E46 и дупките
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
E46 и дупките
Здравейте колеги,
Предполагам у мнозина тази тема ще предизвика смях, но все пак мисля, че някои потребители може да е от полза, а в частност и за мен.
Снощи, карайки по един от пътищата "вечни" на България, минах през дупка с около 60 км/ч... грандиозна дупка.
Звукът, който се чу при преминаването ми беше такъв, заради който ме заболя сърцето.
Карайки до вкъщи след това не забелязах по колата да има нещо. Огледах външно джантите и гумите и по тях също няма видими поражения.
Основният въпрос ми е: При една подобна "интервенция" какво се случва с автомобила и в частност с окачването. Кои са елементите, които се натоварват пиково и каква е последователността на натоварването (елемент по елемент)? На кой компонент и по какъв начин трябва да обърнем внимание, в случай, че преминем през дупка с висока скорост?
Така да се каже... какво се случва и как да се само-диагностицираме?
Предполагам у мнозина тази тема ще предизвика смях, но все пак мисля, че някои потребители може да е от полза, а в частност и за мен.
Снощи, карайки по един от пътищата "вечни" на България, минах през дупка с около 60 км/ч... грандиозна дупка.
Звукът, който се чу при преминаването ми беше такъв, заради който ме заболя сърцето.
Карайки до вкъщи след това не забелязах по колата да има нещо. Огледах външно джантите и гумите и по тях също няма видими поражения.
Основният въпрос ми е: При една подобна "интервенция" какво се случва с автомобила и в частност с окачването. Кои са елементите, които се натоварват пиково и каква е последователността на натоварването (елемент по елемент)? На кой компонент и по какъв начин трябва да обърнем внимание, в случай, че преминем през дупка с висока скорост?
Така да се каже... какво се случва и как да се само-диагностицираме?
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: E46 и дупките
1-во при гумаджията колега, така или иначе си за баланс и най-вероятно за изправяне на джанта. Трябва да погледне и гумата дали ще става за каране или е крива вече.
После на стенда и там ще ти разгледат окачването и ще ти кажат със сигурност ако има нещо /без да гадаят/ и без тва ще трябва да провериш сходимосста
После на стенда и там ще ти разгледат окачването и ще ти кажат със сигурност ако има нещо /без да гадаят/ и без тва ще трябва да провериш сходимосста


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 и дупките
Като праснеш дупка най-много го отнася носача - в частност двата шарнира и тампона. Амортесьора също може да пострада. Както колегата горе те е посъветвал - прегледай и гумите и джантите - виждал съм джанта, на която външната страна е ок, но отвътре беше яко подбита.
Si non confectus, non reficiat.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: E46 и дупките
Ако не усеща нищо на волана и външно няма поражения не виждам смисъл да се ходи при гумаджия
Все пак ако след всяка дупка , която вземем ходим за баланс .... то само при гумаджията требе да седим
И все пак , ако не си познаваш добре колата и не си сигурен , ходи да я прегледаш джантата/гумата. Все пак сигурността е на 1-во място

Все пак ако след всяка дупка , която вземем ходим за баланс .... то само при гумаджията требе да седим

И все пак , ако не си познаваш добре колата и не си сигурен , ходи да я прегледаш джантата/гумата. Все пак сигурността е на 1-во място

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: E46 и дупките
kriso85 написа:Ако не усеща нищо на волана и външно няма поражения не виждам смисъл да се ходи при гумаджия![]()
Все пак ако след всяка дупка , която вземем ходим за баланс .... то само при гумаджията требе да седим![]()
И все пак , ако не си познаваш добре колата и не си сигурен , ходи да я прегледаш джантата/гумата. Все пак сигурността е на 1-во място
Ако не усеща някаква промяна във поведението на автомобила на пътя... няма смисъл да ходи. Както каза Крисо.. след всяка дупка ли да ходим ? Аз всеки ден кажи речи влизам в такива трапове. Пътищата у Варна чак по новините ги коментираха а феисбука дори стачка организираха пред общината и пак нищо не се промени.
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
Re: E46 и дупките
....от от тресване в дупка и ейрбеци може да се отворят.
ако нямаш поне балон на гумата- не се занимавай с прегледи и прочие....ако усещаш биене на волана- значи си направил белята
ако нямаш поне балон на гумата- не се занимавай с прегледи и прочие....ако усещаш биене на волана- значи си направил белята
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 и дупките
Абе не знам за вас, но аз хуубаво си оглеждам колата след всяка по-сериозна дупка...
Si non confectus, non reficiat.
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: E46 и дупките
И ние така с брат ми вечерта като беше валяло се натресахме в една дупка с 80км/ч. И резултата го видяхме на другия ден скъсан борд на джантата и единия лъч също беше скъсан
хубаво, че парчетата си бяха там висяха си на косъм. И много интересно как не ни е издъхнала гумата. Става въпрос за оригинална джанта style 42

- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
Re: E46 и дупките
При мен резултатът е:скъсан външен шарнир и изпуснал амортесьор
Джантетата се оказаха здрави-прави и гумето е ок ...

Джантетата се оказаха здрави-прави и гумето е ок ...
от свинята лебед не става...
- Spawn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: USA, Los Angeles
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ZHP Limited Rare Edition 303 hp
- Мечтае да кара: ...вече го кара :)
Re: E46 и дупките
Не знам как е по другите пътища в България, но определено Пловдив , сериозно гони София по мащабни , не дупки , а ями.За една година 6 пъти криви джанти
, след това изправяне, 3 скъсани гуми, но да живее Continental Sport Contact 2, оказаха се много здрави гуми, два тампона и май до колкото снощи разбрах скърцането отзад ми идвало от задните шарнири и май работата отива към смяна.Карам със 205/45/17, а в началото си мислих да съм на 40 


10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани