Питане за кабел от клемата на акумулатора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Iskren_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.01.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D`03
Питане за кабел от клемата на акумулатора
Здравейте колеги. Наскоро имах "лек" проблем с акумулатора и по точно с скобата, която го придържа. Та скобата е желязна и не е била добре натегната и лека полека акумулатора си се е местил докато плюса не е стигнал до скобата, което знаете до какво можеше да доведе. Колата гаснеше поради токовия импулс който се получава когато мина през неравност и клемата се добре до желязото и правеше късо. Това става няколко дена подред и не можех да схвана от какво е докато една вечер не угасна напълно и остана без никакъв ток и отворих багажника и подуших проблема вонящ на запален кабел. както и да е отбелязал съм въпростната скоба на снимката по доло със син цвят и е хубаво за да няма подпалени BMW-та по пътищата всички да я проверяваме от време на време дали не е улабила. Един приятел дори директно я свали и подпря акумулатора със стереопори да не мърда пък и зимата ще пази топло да не пада тока
Другото което ми направи впечатление е че освен двата дебели червени кабела, от положителната клема излиза и един малак черен, който също съм отбелязал на снимката с червената стрелка. Та този кабел е срязан и изолиран но не знам защо, нито пък за какво е служел, ще съм благодарен ако някой колега знае да каже за какво е и дали да го свързвам пак. Благодаря ви предварително!

Другото което ми направи впечатление е че освен двата дебели червени кабела, от положителната клема излиза и един малак черен, който също съм отбелязал на снимката с червената стрелка. Та този кабел е срязан и изолиран но не знам защо, нито пък за какво е служел, ще съм благодарен ако някой колега знае да каже за какво е и дали да го свързвам пак. Благодаря ви предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Мале Колега,добре че не ти се е запалила колицата.Иначе е похвално че пишеш тук за да предупредиш всички останали за този възможен проблем.Предполагам че е станало,защото акомулатора ти е по малък от оригиналния и има възможност да мърда,погледнах при мен и няма на къде да мръдне дори и да е разхлабена планката защото ще подпре.Освен да се подпре би могъл също и да изолираш планката със парче гума или друг изолационен материал за по сигурно.
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Този кабел- черния е слаган допълнително за нещо, щом сега не се ползва го махай за да нямаш проблеми. С тоците шега не бива.
- Iskren_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.01.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D`03
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Клемата е добре изолирана вече, а долната широка част на планката ще я заменя със дървена може би. А относно черния кабел, колега сигурен ли си че е слаган допълнително щото ми се вижда че си излиза от оригиналната клема от нещо като жълтичко бушонче...
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Да наистина нещо май е побългарявано. Сега търсих линк как точно трябва да бъде, но не мога да намеря. Моят е при двиг., но също имам такава черен кабел, който отива в жълта букса и оттам в основния сноп, а при теб е срязан така ли? Ролята на този кабел май беше: при удар се прекъсва от пиропатрона основния плюсов кабел,а по този остават захранени плафоните, аварийните и др., които сега не помня. Нека някой друг колега помогне ако не съм съвсем прав.
Последна промяна majstorapetkov на 07 Юли 2010, 13:07, променена общо 2 пъти
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Това е защото не ти е оригинален акумулаторът, колега. Оригиналният е по-дълъг и най-вероятно влиза абсолютно точно на мястото си в багажника, за да не може да се "разхожда" наляво-надясно
Не толкова, защото не е оригинален, просто е по-малък размер.
А черното кабелче може да е нещо свързано с оригиналната аларма. Аз имам подобно, но то е за сензора на алармата, който отчита дали е отворен предният капак(акумулаторът ми е при двигателя).

А черното кабелче може да е нещо свързано с оригиналната аларма. Аз имам подобно, но то е за сензора на алармата, който отчита дали е отворен предният капак(акумулаторът ми е при двигателя).
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- Iskren_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.01.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D`03
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Да колега моят е срязан и изолиран със изолирбан и аз търся но не мога да намеря нищо за приложението му...
Дано някой колега който е съвсем наясно да се отзове.

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Tози черен кабел е за пиропатрона на клемата на плюса. При по-сериозни удари/катастрофи МРС-а подава сигнал към пиропатрона и се прекъсва захранването. под напрежение остават само лампи и брави (може да има и още нещо, не си спомням).
Кабелаът е прекъснат най-вероятно защото поне веднъж се е случвал инцидент, който е задействал пиропатрона, а в такъв случай се сменя целия червен кабел с пиропатрона за плюсовата клема с нов, което си е сериозна сума.
(
извинявам се за повторението, сега прочетох до край всички мнения и видях, че колегата majstorapetkov е обяснил вече за какво иде реч)
Кабелаът е прекъснат най-вероятно защото поне веднъж се е случвал инцидент, който е задействал пиропатрона, а в такъв случай се сменя целия червен кабел с пиропатрона за плюсовата клема с нов, което си е сериозна сума.
(

- Iskren_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.01.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D`03
Re: Питане за кабел от клемата на акумулатора
Благодаря на колегата pazokolarov и на majstorapetkov и да колата имаше удар преди да я взема но не кой знае колко сериозно но явно се е задействал предполагам, че ако я карам без да сменям кабелите няма да има никакъв проблем.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани