E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
E46 с характер -проблем със стъклата и перката за охлаждане.
Да започна малко от далече...
Преди известно време се опитаха да ми откраднат колата - за щастие не успяха...
След смяната на патрона на вратата се започна малко по малко...
Най-напред при заключване от ключа стъклата се вдигаха до горе....без да задържам Lock бутона на ключа - само натискам веднъж - централното заключва и стъклата се дигат до горе сами...
4-5 дни след това разбрах, че със задържане на бутона за отключване на ключа стъклата не се свалят...ама грам не мръдват!
С pazokolarov опитахме да разгадаем мистерията с помощта на DIS ... безрезултатно.
От понеделник насам докато карам на климатик ми се включва перката на най-висока скорост...често според мен (на старата Е46ца тази перка не съм я чувал никога за 3 години)...
Днес обаче (преди 15 мин) си заключвам колата...и мигачите не сигнализираха!?!?
От както съм я взел знам от стария собственик, че му е активирана сигнализацията на мигачите с DIS при заключване...днес като се прибрах от работа - при заключване си мигаха!?!?
Нямам аларма...нямам и идея какво става с тоците/електрониката по тази кола...
Някой с предположение ?
Само да вметна, че след опита за кражба бях в Дару Кар - няма посегателства върху електрониката (прекодиране, манипулаций по ЕВС-а или др. модул)
Преди известно време се опитаха да ми откраднат колата - за щастие не успяха...
След смяната на патрона на вратата се започна малко по малко...
Най-напред при заключване от ключа стъклата се вдигаха до горе....без да задържам Lock бутона на ключа - само натискам веднъж - централното заключва и стъклата се дигат до горе сами...
4-5 дни след това разбрах, че със задържане на бутона за отключване на ключа стъклата не се свалят...ама грам не мръдват!
С pazokolarov опитахме да разгадаем мистерията с помощта на DIS ... безрезултатно.
От понеделник насам докато карам на климатик ми се включва перката на най-висока скорост...често според мен (на старата Е46ца тази перка не съм я чувал никога за 3 години)...
Днес обаче (преди 15 мин) си заключвам колата...и мигачите не сигнализираха!?!?
От както съм я взел знам от стария собственик, че му е активирана сигнализацията на мигачите с DIS при заключване...днес като се прибрах от работа - при заключване си мигаха!?!?
Нямам аларма...нямам и идея какво става с тоците/електрониката по тази кола...
Някой с предположение ?
Само да вметна, че след опита за кражба бях в Дару Кар - няма посегателства върху електрониката (прекодиране, манипулаций по ЕВС-а или др. модул)
Последна промяна Dimitroff на 22 Юли 2010, 16:46, променена общо 2 пъти
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1092
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
А да си свалял акумулатора скоро? Защото на мен ми се наложи тази седмица и имах някои подобни "изненади" като го сложих пак - паля първия път и след 20-ина секунди всички жълти лапми що касаят DCS/ABS светнаха. Угасих като я вкарах в гаража, запалих пак - няма и помен от "лошите" лампи. Заключвам и както при тебе мигачите не присветват и червения светодиод под огледалото не мига. Няколко пъти повторих и май на третия мигачите се "събудиха" и алармата се включи, от тогава няма забележки. Днес пък сутринта лявото ми огледало не ще да се прибира - регулира се нормално, но от бутона, който ги прибира се сгъва само дясното. Цъках, щраках като индианец и накрая и не разбрах как проработи 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Няма как да проверя дали със задържане на бутона на заключване се вдигат - само веднъж като го натисна - централното заключва и се вдигат сами стъклата....
Пробвах със задържане при заключване - същата работа.
След като заключи - колкото и да държа бутона за отключване - централното отключва, но стъклата не се свалят.
Сега идва интересното...
Имам втори ключ...слезнах долу с двата ключа:
Отключих с този който си ползвам принципно - плафоните светнаха.
Заключих - плафоните загаснаха, мигачите не примигнаха.
Същото упражнение с втория ключ - отключих - плафона светва - заключих - загасна - мигачите не мигнаха.
Пак с първия ключ същата последователност...плафоните светнаха, заключих....плафоните останаха да светят
, мигачите не премигнаха...
Пробвах с втория ключ - заключвам - плафоните остават да си светят
, мигачите не мигат!!
Отключих само багажника - викам си - баси майката...ще откачам акомулатора май...тъкмо махнах кората и реших да запаля цигара - гледам плафоните загаснали...затворих багажника - отключвам плафоните светват - заключвам - загасват и в същото време мигачите присветнаха...
Направо се чудя да се хиля или да се ядосвам!!!
За реле-то...май съм с реле, но и аз самия не съм сигурен...до преди седмица не се е включвала така перката.
Интересното е, че когато запаля колата и поработи малко - вдигна капака и я усещам, че си работи на нормална степен (не я виждам, че тя е зад радиатора - между него и клапите отзад - няма визуален контакт с перката)
Нивото на охладителната ми течност е ОК - вчера го проверявах.Перката се включва само ако ползвам климатика - развърта се като луда и после си спира...след време - пак?! Колата не загрява ГРАМ! (тоест загрява си до средата и не мърда!)
Нямам представа как е нивото на фреона и маслото в компресора...утре ще стане ясно.
За климатика и перката - утре в 8:30 съм на Бояна пред Музея - имам среща с колега от форума за бързо преслушване с ДИС + преглед на климатика...
Обаче това определено не е нормално!!
Акумулатора не е пипан - оригиналния си е, а радар детектора ми мери напрежението му - всичко си е в норми...
Поста ми е малко объркан, защото си мислех, че отговарям на ЛС от колега от форума, който даваше съвет какво мога да пробвам....нещо съм се шашнал и бъркам ЛС с отговор в темата...
Пробвах със задържане при заключване - същата работа.
След като заключи - колкото и да държа бутона за отключване - централното отключва, но стъклата не се свалят.
Сега идва интересното...
Имам втори ключ...слезнах долу с двата ключа:
Отключих с този който си ползвам принципно - плафоните светнаха.
Заключих - плафоните загаснаха, мигачите не примигнаха.
Същото упражнение с втория ключ - отключих - плафона светва - заключих - загасна - мигачите не мигнаха.
Пак с първия ключ същата последователност...плафоните светнаха, заключих....плафоните останаха да светят

Пробвах с втория ключ - заключвам - плафоните остават да си светят




Отключих само багажника - викам си - баси майката...ще откачам акомулатора май...тъкмо махнах кората и реших да запаля цигара - гледам плафоните загаснали...затворих багажника - отключвам плафоните светват - заключвам - загасват и в същото време мигачите присветнаха...


Направо се чудя да се хиля или да се ядосвам!!!
За реле-то...май съм с реле, но и аз самия не съм сигурен...до преди седмица не се е включвала така перката.
Интересното е, че когато запаля колата и поработи малко - вдигна капака и я усещам, че си работи на нормална степен (не я виждам, че тя е зад радиатора - между него и клапите отзад - няма визуален контакт с перката)
Нивото на охладителната ми течност е ОК - вчера го проверявах.Перката се включва само ако ползвам климатика - развърта се като луда и после си спира...след време - пак?! Колата не загрява ГРАМ! (тоест загрява си до средата и не мърда!)
Нямам представа как е нивото на фреона и маслото в компресора...утре ще стане ясно.
За климатика и перката - утре в 8:30 съм на Бояна пред Музея - имам среща с колега от форума за бързо преслушване с ДИС + преглед на климатика...
Обаче това определено не е нормално!!
Акумулатора не е пипан - оригиналния си е, а радар детектора ми мери напрежението му - всичко си е в норми...
Поста ми е малко объркан, защото си мислех, че отговарям на ЛС от колега от форума, който даваше съвет какво мога да пробвам....нещо съм се шашнал и бъркам ЛС с отговор в темата...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Защо не пробваш да ресетнеш компютъра - откачи акумулатора за 30тина минути и виж какво ще стане.
Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Заги, това винаги го има като вариант, но:
За мен е по-важно да разбера на какво се дължат тези отклонения в електрониката на колата, не как да ги отстраня. (дали с разкачането акумулатора или с колега с ДИС...все ще зачистя грешки ако има)... това с плафоните ми скри топката обаче!
Заключвам и очаквам да започнат да гаснат малко по малко...ама не!
10сек...20сек...30...сек....отворих даже вратата, затворих я после...отключих, заключих...пак светят...после - всичко се оправи
(лошото е, че още утре може да се повтори, а може и някоя друга мизерия да стане...затова искам да знам причината за случващото се.)
За мен е по-важно да разбера на какво се дължат тези отклонения в електрониката на колата, не как да ги отстраня. (дали с разкачането акумулатора или с колега с ДИС...все ще зачистя грешки ако има)... това с плафоните ми скри топката обаче!
Заключвам и очаквам да започнат да гаснат малко по малко...ама не!


Последна промяна Dimitroff на 16 Юли 2010, 16:56, променена общо 1 път
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1092
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Нали знаеш вица за това как Бил Гейтс си оправя колата
Има ли замесен софтуер - никога не можеш да си сигурен какво става. Един "reset" би трябвало поне да не навреди, макар че при мен изкара за момент някаква цветомузика.

- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Интересни проблеми имаш, Ванка.
За перката си прав - на стария мотор не се чува изобщо, или поне аз мойта не я чувам.
За алармата е интересно, на мен ми се затварят така прозорците при заключване, но аз съм с афтърмаркет аларма с такава финкция. А сигурен ли си, че предишния собственик не е слагал нещо допълнително, не аларма, а нещо да е модвал оригиналната.
Иначе за мигачите и плафоните и моите от време на време правят мизерии. Това взех да го забелязвам от както от изестно време не ми отчита отворена шофьорска врата, но не знам дали има връзка - а проблема е, че не винаги гаснат плафоните вътре, т.е. като не отчита отворена шофьорска врата плафоните изгасват много бързо и като ги светна от копчето не винаги загасят като заключа колата.
P.S. имам предложение за кабел на ЛС
За перката си прав - на стария мотор не се чува изобщо, или поне аз мойта не я чувам.
За алармата е интересно, на мен ми се затварят така прозорците при заключване, но аз съм с афтърмаркет аларма с такава финкция. А сигурен ли си, че предишния собственик не е слагал нещо допълнително, не аларма, а нещо да е модвал оригиналната.
Иначе за мигачите и плафоните и моите от време на време правят мизерии. Това взех да го забелязвам от както от изестно време не ми отчита отворена шофьорска врата, но не знам дали има връзка - а проблема е, че не винаги гаснат плафоните вътре, т.е. като не отчита отворена шофьорска врата плафоните изгасват много бързо и като ги светна от копчето не винаги загасят като заключа колата.
P.S. имам предложение за кабел на ЛС
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
колега Dimitroff,
Аз принципно не съм много навътре в нещата.. т.е. не разбирам много, много от ремонти и т.н., но да кажа как е при мен...
Аз съм с мотора 150 к.с. и моята перка е зад радиатора....
Това което мога да кажа е, че моята перка върти само когато съм пуснал климатика и не върти когато е изгасен... независимо от това каква е жегата навън.
Мисля си че това е нормалното й поведение, и ще се обоснова защо....
Преди няколко месеца имах прблем с тази перка... не се изключваше. Та, смених перката, оказа се че не е от нея. Беше се прецакало ДДЕ-то ми. Сега съм с нова перка и ново ДДЕ и перката ми се вклюва когато работи климатика. И двете неща съм ги правил в Камор.
Та идеята ми беше, че след всичките тези ремонти не би следвало да имам проблеми по веригата, което ме навежда на мисълта, че това поведение на перката е напълно нормално.
Аз принципно не съм много навътре в нещата.. т.е. не разбирам много, много от ремонти и т.н., но да кажа как е при мен...
Аз съм с мотора 150 к.с. и моята перка е зад радиатора....
Това което мога да кажа е, че моята перка върти само когато съм пуснал климатика и не върти когато е изгасен... независимо от това каква е жегата навън.
Мисля си че това е нормалното й поведение, и ще се обоснова защо....
Преди няколко месеца имах прблем с тази перка... не се изключваше. Та, смених перката, оказа се че не е от нея. Беше се прецакало ДДЕ-то ми. Сега съм с нова перка и ново ДДЕ и перката ми се вклюва когато работи климатика. И двете неща съм ги правил в Камор.
Та идеята ми беше, че след всичките тези ремонти не би следвало да имам проблеми по веригата, което ме навежда на мисълта, че това поведение на перката е напълно нормално.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Zagy написа:Защо не пробваш да ресетнеш компютъра - откачи акумулатора за 30тина минути и виж какво ще стане.
Да, може да се тръгне от тук, но откачи и двата полюса и ги съедини (дай ги на късо) с кабел. Изчакай 20-30мин и включи отново акумулатора. Дай на контакт без да палиш и изчакай най-малко минута.
Не съм оптимист, че тази процедура ще оправи нещата, но все ще даде някаква информация.

Общо взето проблемите се въртят около ГМ-а. Всички описани проблеми се командват от него.
За перката - май си заминава. Ако имаш възможност да пробваш с друга ...
Но може и проблема да е в някой от температурните датчици.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Между другото - на мен функцията за премигване на мигачите при заключване ми е активирана от около 1 година. (само с централно съм и аз).
Преди няколко седмици имах лек проблем с релетата на централното и когато се оправиха (от самосебе си) мигачите не мигаха при заключване. И така 2-3 дни.
И после сами си се оправиха (не съм правил нищо нито с акумулатора, нито с диагностичен софтуер).
Едва ли ще ти е от полза точно този пост, но не си единствен със странно поведение на централното заключване поне
Преди няколко седмици имах лек проблем с релетата на централното и когато се оправиха (от самосебе си) мигачите не мигаха при заключване. И така 2-3 дни.
И после сами си се оправиха (не съм правил нищо нито с акумулатора, нито с диагностичен софтуер).
Едва ли ще ти е от полза точно този пост, но не си единствен със странно поведение на централното заключване поне

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
според мен проблема идва някъде от вратата или по-скоро това което "казва" че е затворена или заключена
имай предвид, че мигачите не мигат докато не се затвори напълно колата т.е. например отворен багажник - заключваш колата, но мигачите не мигат. След като затвориш багажника (или задна врата) мигачите премигват (без да пипаш ключа) т.е. вече колата е заключена напълно. Вероятно имаш и някакво "задържане" на функцията на вдигане на стъкла т.е. по-някакъв начин действа постоянно и сигурно за това не се свалят.... това е само ако разсъждаваш логически, иначе нямам никаква идея как може да се отстрани този проблем
имай предвид, че мигачите не мигат докато не се затвори напълно колата т.е. например отворен багажник - заключваш колата, но мигачите не мигат. След като затвориш багажника (или задна врата) мигачите премигват (без да пипаш ключа) т.е. вече колата е заключена напълно. Вероятно имаш и някакво "задържане" на функцията на вдигане на стъкла т.е. по-някакъв начин действа постоянно и сигурно за това не се свалят.... това е само ако разсъждаваш логически, иначе нямам никаква идея как може да се отстрани този проблем
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Още като ми писа Л.С щях да ти кажа да откачиш акумулатора за 1 вечер. ПО някога просто електрониката се е шашнала и иска рестарт. Ако след това се повтори вече търси под вола теле
. Преди 2 дни правех кола (е46) не иска да пали. А проблеми няма
. Казах на човека махни клемите на акумулатора( не по описанието на пацо... но то е по вярно). Човека ми звани на следващия ден щаслив колата пали.... и няма проблем. Ушашкал се е ЕВС-а и не си познава ключа
примерно( от кофти акумулатор)



- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
© написа:според мен проблема идва някъде от вратата или по-скоро това което "казва" че е затворена или заключена
имай предвид, че мигачите не мигат докато не се затвори напълно колата т.е. например отворен багажник - заключваш колата, но мигачите не мигат. След като затвориш багажника (или задна врата) мигачите премигват (без да пипаш ключа) т.е. вече колата е заключена напълно. Вероятно имаш и някакво "задържане" на функцията на вдигане на стъкла т.е. по-някакъв начин действа постоянно и сигурно за това не се свалят.... това е само ако разсъждаваш логически, иначе нямам никаква идея как може да се отстрани този проблем
Колеги, проблема е само и единствено в това че са му разбили ключалката.... ! От там идват всички грижи.
На старата ми кола по аболютно същия начин..... разбиха я.... взе да прави какви ли не мизери включително и това да не иска да се заключва. Както и при колегата.... преди товеа прозорците си се вдигаха само като натисна копчето за заключване.... а не като го задържа.... след това - ТЦ !!! Така и я продадох... и неможах да го оправя.
Колега, можеш ли да пробваш дали като вкараш ключа в ключалката и задържиш в посока "заключване" дали ти се вдига прозореца догоре ? Както и обратното ... като отключиш и задържиш ключа дали се свалят ?
Според мен това което може да се направи да се види дали и къде е проблема .... е да се закачи колата през IBUS и да гледаме логовете... какви команди и грешки дават различните модули

Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- pifa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-то си всеки ден
- Мечтае да кара: Кола която не се разваля!!!
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Не смея да твърдя на 100% но шашкането е от бравата на шофьорската врата...... има едни магнитно контактни датчици/сензори/ вътре, които подават сигнал към комфорт модула.......абе който е отварял знае за какво става въпрос....
Опре ли ви яйцето до дупето, вижте дали яйцата не са две!!!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E46 с характер (проблем с електрониката...май)
Ммм-да. Има резон в това, което казва Пифа. Възможно е някой от хол-датчиците в бравата на шоф. врата да прави мизерии, а ГМ да няма проблем. Все пак той е изпълняващ модул за каквато команда му се подаде.
Ако се пробва отваряне и затваряне на прозорците от завъртане на ключа в ключалката на бравата, може дасе раздвижи нещо вътре по тези датчици и да се оправи моментно или постоянно положението. До колкото си спомням, в бравата имаше май общо три такива датчика и кой точно или колко от тях ще правят мизерията - не е ясно.
Ванка, ако нямаш резервен, аз имам патрон с ключ за бравата, може да се пробва какво ще стане.
Ако се пробва отваряне и затваряне на прозорците от завъртане на ключа в ключалката на бравата, може дасе раздвижи нещо вътре по тези датчици и да се оправи моментно или постоянно положението. До колкото си спомням, в бравата имаше май общо три такива датчика и кой точно или колко от тях ще правят мизерията - не е ясно.
Ванка, ако нямаш резервен, аз имам патрон с ключ за бравата, може да се пробва какво ще стане.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани