Последната V10 М кола

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Последната V10 М кола

Мнение от BMW_RIDER » 23 Юли 2010, 10:02

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=22252

БМВ офицялно спира производството на М6 и с него и на страхотния атмосферен V10, който силно се надявам няма да е последния атмосферен М двигател от БМВ, въпреки ,че е почти сигурно ,че следващата М6 ще е с турбо двигателя от Х5/Х6М и излизащата в скоро време М5.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 19.10.2007
Пол: Мъж

Re: Последната V10 М кола

Мнение от TiGoNiSh » 23 Юли 2010, 14:03

Хамериканците признават само V8, та и ние подир тях :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Последната V10 М кола

Мнение от BMW_RIDER » 23 Юли 2010, 14:44

TiGoNiSh написа:Хамериканците признават само V8, та и ние подир тях :roll:


Ама техния V8 e доста по различен от европейските.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Последната V10 М кола

Мнение от kriso85 » 23 Юли 2010, 16:04

Лоша работа е това със спирането на атмосферните М-модели. Но просто пазара го налага. Преките конкуренти са с принудително пълнене отдавна и няма как да ги догоним без охлюв.
Дано се опитат със следващата М3ка да направят последен героичен опит, но едва ли...
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Dimo » 23 Юли 2010, 18:43

kriso85 написа:Лоша работа е това със спирането на атмосферните М-модели. Но просто пазара го налага. Преките конкуренти са с принудително пълнене отдавна и няма как да ги догоним без охлюв.
Дано се опитат със следващата М3ка да направят последен героичен опит, но едва ли...

Качествата на М автоомбилите са отдавна доказани и нямат нужда да догонват който и да е автомобил с охлюв. Хората притежаващи и карали М автомобил никога няма да карат AMG, макар то да е по бързо от 0-100 примерно ;)

П.С. Искрено се надявам съвсем скоро да видим следващия V10 макар и не атмосферен, монтиран под капак на новото М5...
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Zagy » 23 Юли 2010, 18:49

S85 е страхотен мотор с уникално "гласче" - надявам се още дълго да продължаваме да го чуваме в разни частни проекти на ентусиасти :D
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: Последната V10 М кола

Мнение от The7omahawk » 23 Юли 2010, 21:20

Последната, и една от двете с V10 M кола :lol: Но все пак, колкото пъти чуя воя на S85, толкова пъти си умирам от кеф - страшен мотор, ей...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Последната V10 М кола

Мнение от alx » 23 Юли 2010, 23:36

проблема е еко нормите...

турбините дават една гъвкавост на тунинга която позволява на ниските ем да е малък карбоновия отпечатък, ем на високите да се правят конете.... а това е нещо което с атмосферен двигател трудно се постига... щото за да направиш много коне/въртящ момент във високите с атмосферка, си обикновено доста мръсен в ниските
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от acho.rs » 24 Юли 2010, 9:15

Ами да си направят суперспортист - там еко нормите не играят :driving: Така де , 10-12 цилиндрови мотори , които се въртят на 8-9 000 оборота , ги вкарват в нормите ... Да не говорим , колко смотани са тия еко норми - гледа се само безвредния СО2 , а азотните окиси и НС изобщо не им дреме . Един СЛС например отделя няколко пъти по-малко от тези отрови , от един "еко" дизел например , а е обявен за враг на делфините а с дизела , едва ли не садиш цветя :kuku: Но така е - трябва да се оправдават огромните суми които се влагат в развитието на дизеловата технология . Да цитирам един човек - "хората искат икономия и за това са готови да платят скъпо" :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Re: Последната V10 М кола

Мнение от dinkomg » 24 Юли 2010, 21:45

Малко по-малко си отиват атмосферните мотори, след това настъпват и батериите, скоро петрола няма да е източник на гориво за колите, а те самите могат и да полетят, а да не да пилят гуми по асфалта. Какво да се прави прогрес....
Има много коли и ....BMW
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Последната V10 М кола

Мнение от steeN » 25 Юли 2010, 2:22

acho.rs написа:...


не мога да се съглася за дизелите и това сме го коментирали толкова много пъти вече. махнаха сярата от горивото. елиминираха твърдите частици. има що годе прилични решения за nox-a. просто за придвижване от практична гледна точка (каквато е на 90% от хората). т.е. за градска кола, та дори и за магистрала, дизела е много приятен. двигателя е доста по-ефективен на ниски обороти и не се влияе(разхода) от задръстванията колкото бензина. много по-еластичен и много по-икономичен като цяло. та дори е елементарно да му забиеш друг софтуер и да му изкараш вътрешностите с минимален риск ако те влекат такива работи. не казвам, че бензина е спрял да се развива, разбира се.

провери стандартите euro 5 и tier 2 bin 5. ето ти кола от преди няколко години - http://green.autoblog.com/2007/01/23/ne ... g-for-old/

This Jetta TDI will meet emissions standards applicable in all 50 states, including the most stringent "TIER 2/BIN 5" or "LEV II/LEV" requirement limiting nitrogen oxide (NOx) emissions to 0.05 g/mile.


аз намирам за много по-лицемерно toyota да произвеждат... хмм, как да ги нарека... "неща" като prius обременени с безброй компромиси и усложнения.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Leon » 25 Юли 2010, 8:24

alx написа:проблема е еко нормите...

турбините дават една гъвкавост на тунинга която позволява на ниските ем да е малък карбоновия отпечатък, ем на високите да се правят конете.... а това е нещо което с атмосферен двигател трудно се постига... щото за да направиш много коне/въртящ момент във високите с атмосферка, си обикновено доста мръсен в ниските


Прав си, но като се замислиш, тези автомобили не са масови, продават се по няколко хиляди бройки за цял свят, а имиджовия им отпечатък е много по-стойностен от карбоновия (въглеродния, де)... И екологията играе, но не мисля, че на клиентите в този сегмент им е определяща.

kriso85 написа:Лоша работа е това със спирането на атмосферните М-модели. Но просто пазара го налага. Преките конкуренти са с принудително пълнене отдавна и няма как да ги догоним без охлюв.
Дано се опитат със следващата М3ка да направят последен героичен опит, но едва ли...


Точно в момента конкурентите (Ауди и Мерцедес) имат големи атмосферни мотори, не ми се вярва това да е определящо, предвид, че повече от 10г. БМВ вадеха атмосферки срещу би-три-мега-турбо-компресор джаджите. Просто с турбините е по-лесно да вадиш коне и въртящ момент, а и вече технологиите за управлението им са станали достатъчно изгодни и надеждни, за да ги влагат в масово производство. Макар и загрижен за "радостта от шофирането", БМВ на първо място е производител на коли,който трябва да генерира печалба и според мен това е основната мотивация зад тенденцията на даунсайзинга. С всичките й съпътстващи ефекти (екологичен, маркетингов, рекламен и т.н.).
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от acho.rs » 25 Юли 2010, 11:17

не мога да се съглася за дизелите и това сме го коментирали толкова много пъти вече. махнаха сярата от горивото. елиминираха твърдите частици. има що годе прилични решения за nox-a. просто за придвижване от практична гледна точка (каквато е на 90% от хората). т.е. за градска кола, та дори и за магистрала, дизела е много приятен. двигателя е доста по-ефективен на ниски обороти и не се влияе(разхода) от задръстванията колкото бензина. много по-еластичен и много по-икономичен като цяло. та дори е елементарно да му забиеш друг софтуер и да му изкараш вътрешностите с минимален риск ако те влекат такива работи. не казвам, че бензина е спрял да се развива, разбира се.

Не отричам дизелите като практични двигатели , но за еко нормите не си прав . Първо - филтъра за твърди частици не е сериен при повечето коли и струва , доста стабилна сума като надплащане . След това дори да го добавиш , пак изхвърляш твърди частици , но по-малко . В момента не ми е под ръка точна информация , но NO и HC на дизела са между 6 и 10 ПЪТИ повече , отколкото при бензина . Разбира се граничните норми за дизел и бензин са различни за тази отрова инак посмъртно не могат да ги вкарат дизелите . Даже и да приемем , че дизела е средно с 20% по икономичен от новите турбо бензинови двигатели , пак имаме намаляване на вредните емисии с една пета на безрведния СО2 и отровния СО , но това на фона на другите лайна не е цвете . Така че аз изобщо не се връзвам на зелените дизели и предполагам това една от причините (не главната) почти всички хибриди да са бензинови.
двигателя е доста по-ефективен на ниски обороти и не се влияе(разхода) от задръстванията колкото бензина. много по-еластичен и много по-икономичен като цяло. та дори е елементарно да му забиеш друг софтуер и да му изкараш вътрешностите с минимален риск ако те влекат такива работи. не казвам, че бензина е спрял да се развива, разбира се

Почти всички бензинови мотори на ВАГ вече са с турбо и механични компресори - те са много по-еластични от турбодизелите , вървят повече и дърпат от по-ниски обороти , тягата е в по-широк диапазон и тн . *35и например дърпа от едва 1200 оборота , 1,6и на ПСА и БМВ в вариант 160 коня дърпа от 1400 оборота и при двата мотора тяга е константа до над 5000 - какво не ти харесва . За възможност за доработка изобщо няма да говорим . БМВ готвят дълго чакания малък турбо мотор , ФИАТ вече налагат 4 цилидрови , че дори и 2 цилиндрови с принудително пълнене ... Опел , че дори и Рено - даунсайзинга издърпа много тези мотори , просто до скоро им се пестяха пари на производителите (един атмосферен мотор е доста по-евтина като разработка ) и имаше проблем с лага ...

Да се върна пак на темата - и на мен ми е чудно , че когато Ауди и Мерц залагаха на супер охлюви , БМВ ги бореше с бесни пили , сега пък - обратното - Ауди залагат на атмосферни мотори , дори в новия А8 W12 както и в R8,RS5 което ме навежда на мисълта че -
Просто с турбините е по-лесно да вадиш коне и въртящ момент, а и вече технологиите за управлението им са станали достатъчно изгодни и надеждни, за да ги влагат в масово производство. Макар и загрижен за "радостта от шофирането", БМВ на първо място е производител на коли,който трябва да генерира печалба и според мен това е основната мотивация зад тенденцията на даунсайзинга. С всичките й съпътстващи ефекти (екологичен, маркетингов, рекламен и т.н.).

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от acho.rs » 25 Юли 2010, 11:40

И за да не бъда голословен за нормите . Ето два малко автомобила - единия със 130кс дизелов мотор и ръчка и другия със 200 кс бензин с автоматични скорости (кошмара на еколога)
Рено Меган ДЦИ 130 -130 кс
HC - 0,179 (0,30)
NO - 0,154 (0,25)
CO - 0,305 (0,50)
CO2 - 135
VW Sirocco 2.0 TSI DSG - 200 кс
HC - 0,063 (0,10)
NO - 0,017 (0,08)
CO - 0,358 (1.0)
CO2 - 179
Реното е по-тежко с 40кг ако някой се хваща за тегло .
Да обобщим - Сирокото е по-мощно със 50% от Мегана , но въпреки дизела отделя 300% повече НС , 900% повече азотни окиси и 0,002 г / км твърди частици - много малко , но ги има , въпреки филтъра . По чист по отношение на СО и то само с 15% и вече при считания за мерило и най-отровен газ (който всъщност е напълно безвреден и в интерес на истината и хората отделя в много големи количества , като дишат а растенията просто го "ядът") ... СО2 - дизела е по-чист с 30% което при разликата в мощността е напълно нормално .
Цифрите в скобите са граничните стойности за Евро 5 стандарта - дали има разлика ?
Аз нямам какво повече да кажа за еконорми - вие помислете :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Последната V10 М кола

Мнение от steeN » 25 Юли 2010, 13:12

филтрите за частици са задължителни в california(tier 1 bin 5) и са задължителни за да може един дизел да мине euro 5.
т.е. са серийни при всички "сини" дизели... bluetec, bluemotion. че е скъпо, скъпо е, но е въпрос на време технологиите да поевтинеят. страшното при дизела са азотните окиси... <0.05 g/mi, колкото отделя тази jetta ако ми обясниш как е 6-10 пъти повече от бензинов двигател ;) това е 0.031 g/km. jetta 2.0 tsi е 0.017 g/km.

и като си говорим за еластичност, само с гледане на графиките няма да стане...

335i
Acceleration 80 - 120 km/h in 4th/5th gear (in s) 5.3/6.3

330d
Acceleration 80 - 120 km/h in 4th/5th gear (in s) 4.8/6.1

да това не е 335d... 306 срещу 245 коня.

единствената причина да няма дизелови хибриди е цената... в същност дизелови хибриди в употреба има за големи машини като автобуси.
в момента, които успеят да направят икономически оправдан дизелов хибрид ще си говорим за <4/100 смесен разход за нещо от класа на голф.

edit: изискванията за NOx в tier 2 bin 5 са <0.05g/mi независимо от горивото... няма нищо за мислене ;), просто европа изостава в това отношение.
не знам кой счита CO2 за отровен, това е абсурдно. някой май бърка парнков и отровен газ. CO вече е токсичен, да.
Последна промяна steeN на 25 Юли 2010, 13:26, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook