Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Модератор: Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Така...
ето снимка, за да разберете за какво говоря, понеже май не стана ясно, че между скоростите и карето няма място да се сложи камък, та камоли карданни връзки...
Болтовете са с глави 17мм, а не 18...
Явно и тук има различни модификации, но стигам до извода, че без електрожени и ъглошлайфи, няма да стане...


ето снимка, за да разберете за какво говоря, понеже май не стана ясно, че между скоростите и карето няма място да се сложи камък, та камоли карданни връзки...
Болтовете са с глави 17мм, а не 18...
Явно и тук има различни модификации, но стигам до извода, че без електрожени и ъглошлайфи, няма да стане...


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Стояне, запри се с тея щуротии че ще дойда да ти резна кардана с вихрушката...
аз не мога само с тебе да се занимавам 


- BMario
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 524 тд
- Мечтае да кара: самолет
- Детайли за колата: невзрачна
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Ненко Вранков написа:Стояне, запри се с тея щуротии че ще дойда да ти резна кардана с вихрушката...аз не мога само с тебе да се занимавам
Колега,кво е туй -вихрушка,у Перник май му викат-шлайфер




Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!
- BMario
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 524 тд
- Мечтае да кара: самолет
- Детайли за колата: невзрачна
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Но все пак правилния начин е да свалиш гуменото каре към дифа,висящия лагер и от шлиците на карето което си показал-кардана комплект.
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
@Ненко,
имам чувството, че си тръгнал в грешната посока. Отляво (страната към двигателя) се държи контра, а отдясно (страната към гумите) се вкарва "камъка". Металната тежест, която се вижда на снимката не е ли куха? Не можеш ли през в нея да вкараш "камъка" и да достигнеш главите на болтовете?
Защо сваляш кутията? Съединител или шумове?
имам чувството, че си тръгнал в грешната посока. Отляво (страната към двигателя) се държи контра, а отдясно (страната към гумите) се вкарва "камъка". Металната тежест, която се вижда на снимката не е ли куха? Не можеш ли през в нея да вкараш "камъка" и да достигнеш главите на болтовете?
Защо сваляш кутията? Съединител или шумове?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
@2bar
Прав си - отзад е кухо-там си се бърка спокойно, но от към скоростите не мога да хвана контра нито с лула (няма място да влезне), нито със звездогаечен(главата на болта се пада навътре и физически не става)... момчето с което я сваляхме предния път прави ключ специално заради нея.
Сега на другия въпрос:
Преди 1 година, реших да свалям кутията и да сменям съединител, защото: като запаля колата студена и първите десетина секунди се чува едно силно тракане, сякаш на всеки оборот нещо закача... при потегляне, с плавно отпускане на съединителя се получаваше много силно претрисане. Това претрисане, след първите 3-4 потегляния спираше и всичко си работеше нормално-нито буксуваше съединитела, нищо нищо. Колата ми е фабрично без клима-слаган е в последствие и маховика беше от обикновените... Намерих си хубав съединител от Е39 и сложих демпферен маховик и въпросния съединител...
Въпросното щракане да беше спряло максимум за месец и пак се започна...
Сега в момента като запаля и започва да трака, което след малко почти спира, но остава постоянно дори и като карам, но тихо... в купето не се чува, но вън да. Като е на канал колата и слезна отдоло просто не мога да разбера от къде идва шума-дали е от съединитела, което не вярвам, дали е от скоростите... да не е пък нещо в мотора
Надявам се на вариант-да е примерно аксиалния лагер на съединителя... Инъче колата си върви нормално, но първите 2-3 отпускания на съединителя са ужасни... не знам и аз какво да правя, затова разкачвам и гледам пък каквото стане... Също така мисля, като я разглобя да си сложа стария маховик-обикновения. Жалко че съм далеч от по-знаещите да я погледнат и те и да дадът съвет.
Прав си - отзад е кухо-там си се бърка спокойно, но от към скоростите не мога да хвана контра нито с лула (няма място да влезне), нито със звездогаечен(главата на болта се пада навътре и физически не става)... момчето с което я сваляхме предния път прави ключ специално заради нея.
Сега на другия въпрос:
Преди 1 година, реших да свалям кутията и да сменям съединител, защото: като запаля колата студена и първите десетина секунди се чува едно силно тракане, сякаш на всеки оборот нещо закача... при потегляне, с плавно отпускане на съединителя се получаваше много силно претрисане. Това претрисане, след първите 3-4 потегляния спираше и всичко си работеше нормално-нито буксуваше съединитела, нищо нищо. Колата ми е фабрично без клима-слаган е в последствие и маховика беше от обикновените... Намерих си хубав съединител от Е39 и сложих демпферен маховик и въпросния съединител...
Въпросното щракане да беше спряло максимум за месец и пак се започна...
Сега в момента като запаля и започва да трака, което след малко почти спира, но остава постоянно дори и като карам, но тихо... в купето не се чува, но вън да. Като е на канал колата и слезна отдоло просто не мога да разбера от къде идва шума-дали е от съединитела, което не вярвам, дали е от скоростите... да не е пък нещо в мотора

Надявам се на вариант-да е примерно аксиалния лагер на съединителя... Инъче колата си върви нормално, но първите 2-3 отпускания на съединителя са ужасни... не знам и аз какво да правя, затова разкачвам и гледам пък каквото стане... Също така мисля, като я разглобя да си сложа стария маховик-обикновения. Жалко че съм далеч от по-знаещите да я погледнат и те и да дадът съвет.
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
отзад понякога става и без контра - взимаш две карета и снаждаш няколко удължения и с рязко завъртане...понякога тръгва. ако не, импровизираш - демек ебаваш мамата на един гайчен глюч и няма начин да не стане.
Значи, същата крива нива и при мен, дали....ама малко по - различно.
Когато работи на празен ход се чува един шум, който бих го описал като чукане на клапан, само че няма начин да е клапан, защото се чува в областа около катализатора или малко преди него (около тръбите, които влизат в катализатора). Понеже и шумът от катализатора е подобен (когато започне да се разпада) имах идея и за него. Единствено ме спираше малкият пробег около 160 000 км, който е общо взето нищо за един катализатор. Самият маховик, който е двумасов при мен, също не ми се вярва да е заминал при тези км и точно при 2 литра мотора.
В същото време, не знам дали си правил тази проба и дали при теб е точно така, но при мен, като запалиш колата и си под нея това чукане преминава направо в стържене, което идва от областа на съединтеля, 6 цил. и входа на ск. кутия.
Веднага бих набедил акс. лагер на съединителя, но просто не мога да си обясня, защо ако е той, шумът го има и на празен ход, когато съединителя не е натиснат. Или защо няма никаква промяна в шума при натиснат или пуснат съединтел.
В същото време нямам никакви проблеми със съединителя, отделя си както преди, зацепва както преди. Не тресе при потегляне и не се влияе от температурата - последно бях влезнал в едно голямо задръстване около 10км (беше се обърнал камион) тръгване и спиране при около 30 гр. външна температура - всичко е нормално.
Единственият проблем е, че при първоначално палене, първите 5 - 10 мин работа на двигателя се чува един странен шум (не е точно стържене, по - скоро подобно на шум от мот. лагери), който идва от областа около кутията и който след около 10 мин (не се влияе от температурата) изчезва и остава това "чукане", което се чува в областа около катализатора.
Имам чувството, че някакси цялата работа има общо с посоката на въртене на двигателя. Но това е само предположение. Отказах се, да сменям маховика с едномасов и си взех само един комплект съединител. Другата събота мисля да свалям скоростите и ще мога да ти кажа нещо повече.
Не разбрах за акс. лагер при теб? Като си сменял маховика си сложил старият или не? Ако си сложил нов, колко км си минал с новият?
Значи, същата крива нива и при мен, дали....ама малко по - различно.
Когато работи на празен ход се чува един шум, който бих го описал като чукане на клапан, само че няма начин да е клапан, защото се чува в областа около катализатора или малко преди него (около тръбите, които влизат в катализатора). Понеже и шумът от катализатора е подобен (когато започне да се разпада) имах идея и за него. Единствено ме спираше малкият пробег около 160 000 км, който е общо взето нищо за един катализатор. Самият маховик, който е двумасов при мен, също не ми се вярва да е заминал при тези км и точно при 2 литра мотора.
В същото време, не знам дали си правил тази проба и дали при теб е точно така, но при мен, като запалиш колата и си под нея това чукане преминава направо в стържене, което идва от областа на съединтеля, 6 цил. и входа на ск. кутия.
Веднага бих набедил акс. лагер на съединителя, но просто не мога да си обясня, защо ако е той, шумът го има и на празен ход, когато съединителя не е натиснат. Или защо няма никаква промяна в шума при натиснат или пуснат съединтел.
В същото време нямам никакви проблеми със съединителя, отделя си както преди, зацепва както преди. Не тресе при потегляне и не се влияе от температурата - последно бях влезнал в едно голямо задръстване около 10км (беше се обърнал камион) тръгване и спиране при около 30 гр. външна температура - всичко е нормално.
Единственият проблем е, че при първоначално палене, първите 5 - 10 мин работа на двигателя се чува един странен шум (не е точно стържене, по - скоро подобно на шум от мот. лагери), който идва от областа около кутията и който след около 10 мин (не се влияе от температурата) изчезва и остава това "чукане", което се чува в областа около катализатора.
Имам чувството, че някакси цялата работа има общо с посоката на въртене на двигателя. Но това е само предположение. Отказах се, да сменям маховика с едномасов и си взех само един комплект съединител. Другата събота мисля да свалям скоростите и ще мога да ти кажа нещо повече.
Не разбрах за акс. лагер при теб? Като си сменял маховика си сложил старият или не? Ако си сложил нов, колко км си минал с новият?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Не, оставих стария, момчето в сервиза каза, че е перфектен и няма начин да прави проблеми. Даже се ядосваше - вика само си губим времето с тази твоята кола да си втълпяваш шумове и работи и съединители (той ми е приятел)... И понеже сега не ми е удобно пак да го занимавам, реших сам да си го сваля у дома и да видя какво става... Като сваля скоростите, ще запаля мотора да видя дали ще се чува пак нещо... понеже ако се чува нещата не са на добре.... но пък от друга страна двигателя си ми работи добре (мисля)... ако чукаха основни или биелни лагери, мисля че нямаше да спират след минута примерно...
Това чукане ме притеснява... за 2 седмици съм минал 1800км и ме е страх да не ме остави някъде по пътищата някой път.
Това чукане ме притеснява... за 2 седмици съм минал 1800км и ме е страх да не ме остави някъде по пътищата някой път.
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
малко се е изхвърлил, че е наред - след примерно 50 000 км никой акс. лагер на съединтеля не е наред.
спокойствие и здрава храна....тоя шум си го "отглеждам" вече около 20 000км. Нито е станал по - силен, нито по - слаб.
Мот. или осн. лагери ги изключвам, до сега мотора да си е заминал. Едното ми предположение е акс. лагер на кол. вал, макар, че не виждам да се мести шайбата при натискане на съединителя. Другата идея е лагера, който се намира в кол. вал. Макар, че ми е много трудно да си представя, как един толкова малък лагер може да причинява толкова силен шум. Макар, че може би се усилва от кожуха на съединителя и т.н. ама пак не ми се вярва.
И другото остава да е акс. лагер на съединителя, ама пак не мога да си обясня, защо ако е той съединителя си работи нормално? И шумът не се променя при натискане или отпускане на съединителя.
Или.....като сваля ще видя, лошото е ако нищо не видя...
Ако не ти е много сложно - запиши го шумът и го качи някъде.
спокойствие и здрава храна....тоя шум си го "отглеждам" вече около 20 000км. Нито е станал по - силен, нито по - слаб.
Мот. или осн. лагери ги изключвам, до сега мотора да си е заминал. Едното ми предположение е акс. лагер на кол. вал, макар, че не виждам да се мести шайбата при натискане на съединителя. Другата идея е лагера, който се намира в кол. вал. Макар, че ми е много трудно да си представя, как един толкова малък лагер може да причинява толкова силен шум. Макар, че може би се усилва от кожуха на съединителя и т.н. ама пак не ми се вярва.
И другото остава да е акс. лагер на съединителя, ама пак не мога да си обясня, защо ако е той съединителя си работи нормално? И шумът не се променя при натискане или отпускане на съединителя.
Или.....като сваля ще видя, лошото е ако нищо не видя...
Ако не ти е много сложно - запиши го шумът и го качи някъде.
- дид0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Ако е акс. лагер би трябвало при натискане на съединителя шумът да изчезва или поне да отихва значително. Ненко а колко км си минал откакто си сменил съединителя? От друга страна ако лагера е заминал той ще си ручи постоянно... 


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Колеги Ненко Вранков и @2bar,
Кажете какво пиете да Ви пратя по Еконта...
Значи моя съединител си буксуваше порядъчно, НО без шумове.
Отидох на един "велик" "майстор" и поисках смяна на съединител. Той ме посрещна с думите "Аз слагам само Закс и нищо друго. Ако искаш по-евтин отиваш на друго място!"
Това ме впечатли, оставих колата и си тръгнах (
голяма грешка
) и 4 часа по-късно отидох платих си като поп съединител комплект целия със смяната.
8000 км по-късно започнаха точноооо тези шумове, които описвате.
С една малка разлика: Един път като натисна съединител шумът намаля/изчезва, друг път няма промяна. Задължително на първа претриса като пускам бавно.
Затова следващите вече станаха 8000 км тръгвам само мъжката
Още нещо важно: Когато искам да "убия" скороста като включа втора и тогава става яко тресене.
И така в продължение на 8000 км псувам яко майстора и в същото време се моля найстина да ме е прецакал, защото ако не е работата става страшна.
Молбата ми е който и от Вас да свали скоростната кутия да напише тук какъв е резултата.
Апропо, работата се влошава. Не стои на едно и също положение и се страхувам, че няма още дълго да карам така.
Поздрави,
Д
Кажете какво пиете да Ви пратя по Еконта...
Значи моя съединител си буксуваше порядъчно, НО без шумове.
Отидох на един "велик" "майстор" и поисках смяна на съединител. Той ме посрещна с думите "Аз слагам само Закс и нищо друго. Ако искаш по-евтин отиваш на друго място!"
Това ме впечатли, оставих колата и си тръгнах (



С една малка разлика: Един път като натисна съединител шумът намаля/изчезва, друг път няма промяна. Задължително на първа претриса като пускам бавно.
Затова следващите вече станаха 8000 км тръгвам само мъжката

Още нещо важно: Когато искам да "убия" скороста като включа втора и тогава става яко тресене.
И така в продължение на 8000 км псувам яко майстора и в същото време се моля найстина да ме е прецакал, защото ако не е работата става страшна.
Молбата ми е който и от Вас да свали скоростната кутия да напише тук какъв е резултата.
Апропо, работата се влошава. Не стои на едно и също положение и се страхувам, че няма още дълго да карам така.
Поздрави,
Д

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
Приятели, тормозя го този съединител сеедно колата не е моя - одеве й съдрах задника - доколкото може да стане това на една 20-ска.... днес сменях предния мост и реглаж на предница и после я побърках... сутринта паля-започва да чука и след малко няма нищо... отивам при майстор, оня влиза в канал и вика пали - паля аз и работи като по учебник... той ми вика "няма как да чука... ако е съединител, било то демпфер или каквото и да е, ще чука постоянно... ако е лагер, независимо дали на първичния вал на скоростите или аксиалния на съединителя, то той вие като лисица ако си е заминал, а не чука! Чукане се чува от основни или биелни лагери.... "
Това до някъде обяснява защо чука само след палене ако не е карана поне 8-10 часа... през това време маслото е избягало от леглата и после докато подкачи нужното налягане, хлабините ако са големи се чува чукане...
но на мен все ми звучи като чукане сякаш нещо е хлабаво или закача нещо някъде...
Това до някъде обяснява защо чука само след палене ако не е карана поне 8-10 часа... през това време маслото е избягало от леглата и после докато подкачи нужното налягане, хлабините ако са големи се чува чукане...


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия
дид0 написа:А с какво масло караш и колко км остават до смяната?
BMW High Power Special 10/40 koeто е на 5000 км.
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани