Гарнитура на капак на клапаните
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Гарнитура на капак на клапаните
Айде сега и динамометрични. Всичко на усет
Все пак не сменям гарнитура на глава 


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на капак на клапаните
vanka7a написа:Айде сега и динамометрични. Всичко на усетВсе пак не сменям гарнитура на глава
На гарнитурата на капака не е нужно чак с динамометричен да се стяга .... Може на усет ...
То там болтовете стигат спокойно до долната част на резбата и се усеща , че не е необходимо да се стяга повече , като подпре болта в дъното на гнездото спираш да навиваш.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Гарнитура на капак на клапаните
Поне 100 гарнитури съм сменил такива-на реинца не му трябва 

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Re: Гарнитура на капак на клапаните
Нуждата от силикон не се определя от гарнитурата, ама това май не всеки го знае. Нужда от силикон има задължително, проблемите са няколко и идват от факта, че сплавта на главата и на капака явно не е една и съща и има различно температурно разширение, оттам с годините има измятане и не достатъчно добро уплътняване, дефакто се стяга добре при болтовете но между тях става коремче и изпуска, другия проблем идване при всички но в 80% от случайте, повърхността където ляга гарнитурата на капака явно е вид корозиране на материала и стават едни язви, които гарнитурата няма как да уплътни. Единствено не бих сложил силикон ако се челосат главата и капака, сменят се гумичките при болтчетата за стягане, нова гарнитура минимум Рейнц, но рейнца който е с метална пластина вътре а не само гума, и стягане с динамометричен ключ по схема, само тогава мога да се съглася да не се слага силикон. Пробвал съм и с рейнц и с елринг и с ОЕМ гарнитура, все протича в задния долен край или на 4/6 цилиндър.
Re: Гарнитура на капак на клапаните
Нуждата от силикон не се определя от гарнитурата, ама това май не всеки го знае. Нужда от силикон има задължително, проблемите са няколко и идват от факта, че сплавта на главата и на капака явно не е една и съща и има различно температурно разширение, оттам с годините има измятане и не достатъчно добро уплътняване, дефакто се стяга добре при болтовете но между тях става коремче и изпуска, другия проблем идване при всички но в 80% от случайте, повърхността където ляга гарнитурата на капака явно е вид корозиране на материала и стават едни язви, които гарнитурата няма как да уплътни. Единствено не бих сложил силикон ако се челосат главата и капака, сменят се гумичките при болтчетата за стягане, нова гарнитура минимум Рейнц, но рейнца който е с метална пластина вътре а не само гума, и стягане с динамометричен ключ по схема, само тогава мога да се съглася да не се слага силикон. Пробвал съм и с рейнц и с елринг и с ОЕМ гарнитура, все протича в задния долен край или на 4/6 цилиндър.
Re: Гарнитура на капак на клапаните
препоръчително е да се сложи силикон, ясно е че и без него ще стане, но след 30-40К км ще текне някъде. взимате топлоустойчив силикон, един червен, незнам как му казват тук, работата е да издържа на високи температури(много важно да издържа на високи температури, за да не прецака двата О2 сензора), и си уплътнявате в двата тясни края, при ъглите и при ваноса също, слагате гарнитурата отгоре внимателно, затягате и готово...и по-полека, да не сцепите алуминиевата глава..не му трябва много натягане.. то се усеща..като спре да се затяга, и ти се прииска да се набереш на ключа още-малко - там се спри. а и силикона не се чисти трудно при следващата смяна.. за 5 мин. и си го махнал.Ето ви една статия със снимки по тоя въпрос:
http://www.dvatp.com/bmw/diy/valve_cover_gasket/
http://www.dvatp.com/bmw/diy/valve_cover_gasket/
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Гарнитура на капак на клапаните
sonny написа:.........
Гарнитурата е достатъчно дебела за да уплътни малки неравности породени от топлинно разширение. Все пак и двете части са от алуминиева сплав и дори и да не е един и същ състава разликата в разширението ще е пренебрежимо малка. Отделно капака ляга върху гума и се притиска от гума. Ако се появи нужда от силикон то ще е заради човешкия фактор.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на капак на клапаните
mmaval написа: на оня дето разправя че било голям зор да се изчисти силикона след това.
В тая тема освен мен , никой друг не е казал , че силикона се чисти трудно , така ,че "ОНЯ" явно е отправено към мен ..... , ОНЯ ше викаш на баща си..... !
Ти кога дойде и започна да даваш съвети бе .... ?!
Със сигурност съм свалил малко повече капаци от тебе , че ти да ми казваш кое е със зор и кое не ...! Мажи го тоя силикон ако щеш и около ушите си ....
Извинявам се на колегата , че спамя в темата му !
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Гарнитура на капак на клапаните
metodi80 написа:mmaval написа: на оня дето разправя че било голям зор да се изчисти силикона след това.
В тая тема освен мен , никой друг не е казал , че силикона се чисти трудно , така ,че "ОНЯ" явно е отправено към мен ..... , ОНЯ ше викаш на баща си..... !
Ти кога дойде и започна да даваш съвети бе .... ?!
Със сигурност съм свалил малко повече капаци от тебе , че ти да ми казваш кое е със зор и кое не ...! Мажи го тоя силикон ако щеш и около ушите си ....
Извинявам се на колегата , че спамя в темата му !
Аз съм за силикончето но в рамните на нормалното, не като пристегнеш и то да се разплюе чак до картера



- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Гарнитура на капак на клапаните
Няма нищо, но кафгите на ЛС., моля
И все пак ще добавя, че принципно силикон не трябва да има. Колите ни са излезнали така от завода и вярвам така трябва да бъде. Нйе не можем да бъдем по-добри от инженерите на БМВ и да си измисляме най-различни "модификации"
Една гарнитура, ако е хубава, а капака е прав не трябва да изпуска дори без силикон
Благодаря на всички за отговорите, модераторите може да заключват темата, ако решат



Благодаря на всички за отговорите, модераторите може да заключват темата, ако решат

Re: Гарнитура на капак на клапаните
mmaval написа:препоръчително е да се сложи силикон, ясно е че и без него ще стане, но след 30-40К км ще текне някъде. взимате топлоустойчив силикон, един червен, незнам как му казват тук, работата е да издържа на високи температури(много важно да издържа на високи температури, за да не прецака двата О2 сензора), и си уплътнявате в двата тясни края, при ъглите и при ваноса също, слагате гарнитурата отгоре внимателно, затягате и готово...и по-полека, да не сцепите алуминиевата глава..не му трябва много натягане.. то се усеща..като спре да се затяга, и ти се прииска да се набереш на ключа още-малко - там се спри. а и силикона не се чисти трудно при следващата смяна.. за 5 мин. и си го махнал, на оня дето разправя че било голям зор да се изчисти силикона след това. Ето ви една статия със снимки по тоя въпрос:
http://www.dvatp.com/bmw/diy/valve_cover_gasket/
С червения силикон ако обичаш не по БМВ, с него оди мажи по жигули и москвичи.
Re: Гарнитура на капак на клапаните
~Мишо~ написа:sonny написа:.........
Гарнитурата е достатъчно дебела за да уплътни малки неравности породени от топлинно разширение. Все пак и двете части са от алуминиева сплав и дори и да не е един и същ състава разликата в разширението ще е пренебрежимо малка. Отделно капака ляга върху гума и се притиска от гума. Ако се появи нужда от силикон то ще е заради човешкия фактор.
Нали знаеш, че гокато хвана да пиша, го правя само след като ми е минало през ръцете, аз давам съвети и акъли от опит. Иначе е ясно, ако всичко е 6 нема силикони нема дяволи, ама когато са на по 20 години тия мотори няма как. При 6 цилиндровите протича на 6та свещ и в задната част на капака, а на М40/42/43/44 протича отпред, да е на един мотор ще кажеш, човешки фактор, но на десетки, това не е човешки фактор, това са години и експлоатация, ресурс и т.н.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Гарнитура на капак на клапаните
metodi80 написа:mmaval написа: на оня дето разправя че било голям зор да се изчисти силикона след това.
В тая тема освен мен , никой друг не е казал , че силикона се чисти трудно , така ,че "ОНЯ" явно е отправено към мен ..... , ОНЯ ше викаш на баща си..... !
Ти кога дойде и започна да даваш съвети бе .... ?!
Със сигурност съм свалил малко повече капаци от тебе , че ти да ми казваш кое е със зор и кое не ...! Мажи го тоя силикон ако щеш и около ушите си ....
Извинявам се на колегата , че спамя в темата му !
Коригирах мнението на mmaval и ще го помоля в бъдеще да се отнася с повече уважение към хора, които са с доказан авторитет във форума.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Гарнитура на капак на клапаните
хубав спор, на който му е текло масло явно трябва да се сложи и силиконец, на моята м43 като сменях гарнитурите не слагах силикон, гарнитурата е елринг и за сега не тече, иначе и аз съм на мнение да не се клепа със силикон, но като се наложи няма начин, ако гарнитурата се е опекла здраво и пропуска е едно, но ако има някоя малка кривинка или шупла явно трябва да играе силикона
Re: Гарнитура на капак на клапаните
laviatan написа:Поне 100 гарнитури съм сменил такива-на реинца не му трябва
Здравей колега,
про4етох в тази тема, 4е си сменял бая гарнитури (на капака на клапаните) и реших да те попитам дали имаш сервиз или само магазин за 4асти? Днес скъсах един от болтовете, които държат капака на клапаните, та запо4нах да издирвам теми за възможни проблеми и решения. Та да попитам:
1. мога ли да карам известно време с един скъсан болт (мисля от об6то

2. Ако ти имаш сервиз, мога ли да попитам какво ще ми струва ремонта (едва ли 6те може да се извади скъсаната част от болта без махане на целия капак, което май означава сваляне на капака, а от там и смяна на гарнитура)
3. Има ли възможност това с ремонта да стане в понеделник (ако не може да се кара така и най-ве4е ако въобще имаш сервиз).
Ще ти бъда благодарен ако ми даде6 някакъв телефон, за да ти се обадя!
Поздрави и предварителни благодарности,
Миро
Скромността не е добродетел
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани