Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Здравейте колеги. От скоро съм горд собствекин вече и на Е46 323 купе. Обаче днес светна една лампичка на таблото която ме притеснява. Става въпрос за жълтата лампичка с двигателчето. След като светна лампичката колата изгуби ряс и а двигателя потреперва, но не мени обороти! С две думи спря да върви както преди. Веднага отидох на диагностика и ми казаха, че компа е натрупал 2 грешки. Интересното е, че изтриха грешките, но не можаха да ми кажат какво значат. След тръгване от сервиза отново светна лампичката, а колата си върви све така спънато.
Питането ми е ако можете да ми кажете какво значат грешките и какво трябва да се направи (купи, смени итн.) за да се оправи колата.
Грешките са следните:
- CODE001:
128 DME-EWS interfase
- CODe002:
238 Misfire, cylindyr 1 (OBDII:P0301; EUIII:P0301)
Втората грешка според моите скромни знания по английски значи в буквален превод засечка в цилиндър едно.
Това така ли е и какво значи тази засечка? Какво значи останалата част от грешката и какво значи първата грешка?
Благодаря предварително.
Питането ми е ако можете да ми кажете какво значат грешките и какво трябва да се направи (купи, смени итн.) за да се оправи колата.
Грешките са следните:
- CODE001:
128 DME-EWS interfase
- CODe002:
238 Misfire, cylindyr 1 (OBDII:P0301; EUIII:P0301)
Втората грешка според моите скромни знания по английски значи в буквален превод засечка в цилиндър едно.
Това така ли е и какво значи тази засечка? Какво значи останалата част от грешката и какво значи първата грешка?
Благодаря предварително.

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Никой ли не може да помогне? Никой ли не е имал подобен проблем?

- Diddul
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 13.03.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320i 2001г.
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Здравей колега,
по принцип не съм специалист, но според мен решението на грешка номер 2 е това:
http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg
Поздрави!
по принцип не съм специалист, но според мен решението на грешка номер 2 е това:
http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg
Поздрави!

- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
jivko2828 написа:Здравей колега,
по принцип не съм специалист, но според мен решението на грешка номер 2 е това:
http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg
Поздрави!
Страхотно видео. Колкото да 1-вата грешка DME е двигателя, а EWS е Drive Away Protection System. Знам, че в DIS Има функция за калибровка между тези 2 модула. Виж дали не е нещо, свързано с алармата. По принцип по самия код за грешка в зависимост от това с коя диагностична програма ти е правена диагностиката трябва да се намери по- подробно описание на проблема.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Diddul написа:Разгледай тази тема мисля че ще ти помогне!
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346
Колега, благодаря за темата която си ми пратил, но в нея още след първите 2-3 поста вече се говори за ламдсонда. при мен не се споменава лабдсонда. както и лампата си свети постоянно, не мени обороти, а просто се усеща едно тресене в купето и няма ряс при каране. Но ве пак беше полезно защото ме насочи към свещи и бобина. според мен ако беше бобина диагностиката щеше да я хване. приемам още предложения и варианти за случея

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Koлега, относно тресенето търси проблема в това: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05 Най-вероятно е да е изгоряла бобината и първи цилиндър въобще не работи, колата бачка в момента на 5 и за тва няма ряз и тресе. Но може да е и свещ, може да е и кабел, може да е и в самата лула. Светенето на лампата най-вероятно е само от тази грешка, другата не е толкова заплашителна, вероятно отдавна си седи записана. За нея мога да кажа, че е сигурно комуникационна, но без по-подробна информация никой нищо не може да ти каже, всичко ще бъде само предположение! Затова ти казах да се направи една качествена диагностика, защото има си тестове за всичко в оригиналния диагностичен софтуер. За всяка определена грешка се дава подробна информация какво може да причинява проблема. В една друга тема казах, че повечето диагностици са само кодчетци и нищо не им увира главата и само могат да трият грешки, ама когато си има по-сериозен проблем не става само с триене! 

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
taba4ko написа:Diddul написа:Разгледай тази тема мисля че ще ти помогне!
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346
Колега, благодаря за темата която си ми пратил, но в нея още след първите 2-3 поста вече се говори за ламдсонда. при мен не се споменава лабдсонда. както и лампата си свети постоянно, не мени обороти, а просто се усеща едно тресене в купето и няма ряс при каране. Но ве пак беше полезно защото ме насочи към свещи и бобина. според мен ако беше бобина диагностиката щеше да я хване. приемам още предложения и варианти за случея
Без да приемаш думите ми като заяждане, колега, ако беше прочел малко по-натам в темата щеше да разбереш и други просички решения или поне проверки за Check Engine грешката.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
taba4ko написа:Никой ли не може да помогне? Никой ли не е имал подобен проблем?
Тука има поне 5 човека с такъв проблем.
Сега недей бързай и направи следното, щом грешката ти е в първи цилиндър, хващаш свещ, лула и бобина и то първи цилиндър
ги слагаш на примерно на 3, а тези от 3 ги слагаш на първи. Ако проблема ти се прехвърли на 3 цилиндър, значи е един от трите компонента.
Грешката само на първи ли е ?
P0301 - с кой уред/софтуер го четеш това ?
Съжалявам, че темата, която съм пуснал е толкова дълга и неясна отначало
ама и на мен не ми беше ясно почти нищо в началото.
Едно знам - в огромен случай при misfire не е нито свещ, нито лула, нито бобина.
и аз съм

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
И разбира се после да се похвалиш какво е станало :-)
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
мисфайър грешката не е задължително да е нещо по запалването (свещ лула или бобина) може да смуче въздух от някъде ....
Барай шишарката Минкеее ....
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
А някаква идея от какво или от каде може да дърпа този въздух и това сериозен проблем ли е?

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Мисфайър-а си е откъдето и да го погледнеш неправилно работещ/въобще неработещ цилиндър.
Според мен 6-цилиндров двигател, който работи на 5 цилиндъра е сериозен проблем, ти как мислиш?
Закарай я при Ясен и ще се разбере моментално от какво е.
Според мен 6-цилиндров двигател, който работи на 5 цилиндъра е сериозен проблем, ти как мислиш?

Закарай я при Ясен и ще се разбере моментално от какво е.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Archangel написа:Мисфайър-а си е откъдето и да го погледнеш неправилно работещ/въобще неработещ цилиндър.
Според мен 6-цилиндров двигател, който работи на 5 цилиндъра е сериозен проблем, ти как мислиш?![]()
Закарай я при Ясен и ще се разбере моментално от какво е.
Не разбирам много ама не съм съгласен.
Аз мерих компресията на моите и на никой нямаше отклонение.
Както сме писали подробно в темата, най-вероятно проблема е да смуче въздух.
Отиди при Ясен, не се колебай в това.
Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика
Значи, да кажа и аз, защото момчето дойде при мен: нямам никаква идея откъде идва проблема, защото цялата работа е много странна. Какво имам предвид - че има мисфайър на 1 цилиндър има, че е спъната колата като светне чек енджина, спъната е - човек ще си помисли, че е изгоряла бобината, щото ефекта е само на 1ви цилиндър. Да кажем, че ако смучеше въздух, може би щеше да има и мисфайър и на още един поне или два, поне така става обикновено. Озадачението идва от факта, че като изтриеш грешките първи цилиндър тръгва, колата получава мощност и върви доста добре, все пак си е 323, но за 50-60 метра, след което пак светва лампата и първи цилиндър пак спира. Получава се в движение. На място, работейки може да изкара дълго време без да светне лампата и да се получи мисфайъра, но тръгне ли колата и хоп след малко! Тъпото е, че придръжаващите тестове на дис към грешката не дават никакви индикации от какво действително се получава така - примерно дава като вероятност малко количество гориво в резервоара - ГЛУПОСТИ! Не ми се вярва да е в бобината проблема, щото една бобина или работи, или не работи, а тя проработва като делнеш грешките! Абе, тия мисфайъри са много странни. А и аз нямам условия да разкоствам колата, затова пратих момчето при Ясен. За мен също ще е интересно от какво става това!
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани