някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
колеги и мен живо ме интересува въпроса кои мотори имат пеперудки и кои не, защото съм планирал такава операция...
моля някой наистина компетентен да каже кои двигатели имат и кои не пеперудки????
моят RealOEM го дава M47N.... колата е Е46 Компакт, 09.2001 г., 150 кс
благодаря предарително на тези, които ще отговорят!
моля някой наистина компетентен да каже кои двигатели имат и кои не пеперудки????
моят RealOEM го дава M47N.... колата е Е46 Компакт, 09.2001 г., 150 кс
благодаря предарително на тези, които ще отговорят!
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Според този източник, който не винаги е надежден... мотора TU се монтира в 318d от 2003 нататък, а предния от 2001-2003... по пътя на логиката от 01.2003 приблизително трябва да са с новия ДВГ.... най-лесно се разбира като отвиеш корите и видиш дали го има вакумното управление на тези клапи.
Цвък
Тук пише кой има и кой НЕ:
Цвък Намбър 2
Айде погрижете се за количките


Тук пише кой има и кой НЕ:

Айде погрижете се за количките


- sasho_80
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: РИМ
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 03 TOURING
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
днес ходих при един майстор тук в рим в понеделник отивам да ги махна но ми каза че яте загубя мощтност на ниски обороти но от изчетеното тук в форума сам склонен да не му вярвам в понеделник ги махам.
Поисках да ми смени и филтъра за картерни газове но ми каза че не е вече с дунапрен а е някаква модификация чувалили сте за нещто такова струва 43 евро?
колата е 320д 2003 150к.ц. М47Н
Поисках да ми смени и филтъра за картерни газове но ми каза че не е вече с дунапрен а е някаква модификация чувалили сте за нещто такова струва 43 евро?
колата е 320д 2003 150к.ц. М47Н
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Махате си кората на двигателя и проверявате на колекторите дали имате клапата за ваком. Много е лесно и отнема 5 мин.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
колега, kelemety, благодаря за линковете... мисля че се ориентирах в нещата...
май, май, и аз ще ходя да и махат тез пеперудки...
иначе ето какво открих аз в нета по въпроса с двигателите:
M47 engines(136bhp non common rail vp44 injection pump) have no swirl flaps and the turbos last alot longer,
M47N common rail engine(150bhp face lift model August-September 2001 onwards) has flaps and turbo that fails, in late 2004 the manifold was uprated, part number 11617800577 on box and Realoem, old part number on manifold is 11617787318, New design turbo fitted around November 2003 due to common failure of earlier ones on e46 4 cylinder engines.
M57 engines(M57D)(525d & 187bhp 330d) have no swirl flaps on the manual cars BUT AUTOMATICS do.
M57N engines(M57TUD)(525d & 330d 204bhp) have swirl flaps.
май, май, и аз ще ходя да и махат тез пеперудки...
иначе ето какво открих аз в нета по въпроса с двигателите:
M47 engines(136bhp non common rail vp44 injection pump) have no swirl flaps and the turbos last alot longer,
M47N common rail engine(150bhp face lift model August-September 2001 onwards) has flaps and turbo that fails, in late 2004 the manifold was uprated, part number 11617800577 on box and Realoem, old part number on manifold is 11617787318, New design turbo fitted around November 2003 due to common failure of earlier ones on e46 4 cylinder engines.
M57 engines(M57D)(525d & 187bhp 330d) have no swirl flaps on the manual cars BUT AUTOMATICS do.
M57N engines(M57TUD)(525d & 330d 204bhp) have swirl flaps.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Благодаря на всички за полезното инфо.
Изглежда щом съм с M47, не би трябвало да имам, но все пак ще проверя.
Някой може ли да даде снимка на вакуум управлението, за по-лесна ориентация какво да търся ?
Изглежда щом съм с M47, не би трябвало да имам, но все пак ще проверя.
Някой може ли да даде снимка на вакуум управлението, за по-лесна ориентация какво да търся ?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Върни 1-2 страници назад - има снимки.
- pafko
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530d (E39) '99г.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
xerial написа:Единственото, което май не е мн ясно е дали 330-ка 184коня ръчни скорости ги има тия пеперудки... Някой казва няма, друг има![]()
Ако някой има инфо нека сподели
###########################################
Мойто е такова ... 530d 184коня ръчка .. и нямам пеперудки ..
Има ги при автоматика само май ....но аз нямам!

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Значи си късметлия
Аз до скоро си мислех, че всички мотори commonrail са оборудвани с пеперудки, но не било така... абе най-лесно и чисто ще е да си ги прегледате - така няма да има изненади.
Още веднъж за тия, дето имат пеперудки - махайте ги, без значение от годината на производство на колата


Аз до скоро си мислех, че всички мотори commonrail са оборудвани с пеперудки, но не било така... абе най-лесно и чисто ще е да си ги прегледате - така няма да има изненади.
Още веднъж за тия, дето имат пеперудки - махайте ги, без значение от годината на производство на колата


Si non confectus, non reficiat.
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:Значи си късметлия![]()
Аз до скоро си мислех, че всички мотори commonrail са оборудвани с пеперудки, но не било така... абе най-лесно и чисто ще е да си ги прегледате - така няма да има изненади.
Още веднъж за тия, дето имат пеперудки - махайте ги, без значение от годината на производство на колата![]()

- pennko
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: jmbol
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
LUCIFER'S написа:cstefanova написа:Махането на тези клапи не е правилно.След като ходих до бмв ми беше обяснено че тези клапи служат като моторна спирачка.С подаването на газ тези клапи се отварят след като върнеш газта клапите се затварят и не позволяват вкарването на въздух в мотора.Когато клапите са премахнати при връщане на газта въздухът продължава да влиза в мотора и паленето на горивната смес не става когато трябва защото мотора работи постоянно в компресационен режим.От там нататък се получават удари в коляновият вал които водят до съсипване на маховика.Много се прецаках сега трябва да търса вариант за вращането на тези клапи.
не ги слушай тия от БМВспециално за клапите тва им е поредната глупост. Това е много голям, ама много голям конструктивен дефект и когато караш със висока скорост и като върнеш газта като се затворят и хоп в цилиндъра. Лошото е, че и на новите поколения има такива уж модифицирани, но които пак правят проблем... ебават майката на мотора като попаднат в цилиндър и после и турбото... БМВ ремонт на мотора няма да платят но ще те ощавят яко, че и пак ще ти турят колектор с клапи....
за твое сведение щом се притесняваш за тва дето са те излъгали!!! като върнеш газта без клапи за да ти продадат колектор.... при Е39 ръчна скоростна кутия няма клапи колектора, при Х5 Е53 няма клапи колектора...
само да кажа на колегата че това нее дефект на БМВ а е дефект в нашите масла и горива,защото имено от там идвавсичко това,получават се по-големи нагари и отлагания и възпрепятстват пълното им затваряне и се посукват




- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
В грешка си!
Казвам ти го като патил!
Пак като патил - махай ги ако не си ги махнал още!
Да не обръщаме темата в полемичен спор...
Казвам ти го като патил!
Пак като патил - махай ги ако не си ги махнал още!
Да не обръщаме темата в полемичен спор...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Dimitroff написа:...
Колега pennko, слушай патило....
Si non confectus, non reficiat.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Който иска да ги маха а който си мисли че е ей така шега ше дава няколко хилки за мотор 

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Колеги, ще споделя и аз за моите клапи на колектора. Аз съм с мотор 3000 дизел - 184 кс. Колата ми е с автоматична скоростна кутия и клапите ги има. Та, прочетох доста във форума и не срещнах никаде това което ми казаха за клапите и закакво служат. А това което ми казаха е най-логично. Клапите служат единствено при гасенето на мотора - затварят се само когато се изгася двигателя за няколко секунди и след това се отварят пак /служат за по-меко гасене на мотора, като спират въздуха към цилиндрите/. В тази връзка, нямат нищо общо с ниските обороти или пък с екологичните изисквания. Ще вметна, че сами можете да проверите кога се затварят и отварят, като с ръка бръкнете под колектора и напипате оста която ги управлява - просто намерете някой да Ви пали и гаси колата.
Относно това, кога и защо се чупят - единственото логично обяснение е, че се чупят когато се натрупа нагар по тях - тогава клапите закачат в колектора и при гасене, когато моторчето ги затваря /моторчето е доста мощно/, клапите задират в колектора и се посуква оста на която са хванати. След няколко /не мога да кажа колко/ такива посуквания клапата се чупи някаде по оста. Затова извода е, клапите трябва да са чисти - тогава проблем няма. А двидателят трупа ли нагар - това вече е друг проблем. Та това е за клапите.
Още нещо да споделя - ако сте решили да ги махате - има измислено интелигентно решение - http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Swirl-Flap-re ... 3a5e1f2a36
Клапите като се порових установих, че са на 22 или 33 мм.
Надявам се съм бил полезен, но за да сам напълно честен, това ми го каза овека който ремонтира моето BMW

Относно това, кога и защо се чупят - единственото логично обяснение е, че се чупят когато се натрупа нагар по тях - тогава клапите закачат в колектора и при гасене, когато моторчето ги затваря /моторчето е доста мощно/, клапите задират в колектора и се посуква оста на която са хванати. След няколко /не мога да кажа колко/ такива посуквания клапата се чупи някаде по оста. Затова извода е, клапите трябва да са чисти - тогава проблем няма. А двидателят трупа ли нагар - това вече е друг проблем. Та това е за клапите.
Още нещо да споделя - ако сте решили да ги махате - има измислено интелигентно решение - http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Swirl-Flap-re ... 3a5e1f2a36
Клапите като се порових установих, че са на 22 или 33 мм.
Надявам се съм бил полезен, но за да сам напълно честен, това ми го каза овека който ремонтира моето BMW


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани