климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
67 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Проблема е в следното, направи ми впечатление че дори да променям градусите студеното дъни на мах., другото което се промени, е това, че преди като включех климатроника перката тръгваше веднага, сега компресора тръгва, а перката се включва след около минута и то на по-високите обороти, като при самото и включване оборотите на мотора падат зверски, на около 400-500 оборота само за 2-3 секунди е и после стават нормални, но преди не е било така.Направи ми впечатление и друго - преди когато е пусната климата, компресора се развърта, спре за известно време, после тръгне пак, пак спре и т.н., а сега върти постоянно.Иначе си духа здраво студено, колата е с дигиталната клима и освен смяната на прословутото кондензаторче нищо не е пипано, перката ми е само една, електрическа и за мотора и за климатика. Дайте идеи колеги, че в нашия град читави майстори по тази част няма. Предварително благодаря
.

only rear wheel drive
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
сега в жегите направи лява и дясна зона на 16 градуса и пусни на ауто, трябва да усили на макс силата само , след това нагласи примерно на 25 градуса и пак натисни ауто, тогава трябва климатроника да намали силата сам според това какви градуси си му задал , поне при моя е така
6>4
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
michev написа:Проблема е в следното, направи ми впечатление че дори да променям градусите студеното дъни на мах., другото което се промени, е това, че преди като включех климатроника перката тръгваше веднага, сега компресора тръгва, а перката се включва след около минута и то на по-високите обороти, като при самото и включване оборотите на мотора падат зверски, на около 400-500 оборота само за 2-3 секунди е и после стават нормални, но преди не е било така.Направи ми впечатление и друго - преди когато е пусната климата, компресора се развърта, спре за известно време, после тръгне пак, пак спре и т.н., а сега върти постоянно.Иначе си духа здраво студено, колата е с дигиталната клима и освен смяната на прословутото кондензаторче нищо не е пипано, перката ми е само една, електрическа и за мотора и за климатика. Дайте идеи колеги, че в нашия град читави майстори по тази част няма. Предварително благодаря.
Най-вероатно перката се включва на високата степен направо и я нямаш първата затова се пуска след известно време след компресора. Закачете я на манометри и вижте наляганията по скоро само високото и на какви барове се включва перката пронципно на около 10 бара трябва да е трагна вече на 1-ва степен и на 18 да се включи втората.
Ако първата степен не работи затова когато тръгна на високата се получава рязко сваляна на оборотите защо си е сериозен консуматор.
Принципно първата степен трябва да тръгне почти веднага с тръгването на компресора.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Когато перката се включи от датчика на радиатора за да охлади мотора първата степен работи. А нещо по въпроса защо компресора не изключва
.В кой град се занимаваш с климатици колега, че както си упоменал 3 града като местоживеене не мога да се ориентирам, ако е във Варна направо да карам колата.

only rear wheel drive
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
може ли да прави тези номера ако има частична загуба на фреон, замислих се за това, защото откакто съм купил колата през 2005-та, нищо по тази система не е пипано, но пък от друга страна духа студено напълно нормално
only rear wheel drive
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Лъжеш се, че при охлаждане само на мотора ти се включва 1-ва степен... като гледам как колата ти е 1996г., вероятно си с ел. перка на мотора... и ти е изгорял реостата за 1-ва степен... и сега като пуснеш климата и чакаш да ти врътне 1-ва степен и - ЙОК.... щото я няма... и сега ти врътва чак 2-ра (аварийна) степен, която е на 100%... и затва като врътне от нулата и ти падат оборотите... имай в предвид, че особено ако е много жега и пуснеш климата на място може да ти избие налягането на фреоновата система, щото докат врътне 2-ра степен и ще е късно... няма кой да охлажда междувременно...
Казвам ти всичко това от 1-ва ръка занимавка с тоя проблем....
Казвам ти всичко това от 1-ва ръка занимавка с тоя проблем....
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Да колега, само с ел. перка съм /аз съм го и написал/ и навярно си прав, може би наистина да тръгва на втора степен, но сякаш тогава, когато климатика не работи а тръгва само да охлажда мотора го няма този сериозен спад в оборотите. Тука вече ми бяга логиката, натоварването от включването на втора степен директно, е едно и също, независимо дали ще сработи за климатик, или за охлаждане на мотора. Къде се намира това съпротивление на първа степен, на другите коли е или до самия мотор на перката или по радиатора, ама нямам спомен да съм го виждал на моята кола. Подлежи ли на ремонт и продава ли се като резервна част. Между другото, днес се сетих че имаше таблица на бушоните и релетата с превод на български и дори я разпечатах утре да се боря с проблема. Но все пак остава открит въпроса защо компресора върти постоянно, дори и в много топло време преди не е било така, може да спре за 5-10 сек. и пак да тръгне, но никога постоянно.
only rear wheel drive
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Сигурен ли си че това падане на оборотите го имаш само при пуснат климатик, защото при мен го има и без да е пуснат климатика понякога когата освободя на свободна, а перката я гледахме с Mollov си бачка и на двете степени, така че може проблема ти да е комплексен да са намесени няколко неща!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Спада в оборотите при пуснат климатик си го обяснявам по следния начин.Когато караш без клима и ти се пусне перката тя е от сорта на 30А ,което при 12 волта е над 300вата ,което пък от своя страна си е голям консуматор и динамото се натоварва до известна степен ,като двигателя не го усеща толкова.Обаче ,когато ти е пуснат и климатика ,знаем ,че компресора отнема едни 8-10киловата от мощноста на мотора и като ти се пусне 30А перка(следователно и динамото още повече товари мотора)става още по-тегаво ,но това натоварване ЕКУ-то трябва да го шунтира като подаде повечко гориво.michev написа:Да колега, само с ел. перка съм /аз съм го и написал/ и навярно си прав, може би наистина да тръгва на втора степен, но сякаш тогава, когато климатика не работи а тръгва само да охлажда мотора го няма този сериозен спад в оборотите. Тука вече ми бяга логиката, натоварването от включването на втора степен директно, е едно и също, независимо дали ще сработи за климатик, или за охлаждане на мотора. Къде се намира това съпротивление на първа степен, на другите коли е или до самия мотор на перката или по радиатора, ама нямам спомен да съм го виждал на моята кола. Подлежи ли на ремонт и продава ли се като резервна част. Между другото, днес се сетих че имаше таблица на бушоните и релетата с превод на български и дори я разпечатах утре да се боря с проблема. Но все пак остава открит въпроса защо компресора върти постоянно, дори и в много топло време преди не е било така, може да спре за 5-10 сек. и пак да тръгне, но никога постоянно.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Абсолютно само и единственно тогава колега ми падат оборотите. Като се замисля може да няма такъв пад когато работи само на охлаждане на мотора, поради причината , че мотора тогава не е натоварен от компресора. А за резистора разбрах от търсачката, грешката е моя, аз очаквах да е открит спирален тип. Ако е опушил, ще се взема резистор 1 ом и 50 вата, както е дал съвет един колега и ще го лекуваме по български.
only rear wheel drive
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
колегата кумчо ме е изпреварил докато пиша 

only rear wheel drive
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
michev написа:... А за резистора разбрах от търсачката, грешката е моя, аз очаквах да е открит спирален тип. Ако е опушил, ще се взема резистор 1 ом и 50 вата, както е дал съвет един колега и ще го лекуваме по български.
Това с заместителя работи идеално.
Последна промяна bmw325tds на 19 Юли 2010, 10:25, променена общо 1 път
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Реостата се намира в долната част на пластмасовата решетка на перката, близо е до буксата за връзка... едно такова цилиндрично е, захванато с две "щипки" към решетката... не се продава като резервна част, само в комплект с перката...
Питах на 1-2 места за "побългаряване" и единственото което е по-смислено е да ти се върже 2-рата степен да ти върти вместо 1-ва... т.е. когато се поиска 1-ва степен да врътва директно 2-ра... за момента при мен е така... иначе "пресъздаване" на реостата не те съветвам да правиш без сериозни знания какво е в него, щото и моят майстор и още един ми препоръча да НЕ СЕ опитвам да правя подобни неща...
Питах на 1-2 места за "побългаряване" и единственото което е по-смислено е да ти се върже 2-рата степен да ти върти вместо 1-ва... т.е. когато се поиска 1-ва степен да врътва директно 2-ра... за момента при мен е така... иначе "пресъздаване" на реостата не те съветвам да правиш без сериозни знания какво е в него, щото и моят майстор и още един ми препоръча да НЕ СЕ опитвам да правя подобни неща...
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
то е само едно съпротивление и ако се намерят точните параметри не трябва да има проблем, въпроса е това ли са точните, че мисля да е 1 ама килоом, а не 1ом, ако някой го е правил нека пише
only rear wheel drive
- тъчи
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 28.01.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м10б18,е36 м52б20
Re: климатроника ми работи като климатик, дайте съвет
Айде и аз да се опитам да позная.
За перката много колеги се изказаха, но за компресора дето работи постоянно - може да е загубил връзка с датчика за температурата в купето, и това да е причината
.
За перката много колеги се изказаха, но за компресора дето работи постоянно - може да е загубил връзка с датчика за температурата в купето, и това да е причината

67 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани