климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
67 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
michev написа:то е само едно съпротивление и ако се намерят точните параметри не трябва да има проблем, въпроса е това ли са точните, че мисля да е 1 ама килоом, а не 1ом, ако някой го е правил нека пише
Там е работаат, че ти трябват точни данни... ама досега не съм намирал работещ реостат, който да не е на кола и който да мога да замеря... щото имай в предвид, че то е измислено и да се ОХЛАЖДА... ти хубаво ще сложиш някси нов вариант, ама нали се сещаш, че може да изгори много бързо.
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Не е хубаво на първа степен да ти тръгва втора поради следния проблем.Кабелите за 1-ва степен са оразмерени ,за доста по-малък ток ,следователно връзвайки втора степен нагорещяваш кабелите и е възможен пожар.За съпротивлението не е такъв проблема.Аз си намерих 1ом 50вата от този сайт http://www.ljclub.net/ вече 2 седмици бачка без никакви ядове.Имах изгоряло захранване от лаптоп и от там извадих един малък алуминиев охладител ,който сложих на резистора ,сега той работи отлични при работна темперетура 130градуса.
П.П. това за първа степен го казвам от личен опит ,и аз бях вързал втора като първа ,но започна да ми се топи предпазителя и кабелите да им се стопяват изолациите.
П.П. това за първа степен го казвам от личен опит ,и аз бях вързал втора като първа ,но започна да ми се топи предпазителя и кабелите да им се стопяват изолациите.

Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
KUM4o написа:Не е хубаво на първа степен да ти тръгва втора поради следния проблем.Кабелите за 1-ва степен са оразмерени ,за доста по-малък ток...
При мен жицата за първа и втора степен са еднакви.
Mollov написа:Там е работаат, че ти трябват точни данни... ама досега не съм намирал работещ реостат, който да не е на кола и който да мога да замеря... щото имай в предвид, че то е измислено и да се ОХЛАЖДА... ти хубаво ще сложиш някси нов вариант, ама нали се сещаш, че може да изгори много бързо.
Там е работата, че като вържеш един Ом метър към ел. мотора на перката и ще измериш съпротивлението (R в омове).
След това връзваш един амперметър последователно на втората директна степен и получаваш максималния ток (А в ампери)
Имаш ампер(А) по напрежение(U) = А х U(12V) = максимална мощност (P).
Отиваш в най-близкия магазин за ел. елементи и купуваш резистор с измерените параметри P и R.
Връзваш резистора за първа степен последователно получаваш степен на половина по-бавна от втората.
Как ще изгориш резистора, като той е изчислен за максималния възможен ток на ел. мотора?
Е има вариант ел. мотора да даде на късо и от там ампер = мах => ресистора изгаря (преди него бушона ако е истински

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
KUM4o написа:Не е хубаво на първа степен да ти тръгва втора поради следния проблем.
При мен до колкото знам са дадени на късо... т.е. като се иска перката да се завърти, тя завърта... ама без реостата, ами директно... така че не виждам да има проблеми с кабелите... а и е вързана така от много време, вече сигурно година и половина ще е така.. и не съм имал грижи.. все пак това не го е направил някой балък...
Иначе аз си падам малко фен на оригиналдъ изпълнението и затова все още съм на това дередже... а не съм с "афтърмаркет" преработка... ще си намеря реостат (здрав) и всичко ще заспи... яд ме е, че преди време изтървах добра оферта от форума, но пък и е кофти да търсиш такава част без да имаш опцията да я пробваш на място... щото перката (комплект) се сменя за 10 мин...
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Mollov написа:KUM4o написа:Не е хубаво на първа степен да ти тръгва втора поради следния проблем.
При мен до колкото знам са дадени на късо... т.е. като се иска перката да се завърти, тя завърта... ама без реостата, ами директно... така че не виждам да има проблеми с кабелите... а и е вързана така от много време, вече сигурно година и половина ще е така.. и не съм имал грижи.. все пак това не го е направил някой балък...
Иначе аз си падам малко фен на оригиналдъ изпълнението и затова все още съм на това дередже... а не съм с "афтърмаркет" преработка... ще си намеря реостат (здрав) и всичко ще заспи... яд ме е, че преди време изтървах добра оферта от форума, но пък и е кофти да търсиш такава част без да имаш опцията да я пробваш на място... щото перката (комплект) се сменя за 10 мин...
Това е много хубаво ,че обичаш оригиналното ,но между резистор купен от БМВ и резистор купен от кварталния магазин за електроника разликата е единствено в цената.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Сигурен ли си, че ще стане баш като оригиналдъ? Щото аз имам един счупен реостат... ще го отворим и ако ми го пресъздадеш ама абсолютно точно копие както е по фабрични спецификации ще ти платя за "ремонта".
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
KUM4o написа:Това е много хубаво ,че обичаш оригиналното ,но между резистор купен от БМВ и резистор купен от кварталния магазин за електроника разликата е единствено в цената.

п.п. Ако го направиш и малко по-мощен ще забравиш завинаги за него.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Така да попиша отново и аз малко в раздела ни е36 че доста време не съм го правил
Относно този проблем с ел перката мога да кажа че е разискван многократно преди време даже бях пуснал тема за монтиране на ел перка на кола с виско (което аз съм направил вече от коло година)
Та както по нагоре казах аз си направих моята кола изцяло с ел перка махнах виското прекарах инсталация за ел перка взех радиатор с датчик и вече съм с ел перка. НО за жалост на новата ми перка която купих не и работеше първата степен и аз я поправих със резистор от 1ом 50вата и до сега всичко е наред даже съм направил така че едновременно да ми се вкл. климатичната перка отпред със перката за охлаждане на мотора която е отзад
това и на първа и на втора степен ( която още не се е вкл.
)
А относно предложението което е дал колегата Моllov по добрия вариант е да се направи мост още горе на датчика за температурата който подава сигнал кога да се пуска 1ва или 2ра степен и директно щом датчика подаде сигнал за пускане на 1ва степен директно да подава сигнал и на 2ра и да вкл. директно по оригиналната инсталация 2ра степен
Относно този проблем с ел перката мога да кажа че е разискван многократно преди време даже бях пуснал тема за монтиране на ел перка на кола с виско (което аз съм направил вече от коло година)
Та както по нагоре казах аз си направих моята кола изцяло с ел перка махнах виското прекарах инсталация за ел перка взех радиатор с датчик и вече съм с ел перка. НО за жалост на новата ми перка която купих не и работеше първата степен и аз я поправих със резистор от 1ом 50вата и до сега всичко е наред даже съм направил така че едновременно да ми се вкл. климатичната перка отпред със перката за охлаждане на мотора която е отзад


А относно предложението което е дал колегата Моllov по добрия вариант е да се направи мост още горе на датчика за температурата който подава сигнал кога да се пуска 1ва или 2ра степен и директно щом датчика подаде сигнал за пускане на 1ва степен директно да подава сигнал и на 2ра и да вкл. директно по оригиналната инсталация 2ра степен

Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Mollov написа:Сигурен ли си, че ще стане баш като оригиналдъ? Щото аз имам един счупен реостат... ще го отворим и ако ми го пресъздадеш ама абсолютно точно копие както е по фабрични спецификации ще ти платя за "ремонта".
Значи разликата между този ,който е оригинално сложен от бмв и този ,който купих за скромните 3лв. е единствено в цената.Разлика в производството на полупроводниковите елементи и в частност на резисторите е никаква.
П.П. За мен цената на този резистор в бмв е такава ,защото след като не ти работи 1-ва степен ти ще идеш да си ремонтираш перката ,но нада ли ще ти се дават 400лв за нова перка и по евтино ще минеш с резистора.Това е идеална възможност да "цоцат"(казано по Врачански) парички тез от бмв.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
OK... аз имам "тялото" на реостата... ще го избуша и ще огледам и после ще видим дали може да се направи оригиналдъ... мен не ми трябва реостата и всичко вътре да е произведен от BMW, ами да е направено по същият начин...
PNR, пропуснах да кажа - мен ми е шунтиран и датчика на радиатора...
PNR, пропуснах да кажа - мен ми е шунтиран и датчика на радиатора...

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
E друг датчик ли ползваш за да включва перката или я пускаш ръчно 


Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Mollov написа:OK... аз имам "тялото" на реостата... ще го избуша и ще огледам и после ще видим дали може да се направи оригиналдъ... мен не ми трябва реостата и всичко вътре да е произведен от BMW, ами да е направено по същият начин...
PNR, пропуснах да кажа - мен ми е шунтиран и датчика на радиатора...
Значи аз говоря за резистор (съпротивление) ,а ти ми казваш реостат (променливо съпротивление).Дай да се разберем за какво говориме ,че да не стане така аз да си мисля за едно ,ти за друго.

Ето за това ти говоря:


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Резистор е правилното му название, все пак това му е функцията, да намали тока на 50% и перката да се върти по слабо, не е променливо намаляването а е фиксирано.
Ако бъркам някой да ме поправи.
Ако бъркам някой да ме поправи.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Абсолютно прав си колега
.Колега Кумчо, тези резистори на снимката са с други стойности, ти с такъв ли си
. Иначе аз днес проблема го реших, временно сложих два резистора от парно на лада защото при нас никъде по магазините не открих с нужните параметри, а ладовите ги имах, и двата заедно дават 0.9 ома на 50 вата. Иначе си поръчах за петък резистор 1 ом и 50 вата. Сега първата степен си тръгва нормално с пускането на климатика. Проблема е, че компресора продължава да върти непрестанно, имах плаха надежда, че оправяики перката ще се нормализират нещата и с компресора, но не би, така че давайте идеи моля.


only rear wheel drive
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
michev написа:Абсолютно прав си колега.Колега Кумчо, тези резистори на снимката са с други стойности, ти с такъв ли си
. Иначе аз днес проблема го реших, временно сложих два резистора от парно на лада защото при нас никъде по магазините не открих с нужните параметри, а ладовите ги имах, и двата заедно дават 0.9 ома на 50 вата. Иначе си поръчах за петък резистор 1 ом и 50 вата. Сега първата степен си тръгва нормално с пускането на климатика. Проблема е, че компресора продължава да върти непрестанно, имах плаха надежда, че оправяики перката ще се нормализират нещата и с компресора, но не би, така че давайте идеи моля.
Значи на снимката са два различни резистора.Първия с повечето оребрения е точно този ,който е 1ом 50вата и да той в момента работи за първа степен и всичко е перфектно.Втория резистор на снимката е 7,5ом и за това има по малко оребрения.
П.П. Даже на първия резистор си го има написано 1R

67 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани