Как се сваля стартера на М50В20
Модератор: Технически модератори
			23 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Как се сваля стартера на М50В20
Колеги дайте малко указания как да сваля това нещо от двигателя си.Виждам ,че са 2 винта с torx глава-някой знае ли какъв камък трябва да си купя защото няма комплект да налучквам.Четох ,че BMW има специален инструмент за тия винтове-някой може ли да даде снимка.Благодаря.
			
		- LiTtLeRoCk
 - СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
 - 
				
			 - Мнения: 5434
 - Регистриран на: 31.07.2007
 - Местоположение: Стара Загора
 - Пол: Мъж
 - Мечтае да кара: Е38 740IL
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
zvetiko написа:Колеги дайте малко указания как да сваля това нещо от двигателя си.Виждам ,че са 2 винта с torx глава-някой знае ли какъв камък трябва да си купя защото няма комплект да налучквам.Четох ,че BMW има специален инструмент за тия винтове-някой може ли да даде снимка.Благодаря.
Ако го сваляш на канал мисля,че беше 12.Иначе сваляш смукателния колектор и от там насетне всичко е ясно и лесно.
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
Днес го пробвах с обикновен камък 12-върти се свободно и има голям луфт,сигурно е по-малък размер.Някой ако има по-пресен спомен да казва. 
			
		- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.
			това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.

- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
_65536_kb_sec_ написа:две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.
С другото няма проблем-става въпрос за двата винта към кутията.Не са гайки , а два винта с мъжки torx глави,които се завиват директно в тялото на стартера,през двигателя и кутията,а мястото е страшно ограничено,камъка ще влезе ,но за тресчотката направо няма място/ръкохватката и идва прекалено дълга за да може да се вкара/,затова оргиналният ключ може би е нещо като гаечен ключ звезда но за torx глава .
- \MITETO\ DSB
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1013
 - Регистриран на: 9.05.2008
 - Местоположение: Нови хан София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е34 525ТДС
 - Мечтае да кара: Е 38 Дизел
 - Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
zvetiko написа:_65536_kb_sec_ написа:две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.
С другото няма проблем-става въпрос за двата винта към кутията.Не са гайки , а два винта с мъжки torx глави,които се завиват директно в тялото на стартера,през двигателя и кутията,а мястото е страшно ограничено,камъка ще влезе ,но за тресчотката направо няма място/ръкохватката и идва прекалено дълга за да може да се вкара/,затова оргиналният ключ може би е нещо като гаечен ключ звезда но за torx глава .
Тези болтове имам спомен че са евриски звезди с обикновен камък не става.

- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
Нали това пиша. 
 В главата им може да влезе ключ с дълго рамо ,но  ако е от рода на обикновен гаечен ключ.Ако се сложи тресчотка,дръжката и отива много близо да купето и изобщо не може да се вкара,успях да вкарам тресчотка на най-малкото гедоре,но ми се струва ,че рамото е много малко,за да може да се отхлаби винта от начало, а и не знам  размера на камъка.  
			
		- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
_65536_kb_sec_ написа:Ключе номер 11 помага ли или е спечена ситурацията?
Днес видях ,че тия винтове са мъчени някога,напръсках ги с препарат и утре ще опитам.Видях и оргиналният инструмент-камък torx но изглежда е по-къс за да има място за тресчотката или може би се прави с вложката с отвора и рамото под 90 градуса.
- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
zvetiko написа:_65536_kb_sec_ написа:Ключе номер 11 помага ли или е спечена ситурацията?
Днес видях ,че тия винтове са мъчени някога,напръсках ги с препарат и утре ще опитам.Видях и оргиналният инструмент-камък torx но изглежда е по-къс за да има място за тресчотката или може би се прави с вложката с отвора и рамото под 90 градуса.
Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече.

- Пресиян Василев
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1932
 - Регистриран на: 1.02.2009
 - Местоположение: Габрово
 - Пол: Мъж
 - Кара: 730д
 - Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
			
				Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
Последна промяна Пресиян Василев на 08 Май 2010, 20:08, променена общо 1 път
					
				
			Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
		Бензина служи за измиване на дизелови части.
- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
presko79 написа:Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М53 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
да, аз в началото се обърках с М52 който е с болтове само, на стартера, пък иначе връзката блок-скорости е пак с такива еврейски вложки...

- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече
Какво зачукване-аз се чудя как с пинсета да поставя камъка,че е егати нагъчканото,ти ми казваш да размахвам чук
Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
На едно място прочетох ,че камъка е Е 14 ,по VIN винта е
Винт Torx
07 12 9 904 681
M10X65-8.8-ZNS3
Странното е ,че го дават с гайка както казва Стоян ,но при мен няма.
Може ли да ми кажеш за тоя размер какъв камък Torx ми трябва
- Пресиян Василев
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1932
 - Регистриран на: 1.02.2009
 - Местоположение: Габрово
 - Пол: Мъж
 - Кара: 730д
 - Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
 
Re: Как се сваля стартера на М50В20
zvetiko написа:Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече
Какво зачукване-аз се чудя как с пинсета да поставя камъка,че е егати нагъчканото,ти ми казваш да размахвам чук
Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
На едно място прочетох ,че камъка е Е 14 ,по VIN винта е
Винт Torx
07 12 9 904 681
M10X65-8.8-ZNS3
Странното е ,че го дават с гайка както казва Стоян ,но при мен няма.
Може ли да ми кажеш за тоя размер какъв камък Torx ми трябва
Утре кьсно ли е ?По спомен е ,,Е12,, но по спомен ,вьзможно е да е по нова като производство твоята и да е само с болтове ,и е вьсзможно да е с ,,Е14,,.
Ако сьм на теб ще купя и двата или цяло комплектче ,няма да е кои знае колко пари.
Но имам в сервиза такьв стартер ,навити са му болтовете от М52 е ще ги видя кои са какви са .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
		Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Как се сваля стартера на М50В20
Още един глас за Е14....почти съм сигурен, че е Е14, но все пак не искам да те подвеждам. Иначе стартера...малко кофти място, но става. Аз съм го вадил отдолу, никога не съм пробвал отгоре. Може и да става, но не мога да си го представя без да се свалят колекторите. Пък те си вървят с уплътненията. Ако така или иначе са за смяна, става, ама иначе са излишни разходи.
			
		
			23 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	