М42 проблем с придърпване при ускоряване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
М42 проблем с придърпване при ускоряване
Проблема е, че когато съм на по-висока предавка от 2-ра, под 3000 оборота и искам да ускоря колата започва да придърпва, все едно не и стига бензин. Това се появява винаги при изкачване, по равен път само понякога го има, а като се спускам го няма тоя проблем. Сменил съм свещи (denso iridium), кабели (beru), ламбда сонда (beru). Горивния и въздушния филтър също съм ги сменил преди около 6-7000км. Аз клоня към бензинова помпа или регулатора за налягането на рейката. Други предположения имате ли?
- MotorsportPower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1981 Corvette
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
забелязал ли си колко бензин има в резервоара когато го прави тоя проблем ?
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
CTORH написа:Проблема е, че когато съм на по-висока предавка от 2-ра, под 3000 оборота и искам да ускоря колата започва да придърпва, все едно не и стига бензин. Това се появява винаги при изкачване, по равен път само понякога го има, а като се спускам го няма тоя проблем. Сменил съм свещи (denso iridium), кабели (beru), ламбда сонда (beru). Горивния и въздушния филтър също съм ги сменил преди около 6-7000км. Аз клоня към бензинова помпа или регулатора за налягането на рейката. Други предположения имате ли?
Може да добавиш и едино гофре към горния пост.

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Защо гофре ? И аз между другото на 2500-3000 оборота примерно ако съм пуснал газта и я смачкам рязко чак ми припуква във филтъра и неще да тръгне веднага ами се зачудва 

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
според мен или от бензин или помпа (няма друго което под наклон да оказва влияние) или някоя бубина и просто го осещаш защото настъпваш повече из байрите
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Бате Сашо написа:според мен или от бензин или помпа (няма друго което под наклон да оказва влияние) или някоя бубина и просто го осещаш защото настъпваш повече из байрите
+1

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Бензин винаги имам доста в резервоара, не оставям да ми падне дори и до 15 на таблото. Гофрето не изглежда да има пукнатини, здраво си е, прегледал съм и скобите по него, и те са добре, стегнати са. То при мен проблема не е със зачудване само, а направо си придърпва. И то без да съм я настъпил яко, с плавно натискане на газта се усеща придъпването, а ако я настъпя яко тогава направо си се затриса зверски целата кола.
Значи освен да ходя някъде да ми измерят налягането на помпата и евнтуално да проверят регулатора. А възможно ли е да е от някой вакуум или от дебитомера?
Значи освен да ходя някъде да ми измерят налягането на помпата и евнтуално да проверят регулатора. А възможно ли е да е от някой вакуум или от дебитомера?
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем 

Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем
да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Бате Сашо написа:vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем
да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.
По нанадолнище двигателя се разтоварва по-бързо, за това няма усещане за придърпване. Действително не й стига бензин, което е осезаемо при изкачване на наклон. Недостига на бензин в сместа не е задължително да е от помпа и регулатор. От описанието на проблема съдя че е малко вероятно и да е от дебитомер и потенциометър на дросела- ако е от тях ще има придърпване само на определени обороти и положение педала на газта, в случая става въпрос за плавно натискане и рязко натискане до дупка. Предполагам нещо дюзите са спекли.
Последна промяна ивчо3 на 16 Авг 2010, 12:39, променена общо 1 път
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
ивчо3 написа:Бате Сашо написа:vanka7a написа:Има случай в които придръпва от дебитомер. Забива предницата след 3000об/мин. да кажем и има повишен разход на гориво. Не знам обаче дали това е отговора на твоят проблем
да но при него има проблем с наклоните, което е странно, хубаво е да разкачиш маркуча на рейката и да видиш как тече там бензина.... Но ако при настъпване забива директно цялата и не позволява да и дадеш газ (буквално оборотмера забива), тогава имаш кофти бубина. Имах същият проблем но не беше свързан с байрите а с настъпването на колата.... 99% е това. Дебитомера ще я прави мудна ще харчи както каза vanka7a но няма да има ефекта на зверско забиване освен ако не са 2 паралелни проблема или ако не спира бензина, което може да се провери на маркуча преди рейката с дюзите с барометър.
По нанадолнище двигателя се разтоварва по-бързо, за това няма усещане за придърпване. Действително не й стига бензин, което е осезаемо при изкачване на наклон. Недостига на бензин в сместа не е задължително да е от помпа и регулатор.
To какво остана


- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Благодаря на колегите, които се включиха. Искам пак да повторя, че проблема е само под 3000 оборота и от 3-та предавка (включително) нагоре. Най-силно се проявява в баир, но е доста добре изразен проблема и на равен път. Колегата ивчо3 е обяснил каква е причината за това. Иначе колата си върви добре, разхода си ми е такъв какъвто е бил винаги. Не се забива директно предницата при настъпване, по начина, по който го е обяснил Бате Сашо.
Моя извод е следния: бензинова помпа, регулатор или дюзи. Ако има други предположения пишете, ако ли не, направо да ходя някъде да ми измерят налягането и да проверят дюзите и регулатора. Ще се радвам и ако ми препоръчате място, където да извършат тая процедура.
Моя извод е следния: бензинова помпа, регулатор или дюзи. Ако има други предположения пишете, ако ли не, направо да ходя някъде да ми измерят налягането и да проверят дюзите и регулатора. Ще се радвам и ако ми препоръчате място, където да извършат тая процедура.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
vanka7a написа: To какво останаНека колегата каже как е с разхода, колата дали върви добре (като изключим тези забивания на байрите).. Аз вече идей нямам, накрая да не се окаже компютър
От дебитомер ще има забавено ускорение на определени обороти, но ще го прави и на равно, и при спускане, и при изкачване на наклон. В темата пише не само забиване, а направо за яко тресене на мотора, когато настъпи педала докрай. Не й стига бензин.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
Аз пък мисля , че проблема ти е другаде ...
Имам едно предложение за няколко упражнения ....
Направи едно измерване по указание и напиши тук или на ЛС стойностите и мисля , че ще "хванеме" проблема ....
1-во упражнение ...
Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС)
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС)
б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил
в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда
г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил
д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил
2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил
б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил
Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил
Ако ти се занимава , действай ....
Според мен проблема ти е в бубините (по точно във вторичната им верига , както казах тя не може да бъде измерена , най -добрия вариянт е просто да пробваш с други бубини ). Все пак провери , това , което ти написах по -горе. Цялата манипулация отнема не повече от 20 мин !
Имам едно предложение за няколко упражнения ....

Направи едно измерване по указание и напиши тук или на ЛС стойностите и мисля , че ще "хванеме" проблема ....
1-во упражнение ...

Проверка на дебитомер ....
а)
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Мериш околната температура и я пишеш тук (или на ЛС)
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР (пишеш стойностите тук или на ЛС)
б)
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин и пишеш тук какво напрежение си измерил
в)
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и пишеш тук какво напрежение си измерил
5. Палиш и оставяш на тихи и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и пак пишеш какво напрежение ти е показал уреда
г)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера и пишеш тук какво си измерил
д)
И сега най -важното измерване :
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край
5. Пишеш тук какво си измерил
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , такак както клапата е затворена
7.Пишеш тук какво си измерил
2-ро упражнение
Проверка на първично съпротивление на бубини (вторичното е невъзможно да се премери )
а)
1. Отвиваш буксата на бубините
2.Включваш мултицета да мери изправено напрежение (обхват 20 волта)
3.Подаваш контакт (без да палиш)
4.Мериш м/у 2-ри пин (на самата букса) и маса
5. Пишеш какво си измерил
б)
1.Буксата на бубините е отвита
2.Включваш мултицета да мери съпротивление (обхват 20 ома)
3. Мериш м/у 3-ти пин и маса
4.Пишеш какво си измерил
Най -важното измерване за бубините :
в)
1. Буксата на бубините е откачена
2. Включваш уреда на съпротивление (20 ома)
3. Мериш съпротивлението м/у 2-ри и 1-ви пин
2-ри и 5-ти пин
2-ри и 6 -ти пин
2-ри и 7 -ми пин
4. Пишеш тук какво си измерил
Ако ти се занимава , действай ....

Според мен проблема ти е в бубините (по точно във вторичната им верига , както казах тя не може да бъде измерена , най -добрия вариянт е просто да пробваш с други бубини ). Все пак провери , това , което ти написах по -горе. Цялата манипулация отнема не повече от 20 мин !
Последна промяна metodi80 на 16 Авг 2010, 13:22, променена общо 1 път
Re: М42 проблем с придърпване при ускоряване
не е дебитомер, не е и помпа, щом чисти не и бубина. Със същият проблем ми караха един компакт, оказа се ламбда сонда. При теб може да е и регулатора, защото е доста вероятно и от него да става това, но няма как да провериш само него защото всичко е на рейката, трябва да го откачиш и да тестваш дали работи. Аз лично бих заложил на това, от така написаното от колегата 

Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани