Реглаж на клапани - проблем

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Реглаж на клапани - проблем

Мнение от steeN » 08 Окт 2005, 22:08

Регулирах си клапаните, бяха доста хлабави, затворих, запалих, звучеше перфектно. И до като се зарадвам, позагря и пак се разтракаха както преди. Защо стана така? Преди ми ги бяха правили в сервиз пак стана така. :help:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 08 Окт 2005, 22:43

начи по принцип като загрее колата и маслото се стопля и става по тънко(рядко) и клапаните почват да цъкат по силно докато при студена кола е по тихо но ако чукат зверски не е тук проблема :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 09 Окт 2005, 14:29

може ли да е от остарели пружини ? :roll:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 09 Окт 2005, 18:53

Нали имаше няква игра с хлабини при студен/загрял двиг :?: Или не е от там :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Окт 2005, 11:11

Всички М10-ки и М20-ки на студен двигател клапаните им по не се чуват, отколкото като загреят.
Забележете, че тия двигатели като загреят си увеличават луфта с 0.05 мм и това със сигурност допринася за този ефект. При мен е същото - изрегулирах си ги на 0.20 и като загря двигателя ми се сториха по-шумни от преди. Дотолко се шашнах, че скоро пак ги проверих, но си бяха наред. И наистина - като свалих капака на топъл двигател, хлабините бяха по 0.25, докато след 6 часа се бяха "събрали" на 0.20.
Единствено един М10В20 съм го виждал да утихва от реглаж на клапани, но бе изрегулиран на 0.15.
Това за мен е ебати мистерията - защо по-старите М10ки ги дават да се регулират на 0.15 и някъде в края на 70-те минават на 0.20?

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 10 Окт 2005, 11:23

Между другото, обикновено шумотевицата идва от разтегнатата верига, не от хлабината на клапаните..... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Окт 2005, 11:34

Вайпъре, ай не фрустрирай човека!
Това да не е Шкодата ми 120Л дето веригата й няма обтегач и като се разтегне дрънка по алуминиевия капак.
Не ме разбирайте погрешно - иначе съм влюбен в 120Л ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Окт 2005, 14:19

stenly: Ама съм чувал м10ка като моята да работи супер тихо, така че не го приемам за нормално. Иначе и аз си мислех да го отворя докато е гореща, обаче няма ли доста голям риск да се изгоря жестоко :)

viper написа:Между другото, обикновено шумотевицата идва от разтегнатата верига, не от хлабината на клапаните..... ;)


Веригата мисля, че е бая поразтегната :confused: . Но аз си спомням, че ми тракаше много 4ти цилиндър и там на всмукателния влезе 0.30 :shock:. И сега пак същия клапан трака като изрод... Или имаш друго предвид, че заради разтегнатата верига не може да се регулират клапаните, не че самата верига трака?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Окт 2005, 15:11

Ок, това е в сферата на теоретичните ми познания, но мисля, че някои шумове откъм главата биват причинени от
1. износвания по лагеруването на кобилицата
2. износвания в контактните повърхности м/у кобилицата и вала

Аз за нещастие не съм чувал мъркащ М10 (не се съмнявам, че такъв съществува, просто не съм го срещал).
Имал съм щастието да чуя два мъркащи М20-така. Интересното е, че и двата бяха В20-ки и наистина бяха радост за ухото - и студени и загрели просто цъкаха като хронометърчета!

Както споменах и моя М10 като загрее на празен ход не твори точно симфония, но на високи я докарва, затуй и гледам да му създавам творческа обстановка ;)

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 10 Окт 2005, 17:03

Абе, аз съм чувал мъркащ М10 - не беше работил около 4 години. Запалихме го и освен фученето на перката, нищо не се чуваше.... Най-интересното е, че в последствие се разтрака.... А, за веригата - тя си е консуматив. По указание от БМВ АГ се подменя на всеки 300 000 километра :) Обаче силно се съмнявам, че на някоя от нашите брички някога е сменяна... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Окт 2005, 17:19

Знам, че веригата е консуматив, но не мисля, че цената на ремонта оправдава резултата после. Затова и никой не я пипа на толкова стари коли,поправете ме ако греша... Не отговори на въпроса ми обаче, каква е връзката между веригата и реглажа на клапаните ако има такава?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 10 Окт 2005, 17:27

Цената на веригата е около 50 лева ;) Ама за зъбните колела си нямам никаква идея.... :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: sofia

.....

Мнение от GOGY » 10 Окт 2005, 18:05

а възможно ли е от разбазикани клапани да има повишен разход на гориво ?
jba jbu jbadu jmuc bajuu

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 10 Окт 2005, 18:32

Да

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Окт 2005, 18:59

[steeN] написа:Не отговори на въпроса ми обаче, каква е връзката между веригата и реглажа на клапаните ако има такава?


Значи от разхлабена верига могат да ти се отместят малко газоразпределителните фази, но хлабините на клапаните не могат да ти мръднат.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook