М42 проблем с придърпване при ускоряване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 13 Авг 2010, 12:02

Проблема е, че когато съм на по-висока предавка от 2-ра, под 3000 оборота и искам да ускоря колата започва да придърпва, все едно не и стига бензин. Това се появява винаги при изкачване, по равен път само понякога го има, а като се спускам го няма тоя проблем. Сменил съм свещи (denso iridium), кабели (beru), ламбда сонда (beru). Горивния и въздушния филтър също съм ги сменил преди около 6-7000км. Аз клоня към бензинова помпа или регулатора за налягането на рейката. Други предположения имате ли?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 9.10.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 1981 Corvette

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от MotorsportPower » 13 Авг 2010, 19:31

забелязал ли си колко бензин има в резервоара когато го прави тоя проблем ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от beco109 » 14 Авг 2010, 3:22

CTORH написа:Проблема е, че когато съм на по-висока предавка от 2-ра, под 3000 оборота и искам да ускоря колата започва да придърпва, все едно не и стига бензин. Това се появява винаги при изкачване, по равен път само понякога го има, а като се спускам го няма тоя проблем. Сменил съм свещи (denso iridium), кабели (beru), ламбда сонда (beru). Горивния и въздушния филтър също съм ги сменил преди около 6-7000км. Аз клоня към бензинова помпа или регулатора за налягането на рейката. Други предположения имате ли?


Може да добавиш и едино гофре към горния пост.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от ръб » 14 Авг 2010, 7:10

Защо гофре ? И аз между другото на 2500-3000 оборота примерно ако съм пуснал газта и я смачкам рязко чак ми припуква във филтъра и неще да тръгне веднага ами се зачудва :confused:


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от Бате Сашо » 14 Авг 2010, 10:16

според мен или от бензин или помпа (няма друго което под наклон да оказва влияние) или някоя бубина и просто го осещаш защото настъпваш повече из байрите
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от vanka7a » 14 Авг 2010, 21:04

Бате Сашо написа:според мен или от бензин или помпа (няма друго което под наклон да оказва влияние) или някоя бубина и просто го осещаш защото настъпваш повече из байрите

+1 :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 15 Авг 2010, 19:05

Бензин винаги имам доста в резервоара, не оставям да ми падне дори и до 15 на таблото. Гофрето не изглежда да има пукнатини, здраво си е, прегледал съм и скобите по него, и те са добре, стегнати са. То при мен проблема не е със зачудване само, а направо си придърпва. И то без да съм я настъпил яко, с плавно натискане на газта се усеща придъпването, а ако я настъпя яко тогава направо си се затриса зверски целата кола.
Значи освен да ходя някъде да ми измерят налягането на помпата и евнтуално да проверят регулатора. А възможно ли е да е от някой вакуум или от дебитомера?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от vanka7a » 16 Авг 2010, 12:03

Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем :dunno:


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от Бате Сашо » 16 Авг 2010, 12:13

vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем :dunno:


да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от ивчо3 » 16 Авг 2010, 12:22

Бате Сашо написа:
vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем :dunno:


да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.

По нанадолнище двигателя се разтоварва по-бързо, за това няма усещане за придърпване. Действително не й стига бензин, което е осезаемо при изкачване на наклон. Недостига на бензин в сместа не е задължително да е от помпа и регулатор. От описанието на проблема съдя че е малко вероятно и да е от дебитомер и потенциометър на дросела- ако е от тях ще има придърпване само на определени обороти и положение педала на газта, в случая става въпрос за плавно натискане и рязко натискане до дупка. Предполагам нещо дюзите са спекли.
Последна промяна ивчо3 на 16 Авг 2010, 12:39, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от vanka7a » 16 Авг 2010, 12:34

ивчо3 написа:
Бате Сашо написа:
vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем :dunno:


да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.

По нанадолнище двигателя се разтоварва по-бързо, за това няма усещане за придърпване. Действително не й стига бензин, което е осезаемо при изкачване на наклон. Недостига на бензин в сместа не е задължително да е от помпа и регулатор.

To какво остана :dunno: Нека колегата каже как е с разхода, колата дали върви добре (като изключим тези забивания на байрите).. Аз вече идей нямам, накрая да не се окаже компютър :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от CTORH » 16 Авг 2010, 12:54

Благодаря на колегите, които се включиха. Искам пак да повторя, че проблема е само под 3000 оборота и от 3-та предавка (включително) нагоре. Най-силно се проявява в баир, но е доста добре изразен проблема и на равен път. Колегата ивчо3 е обяснил каква е причината за това. Иначе колата си върви добре, разхода си ми е такъв какъвто е бил винаги. Не се забива директно предницата при настъпване, по начина, по който го е обяснил Бате Сашо.
Моя извод е следния: бензинова помпа, регулатор или дюзи. Ако има други предположения пишете, ако ли не, направо да ходя някъде да ми измерят налягането и да проверят дюзите и регулатора. Ще се радвам и ако ми препоръчате място, където да извършат тая процедура. :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от ивчо3 » 16 Авг 2010, 13:05

vanka7a написа: To какво остана :dunno: Нека колегата каже как е с разхода, колата дали върви добре (като изключим тези забивания на байрите).. Аз вече идей нямам, накрая да не се окаже компютър :mhihi:

От дебитомер ще има забавено ускорение на определени обороти, но ще го прави и на равно, и при спускане, и при изкачване на наклон. В темата пише не само забиване, а направо за яко тресене на мотора, когато настъпи педала докрай. Не й стига бензин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от metodi80 » 16 Авг 2010, 13:21

Аз пък мисля , че проблема ти е другаде ...
Имам едно предложение за няколко упражнения .... :mhihi:
Направи едно измерване по указание и напиши тук или на ЛС стойностите и мисля , че ще "хванеме" проблема ....

1-во упражнение ... :smoke:
Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС)
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС)

б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил

в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда

г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил

д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил


2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил

б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил

Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил

Ако ти се занимава , действай .... :winky:

Според мен проблема ти е в бубините (по точно във вторичната им верига , както казах тя не може да бъде измерена , най -добрия вариянт е просто да пробваш с други бубини ). Все пак провери , това , което ти написах по -горе. Цялата манипулация отнема не повече от 20 мин !
Последна промяна metodi80 на 16 Авг 2010, 13:22, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване

Мнение от Бате Сашо » 16 Авг 2010, 13:22

не е дебитомер, не е и помпа, щом чисти не и бубина. Със същият проблем ми караха един компакт, оказа се ламбда сонда. При теб може да е и регулатора, защото е доста вероятно и от него да става това, но няма как да провериш само него защото всичко е на рейката, трябва да го откачиш и да тестваш дали работи. Аз лично бих заложил на това, от така написаното от колегата :bchug:
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook