Трик с климатроника

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re: Трик с климатроника

Мнение от kinazo2000 » 17 Май 2010, 22:20

vzm написа:Според мен са клапаните на водата номер 1 на схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18.

колега къде се намират тези клапани, че нещо не мога да се ориентирам
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 25.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54Б22 '01

Re: Трик с климатроника

Мнение от ceco_83 » 17 Май 2010, 22:54

Евала за темата :clap:
Малкия кондензатор какъв проблем създава.Добре,че беше темата :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Трик с климатроника

Мнение от mitrax » 18 Май 2010, 0:04

kinazo2000 написа:
vzm написа:Според мен са клапаните на водата номер 1 на схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18.

колега къде се намират тези клапани, че нещо не мога да се ориентирам

между двигатея и купето , в двигателния отсег , до сервото
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 24.04.2009
Местоположение: popovo
Пол: Мъж

Re: Трик с климатроника

Мнение от ivanov_tds » 20 Май 2010, 22:41

В момента, в който компресора на климатика започне да работи и перката отпред се включва. Ако тя не върти, провери бушоните и дали изобщо стига ток до нея. Провери и дали стига ток до компресора за да включи. До компресора стига една жица (+). Намира се под казанчето за водата на чистачките.
Ако нямаш фреон компресора няма да включва.
Провери и буксата на персостата. При мен се бе измъкнала и компресора не включваше. Намира се зад десния фар на колата. Под казанчерто за водата на чистачките.[/quote]
Фреон има щото като зацепи духа студено (7градуса) но вчера разбрах че вентилатора на климата е блокирал , защото не се върти въобще пробвах когато колата бе на повдигача бръкнах през бронята и се опитах да я завъртя с ръка но неможах трябва да я смъкна и да се мъча да я оправя много ме съмнява че от това ту се пуска кликмата ту неще като остановя от това ли е ще пиша.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 12.10.2006
Местоположение: ВИДИН
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: F16

Re: Класика

Мнение от perfekt » 06 Юни 2010, 18:40

Weso написа:Класика от скоро сам в саита преди 4-5 месеца имах проблем с климатроника разцепих го от огре до долу разпоих всички чипове върнах ги обратно не трагна предположих че е студена споика но не беше накрая случаино стигнах до !!!!!кондензаторчето!!!! маменцето му "мръсна" акио се бях светнал дапотърся в нета ама не мислех си че проблема е само мои :(
отне ми около 1 месец а е можело да стане много лесно!!
ако имате нещо неясно около климатроника се обаждайте праглобих всичко от А ДО Я и мосля че сам в час. :D

Дисплея свети когато си иска.Когато свети всичко си работи и е на 6,но като изгасне и.......Огледах за студени спойки с лупа много внимателно,но нищо.Кондензатора като го свалих и измерих показваше 456nF.Поставих нов 474nF ,но проблема си остана същият.Някакъв жокер да подадете.Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: Градът на мечтите
Пол: Мъж
Кара: Трите букви да крещят

Re: Трик с климатроника

Мнение от ///ALPINA\\\ » 06 Юни 2010, 22:57

здр колеги когато този кондензатор се е прецакал какъв е бъга на климатроника и др вапрос нз как е при вас но мн 4есто ми прави впе4атление когато запаля ми се вкл климатроника но него прави постоянно защо се полу4ава така
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re: Трик с климатроника

Мнение от kinazo2000 » 20 Юни 2010, 10:00

МПС-то ми е Е36 318 тдс с диг .климатроник 97г.
Проблемът с таралежа се оправи и сега духа та се къса както се казва, НО... останаха други 2 проблема :
1. При свалянето на стария и поставянето на новия таралеж се установи, че ни ми работят две от моторчета на парното( около таралежа са ) или сдруги думи, като подам инфо от климатроника не иска да ми върти моторчетата и майсторчето ги нагоди да ми духа повече горе на тъклата и малко в краката без ценралните конзоли. Пробвах с други моторчета и не иска и тях да ги завърти. 2. Като подам инфо на климатроника в двете зони например 28 градуса от страната на пасажера всичко е ок, докато при мен духа само студено...??
Та въпросът ми е проблема от климатроника ли е т.е електронен, ( при положение че не иска да върти и моторчетата) или може да е от клапанчета между купето и сервото показани на долния линк ??
В момента съм и без филтър незнам добре ли е или не е ??

http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... eaning.htm
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Трик с климатроника

Мнение от mitrax » 20 Юни 2010, 12:22

опитай как ще е с друго управление. моторчетата се управляват от него
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re: Трик с климатроника

Мнение от kinazo2000 » 20 Юни 2010, 19:49

mitrax написа:опитай как ще е с друго управление. моторчетата се управляват от него

За моторчетата ОК, но за това където не духа равномерно от двете страни пак ли ще е проблема в електрониката или в някой от клапаните отпред??
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Трик с климатроника

Мнение от mgate » 31 Юли 2010, 23:00

колеги и аз искам да допълня темата за климатроника ,с това когато ви откаже вентилатора и не работи не духа можете да проверите електроният блок на климатроника за степените ,който се намира от шофьорската страна долу в дясно ,ще кача снимки на които се вижда кое е то управлява степените на вентилатора откаже ли няма вентилатор :yes:
DSC00301.JPG
DSC00302.JPG
DSC00303.JPG
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Re: Трик с климатроника

Мнение от flober » 01 Авг 2010, 11:50

mgate написа:колеги и аз искам да допълня темата за климатроника ,с това когато ви откаже вентилатора и не работи не духа можете да проверите електроният блок на климатроника за степените ,който се намира от шофьорската страна долу в дясно ,ще кача снимки на които се вижда кое е то управлява степените на вентилатора откаже ли няма вентилатор :yes:
DSC00301.JPG
DSC00302.JPG
DSC00303.JPG



да това е тъй наречения таралеж :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.03.2010

Re: Трик с климатроника

Мнение от gusenica » 03 Авг 2010, 15:07

Здравейте-взе ми се акъла да чета и накрая едно голямо нищо-много хора задават въпроси едва на половината се отговаря и за капак моя проблем не го срещнах-и така:

Аз съм със стария тип (аналогов) мисля че така се казва :D или с така наречените врътки :lol: -включва си нормално,но много рядко започва веднага да духа студено-като казвам веднага не искам на секундата,но поне по скоро :D защото се сеща примерно след 5-10 мин.-пусне малко студено и после 10 мин. няма никой(вентилатора е пушка) при градски условия загивам геройски-не мога да си поема въздух и при отворени прозорци в тия жеги-хвана ли дълъг път(извън градско)-започва да бачка по нормално,но пак докато захапе минават 20-тина мин. и след това си е пушка-карал съм различни коли-карам и 2 служебни-е мама му стара пусна ли им климатиците на 2-рата минута вече си е рай-ма този моя проблем незнам к.во да го правя :oops:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Трик с климатроника

Мнение от vld » 03 Авг 2010, 15:43

gusenica написа:Здравейте-взе ми се акъла да чета и накрая едно голямо нищо-много хора задават въпроси едва на половината се отговаря и за капак моя проблем не го срещнах-и така:

Аз съм със стария тип (аналогов) мисля че така се казва :D или с така наречените врътки :lol: -включва си нормално,но много рядко започва веднага да духа студено-като казвам веднага не искам на секундата,но поне по скоро :D защото се сеща примерно след 5-10 мин.-пусне малко студено и после 10 мин. няма никой(вентилатора е пушка) при градски условия загивам геройски-не мога да си поема въздух и при отворени прозорци в тия жеги-хвана ли дълъг път(извън градско)-започва да бачка по нормално,но пак докато захапе минават 20-тина мин. и след това си е пушка-карал съм различни коли-карам и 2 служебни-е мама му стара пусна ли им климатиците на 2-рата минута вече си е рай-ма този моя проблем незнам к.во да го правя :oops:

А проверявал ли си количеството фреон в системата?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.03.2010

Re: Трик с климатроника

Мнение от gusenica » 03 Авг 2010, 16:12

като заработи-работи перфектно колега-чак ми става студено-но в града майката ми се ......ако някой му се отслабва-в жегите на градско му гарантирам литър пот да свали-а на някой ако му се мръзне-да заповяда на извънградско

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Балтимор
Пол: Мъж
Кара: '97 328i '07 335i '90 325i
Мечтае да кара: жената към летището с еднопосочен билет

Re: Трик с климатроника

Мнение от Huffy » 03 Авг 2010, 21:46

колега провери дали веднага ти завърта перката на радиатора след като пуснеш климатика на така наречената първа степен. Защото ако не завърта веднага след натискането на копчето за климатика ще охлади радиатора чак когато колата ти загрее и включи перката на пълния си капацитет. За това в градски условия не охлажда добре, а извън градско след като се движиш с по-висока скорост радиатора се охлажда от струята въздух и климатика ти започва да работи добре. При мен е подобен случая и проблема ми е в това че ми е изгорял резистора за първата степен на перката. В градски условия си духа хладничко ама няма нищо общо като караш с по-висока скорост и тогава направо ми замръзват краката. Това е само предположение колега. Още нещо да спомена тъй като сме на темата с климатиците и този прословут таралеж :mhihi: . Днеска в най-голямата жега паля и в следващия момент се усещам че вентилатора в купето изобщо не духа. Всичко по климата свети и индикацията е че работи ама от никъде въздух и веднага почнах да псувам таралежа и си мислех как колко пари пак ще идат по тая кола. Извадих проклетия таралеж и му набих мултицета да го замеря както е включен. Кафяво с жълто е минуса който отива директно към електромотора и зелено с жълто е плюса. При изключено положение показанието беше 0 , като завъртях ключа на контакт за да тръгне климатика ми показа 12 волта ====> има напрежение до електромотора и няма нужда от нов таралеж. Разпарчедисах я от пред леко бутнах перките да видя дали не е клеясал , но си се врътна перфектно на ръка. След това отново врътнах на контакт и всичко тръгна. Та така един приятел който беше с мен предпложи на сменя четките ,че ако го пръсна да го зачистя и не се знае кога пак ще ме остави без климатик. Така че от тази гледна точка не винаги таралежа е виновен , но смятам че това е най-лесния начин да го проверите дали е той или електромотора

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook