Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

7-ма серия ('02 - '09)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от mitaka7 » 17 Апр 2010, 9:43

5w30 е маслото,явно всички сме на едно мнение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от pironkov » 11 Май 2010, 8:16

последно 5w-30 или 5w-40...
При оригиналното бмв масло 5-30 отговаря на стандарт С3(уж за филтър за твърди частици) а при Кастрол 5-30 не отговаря а 5-40 има С3?!? :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от pironkov » 17 Май 2010, 7:03

Ясно... 5w30 е маслото за колата! :driving: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: e46 m3
Детайли за колата: rd sport dme soft,cams and heders.koni fsd

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от mmmotorwerke » 18 Май 2010, 5:34

5в30 long life04 или 5в40 есп формула на мобил1.
http://www.qualityoils.eu
CASTROL,MoBIL,Оригинални масла,Масла за скоростни кутии,Филтри

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от Дифашир » 18 Май 2010, 17:56

grnka написа:не разбрахте ли толкова години че дали е минерално, полусинтетика и пълна синтетика зависи само и единствено дали покрива изискванията на производителя вкл. вискозитета. двигателят като е студен не му пука особенно. само да е първото число 5. след това в зависимост от хлабините които имаш е хубаво да сложиш 30 или 40. макар че съм скептичен към това последното число защото 5-30 го дават като по-течлив и можещ да кара двигателя да харчи по-малко бензин заради по-хубавото мазане. като му сложиш 40 и при условие че като е нагрял двигателя (помниш ли систола и диастола от училището) как ще тече това масло за да си свърши работата?
аз съм видял на форсирани двигатели (като новия 1.6 турбо на опел 180 коня или на хонда сивик атмосферките) там колите излизат с 5-30 и даже не препоръчват експерименти. можеш да експериментираш с производителя на маслото но с вискозитета не! това което е казал производителя това ще слагаш. точка по-въпроса.
другото което е че тези масла се водят лонглайф. така че за да видиш файда трябва да правиш смените според борда. тук имаше колега с над 200.000 клм единица бмв и правил смените според борда и нищо не му е станало на мотора.
алекс беше писал как в хондите в щатите на няколко стотин хиляди мили слагат 0-20 както на нови така и на стари.
ти от какъв акъл ще правиш експерименти? нима производителя не е направил изследвания с маслото?
нима маслата и двигателите и горивата са едни и същи както в началото на 90 или 2000-та година?
недей си прави експерименти водейки се от стари клюки на пишман майстори а следвай ръководството на потребителя като библия (или коран ако си мюсулманин 8)
имаш и масълце на скоростна кутия която ужким не се сменя но накрая трябва да се смени както и на ръчките.
например на форд фокус кутиите са капсуловани. няма откъде да доливаш масло и точка. караш си с колкото има и ако се счупи купуваш нова.


:yes: винаги съм казвал че човек коклкото и да разбира не бива да се прави на по-умен от завода производител,защото може да очакват последици които понякога се оказват фатални

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от pironkov » 19 Май 2010, 11:15

Дифашир написа:
grnka написа:не разбрахте ли толкова години че дали е минерално, полусинтетика и пълна синтетика зависи само и единствено дали покрива изискванията на производителя вкл. вискозитета. двигателят като е студен не му пука особенно. само да е първото число 5. след това в зависимост от хлабините които имаш е хубаво да сложиш 30 или 40. макар че съм скептичен към това последното число защото 5-30 го дават като по-течлив и можещ да кара двигателя да харчи по-малко бензин заради по-хубавото мазане. като му сложиш 40 и при условие че като е нагрял двигателя (помниш ли систола и диастола от училището) как ще тече това масло за да си свърши работата?
аз съм видял на форсирани двигатели (като новия 1.6 турбо на опел 180 коня или на хонда сивик атмосферките) там колите излизат с 5-30 и даже не препоръчват експерименти. можеш да експериментираш с производителя на маслото но с вискозитета не! това което е казал производителя това ще слагаш. точка по-въпроса.
другото което е че тези масла се водят лонглайф. така че за да видиш файда трябва да правиш смените според борда. тук имаше колега с над 200.000 клм единица бмв и правил смените според борда и нищо не му е станало на мотора.
алекс беше писал как в хондите в щатите на няколко стотин хиляди мили слагат 0-20 както на нови така и на стари.
ти от какъв акъл ще правиш експерименти? нима производителя не е направил изследвания с маслото?
нима маслата и двигателите и горивата са едни и същи както в началото на 90 или 2000-та година?
недей си прави експерименти водейки се от стари клюки на пишман майстори а следвай ръководството на потребителя като библия (или коран ако си мюсулманин 8)
имаш и масълце на скоростна кутия която ужким не се сменя но накрая трябва да се смени както и на ръчките.
например на форд фокус кутиите са капсуловани. няма откъде да доливаш масло и точка. караш си с колкото има и ако се счупи купуваш нова.


:yes: винаги съм казвал че човек колкото и да разбира не бива да се прави на по-умен от завода производител,защото може да очакват последици които понякога се оказват фатални

...именно това се чудя и пускам теми във форума...ама тук все балкански дух-тома неверна...отивам да ми сменят маслото с 5w30 Longlife и ми вика след 10,000км тук за нова смяна :dunno: :dummy: :banghead:
иначе и моята логика за завода е същата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от jivko81 » 03 Авг 2011, 20:20

pironkov написа:
AutoCoil написа:5w30 задълже, двете са еднакво "гъсти", разликата е само в температурата на течливост. Тъй като дизеловият двигател не достига кой знае какви високи обороти, хората препоръчват 5w30. Сипвай 5w30 смело, ако си с DPF гледай да има стандарт C3.

Поздрави :yes:

Да с филтър за твърди частици ми е...къде и какво трябва да гледам?


Колега сигурен ли си, че имаш DPF?
До колкото знам за 7-er го слагат на 231к.с двигателя.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от pironkov » 03 Авг 2011, 21:19

Явно е до колкото незнаеш...няма дизелова е65 без филтър... ;) маслото е 5в30


Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.01.2014

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от flex_k » 28 Мар 2014, 17:56

Колеги вижте и сравнете сами показано е добре на видеото Castrol EDGE vs BMW 5W30 http://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
BMW E39 FOREVER ( !!! )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от anzak » 06 Апр 2014, 8:13

Само защо колбата с БМВ маслото изчезва от кадър за няколко секунди не е ясно ......
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Какво масло 5w-30 или 5w-40 за 730д Е65...?

Мнение от Z3Ro* » 14 Апр 2014, 20:36

Аз, доколкото знам, няма как масло с по-малък вискозитетен индекс да предоставя по-добро смазване от такова с по-голям индекс при равни други условия и при работна температура на мотора... За пример - водата има малък вискозитетен индекс, изтича бързо и ако се ползва за смазване, едва ли ефектът ще е добър... :yes:
Според мен, за нашия климат -в30 е по-подходящото масло за студените месеци от годината единствено от гледна точка на икономията, която предоставя, но при висока външна температура -в40 е по-добрият избор. Дори за работа при екстремно високи температури се препоръчват масла -в50 и -в60.

Предишна

Назад към Е65/E66

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook