Клапан за управление на вакуума

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Клапан за управление на вакуума

Мнение от gocho_ » 26 Юли 2010, 23:53

Колеги имаше някъде описание на ония "клапани" за управление на вакуум за EGR и турбо ,
имаше една тема там дето е описана мембранката на клапана това ,че се зацапвала с времето и начина на работа на самия клапан
моля някой да даде жокер за тая "пущина" и работата й :D
:duel:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от © » 27 Юли 2010, 7:32

Не знам какво стана с това почистване
Спомням си, че май извода беше да се купи нов, отколкото да се почиства, лепи и т.н.
Все пак може да потърсиш темата за повече информация

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от scipo » 27 Юли 2010, 9:42

Колега на мен ми го чистиха и подобрение нямаше... след 10 км пак светна чека...

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от Dimitroff » 27 Юли 2010, 9:56

gocho_ написа:имаше една тема там дето е описана мембранката на клапана това ,че се зацапвала с времето и начина на работа на самия клапан


Само, че се бъркат понятията - ти говориш за електромагнитния клапан на турбото (поне аз така разбрах), а колегите говорят за вакуум регулатора/помпата (една тумбеста грозотия от която излизат маркучите за вакума) - нямам време да я търся сега в RealOEM-a...

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от © » 27 Юли 2010, 11:28

jomby беше чистил клапана на турбото, който е еднакъв с този на ЕГР
но да не се излагам, че не съм много запознат :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от gocho_ » 27 Юли 2010, 14:47

Здравейте колеги ,благодаря за бързите отговори :wave:

scipo написа:Колега на мен ми го чистиха и подобрение нямаше... след 10 км пак светна чека...


ЧЕК на мене не ми е светил .... в едни други теми бях писъл ,че съм свалял генерацията , че после не е била затегната добре и ,че се е отворила < на фланеца точно в началото>.
Резултата беше яко обушване на двигателния отсег .... а пушека идваше точно под турбото и въпрасния клапан за управление на вакуума. - съответно мембрани и чудесий най верочно са се опушили хубаво

Dimitroff: Само, че се бъркат понятията - ти говориш за .... ... ...
а колегите говорят за вакуум регулатора/помпата (една тумбеста грозотия от която излизат маркучите за вакума)


Башш за това говоря ,което и колегите
/Ммм ейй тука недочетох какво е написъл "Dimitroff"/
:banghead: :banghead: :banghead:

© написа:jomby беше чистил клапана на турбото, който е еднакъв с този на ЕГР
но да не се излагам, че не съм много запознат :mhihi:

Да точно това дето е еднакво с на АГР (в първото мнение съм написъл)

Та чувал съм ,че след пипане на мембранката се променят реакцийте на тоя
"вакуум клапан" ,зацапването водело до некорекно отваряне на геометрията (промяна на времевия интервал, спрямо определените обороти) ,можеби забавени реакции или нещо такова.
Ами и аз не съм много наясно и затова питам
Дано сте разбрали нещо от описанието ми ,че малко идиотски го написах :mrgreen:

NDY2ODFfcA==.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gocho_ на 27 Юли 2010, 16:30, променена общо 1 път
:duel:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от LUCIFER'S » 27 Юли 2010, 15:40

Dimitroff написа:
gocho_ написа:имаше една тема там дето е описана мембранката на клапана това ,че се зацапвала с времето и начина на работа на самия клапан


Само, че се бъркат понятията - ти говориш за електромагнитния клапан на турбото (поне аз така разбрах), а колегите говорят за вакуум регулатора/помпата (една тумбеста грозотия от която излизат маркучите за вакума) - нямам време да я търся сега в RealOEM-a...


тва е резерварче за вакума на турбината..... клапана регулатора ( електромагнитния клапан ) е друго... и точно на него се чисти едно миниатюрно филтърче, което като се затлачи забавя реакцията на клапана т.е. освобождаването на вакума, от там и разтоварването/връщането на геометрията на турбината ;) струва си да се почисти... е разбира се ако нямате проблем с бубинката/ел котва във клапанчето която отваря и затваря вакума към мембраната за управление на геометрията
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от gocho_ » 27 Юли 2010, 16:26

Колега "LUCIFER'S" благодаря за изясняването ,че нещо не се изразявам много правилно
защото бъркам наименованията май :oops:

амммм. все пак качил съм схемичка и съм заградил това което имам впредвид
там в долната част (правоъгълното) е филтърчето/мембранката ,нали и .... >

АЗ: Та чувал съм ,че след пипане на мембранката се променят реакцийте на тоя"вакуум клапан" ,зацапването водело до некорекно отваряне на геометрията (промяна на времевия интервал, спрямо определените обороти) ,можеби забавени реакции или нещо такова.
Ами и аз не съм много наясно и затова питам


Някой правил ли е такава интервенция ?
:duel:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от LUCIFER'S » 27 Юли 2010, 17:03

точно това което си оградил е ел. клапан за управление на турбото и на него има едно правоъгълно капаче с филтърче... само то се чисти. не отваряй/разкапсуловай клапана... ако не работи след почистване - сменяш....... то пак и зависи как и кое не работи може и самата геометрия да задържа , пък да си мислите, че е от клапана или от вакум мембраната на турбото .....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: BURGAS
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Boeing

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от karnak » 27 Юли 2010, 23:02

Да,точно това е ел клапана зауправление на акутатура (другия клапан който е захванат за турбината)не се отваря разкапсолова и тн. гарантирано преебаване на турбото след това!!!сменя се ако работи некоректно!При ВАГ машините т.е. Голф,Пасат,А3 е еднакъв с тоя на ЕГР
и се заменят при БМВ не съм сигурен но мисля че се заменят :idea: имам спомен за неква Е39ка че ги завъртяхме и дойде буста-актуал/номинал
REDBULL ДАВА КРИЛА
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Клапан за управление на вакуума

Мнение от gocho_ » 28 Юли 2010, 0:07

karnak написа:Да,точно това е ел клапана зауправление на акутатура (другия клапан който е захванат за турбината)не се отваря разкапсолова и тн. гарантирано преебаване на турбото след това!!!сменя се ако работи некоректно!При ВАГ машините т.е. Голф,Пасат,А3 е еднакъв с тоя на ЕГР
и се заменят при БМВ не съм сигурен но мисля че се заменят :idea: имам спомен за неква Е39ка че ги завъртяхме и дойде буста-актуал/номинал


ДА 1:1 са -взаимозаменяеми , ама няма тука никой дето да каже как и кво се прави на филтърчето :conf:

Междо другото , наскоро свалях акумулатора и като го качих имах усещането че колата вървеше повече :shock: ,че вървеше нормално.
много ли са възможностите за набиване на грешки в компа и някой има ли опит /случвало ли му е се/.
така съм чувал точно за тия клапани - но не е било много авторитетно мнение ,затова не го приемам !!!

Едно вмъкване , отскоро започна да припухва на 2-ра без причина (никога не е кадяла) :dunno:

И нещо прясно , бях около Смолян/Пампорово през уикенда и по едно време по баирите тия коне станаха магарета , мнооо се изнервих ...
натискам газта и грънци / все едно няма турбо колата . пристигнах до хотела - форсирам на место ... нещо много слабо ръмжеше ....
изчаках няколко часа да изтине , махнах акумулатора , свалих корите отгоре и започнах да преглеждам по маркучите ,малки/големи -тънки/дебели и т.н.
и забелязах ,че този който идва от картера (за картерните газове) и влиза в турбото (един U образен/елипсовиден) беше много слабо закрепен
в горната си част ... понабутах го , събрах всичкия чарколяк , сложих акумулатора и по-късно запалих
Вече си мисля ,че звука беше по-приятен , чуваше се РРррррРРр , онова нормалното мъркане ... и оттогава не е била като сакат кон , ама знайш ли !
:duel:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook