Въпрос за развален климатроник
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Въпрос за развален климатроник
Здравейте!
Миналата седмица в една голяма жега спрях с колата пред един магазин за 5 мин. на работещ двигател и пуснат климатроник. По едно време гледам нещо пуши откъм двигателя. След това разбрах, че е изпуснал фреона, защото перката на климатроника не е тръгнала да се върти. Пробвахме я с акумулатор дали се върти като й пусхаме 12 V. Перката не тръгна. Незнам това дали е критерий, че перката не работи? Чета във форума за някакъв "таралеж". Дали от какво може да е? Мерси предварително
Миналата седмица в една голяма жега спрях с колата пред един магазин за 5 мин. на работещ двигател и пуснат климатроник. По едно време гледам нещо пуши откъм двигателя. След това разбрах, че е изпуснал фреона, защото перката на климатроника не е тръгнала да се върти. Пробвахме я с акумулатор дали се върти като й пусхаме 12 V. Перката не тръгна. Незнам това дали е критерий, че перката не работи? Чета във форума за някакъв "таралеж". Дали от какво може да е? Мерси предварително

Re: Въпрос за развален климатроник
Крайното стъпало на климатика или така наречения "таралеж" управлява вентилатора в купето
Не е ясно къде точно си подал ток на перката на кондензатора (радиатора на климатика) ???
Не е ясно къде точно си подал ток на перката на кондензатора (радиатора на климатика) ???
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Въпрос за развален климатроник
Ако имаш предвид перката на радиатора, може проблема да е в резисторите или по точно в единия от тях. Има ги като ремонтен комплект. Около 80лв. струваха от официалните дилъри. Подай +12V към синия кабел и -12V към кафевия, това ти е за III скорост и ако перката не тръгне, работата отива към нова перка.
- IMB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 31.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520
Re: Въпрос за развален климатроник
Като завъртиш перката с ръка и ако затяга значи магнитите са се разлепили. Ако върти само на най-бързата скорост са резисторите.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за развален климатроник
Ако не се върти на ръка и са заминали магнитите, занеси я на някой майстор по ел.мотори, моята за 50 лева преди 2 години я оправиха в Плевен и още си бачка перфектно.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Колеги, човека казва, че на буксата има 3 кабела
Този вентилатор няма резистори, а е електронно управляем, бях писал в една предна тема. Каквото и да подава, няма да тръгне, ако ще 6 те варианта на кабелите да пробва.
Не може в домашни условия да се направи тест на този тип вентилатори, тъй като контролера на мотора изисква специялно управление, освен ако с осцилоскоп не се прочете типа и модулацията на сигнала и се имитира с сигнал генератор.
На колегата мога да кажа със сигурност- нямаш фреон или проблем с компресора
Със сигурност климатика ти духа съвсем слабо като караш да кажем с 80 км в час. Не ти работи на място и по светофарите
Веднъж бях командировка в Канада и супер много се учудих като видях в супермаркетите флакони с хладилен агент, и хората си купуваха да си допълват

Този вентилатор няма резистори, а е електронно управляем, бях писал в една предна тема. Каквото и да подава, няма да тръгне, ако ще 6 те варианта на кабелите да пробва.
Не може в домашни условия да се направи тест на този тип вентилатори, тъй като контролера на мотора изисква специялно управление, освен ако с осцилоскоп не се прочете типа и модулацията на сигнала и се имитира с сигнал генератор.
На колегата мога да кажа със сигурност- нямаш фреон или проблем с компресора

Веднъж бях командировка в Канада и супер много се учудих като видях в супермаркетите флакони с хладилен агент, и хората си купуваха да си допълват

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за развален климатроник
Моята е с три кабела, не въртеше на ръка, заяждаше. Отворих я и я смазах и всичко си тръгна. Но ако е отишло управлението лошо, работата отива на нова.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Не не, хех да не вкарваме колегата в филм. Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата. Колега бягай да ти пълнят климатика, и недей мисли таралежи и резистори.
После кажи как е климата
п.с Първо наистина провери както каза колега дали перката не опира в оназ пластмасовата малка решетка, и да не би статорния магнит да се е отлепил...Ама това на ръка.
После кажи как е климата

п.с Първо наистина провери както каза колега дали перката не опира в оназ пластмасовата малка решетка, и да не би статорния магнит да се е отлепил...Ама това на ръка.
- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Въпрос за развален климатроник
Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за развален климатроник
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
колега хубаво е като се изказваш така компетентно малко и да мислиш или да си прочел някой и друг ред при е39 има два вида вентилатори за охлаждане радиатора на климатика единия тип е тоя дето ти си го споменал и той е с 4 крачета буксата другия тип е точно този който колегата е споменал с 3 кабела + - и управление от дме/дде така че малко ако обичаш бъди по сдържан като изказваш възмущение
Барай шишарката Минкеее ....
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за развален климатроник
sadex5 написа: Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата.
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
Обичам го този форум !!!
Най - обичам да чета и абсолютни глупости


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за развален климатроник
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
Колега другия вид перки които не са с резистори, си имат вградено в тях управление което се командва от ДДЕ/ДМЕ.


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Хех
То да си купиш БМВ не значи да му разбираш, още повече да знаеш как тръгва пустия мъ вентилатор, след като смеси фреон и въздух
Даже е взривоопасно под налягане ...
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора
му кажи на момчето.


Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора

45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани