Малко Upgrade в моята кола.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 10 Май 2010, 21:14

Скоро не дъм писал в темата и бях поспрял малко с работата понеже нямам гараж. Сега времето позволява да се напаснат детайлите по колата.
Първоначалния замисъл за предните кори на вратите беше този:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Бях наясно, че проблеми ще има, особено със 16 см. говорител, но бях готов да се разделя с половината от "кутията" му само и само нещата да станат. Да ама Не, нищо не пасва и понеже нямам желание да режа врата на колата и държа да запазя оригиналния вид на корите, до колкото е възможно, седнах и два часа мислих. Вариантите бяха два:
1. в предната част на кората остава един 13 см бас, а на мястото на двата баса, точно в средата се монтира още един 13 см бас, останалите говорители среди и високи са на заводските си места.
2. в предната част на кората се монтира 13 см бас, средната линия да бъде високоомна, което леко ще намали силата и, тъкмо няма да се натрапва. За целта предвиждам монтирането на два говоритела свързани последователно, на които сумарното съпротивление ще бъде около 10-12 ома. Високо честотните говорители ще си останат на заводските места.
Ето го втори вариант в снимки:
ИзображениеИзображение
Тази вечер се отдавам на размисъл, а утре започвам орново със сметките, рязането, китосването и шлайфането. До края на седницата трябва да са готови за тапициране, а после ще им се радвам в колата :mhihi: . Преди това ще има малък тест как пасват на вратите.

Да допълня само, че басовете, които са оригинално отпред в краката вече са монтирани, така че отпред ще бъда с два басови говоритела вместо първоначално замислените три.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от ~Мишо~ » 11 Май 2010, 6:55

Последователното връзване не е добра идея...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от jbankov » 11 Май 2010, 8:54

това бялото по кората лепило ли е?
Кога ще е готова да я видим :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 4.06.2009
Местоположение: Sofia
Кара: E 36 Compakt

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от Milushkata » 11 Май 2010, 12:31

евала колега много се кефя на такива хора като теб :) Евала за желанието и нервите с които правиш автомобила си :)
Добър шофьор не този които кара бързо, а този които спира бързо ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 11 Май 2010, 14:06

След като преспах с идеята, че за сега няма да имам по три басови говоритела на всяка предна кора, вече съм в кондиция да продължа с работата.

По отношение на последователното свързване, метода е изпитан и дава добри резултати. Все пак говорителите ще бъдат еднотипни.
Бялото по кората е кит, наложи се след преправянето на джобовете да се оформи кората. В началото използвах зелен влакнест кит, в някой от предните ми постове има снимки на корите със зеления кит. След това използвах този фин кит, който е леко сив за заравняване. Плановете ми са до края на седмицата да са готови за тапициране. Ако някой има идеи за тапицирането нека сподели. Идеята е пласмасоватя част, която ако е с плат обикновено провисва, да бъде червена.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от raduslaf » 11 Май 2010, 15:20

Ти веднъж вече беше тапицирал корите на вратите, нали? :) Защо имаш колебания дали да ги направиш същите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 11 Май 2010, 16:11

raduslaf написа:Ти веднъж вече беше тапицирал корите на вратите, нали? :) Защо имаш колебания дали да ги направиш същите?


Тези кори, които са на колата ги претапицирах с червена кожа, но въпроса ми тук е по-скоро за останалата част, тази която съм снимал. Пластмасовите детайли пак ще са червени.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от DirtySouth » 22 Май 2010, 18:43

bir40o0 написа:Ето упътване как се възва мултито :) До седмица ще преведа целия текст и ще го направя тема :)


http://www.jaroslavklima.com/blog/2009/ ... wheel.html


Колега някво развитие ? Че това ми е мечта :bchug:
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 23 Май 2010, 10:17

Самото сверзване не е проблем, но се оказа доста трудно да намеря този модул, които е монтиран на Е38 и Е39 до 96 година:
Изображение
Сега мисля начин как да го свържа без този модул, защото темпомата при ТДСа не изисква допълнителен модул. Моето CD има Ibus и както бях писл в по-рано, чейнджъра ми е от Е39, което улеснява свързването на бутоните за радио контрола.
Идеата ми да използвам модула от снимката, е защото мулти волан не се монтира само на коли с Ibus интерфейс и наличието на този модул позваолява лесно да се подкара в Е36. Ако не намеря такъв модул, ще обясня как е свъран при мен, но това не е сигурно, че ще работи при бензиновите двигатели. Поради тази причина търся вариант за универсално свързване.

П.П. Още търся въпросния модул, ако някой го има да прати ЛС.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 23 Май 2010, 20:18

JOGI написа:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-BMW-740-61-35-8352494-MFL-MODUL-Computer-E38-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem482f07a6ecQQitemZ310026675948QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-01-BM ... ccessories


Благодаря колега, но братята американци нещо се изхитриха напоследък и много вдихнаха ценита за доставка.

И докато се ровех из нета за подробна информация относно мултиволаните монтирани на Е38 и Е39, свалих моя бег с копчетата и проверих каква информация има за тях в Realoem. Оказа се, че се монтират на Е38 и Е39 от 9/1996. След това проверих информацията за въпросния модул и се оказа, че са го слагали до 9/1996. По информация от интернет след 9/1996, MFL модула е интегриран в десните бутони, сигнала от левите и десните бутони се обработва от модула и се подава съответно към аудио системета посредством Ibus и към темпомата.
Ето описание на кабелите по зветове, които излизат от лентовия кабел:
1. син +12V за клаксона;
2. бял IBus за аудиото;
3. черен Темпомат и сигнал от десните бутони;
4. лилав +12V за захранване на електрониката в бутоните и осветлението им;
5. кафяв -маса.
ето снимки:
ИзображениеИзображениеИзображение
Понеже в Е36 нама инсталация за мултиволан, разглобих една мъжка букса и извадих от нея три пина. Оставих по около 3 см проводник на всеки пин, като калайдисах краищата на проводниците (на сминките се вижда добре).
Захранването на елекрониката в бутоните се взема от разпределителните платки, които са намират над мястото за почиващия крак:
Изображение
харесвате си кабели с цветове лилав/бял или лилав/жълт и към някоя от техните платки свързвате захранването, защото волана трябва да работи когато контактния ключ е на първа позиция, тогава работи и аудио системата. Аз изпозвах лилав/жълт проводник и го свързах към платката на проводниците със същия цвят.
На тази снимка:
Изображение
проводника с темошлауха е захранващия описан по горе как се свързва;
проводника син/бял - изсодния сигнал от левите бутони (аудио), той съответства на белия проводник, който излиза от лентовия кабел;
проводника чер/бял - изходния сигнал от десните бутони (темпомат), той съответства на черния проводник, който излиза от лентовия кабел.
Бяло-синия проводник го свързах към IBus на аудио системата. Това е жълтия проводник, който излиза от пин 7 на аудио буксата.
Черно-белия проводник трябва да се свърже към темпомата. Тук има малка особеност. При дизеловите автомобили електронното истройство на темпомата е интегрирано в DME (компютъра на колата).
При бензиновите двигатели електронния блок е външно устройство. При Е36 към този елекронен блок се свързва лоста за темпомата, посредством 5 проводника. От мултиволана излиза само един проводник. Доста търсих в интернет и разбрах, че при Е38 и Е39 с бензинови двигатели има допълнително устройство, към което се свързва въпросния проводник и това устройство управлява актюатора. Като е отбелязано, че това или този модул GR II е изпозван за пирви път в Е38 740i. Подобно е на старата система FGR, но каква е разликата не мога да кажа. Предполагам, че за да се подкара нормално темпомата е необходимо да се намери този модул, които се намира между DME и AGS модули.
Не успях да тествам дали бутоните на темпомата работят, защото времето реши да си прави лоши шеги и като се намокрих се прибрах да се суша :mhihi:
Понеже преди време си бях монтирал темпомат (някъде в по-предните постове съм писал и за това) и тогава използвах проводник със сечение и цвят съответстващи на ел.схемите на Е36, сега запоих същия вид проводник към черно-белия. Идеята ми е да свържа двата паралелно. Ще използвам два диода, които няма да позволят, при използване на бутоните или лоста (без значение кое от двете) да се получи управляващ сигнал на другата схема. Този тест ще е утре по светло и по сухо. Убеден съм, че темпомата ще работи, защото замерих управляващото напрежение и при натискане на някой от бутоните съответно се променя и напрежението. Ще го сравня с това от вече работещата схема и ако е необходимо ще изработя допълнителна схема за корекция на управляващия сигнал.

Ами това е. Утре ще има още снимки и информация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 25 Май 2010, 15:20

Обещаните снимки и обяснението за сврзването на темпомата към мултиволана ще закъснеят малко, защото се оказа, че инженерите на BMW са измислили допълнителен модул към DME, който обработва сигнала от бутоните (Като се натисне даден бутон се получават ред от импулси, в зависимо от вида на импулса, модула го преобразува в разбираем за DME) и го подава към DME. В случая вариантите са няколко:
1. Намирам такъв модул от Е38 tds или Е39 tds и го забождам в моята кола;
2. Изработвам си схемата от няколко свързани съпротивляния и използвам бутоните вместо лоста на темпомата;
3. Изработвам си схема, която според вида на импулса включва към веригата на тампомата необходимото съпротивляние и компютъра получава информация какво да направи.
За момента клоня към втори вариант и мисля да го пробвам. Бутоните на аудиото си работят мормално и много им се кефя :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от DirtySouth » 25 Май 2010, 15:43

Дам при оргинал аудиото е лесно , аз още се мъча да го подкарам на моя Alpine :cry:
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 25 Май 2010, 17:02

DirtySouth написа:Дам при оргинал аудиото е лесно , аз още се мъча да го подкарам на моя Alpine :cry:


Лесно е при мен, при тези, които са с касетофона и чейнджъра оригинално слагани в Е36, може да не стане от раз и да иска някаква доработка. Поради тази причина търсих прословутия MFL модул, който е външен и се монтира до 9/1996. При него спокойно може да добавяш още електроника, под волана има място, а самите бутони са просто контакти. При моите бутони всичко е набутано в тях и няма място за допълнителни елементи. Сега докато намеря къде да набутам схемата за темпомата ще е голям филм, ама съм се хванал и ще го довърша.

Твоя Alpine има ли възможност за управление от мулти волан по принцип или ти искаш да го направиш? Ако самия плеар няма тази възможност ще е доста трудно да се направи, ако я има няма начин да няма начин :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от DirtySouth » 25 Май 2010, 17:49

Мисля че нямам ,а и да имам едва ли ми върши работа понеже идеята ми е всичките копчета на мулти волана да се ползват за cd-то ,а не само едната страна . Тоест варянта е само един да се вгради дистанционното на cd-то в волана , въпроса е как точно да стане , дали ще се пренарежда оригиналната платка с компонентите от дистанционното или ще се запази дистанционното и ще се намери начин да се ползва само сигнала от бутоните , все още го мисля как да го направя (събирам мнения , знания и всичко необходимо да го направя сам)
I'm slowly drifting
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook