Странен проблем с ABS
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Странен проблем с ABS
Здравейте колеги, след дълго ровене из търсачката не успях да открия нищо за моя проблем затова искам да попитам някой от вас.
Значи проблема е следния:
Когато дам на контакт теста на АБС-са минава успешно и лампата на таблото загасва.
След това паля и лампата светва без да съм в движение.
Това нещо го прави без някаква закономерност - т.е. един път не свети два свети и .т.н. .....
Колата е 316и М40В16 93 година.
Проверени са всичките датчици, релета, куплунги и блокове, за които се пише из форума и те са изправни.
Правил съм тест на спирачките когато лампата свети и когато не - резултата е, че когато не свети АБС-са работи със сигурност и гумите не се влачат по асфалта и обратното.
Намерих някаква зависимост от околната температура - повечето пъти когато е горещо и двигатела е топъл лампата светва....
Моля ако някой е имал такъв проблем или е чувал за нещо подобно да пише, защото спирачната с/ма е важна за мен и искам всичко да е ОК.
Значи проблема е следния:
Когато дам на контакт теста на АБС-са минава успешно и лампата на таблото загасва.
След това паля и лампата светва без да съм в движение.
Това нещо го прави без някаква закономерност - т.е. един път не свети два свети и .т.н. .....
Колата е 316и М40В16 93 година.
Проверени са всичките датчици, релета, куплунги и блокове, за които се пише из форума и те са изправни.
Правил съм тест на спирачките когато лампата свети и когато не - резултата е, че когато не свети АБС-са работи със сигурност и гумите не се влачат по асфалта и обратното.
Намерих някаква зависимост от околната температура - повечето пъти когато е горещо и двигатела е топъл лампата светва....
Моля ако някой е имал такъв проблем или е чувал за нещо подобно да пише, защото спирачната с/ма е важна за мен и искам всичко да е ОК.
- POYO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: E-65 730D
Re: Странен проблем с ABS
А докато ти е светела лампата карал ли си я на диагностика, да видиш какво ще ти даде?
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Странен проблем с ABS
Май е започнал да си отива акумулатора ти и при палене,напрежението пада под 10волта,при което светва лампата на АБС-а.Пробвай да запалиш с бутане и провери дали тогава ще свети лампата.
Възможно е някъде да имаш хлабава връзка или окислени клеми на стартер,акумулатор и т.н.
Възможно е някъде да имаш хлабава връзка или окислени клеми на стартер,акумулатор и т.н.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Странен проблем с ABS
Борис_Малинов написа:...
а може да я спреш и изгасиш на нанадолнище и да запалиш без да буташ ...
само идея
иначе моето предположение е НЕдобра връзка на някой от датчиците, проверявай по 2-3-5 пъти, колкото е нужно...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
Re: Странен проблем с ABS
Борис_Малинов написа:Май е започнал да си отива акумулатора ти и при палене,напрежението пада под 10волта,при което светва лампата на АБС-а.Пробвай да запалиш с бутане и провери дали тогава ще свети лампата.
Възможно е някъде да имаш хлабава връзка или окислени клеми на стартер,акумулатор и т.н.
точно така, моя акумулатор преди да си замине тотално ми правеше този номер с АБС-а



- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Странен проблем с ABS
На диагностика не съм ходил, защото проблема не е постоянен и не знам дали ще стане там като отидя - но е хубаво ако го изловя да се види.
Относно до акумулатора - за това не съм се сещал, ще трябва да пробвам с друг и да видя дали ще има резултат.
Благодаря за бързите отговори
Относно до акумулатора - за това не съм се сещал, ще трябва да пробвам с друг и да видя дали ще има резултат.
Благодаря за бързите отговори

- Ilko_
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 19.03.2010
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: к'во ли не
Re: Странен проблем с ABS
АБС си запомня грешките дори да не са налични в момента, така че спокойно може да идеш на диагностика и когато лампата не свети. Най-вероятно ще даде грешка в някой клапан, което е доста неприятен дефект за съжаление. Дано да не съм прав де...
Успех.
Успех.
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Странен проблем с ABS
А аз да попитам тея датчици как се проверяват дали работят.Замерват ли се, или с просто око се вижда ако са дали фира,че при мене постоянно свети и вече почва да ме дразни.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Странен проблем с ABS
проверете и самите кабели към датчиците. те са с доста дебела изолация ,но ако не са вързани на местата си трият по предните гуми и прекъсват.. имах този проблем и не ми работеше системата . 1 месец го търсих
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Странен проблем с ABS
Свали датчиците на колелетата и ги измери с омметър. Трябва да дават от 600 до 1100 ома.
По добре е обаче да вдигнеш на крик и да завъртиш колелото с около 60об./мин и трябва да измериш променливо напрежение около 250 mV но на голямата букса на ECU-то (не си спомням на кои перца- виж в Autodata и внимавай).
Така се тестват датчиците - Успех
По добре е обаче да вдигнеш на крик и да завъртиш колелото с около 60об./мин и трябва да измериш променливо напрежение около 250 mV но на голямата букса на ECU-то (не си спомням на кои перца- виж в Autodata и внимавай).
Така се тестват датчиците - Успех
Re: Странен проблем с ABS
kluna_ написа:Свали датчиците на колелетата и ги измери с омметър. Трябва да дават от 600 до 1100 ома.
По добре е обаче да вдигнеш на крик и да завъртиш колелото с около 60об./мин и трябва да измериш променливо напрежение около 250 mV но на голямата букса на ECU-то (не си спомням на кои перца- виж в Autodata и внимавай).
Така се тестват датчиците - Успех
Колега, искаш да кажеш, че освен променливото съпровивление при въртене на колелото, трябва и да се генерира напрежение от 250mV. Това сигурно ли е?
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Странен проблем с ABS
bmw325tds написа:kluna_ написа:Свали датчиците на колелетата и ги измери с омметър. Трябва да дават от 600 до 1100 ома.
По добре е обаче да вдигнеш на крик и да завъртиш колелото с около 60об./мин и трябва да измериш променливо напрежение около 250 mV но на голямата букса на ECU-то (не си спомням на кои перца- виж в Autodata и внимавай).
Така се тестват датчиците - Успех
Колега, искаш да кажеш, че освен променливото съпровивление при въртене на колелото, трябва и да се генерира напрежение от 250mV. Това сигурно ли е?
Не!!! Съпротивлението на откачения датчик е в този диапазон и е постоянно, а променливо напрежение се генерира при нормална работа когато датчика е закачен. Това напрежение зависи от оборотите на колелото и може да се измери единствено на големия куплунг към компютъра...(при 1об./сек е приблизително окло 200-250 милиВолта)
Самият датчик работи на принципа на ефекта на ХОЛ...http://www.youtube.com/watch?v=ujc6pjftZ_w
Re: Странен проблем с ABS
kluna_ написа:...
Аз имах в предвид когато само откачиш буксата от ABS модула, който е под жабката и закачаш на съответните пинове един омметър. Примерно на предно дясно колело. Имаш някакво съпротивление. Когато завъртиш колетото това съпротивление започва да варира в някакви граници. Но спред теб ако закачиш волтметър и завъртиш колелото би трябвало да се генерира напрежение от 250mV.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Странен проблем с ABS
Проблема е решен! Както някой от вас казаха оказа се, че всичко е от акумулатора. Купих нов и всичко е ок.
КРАЙ.
КРАЙ.

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Странен проблем с ABS
...не питайте от де знам и аз. 



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани