Връзване на CD changer!?

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Връзване на CD changer!?

Мнение от Koksan » 31 Авг 2010, 10:36

Здравейте,
успях да си купя Оригинално CD43 на Blaupunkt за Е36цата, до сега бях с касетофон Блаупункт с Чейнджър контрол и съответно 10CD Чейнджър в багажника, също Blaupunkt.
На CDто отзад буксата за контрол на Чейнджър е от 5 пина и до колкото разбрах от интернет
са + и - за ляв и десен канал и 5тия пин трябва да е I-bus(data bus) или там каквото е.

Питането ми е ... само един пин достатъчен ли е за контрол на всички функции на един чейнджър и другото е , дали ще мога, ако сменя буксата на стария ченджър, да го управлявам от новото CD?

Стария е с такава букса и отделно 2 кабела за "+" и "-":
CD Changer Blaupunkt.jpg

Новата трябва да е като за тук(CDто погледнато отзад):
4_1266007782.jpg


За буксата, лесно ставало от IDE кабел на PC ако се отреже и се вземат само необходимия брой пинове, съвпада едно към едно, обаче ми е чудно дали ще може да се контролира, защото според горната снимка, пина Номер 17 или, на най-долния ред, Втория от дясно на ляво е така наречения Buss Masse, който май се използва за контрол на чейнджъра и дали отговаря на 5тия пин от гърба на CDто?

П.С. Забравих да питам, задължително ли е да се включи антена и на втората дупка "Diversity Antena" която е отбелязана с червено на снимката, за да хваща радио това CD?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 4.06.2006
Местоположение: София

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от Braikov » 31 Авг 2010, 12:29

С тази синята букса досега си управлявал чейнджър, и си получавал аудио от него???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от Koksan » 31 Авг 2010, 12:46

Braikov написа:С тази синята букса досега си управлявал чейнджър, и си получавал аудио от него???


Снимката е от интернет, моята е същата, но незнам колко пина има реално, защото все още не ми е останало време да сваля Касетофона (Чакам поръчано капаче за CD-то от DaruCar), но като брой отговарят на тези които са на гърба на CDто (на CDто са 5, защото е разделена Масата на ляв и десен канал, а на синята букса е една обща(този пин на средния ред)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 4.06.2006
Местоположение: София

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от Braikov » 31 Авг 2010, 13:12

Отговорът на въпроса ти: не, следователно - не (по този начин).

Трябва ти малко повече инфо за CD-то, защото не мисля, че 5-пиновия интерфейс отдолу отговаря и за контрола и за аудиото. По-скоро е само контрол, но пак е догадка. Търси Мануел.:)
Последна промяна Braikov на 31 Авг 2010, 13:32, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от stony1 » 31 Авг 2010, 13:32

Koksan написа:
Braikov написа:С тази синята букса досега си управлявал чейнджър, и си получавал аудио от него???


Снимката е от интернет, моята е същата, но незнам колко пина има реално, защото все още не ми е останало време да сваля Касетофона (Чакам поръчано капаче за CD-то от DaruCar), но като брой отговарят на тези които са на гърба на CDто (на CDто са 5, защото е разделена Масата на ляв и десен канал, а на синята букса е една обща(този пин на средния ред)


Колега, какво капаче си поръчал от Дару?

На твоя въпрос относно управлението на чейнджър отговора е следния:

Трябва ти чейнджър с Ibus. Такива са на Е46, Е39, късните модели на Е38 и Е53. Съответно ти трябва и двата кабела. Единия е за захранване и за управление(Ibus), а другия е за сигнала от чеинджъра и се включва точно в петпиновата букса.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от Koksan » 31 Авг 2010, 15:04

stony1 написа:
Koksan написа:
Braikov написа:С тази синята букса досега си управлявал чейнджър, и си получавал аудио от него???


Снимката е от интернет, моята е същата, но незнам колко пина има реално, защото все още не ми е останало време да сваля Касетофона (Чакам поръчано капаче за CD-то от DaruCar), но като брой отговарят на тези които са на гърба на CDто (на CDто са 5, защото е разделена Масата на ляв и десен канал, а на синята букса е една обща(този пин на средния ред)


Колега, какво капаче си поръчал от Дару?

На твоя въпрос относно управлението на чейнджър отговора е следния:

Трябва ти чейнджър с Ibus. Такива са на Е46, Е39, късните модели на Е38 и Е53. Съответно ти трябва и двата кабела. Единия е за захранване и за управление(Ibus), а другия е за сигнала от чеинджъра и се включва точно в петпиновата букса.


ОК, питането ми тогава е: I-bus кабела откъде идва? Не е ли точно от тази 5пинова букса (трития пин(от ляво на дясно) най-отдолу)? Двата захранващи лесно, той и моя чейнджър са му отделни двата захранващи!

От дару съм си поръчал от тези предните капачета, които крият на CD43 местата за закрепване/сваляне! Ограденото с жълто кръгче:
CD43 caps.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: София, Плевен
Пол: Мъж
Кара: самолет
Мечтае да кара: Совалка

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от Koksan » 31 Авг 2010, 15:28

Aaaaa видях ... I-Bus е пин номер 7 на голямата букса за касетофона, а пина за който аз говоря, най вероятно е (според един източник) Tel Audion In "-",
Явно моя чейнджър е глупавичък, нищо че е 98 година! :(

А по другото ми питане? НУЖНО ли е да включа и на двете места Антена, за да имам радио?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Връзване на CD changer!?

Мнение от stony1 » 31 Авг 2010, 17:54

Такива капачета и аз трябва да си поръчам.

Антената я включваш само в голяма антенна букса и си имаш радио, ако имаш прекаран и тънкия кабел може да го включиш и него, но ако не го включиш не е проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook