E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
pazokolarov написа: Не знам и в Дару какво са гледали... А може и някой майстор-диагностик от нас да е помогнал за нулиранетоМоного вероятности станаха ...
То въпросните бейсик сетигнс бяха търсен ефект накрая...
Колегата tsb_bg е прав - в Дару гледаха само за EWS-a (понеже им казах, че само това ме интересува дали е "пипано")
tsb_bg написа:Ако колата загрява провери термостата и помпата (още повече щом се съмняваш в циркулацията на охладителната течност) Виж и ремъка и обтегача как са. Като познавам собственика, вярвам че е обеазвъздушена добре
Когато отваряха мотора заради вихровата клапа ми направиха пълно обслужване...освен гарнитури. масла, филтри и антифризи с ремъци (ролките били екстра) - та се чудя да не би да не е обезвъздушена както трябва...
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:1. При опита за кражба нещо яко се е омазало...толкова яко, че са се върнали "заводските настройки" на колата ми!
В моя файл излиза, че колата ми има "екстрата със стъклата" + "заключване, отключване = автоматично заключване след 2 минути ако няма отваряне на колата"... запазихме въпросния файл, та всеки който иска да му се вдигат стъклата с 1 натискане на бутона за заключване да се счита за уреден (не е от комфорт модула!).
Прекодирахме комфорт модула - нещата не се оправиха на 100%.
Прекодирахме ЦЯЛАТА КОЛА - нещата не се върнаха на 100% (имаше разни екстри, за който не съм и чувал)
Затова имам една молба - нека колега от София с Е46 фейслифт се свърже с мен - необходим ми е файл от колата с функцийте на комфорт модула - операцията е безкръвна и ще трае не повече от 3-4 минутки!
...
и според мен някой от нашите ти е върнал настройките

какъв е този файл? може ли лесно да стане тази екстра със стъклата?
този файл не съдържа ли и други екстри, които няма да са ни необходими?
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:... Когато отваряха мотора заради вихровата клапа ми направиха пълно обслужване...освен гарнитури. масла, филтри и антифризи с ремъци (ролките били екстра) - та се чудя да не би да не е обезвъздушена както трябва...
Ако си сигурен какво включва обслужването (смяна/провека) провери дали охладителната течност върти през радиатора (големия кръг). На практика ако няма циркулация на охл. течност през радиатора или термостата не отваря (или поне не отваря напълно), или помпата не осигурява нужния дебит поради хлабав ремък (би трябвало да се отрази и на зареждането) или повредена (отлепена) турбинка на помпата. Макар и малко вероятно може да е запушен (частично) и радиатора ...
Провери и пространството между ламелите на радиатора да не са задръстени с боклуци (ако не си го чистил ще се изненадаш какво се събира там)
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Хм...преди малко се прибрах - бях долу при колата, за да обезвъздушавам...ще кача клиповете и ще видите дали съм прав да се притеснявам за ниско налягане в охладителната система...
В инфото за клиповете има посочена температура.
http://www.youtube.com/watch?v=rgBvoHdAM_Y
http://www.youtube.com/watch?v=GVULq5Dlkzo
http://www.youtube.com/watch?v=2e8RBIXhJo0
Следващото е специално за Слави
:
http://www.youtube.com/watch?v=72vROtB6UDk
Остава само да направя клипче на перката като полудее (над 95-96 градуса....)
Имам една молба към колегите с Е46 320d - нека видят от скритото меню каква им е работната температура в движение (градско) и място - 1-2 минутки след каране на колата...
Ако някой не знае как става това - обяснявам: Задържате левия бутон на таблото докато не влезете в скритото меню...започвате да го натискате докато номера в дясно стане 19...изчаквате...в ляво започва да сменя off и on - трябва да го натиснете докато е off.
След това с натискане пак на левия бутон сменя те цифрата в дясно до 7 - отключва ви се скритото меню за температурата.
В инфото за клиповете има посочена температура.
http://www.youtube.com/watch?v=rgBvoHdAM_Y
http://www.youtube.com/watch?v=GVULq5Dlkzo
http://www.youtube.com/watch?v=2e8RBIXhJo0
Следващото е специално за Слави

http://www.youtube.com/watch?v=72vROtB6UDk
Остава само да направя клипче на перката като полудее (над 95-96 градуса....)
Имам една молба към колегите с Е46 320d - нека видят от скритото меню каква им е работната температура в движение (градско) и място - 1-2 минутки след каране на колата...
Ако някой не знае как става това - обяснявам: Задържате левия бутон на таблото докато не влезете в скритото меню...започвате да го натискате докато номера в дясно стане 19...изчаквате...в ляво започва да сменя off и on - трябва да го натиснете докато е off.
След това с натискане пак на левия бутон сменя те цифрата в дясно до 7 - отключва ви се скритото меню за температурата.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:Хм...преди малко се прибрах - бях долу при колата, за да обезвъздушавам...ще кача клиповете и ще видите дали съм прав да се притеснявам за ниско налягане в охладителната система...
Как за ниско налягане ? За да видиш истинското налягане трябва от студена, до загряла да не отваряш капачка т.е. да не разхерметизирваш охл. система. Друг е въпроса, ако го няма налягането като си загрее... тогава сменяш капачка заради клапана. отгоре трябва да пише 140- 1,4 бара- за дизела. твоята поне е такава вижда се на клипа.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Изобщо не съм отварял капачката.
От студена до 80 градуса не съм пипал пробката...повторих процедурата за обезвъздушаване, като последния път беше на 91 градуса.
От студена до 80 градуса не съм пипал пробката...повторих процедурата за обезвъздушаване, като последния път беше на 91 градуса.
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:
Остава само да направя клипче на перката като полудее (над 95-96 градуса....)
Имам една молба към колегите с Е46 320d - нека видят от скритото меню каква им е работната температура в движение (градско) и място - 1-2 минутки след каране на колата...
Ако някой не знае как става това - обяснявам: Задържате левия бутон на таблото докато не влезете в скритото меню...започвате да го натискате докато номера в дясно стане 19...изчаквате...в ляво започва да сменя off и on - трябва да го натиснете докато е off.
След това с натискане пак на левия бутон сменя те цифрата в дясно до 7 - отключва ви се скритото меню за температурата.
Днес тук е адска жега. След малко ще проверя какво показва при мен като температура
Това със стъклата на новият сменен модул ли го програмирахте???
да не държиш другия ключ натиснат някъде


- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
© написа:да не държиш другия ключ натиснат някъде![]()



Аз за охладителната система не мога да разбера какъв проблем имаш, загрява ли, какво точно ти прави, че я бъзикаш освен за това което каза за венитлатора може да има проблем с темп датчик
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
LUCIFER'S написа:© написа:да не държиш другия ключ натиснат някъде![]()
![]()
![]()
![]()
Аз за охладителната система не мога да разбера какъв проблем имаш, загрява ли, какво точно ти прави, че я бъзикаш освен за това което каза за венитлатора може да има проблем с темп датчик
Вдига темература - миналия ден като ходих към Бистрица за комфор модула - почти стигна до първата бяла стрелка след средата - спирах, пусках парното...правих нещата, но тогава перката не се чуваше...сега работи уж, но пак май загрява малко повече отколкото трябва.
Слави...не се бъзикай - другия ключ е вкъщи.
С новия модул го прави. Когато го сложихме - не го правеше, но вчера след прекодирането на колата с ... "бейсик настройките" (един вид фабричните настройки, с който е излезнала колата от завода) - започна да го прави.
Проблема ми най-вероятно не е в модула.
Днес ако всичко е наред ще ходя до mirafiori за проба на една перка и за сваляне на техния модул...не е в него проблема.
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
градско ще я пробвам следобяд
сега в гаража я запалих на 76 градуса, след 5 минути беше 83, на 10-тата мин. беше 85, тогава пуснах и климатика - на 15-тата беше отново 85, на 20 мин. също.
Като я изфорсирам пада до 82 и пак се качва до 85
но това е в гараж, на място, при 23 градуса температура
Клапите към двигателя бяха затворени (това също никога не съм го гледал) а при пускането на климатика перката тръгна може би на някоя слаба скорост
сега в гаража я запалих на 76 градуса, след 5 минути беше 83, на 10-тата мин. беше 85, тогава пуснах и климатика - на 15-тата беше отново 85, на 20 мин. също.
Като я изфорсирам пада до 82 и пак се качва до 85
но това е в гараж, на място, при 23 градуса температура
Клапите към двигателя бяха затворени (това също никога не съм го гледал) а при пускането на климатика перката тръгна може би на някоя слаба скорост
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Колега гледам, че антифриза има хубав ярко зелен цвят, та да питам ти разреждал ли си го или е само концентрат? Ако е само концентрат може да прави тези номера.
Концентрата (чисития етиленгликол) има по-висок вискозитет (20) от този на водата (1) и натоварва помпата значитено повече.
Освен това етиленгликола има много по-ниска топлопроводимост (0.955 кДж) от тази на водата и (2.179 кДж) и не охлажда толкова ефективно ....
Сега по жегите тази разлика може да се чувства по-осезаемо
Все пак за включването на перката мисля, че причината е в електрониката (датчика)
Концентрата (чисития етиленгликол) има по-висок вискозитет (20) от този на водата (1) и натоварва помпата значитено повече.
Освен това етиленгликола има много по-ниска топлопроводимост (0.955 кДж) от тази на водата и (2.179 кДж) и не охлажда толкова ефективно ....
Сега по жегите тази разлика може да се чувства по-осезаемо
Все пак за включването на перката мисля, че причината е в електрониката (датчика)
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Това с обезвъздушаването нещо не го схванах - не трябва ли от там да фъщи, а не да тече така здраво?


Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Сега звънях в сервиза, в който правеха колата заради вихровата клапа и обслужваха - антифриза е разреден.
Слави - при мен вчера без грам да я натискам колата температурата варираше между 86 и 88 градуса, като перката си се пускаше слабичко (нормално)...снощи в 11 без малко като се прибирах я понатиснах малко повече и пред блока беше на 93-94 градуса...перката се пусна на пълна мощност след малко и остана да поработи около минута след като загасих колата.
Заги - фъщи ако има въздух - когато е обезвъздушена трябва да тече вода/антифриз от там...
Аз знам как се оправя цялата ситуация...промивка на радиаторите, измиване на радиаторите отвън както трябва (видимо отпред поне - няма нужда) , нов малък термостат, нов голям термостат, нова водна помпа и нова перка...и забравям за проблема (като същевременно даже и не разбирам от къде идва!) - обаче ми е писнало да се смяна "наред/накуп" - малко нанагорно ми идва - преди няма и месец отваряне на мотор + пълно обслужване, преди 10 дни плащане на лятната почивка...и сега това...не е на добре!
Затова съм пуснал темата с надеждата, че ще открия конкретната причина колата да загрява...
Слави - при мен вчера без грам да я натискам колата температурата варираше между 86 и 88 градуса, като перката си се пускаше слабичко (нормално)...снощи в 11 без малко като се прибирах я понатиснах малко повече и пред блока беше на 93-94 градуса...перката се пусна на пълна мощност след малко и остана да поработи около минута след като загасих колата.
Заги - фъщи ако има въздух - когато е обезвъздушена трябва да тече вода/антифриз от там...
Аз знам как се оправя цялата ситуация...промивка на радиаторите, измиване на радиаторите отвън както трябва (видимо отпред поне - няма нужда) , нов малък термостат, нов голям термостат, нова водна помпа и нова перка...и забравям за проблема (като същевременно даже и не разбирам от къде идва!) - обаче ми е писнало да се смяна "наред/накуп" - малко нанагорно ми идва - преди няма и месец отваряне на мотор + пълно обслужване, преди 10 дни плащане на лятната почивка...и сега това...не е на добре!
Затова съм пуснал темата с надеждата, че ще открия конкретната причина колата да загрява...
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:- обаче ми е писнало да се смяна "наред/накуп" ...
Колега ако мога да те посъветвам в този момент когато ти е писнало от всичко и от всички почни в този ред:
- датчик за перката на климатика (за проба)
- съпротивление/реле за скоростите на перката на климатика (за проба)
- измиване на радиаторите отвън (набиват се с боклуци отпред)
- промиване на водния радиатор
- нов/и термостат/и
- водна помпа

Успех

Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Dimitroff написа:Имам една молба към колегите с Е46 320d - нека видят от скритото меню каква им е работната температура в движение (градско) и място - 1-2 минутки след каране на колата...
Ако някой не знае как става това - обяснявам: Задържате левия бутон на таблото докато не влезете в скритото меню...започвате да го натискате докато номера в дясно стане 19...изчаквате...в ляво започва да сменя off и on - трябва да го натиснете докато е off.
След това с натискане пак на левия бутон сменя те цифрата в дясно до 7 - отключва ви се скритото меню за температурата.
Току що се прибирам и я пробвах: градско в движение: 90 градуса; на място 93 градуса
Това е с работещ климатик, че в момента иначе не се издържа !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани