също ревизирай пък тогава обезвъздушаване както и да се прави то ( щото аз незнам ) иначе преливаш от пусто в празно. Но най разумно първо диагностика при кадърен майстор и тогава действай щото само да си говорим и хвърляме разни бобови не става. Успех. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от mgate » 04 Сеп 2010, 7:59

колега ,ако всичко е ок със свещите и релето проблема е еднозначен това е помпа по-скоро центровка ,щом ти пали лесно на топло, а на студено не има много голямо предварение преместена помпа заради разтегнати вериги трябва ,да се върне предварението и колата трябва да почне да пали лесно студена за сметка на топлият старт и ако е така работата отива на смяна на вериги :|
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от georde123000 » 04 Сеп 2010, 10:08

viewtopic.php?f=7&t=140231 колега разгледаи таз тема дано ти помогне
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 2.05.2009

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от j_hohi » 05 Сеп 2010, 9:21

BeeMWe написа:Здравейте колеги. Още от самото начало като се сдобих с колата палеше трудно. Първоначално си мислех, че е от свещите или акумулатора, но сега съм почти сигурен, че не е от тях, защото симптомите определено ми приличат на пълнене на горивната система с въздух. Значи в самото начало се наложи да сменя маркучетата за обратната нафта ( късите ), които излизат отстрани дюзите, защото там сълзеше. В последствие подмених гарнитурите на ГНП-то, защото и там сълзеше и сега всичко с ГНП-то е решено. Обаче проблема с трудното палене продължи. Открих след известно време, че от към резервоара ми тече нафта. Огледах колата и се оказа, че лявата капачка на която са закрепени маркучите за нафтата и самия поплавък, е пукната. Залепих я и опитах отново да запаля, но паленето отново беше трудно, въпреки че се усеща разлика във вървенето на колата и работата на мотора. Та след всички тези ремонти ми остана да сменя само дългия маркуч за обратната нафта, който влиза в горивния филтър и още някъкви маркучета там, но не съм сигурен дали е от тях проблема. Друго което забелязах е, че след едноминутно въртене докато запали, оборотите на празен ход поиграват и двигателя заглъхва замалко докато работата се уравновеси. Много ще ви бъда благодарен ако ми дадете насоки в това къде да търся проблема и как да го разреша . :(

монтираи нов клапан за обратната нафта .при мен беше само това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от BeeMWe » 06 Сеп 2010, 13:50

j_hohi написа:
BeeMWe написа:Здравейте колеги. Още от самото начало като се сдобих с колата палеше трудно. Първоначално си мислех, че е от свещите или акумулатора, но сега съм почти сигурен, че не е от тях, защото симптомите определено ми приличат на пълнене на горивната система с въздух. Значи в самото начало се наложи да сменя маркучетата за обратната нафта ( късите ), които излизат отстрани дюзите, защото там сълзеше. В последствие подмених гарнитурите на ГНП-то, защото и там сълзеше и сега всичко с ГНП-то е решено. Обаче проблема с трудното палене продължи. Открих след известно време, че от към резервоара ми тече нафта. Огледах колата и се оказа, че лявата капачка на която са закрепени маркучите за нафтата и самия поплавък, е пукната. Залепих я и опитах отново да запаля, но паленето отново беше трудно, въпреки че се усеща разлика във вървенето на колата и работата на мотора. Та след всички тези ремонти ми остана да сменя само дългия маркуч за обратната нафта, който влиза в горивния филтър и още някъкви маркучета там, но не съм сигурен дали е от тях проблема. Друго което забелязах е, че след едноминутно въртене докато запали, оборотите на празен ход поиграват и двигателя заглъхва замалко докато работата се уравновеси. Много ще ви бъда благодарен ако ми дадете насоки в това къде да търся проблема и как да го разреша . :(

монтираи нов клапан за обратната нафта .при мен беше само това.

А къде се намира стария, че да монтирам новия и от къде да си набавя такъв ... :oops:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 13.09.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: neshto nad 400HP

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от hades40 » 09 Сеп 2010, 20:22

колеги, при мене се появи същия проблем,колата като я паркирам вечер кам 19:00 и сутрин кам 8:00 като зема да тръгжам на работа вартя като гламаж 2-3-ти, а като запали веднъш и няма проблм с паленето и си мисля че е недостик на нафта, което останових посредством четеики темата, но има и друго при мене.От както сам купил колата сам минал кам 35 000км аз несам сменял горивен филтар, а и незам колко преди това пак не е сменян (в Испания сам) и карам с шелска нафта но ги редувам нормална и v-Power, та мисал та ми е може ли да е от филтара целия този проблем? В събота ще сменям масла филтри и дискове такаче се надявам да се оправи проблема само с филтар, ако не ще огледам и нафто проводите и помпата.Но да се надявам че може да е само филтара.
Което не ме убива, ме прави по силен!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.01.2012

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от u3HeHagko » 07 Яну 2012, 15:44

Здравейте, колеги!
И аз имам проблем със студения старт. Ето накратко историята на колата:

Малко след като я купих гарнитурите на ГНП-то изпуснаха и се наложи да ги сменят. До този момент колата си работеше перфектно. След това, обаче, започна да пуши като за световно, нямаше тяга... Едва качваше лек баир на 3-та. Реших, че в сервиза не са си свършили работата както трябва и няколко пъти я носих, за да си оправят бакийте. Естествено, нищо не направиха. През лятото си я карах без проблем, в смисъл - палеше лесно (но пак си пушеше и не вървеше добре). Закарах я в друг сервиз, където се установи, че има някакъв температурен датчик, който бил изгорял (тук е момента да спомена, че нищо не разбирам от автомобили). Смениха го, направиха центровка на ГНП-то и всичко се оправи - спря да пуши и пак си върна силата. За жалост, радостта ми бе кратка.. Веднага щом застудя, баварчето спря да пали. Как ли не я мъчих - 1000 пъти подгрявам (свещите са проверени и работят), закачах я на стартово зарядно... Не ще и не ще. Пали единствено "на теглене". Загрее ли, пали без проблем. От сервиза казаха, че най-вероятно са разтегнати веригите. Та, въпроса ми към вас е възможно ли е проблема да е във веригите и ако да - можете ли да ми кажете ориентировъчна цена за смяната им и евентуално да ми препоръчате ДОБЪР сервиз в Русе, където биха могли да извършат смяната.

Благодаря предварително!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Трудно палене на студен мотор 318 tds

Мнение от vld » 09 Яну 2012, 16:40

Колега така като чета, да пали само на дърпане, май май тая кола няма компресия...
Карай я на пресиян да я преслуша :yes:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook