E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Ей ше ви се незнае
- ще ме накарате и аз да проверя за какво става дума - хем колата ми не прегрява...

Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Моя проблем с перката май ще се окаже, че е заради лошо/неправилно обезвъздушаване!
Сега се връщам от работа - 29.5 градуса навън - нарочно не включих климатика!(мокър съм
)
През целия път 87-88-89 градуса - веднъж само 90 и после отиде бързо до 87...на 3 кръстовища от вкъщи реших да я понапъна (по светофарите) и пред блока беше на 90...оставих я да работи...91...92...перката включи()...91..90...89...перката засили (мисля, че не на макс) и ги свали на 87, след което си изключи сама.
Утре сутринта (или още тази вечер) ще я обезвъздуша по начина, по който каза Пацо и ще стане ясно ...
Междувременно съм си намерил и перка...надявам се да не се стига до закупуването и...но в краен случай го има като опция вече
Сега се връщам от работа - 29.5 градуса навън - нарочно не включих климатика!(мокър съм

През целия път 87-88-89 градуса - веднъж само 90 и после отиде бързо до 87...на 3 кръстовища от вкъщи реших да я понапъна (по светофарите) и пред блока беше на 90...оставих я да работи...91...92...перката включи()...91..90...89...перката засили (мисля, че не на макс) и ги свали на 87, след което си изключи сама.
Утре сутринта (или още тази вечер) ще я обезвъздуша по начина, по който каза Пацо и ще стане ясно ...
Междувременно съм си намерил и перка...надявам се да не се стига до закупуването и...но в краен случай го има като опция вече

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:Моя проблем с перката май ще се окаже, че е заради лошо/неправилно обезвъздушаване!

Няма да се окаже от това

Интересното е, че никой не зне от кое точно ще се окаже


От сутринта се почва - давам на контакт, климатика изключен, вентилатора изключен...перката се чува тихичко

Тръгвам за работа и карам аз като пич (разбира се от скритото меню съм включил да гледам температурата)...от вкъщи до работа - вдигна само 1 път 89 градуса (перката не се е чула да включва).
Излизам към 11 и тръгвам нагоре по Г.М. Димитров...има леко изкачване...температурата 91 градуса, перката не се пуска... скочих отсреща до ОМВ да измия колата - спирам там и точно да гася - перката се пуска на последна степен...но преди това 3-4 пъти вуу, вууууууу, вууу, вуу, вуууууууууу и ще литне

Измих колата и тръгвам към студентски...по пътя...89...91...93...96...98...викам си - чакай да спра да видя поне бучи ли, не бучи ли...спирам - перката не е включена.Връщам се в колата - 99 градуса


От там в 1 сервиз...диагноза : или малък термостат или датчик температурен (седял на главата)...на въпроса що на 86-87 включва на пълна мощност, а на 99 е изключена...мълчание.
После във втори сервиз – диагноза : дигиталните показания на борда лъжели...не била температурата 99 градуса...лудо майсторче...


Трети сервиз – диагноза: свали радиаторите, промий ги от въре, смени 2та термостата обезвъздуши и ще се оправи...на въпроса що перката включва САМО НА НАЙ-ВИСОКА СТЕПЕН и то КОГАТО СИ ПОИСКА ТЯ - ...не знаят...
Излезнах на магистралата – при 140 на автопилот температурата е 87-88 градуса...не пада по-надолу.
Влезнах в града...94-96 перката не включва – до офиса свали на 91.
Паркирах пред офиса...загасих и оставих само на контакт – махам буксата на перката – отзад клапите се отварят, включвам буксата – клапите се затварят, но перката не тръгва!
Вчера пробвахме една перка (уж Е46), без монтаж – работи както трябва (за 1та минутка проба...знам ли) – тръгнахме да демонтираме моята – ми те 2те различни !??!
Някой може ли да кажа как ТРЯБВА да изглежда моята перка – E46 320d facelift.

Последна промяна Dimitroff на 21 Юли 2010, 22:47, променена общо 1 път
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
значи все пак проблема в перката?
пробва ли с VIN в realoem? какво излиза там?
пробва ли с VIN в realoem? какво излиза там?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Вариантите са 2:
Номер 1 : Датчик вода/масло - номер 6 от схемата: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... hed_parts/
Номер 2: Перка за след фейс лифта - М47N - номер 1 от схемата : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
...интересното е, че перката е за след фейса....
Тази преди фейса и то доста преди последните M47 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
Е същия номер/вид...една и съща ли е скапаната перка за преди и след фейса ?!?
Номер 1 : Датчик вода/масло - номер 6 от схемата: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... hed_parts/
Номер 2: Перка за след фейс лифта - М47N - номер 1 от схемата : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
...интересното е, че перката е за след фейса....
Тази преди фейса и то доста преди последните M47 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
Е същия номер/вид...една и съща ли е скапаната перка за преди и след фейса ?!?
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
така излиза
но пък тази различната, тогава от кой модел ще е ..
цена 640лв
но пък тази различната, тогава от кой модел ще е ..
цена 640лв
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Различната или е била от бензинка или е била от....Е46 с автоматична скоростна кутия - там са различни перките интересното е, че в буксите нямаха никаква разлика, а на всичкото отгоре и тръгна перката
.

- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Здравейте колеги, странни проблеми със загряването, погледнете водната помпа. При свален ремак дали се върти на ръка и след това разглобяване. Успех.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Колега, налягана в системата има доволно - при развита пробка за обезвъздушаване прави "водна" пръчка, при отворена капачка на разширителния съд - също се вижда, че водата циркулира с налягане...колата загрява нормално (като време) - друг е въпроса, че когато се стигне до охлаждане...нещата не се получават.
Днес ще се сменя датчика за температура вода/масло, който седи на главата и ще видим дали ще има развитие...ако няма - утре или в събота слагам за проба 1 перка...ако и тогава няма подобрение - тогава вече е проблем!
Edit:
Сутринта на път за работа минах през Дару Кар и взех въпросния датчик мерещ температурата - 23.24лв.
Сменихме го.
Резултата - нулев.
Оставихме колата да работи на място, за да загрее...на 89 големия термостат отвори (маркуча се затопли).
На 98 градуса перката все още не се беше пуснала...на 99 реших да включа климатика - перката тръгна след около 5-6 секунди...първо на някаква средна мощност и охлади колата до към 87 градуса, а после и на пълна мощност (не свали повече температурата), а след около минутка спря напълно!
По пътя за вкъщи - 89-93 горе-долу - перката не се е включвала изобщо!Ама изобщо!!(няма силно, няма слабо - мъртвец).
След дъжда я покарах (външна температура 19 градуса) - 87-88градуса, без значение колко я юркам(а, на втора и трета си я натисках както трябва, за да видя вдига ли температура)!
Интересното беше, че след дъжда на контакт и без климатик - чувам я на някаква много слаба степен...
Започвам да си мисля, че не е от перката!
Един колега ми сподели на ЛС за понятието "мързелив термостат" - отваря, но много бавно и не до край...
В сервиза, в който смениха датчика след 30 минути приказки предложиха да свалят радиаторите, за почистване вътре/вън...
Edit 2:
След ровене в чуждестранните форуми попаднах на това:
(за тези, който грам не вдяват английски - копирайте текста и го пейст-вате тук: http://translate.google.com/# )
Днес ще се сменя датчика за температура вода/масло, който седи на главата и ще видим дали ще има развитие...ако няма - утре или в събота слагам за проба 1 перка...ако и тогава няма подобрение - тогава вече е проблем!

Edit:
Сутринта на път за работа минах през Дару Кар и взех въпросния датчик мерещ температурата - 23.24лв.
Сменихме го.
Резултата - нулев.
Оставихме колата да работи на място, за да загрее...на 89 големия термостат отвори (маркуча се затопли).
На 98 градуса перката все още не се беше пуснала...на 99 реших да включа климатика - перката тръгна след около 5-6 секунди...първо на някаква средна мощност и охлади колата до към 87 градуса, а после и на пълна мощност (не свали повече температурата), а след около минутка спря напълно!
По пътя за вкъщи - 89-93 горе-долу - перката не се е включвала изобщо!Ама изобщо!!(няма силно, няма слабо - мъртвец).
След дъжда я покарах (външна температура 19 градуса) - 87-88градуса, без значение колко я юркам(а, на втора и трета си я натисках както трябва, за да видя вдига ли температура)!
Интересното беше, че след дъжда на контакт и без климатик - чувам я на някаква много слаба степен...
Започвам да си мисля, че не е от перката!
Един колега ми сподели на ЛС за понятието "мързелив термостат" - отваря, но много бавно и не до край...
В сервиза, в който смениха датчика след 30 минути приказки предложиха да свалят радиаторите, за почистване вътре/вън...
Edit 2:
След ровене в чуждестранните форуми попаднах на това:
(за тези, който грам не вдяват английски - копирайте текста и го пейст-вате тук: http://translate.google.com/# )
This summer is becoming expensive. On the first hot day of the year and my radiator fan went in the middle of a traffic jam. First of all, I lost cold air from the aircon. (все едно съм го возил нагоре към Бистрица) Then the temperature gauge shot up rather rapidly towards red. If it wasn't for the discomfort of losing the AC, I would not have been driven nuts and started playing around with the vents, buttons, and looking all over to see what was going. The temperature gauge accidentally caught my eye and put me in a panic. Switching off the engine in the middle of the jam saved me a potential blow out on the coolant expansion tank. BLowing hot air at time of overheating was an excellent design by BMW. Thumbs up to them for saving me greater damage to the wallet.
The symptoms of a broken radiator electric fan are:
1. Lost of cold air from the AC only when car is not moving (имам климатик когато колата е в задръстване)
2. Engine overheating while idling (това да - оставям го и си стига до 99градуса...повече не му давам - пускам парното)
3. Temperature returning to normal once the car starts moving and air cools the radiator (то това е ясно и не мисля, че е критерий)
4. The fan may appear to be working as it might intermittently spin (мдам...явно при мен само на последна степен)
5. Large build up of fluid pressure in the cooling circuit that will weaken and eventually blow the expansion tank or hoses (това е ясно...като мине 115+ градуса ще има фссссссс)
6. Keeping the AC on increases the rapidity of the temperature gauge rise (и това е ясно - едва ли е от перката - климатика хем товари мотора, хем отделя допълнителна топлина!)
Solution:
1. Recognise you have a problem ( Хамериканците са луди по признаването на проблема![]()
![]()
)
2. Turn off AC immediately
3. Don't get stuck in traffic jam
4. Turn off the engine until you are sure you can move a good distance to allow air cooling of the engine
5. Buy a new fan as soon as possible. The resistor pack on the old fan is not really repairable without also destroying it in a DIY setting. The fan can be replaced on the side of the road with a Torx screwdriver and plier in 5 to 10 minutes, assuming you are driving the car to buy the fan.
One of the common questions people ask is whether the fan is really broken or the problem lies with the switch/control unit sitting on the fan (this is not the same as the resistor pack) ? A quick way to check is to see if the fan is spinning while the AC is on and the car is stopped and idling. Intermittent spinning, or no spinning at all, while there is no cold air from the AC indicates the fan is gone. - при мен обаче си има студен въздух от климатика... It is not so much the fan motor going, but the resistor packed mounted on the fan housing.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
След проведен разговор с колегата Bovacar
и един от механиците (благодаря много за отделеното време, колеги !!) Май няма да излезе перката...
Предположенията са : ДДЕ - грешка - такава при мен няма.
Радиаторите - предстой промивка.
Термостат (голям) - не отварящ напълно. - смяна.
Проба с друга перка и ако има положителна промяна - смяна на моята.
Колегата tsb_bg изказа доста правилни предположения и смятам да се придържам към последователността на съвета, който ми даде:
ВАЖНО:
В този сайт има афтърмаркет перки на немски производител и май на там ще се ориентирам...ако дойде до 500 лева...е много по-добра оферта от втора употреба 350-400 или от нова в Дару Кар - 750+ лева.
http://autoteile.de/seeoenumber.php?model=V20-01-0003
http://autoteile.de/advanced_search_res ... earch=true

Предположенията са : ДДЕ - грешка - такава при мен няма.
Радиаторите - предстой промивка.
Термостат (голям) - не отварящ напълно. - смяна.
Проба с друга перка и ако има положителна промяна - смяна на моята.
Колегата tsb_bg изказа доста правилни предположения и смятам да се придържам към последователността на съвета, който ми даде:
tsb_bg написа:Dimitroff написа:...
Колега ако мога да те посъветвам в този момент когато ти е писнало от всичко - почни в този ред:
- датчик за перката на климатика (за проба) (сменен с оригинален - няма промяна)
- съпротивление/реле за скоростите на перката на климатика (за проба) - (това предполагам е ел.блока на перката? - мотае ме един колега с перката - иначе ще пробвам с друга перка и ел.блок)
- измиване на радиаторите отвън (набиват се с боклуци отпред) (това ще го правя сега през уйкенда)
- промиване на водния радиатор (това ще го свърша през уйкенда)
- нов/и термостат/и (ако след горните процедури няма промяна - започвам от големия, а после и малкия)
- водна помпа(то ...ако направя всичко описано по-горе ще е грехота да оставя водната помпа не сменена...дори и да се е оправил проблема със загряването)
ВАЖНО:
В този сайт има афтърмаркет перки на немски производител и май на там ще се ориентирам...ако дойде до 500 лева...е много по-добра оферта от втора употреба 350-400 или от нова в Дару Кар - 750+ лева.
http://autoteile.de/seeoenumber.php?model=V20-01-0003
http://autoteile.de/advanced_search_res ... earch=true
- Bovacar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 29.07.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Успех!
Ако имаш нужда от съдействие, звънкай!
Ако имаш нужда от съдействие, звънкай!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Bovacar написа:Успех!
Ако имаш нужда от съдействие, звънкай!
Благодаря, колега

Малко инфо от днес.
Ходих до Рашо-Ауто (RN Performance) за почистване на радиаторите...като още щом тръгнах ми мина през ума, че...е малко безмислено (бях убеден, че не може да загрява или да прави мизерий перката заради това).
Направо по същество!
Изчакахме колата да поизтине, след което източиха антирриза, свалиха интеркупера...и от там се свлече ето това:

...при това без да сме пипали радиаторите!
Преди да ги свалим само погледнах...и...:

Нагоре (не се вижда) беше същата работа...
Свалиха ги, измиха ги, подсушиха ги и ги сложиха...
За мое очудване - в момента в който колата вдигне 90 градуса (само и единствено в трафика) - сваля до 88!
Поне 5-6 пъти!
Включих климатика - перката се пусна на някаква средна скорост...върти малко - спре (чувам я защото съм изключил ЦД-то и слушам само за нея!)...спрях пред блока, загасих...и ... тишина!!!
Не смея да се зарадвам за перката, защото с едно каране няма как да съм сигурен, че е ок...
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Този кулер изглежда все едно никога не си го чистил 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
martin_g60 написа:Този кулер изглежда все едно никога не си го чистил
Ами не съм - тази Е46ца я имам от януари месец и до момента не е чистен нито воден, нито климатичен, нито кулер...иначе всяка есен имам навика да ги чистя...обаче тази не е чистена не една и две години...
Re: E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Dimitroff написа: ...
Изчакахме колата да поизтине, след което източиха антирриза, свалиха интеркупера...и от там се свлече ...
За мое очудване - в момента в който колата вдигне 90 градуса (само и единствено в трафика) - сваля до 88!
Поне 5-6 пъти!
Включих климатика - перката се пусна на някаква средна скорост...върти малко - спре (чувам я защото съм изключил ЦД-то и слушам само за нея!)...спрях пред блока, загасих...и ... тишина!!!
Не смея да се зарадвам за перката, защото с едно каране няма как да съм сигурен, че е ок...
tsb_bg написа:Колега ако мога да те посъветвам в този момент когато ти е писнало от всичко - почни в този ред:
.....
- измиване на радиаторите отвън (набиват се с боклуци отпред) (това ще го правя сега през уйкенда)
- промиване на водния радиатор (това ще го свърша през уйкенда)
.....
Явно тоя уйкенд е дошъл къс за втората точка, но щом имаш колата от скоро и не знаеш какво е правено по нея, не е лошо да намериш време и за това

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани