Проблем с охладителната система на Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- planet088
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 5.02.2010
- Местоположение: Сливен,Бургас,София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
Проблем с охладителната система на Е46
Здравейте колеги,имам проблем с колата като карам почва да загрява и стрелката на толинния датчик стига до паржата чертичка преди червния сектор ,след няколко километра пак се връща в средата и така до вчера когато ми се спука казанчето на радиатора и се надуха маркучите,майсторите казват ,че проблема е в гарнитурите на главата,но аз се съмнявам да е от това......някои може ли да ми помогне има ли е подобен проблем..????
- kaspar_ivo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 318i
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Преди да направиш каквото и да е направи една диагностика и виж какво ще покаже.
Иначе за гадаене има много варианти термостат, датчици. перка...
Иначе за гадаене има много варианти термостат, датчици. перка...
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Термостат - едва ли. (няма да ги хване диагностиката)
Датчик на температурата - възможно е (хваща се на диагностика)
Перка - много вероятно (няма хващане на диагностика!!)
Колега обясни по-подробно - чуваш ли перката, когато колата загрява на климатик ли си - ако да - лъхва ли топло от него, когато тръгне да загрява колата?
Чистил ли си радиатори скоро?
Нивото на охладителя какво е - сменял ли си го скоро? Обезвъздушена ли е както трябва колата?
Само със "загрява" няма да може никой да ти помогне така...
Датчик на температурата - възможно е (хваща се на диагностика)
Перка - много вероятно (няма хващане на диагностика!!)
Колега обясни по-подробно - чуваш ли перката, когато колата загрява на климатик ли си - ако да - лъхва ли топло от него, когато тръгне да загрява колата?
Чистил ли си радиатори скоро?
Нивото на охладителя какво е - сменял ли си го скоро? Обезвъздушена ли е както трябва колата?
Само със "загрява" няма да може никой да ти помогне така...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Dimitroff написа:Перка - много вероятно (няма хващане на диагностика!!)
С GT1 ще се хване, няма да има грешка в модула, но като идеш на "Activation" от "Control Module" в съответния модул (не си спомням кой беше точно) и може да изтестваш всички степени на перката, там ще си покаже дали е ок

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Прав си, колега, тества от 5% до 90% или 95% от мощностите, но така перката я пускаш принудително(през DIS), а когато модула трябва да си я пусне сам - няма никой.
Казавам го от личен опит - перката не се хваща с нищо!!
Може да върти силно, но това не значи, че охлажда правилно - много често се включва да върти, защото налягането в климатичната система е твърде високо, което означава, че климатика няма да работи (компресора автоматично спира, за да не се повреди от високото налягане) и перката върти за да свали налягането.
Проблема при Е46 ръчни скорости е, че е с една ел перка както за климатика, така и за водния радиатор!
Ето една дълга тема с такъв проблем: viewtopic.php?f=34&t=212160
Казавам го от личен опит - перката не се хваща с нищо!!
Може да върти силно, но това не значи, че охлажда правилно - много често се включва да върти, защото налягането в климатичната система е твърде високо, което означава, че климатика няма да работи (компресора автоматично спира, за да не се повреди от високото налягане) и перката върти за да свали налягането.
Проблема при Е46 ръчни скорости е, че е с една ел перка както за климатика, така и за водния радиатор!
Ето една дълга тема с такъв проблем: viewtopic.php?f=34&t=212160
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Виж сега, на диагностика си се хваща перката и то много добре стига да гледаш кво става и с някои други данни, от които зависи нейното пускане..., после може да се види дали работи един нагревател на термостата - кабела, който влиза в него е за този нагревател. Като позагрее колата нагревателя се пуска, за да отвори термостата напълно. Но на мен не ми се вярва да е в него проблема, дори и да не работи нагревателя, ако всичко е ок по колата не би трабвало да загрее. Това е по-скоро спомагателен механизъм за по-лесно охлаждане. Това което трабва да провериш за мен в най-голяма степен е водната помпа. Ако е от тези с пластмасовите турбини много често се преебават от високите температури и започва да приплъзва турбинката в оста и да не се завърта на необходимите обороти. Това са симптоми точно на попреебана помпа. Почти съм убеден, че проблема е или там или в самата перка, която при пуснат климатик не работи както трябва, т.е. не й работят високите скорости. Направи проба дали заграва с климатик или без климатик или диагностика за по-сигурно, за да се видат скоростите Й! На 99% съм убеден, че проблема не идва от главата! Пускам ти ЛС!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Сподели, колега как се хваща перка на диагностика...щото аз ходих при четирима души, който принципно знаят какво правят с ДИС и въпреки това не даде грешка/отклонение перката.
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Dimitroff написа:Сподели, колега как се хваща перка на диагностика...щото аз ходих при четирима души, който принципно знаят какво правят с ДИС и въпреки това не даде грешка/отклонение перката.
Има си специален тест за перката! Има и данни в релно време ... следят се параметрите на температурата на входа и на изхода и се следят скоростите на перката, след тва се следи и налягането на системата в климатика и пак се следят скоростите на перката и как регулират налягането! Не е кой знае каква философия! Просто следиш показателите и използваш логичната си мисъл!
Ако чака човек да запише грешка не е гаранция никаква. При по-старите модели перки като се преебе някоя скорост не записва никаква грешка, при по-новите записва, ако ЕКУ е поискало да активира по-висока скорост, а тя не се е пуснала, веднага се отчита, но пак ти казвам, не при всички! При 318 м43 няма индикация в паметта за грешките. Мисля, че след 09.99 ЕКУ отчита дефекта. При статрите трябва око да види, ръка да пипне!
- vesko_vesko
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 26.11.2009
- Пол: Мъж
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Значи аз имах сащия проблем нали загряваше надуваше маркучите перката несе пускаше абе пална каша докато несе спука казанчето точно три пъти и започнаха мъките та закарах я на уж маистор по тези коли там ала бала ще свалим главата сигурно е спукана зада надуе така нали и свали главата шлаиф пасване на клапани и после качване и хоп палим карам си аз два дена и се кефа колата е оки всичко е точно да ама не пук пак казанчето всичката вода на асфалта
оффф и започнах 1 седмица чета форума тук и започнах " Забравих да кажа че главата небеше спукана"
1 задължително проверяваш охладителя на AGR клапана дали не е спукан че ако е надува и губи антифриз от него моя беше спукан и го смених с др от моргата за 150лв2 проверяваш термостатите и водната помпа аз ги смених
3 проверяваш всички маркучи за теч задалжително защото ако има такав става водна тапа и пак ще загрява и надува
4 отиваш и си взимаш нова капачка за разширителното казанче или в случая и двете
5 проверяваш радятора за теч и мърсотия ако нещо го измиваш хубаво
6 зглобяваш обезвъздушаваш качествено
7 проверяваш климатика заедно с перки и всичко останало аз моя даваше високо налягане и се шашка перката и като го оправиха перката си ми трагна работи нормално на 93-4 градуса на водата си тръгва
8 Расиш с светена вода по старому и газ

1 задължително проверяваш охладителя на AGR клапана дали не е спукан че ако е надува и губи антифриз от него моя беше спукан и го смених с др от моргата за 150лв2 проверяваш термостатите и водната помпа аз ги смених
3 проверяваш всички маркучи за теч задалжително защото ако има такав става водна тапа и пак ще загрява и надува
4 отиваш и си взимаш нова капачка за разширителното казанче или в случая и двете

6 зглобяваш обезвъздушаваш качествено
7 проверяваш климатика заедно с перки и всичко останало аз моя даваше високо налягане и се шашка перката и като го оправиха перката си ми трагна работи нормално на 93-4 градуса на водата си тръгва
8 Расиш с светена вода по старому и газ
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Проблем с охладителната система на Е46
slitter написа:Dimitroff написа:Сподели, колега как се хваща перка на диагностика...щото аз ходих при четирима души, който принципно знаят какво правят с ДИС и въпреки това не даде грешка/отклонение перката.
Има си специален тест за перката! Има и данни в релно време ... следят се параметрите на температурата на входа и на изхода и се следят скоростите на перката, след тва се следи и налягането на системата в климатика и пак се следят скоростите на перката и как регулират налягането! Не е кой знае каква философия! Просто следиш показателите и използваш логичната си мисъл!
точно това щях и аз да напиша

Пускаш му един тестов план и няма къде да ходи, то си има заложена програма и ще изтества всичко от - до

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем с охладителната система на Е46
BiTurbo написа:slitter написа:Dimitroff написа:Сподели, колега как се хваща перка на диагностика...щото аз ходих при четирима души, който принципно знаят какво правят с ДИС и въпреки това не даде грешка/отклонение перката.
Има си специален тест за перката! Има и данни в релно време ... следят се параметрите на температурата на входа и на изхода и се следят скоростите на перката, след тва се следи и налягането на системата в климатика и пак се следят скоростите на перката и как регулират налягането! Не е кой знае каква философия! Просто следиш показателите и използваш логичната си мисъл!
точно това щях и аз да напиша![]()
Пускаш му един тестов план и няма къде да ходи, то си има заложена програма и ще изтества всичко от - до
Не излиза - пак казвам - с ДИС се стартираше последователно от ниска към висока скорост (всъщност перката няма скорости, а мощности) - върти, но когато трябва да се стартира на правилна мощност сама (чрез управлението - не става!!)
Колата е 2003 - нямаше грешка когато опита да загрее - перката изобщо не се беше включила

Сменен датчик на главата - диагностика с ИНПА, ДИС, БМВ Скенер и НС експерт - никакви грешки касаещи перката.
Пак казвам - понеже споменахте налягането на климатика - перката си се пуска когато трябва да охлажда климатичния радиатор, но ако има продължително изкачване - вдига температура, налягането в климатичния радиатор се повишава = климатика спира, следователно и перката спира = сигурно прегряване ако не се усетитие!
Съгласен съм - може и да греша, но аз говоря конкретни неща - вие казвате, че се хваща - дайте конкретика ?!
Кой са тези живи данни? - аз пак ви казвам - тя перката стартирана през Инпа или Дис си работи - докато не дойде време да я стартира модула за управление...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Проблем с охладителната система на Е46
Dimitroff написа:BiTurbo написа:slitter написа:Dimitroff написа:Сподели, колега как се хваща перка на диагностика...щото аз ходих при четирима души, който принципно знаят какво правят с ДИС и въпреки това не даде грешка/отклонение перката.
Има си специален тест за перката! Има и данни в релно време ... следят се параметрите на температурата на входа и на изхода и се следят скоростите на перката, след тва се следи и налягането на системата в климатика и пак се следят скоростите на перката и как регулират налягането! Не е кой знае каква философия! Просто следиш показателите и използваш логичната си мисъл!
точно това щях и аз да напиша![]()
Пускаш му един тестов план и няма къде да ходи, то си има заложена програма и ще изтества всичко от - до
Не излиза - пак казвам - с ДИС се стартираше последователно от ниска към висока скорост (всъщност перката няма скорости, а мощности) - върти, но когато трябва да се стартира на правилна мощност сама (чрез управлението - не става!!)
Колата е 2003 - нямаше грешка когато опита да загрее - перката изобщо не се беше включила![]()
Сменен датчик на главата - диагностика с ИНПА, ДИС, БМВ Скенер и НС експерт - никакви грешки касаещи перката.
Пак казвам - понеже споменахте налягането на климатика - перката си се пуска когато трябва да охлажда климатичния радиатор, но ако има продължително изкачване - вдига температура, налягането в климатичния радиатор се повишава = климатика спира, следователно и перката спира = сигурно прегряване ако не се усетитие!
Съгласен съм - може и да греша, но аз говоря конкретни неща - вие казвате, че се хваща - дайте конкретика ?!
Кой са тези живи данни? - аз пак ви казвам - тя перката стартирана през Инпа или Дис си работи - докато не дойде време да я стартира модула за управление...
може колега не споря

Просто давам съвет, ти обаче явно директно си се сблъсквал с проблема и имаш преки наблюдения

Re: Проблем с охладителната система на Е46
Ma и аз съм се сблъсквал и за тва ти казвам, че има значение кой как гледа нещата! И как така кви живи данни - нали ти обясних - температурата на охл. течност при изхода и при входа и процента на въртене на перката; съответно налягането в системата на климатика и отново процента на въртене на перката. И като качи колата над 110 градуса и перката остане на 25% кво? Или нима ако има нещо нестандартно в показанията на датчиците за температура не може да се хване ли??? или налягането почне да качва над 20 бара, а перката остане на 40% примерно! И не обърквайте човека... четете първо, че кара 318, няма АГРи, няма простотий.... тва е бензинка!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани