Климатроника духа едновременно топло и студено
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ivelinpetkov
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 13.03.2010
Климатроника духа едновременно топло и студено
Здравейте хора,
преди няколко дни си правих профилактика на климатроника,защото си мислех,че фреона му е намалял,но уви.
Какво установих?
Пускам го на 16градуса на мах,на трирте степени- срещу мен,на прозореца и в краката.В този случаи срещу мен духа ледено,а на краката и на прозореца почти нищо.Като изключа срещу мен,започва да духа ледено на краката и на прозореца яко. Интересното е обаче като го направя на 17-18градуса и нагоре: срещу мен духа пак ледено,но в краката и на стъклото започва да духа горещ въздух и следователно нищо не охлажда.
Как е възможно това?От едни вентилатори да духа ледено,а от други горещ въздух едновременно.
Колата е 525тдс 98г. двузонов климатроник.
Помагайте!
преди няколко дни си правих профилактика на климатроника,защото си мислех,че фреона му е намалял,но уви.
Какво установих?
Пускам го на 16градуса на мах,на трирте степени- срещу мен,на прозореца и в краката.В този случаи срещу мен духа ледено,а на краката и на прозореца почти нищо.Като изключа срещу мен,започва да духа ледено на краката и на прозореца яко. Интересното е обаче като го направя на 17-18градуса и нагоре: срещу мен духа пак ледено,но в краката и на стъклото започва да духа горещ въздух и следователно нищо не охлажда.
Как е възможно това?От едни вентилатори да духа ледено,а от други горещ въздух едновременно.
Колата е 525тдс 98г. двузонов климатроник.
Помагайте!
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: климатроника ми духа едновременно топло и студено:)
Аз съм със същата кола и абсолютно същия проблем се появи и при мен... случи се на връщане от работа т.е. 5-5:30. На следващия ден пробвах отново климатика и чудо - духаше от всякаде студено
За момента работата е ОК, но не знам какво ще правиме с колегата ако това се случи през лятото. Четох за подобен проблем свързан с електромагнитните клапани... възможно ли е от тях да идва проблема?

За момента работата е ОК, но не знам какво ще правиме с колегата ако това се случи през лятото. Четох за подобен проблем свързан с електромагнитните клапани... възможно ли е от тях да идва проблема?
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Не мисля, че е от клапите за водата при двигателя, а по скоро от клапите за въздуха вътре в таблото.
Имах подобен случай миналото лято. Както си стоях в едно задръстване, без да е пуснат климатика и изведнъж от центрланата конзола започна да излиза горещ въздух. Но слабо казано горещ, направо врял. След като загасих колата и запалих отново всичко се оправи.
Така, че мисля модула на климатроника сигурно се бъгва и почва да управлява грешно клапите в таблото. Не можах да си намеря друго обяснение поне за моя случай.
Имах подобен случай миналото лято. Както си стоях в едно задръстване, без да е пуснат климатика и изведнъж от центрланата конзола започна да излиза горещ въздух. Но слабо казано горещ, направо врял. След като загасих колата и запалих отново всичко се оправи.
Така, че мисля модула на климатроника сигурно се бъгва и почва да управлява грешно клапите в таблото. Не можах да си намеря друго обяснение поне за моя случай.
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
badsharki написа:Не мисля, че е от клапите за водата при двигателя, а по скоро от клапите за въздуха вътре в таблото .... мисля модула на климатроника сигурно се бъгва и почва да управлява грешно клапите в таблото...

- ivelinpetkov
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 13.03.2010
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Благодаря на колегите за коментарите
Днес ходих на майстор и той ми каза,че на 100% е от датчика за външната температура,защото преди месец се повреди и в момента показва на таблото -40градуса.Според него това обърква климатроника и той се чуди как да духа:)
Дали е възможно това и дали този датчик наистина оказва влияние на климатроника?

Днес ходих на майстор и той ми каза,че на 100% е от датчика за външната температура,защото преди месец се повреди и в момента показва на таблото -40градуса.Според него това обърква климатроника и той се чуди как да духа:)
Дали е възможно това и дали този датчик наистина оказва влияние на климатроника?
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Колега, тук врaчки няма. Според мен първо гледай да ти е изправна системата, смени си датчика и след това, АКО все още имаш проблем, тогава пускай тема и разнищвайте проблема!
Успех!
Успех!

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Датчика за външна температура при е46 и е39 няма отношение по този проблем и без датчик показва -40, но климатроника работи безупречно.
Фабрично е направен да работи така когато на вън температурата е около 16 градуса както е било най-вероятно когато колегата е пробвал климатроника, а ти му зададеш 18 градуса той започва да духа топло в краката защото ръчно можеш да регулираж централната конзола и я слагаш на студено или сините точки и от там духа студено защото това един вид е принудително, а на другите места топло защото ти му задаваш по висока температура от външната или таза в купето и той не разбира, че трябва да охлажда а на против започва да затопля купето.
За да не си давате парите напразно по майстори изчакайте просто на вън да стане над 25 градуса и тогава сами ще се убедите в това което ви казвам ще започне и на 18,19,20, но настройш ли го на 26 да речем пак ще почне да духа топло в краката.
Това си е нормална работа на климатроника той е на принципа на термо помпа взима студеното от вън и го вкарва вътре с физичните свойства на хладилния агент или фреона.
Фабрично е направен да работи така когато на вън температурата е около 16 градуса както е било най-вероятно когато колегата е пробвал климатроника, а ти му зададеш 18 градуса той започва да духа топло в краката защото ръчно можеш да регулираж централната конзола и я слагаш на студено или сините точки и от там духа студено защото това един вид е принудително, а на другите места топло защото ти му задаваш по висока температура от външната или таза в купето и той не разбира, че трябва да охлажда а на против започва да затопля купето.
За да не си давате парите напразно по майстори изчакайте просто на вън да стане над 25 градуса и тогава сами ще се убедите в това което ви казвам ще започне и на 18,19,20, но настройш ли го на 26 да речем пак ще почне да духа топло в краката.
Това си е нормална работа на климатроника той е на принципа на термо помпа взима студеното от вън и го вкарва вътре с физичните свойства на хладилния агент или фреона.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
oci написа:Датчика за външна температура при е46 и е39 няма отношение по този проблем и без датчик показва -40, но климатроника работи безупречно.
Фабрично е направен да работи така когато на вън температурата е около 16 градуса както е било най-вероятно когато колегата е пробвал климатроника, а ти му зададеш 18 градуса той започва да духа топло в краката защото ръчно можеш да регулираж централната конзола и я слагаш на студено или сините точки и от там духа студено защото това един вид е принудително, а на другите места топло защото ти му задаваш по висока температура от външната или таза в купето и той не разбира, че трябва да охлажда а на против започва да затопля купето.
За да не си давате парите напразно по майстори изчакайте просто на вън да стане над 25 градуса и тогава сами ще се убедите в това което ви казвам ще започне и на 18,19,20, но настройш ли го на 26 да речем пак ще почне да духа топло в краката.
Това си е нормална работа на климатроника той е на принципа на термо помпа взима студеното от вън и го вкарва вътре с физичните свойства на хладилния агент или фреона.
Компресора мисля не може да се включи когато навън температурата е отрицателна.Пробвай зимата да включиш климатроника-няма да стане,няма да се включи компресора!А откъде климатроника разбира кога да включи и кога не?Би трябвало точно този датчик да подава инфо за външната температура.Така че точно от него следва да е проблема


- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
по принцип е така ако на вън е под 5 градуса не би трябвало да се включи компресора поне на ауди е така но там е по друг начин управлението на климатроника, а на БМВ или поне на моето го установих като карах 1 година с откъснат датчик и на борда показваше -40 и нали с това се занимава като копувах колата си знаех, че няма да включва но се оказа че работи и така но ако не включаше на колегата компресора нямаше да му духа студено когато го е включил на 16 градуса при положение че няма датчик нали показва -40 а пък включва такава е и логигата когато е студено през зимния период пак би трябвало да включи компресора на БМВ.
- ivelinpetkov
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 13.03.2010
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Колеги днес смених датчика и всичко е наред 

- kranki
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 1.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Колеги и аз имам същият проблем!!! От таблото си духа студено, а на краката и на прозореца горещо...датчика ми за външна температура си работи перфектно или поне показва вярно температурата...пък и днес беше 25 градуса а климатроника ми беше на 16 настроен и пак така...ако някой има инфо как да отстраним проблемчето или поне от к'во се получава така нека сподели че жегички се очакват
благодаря предварително и поздрави !!!

- kranki
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 1.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- emil_shumanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 24.06.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
Колеги, до колкото знам датчика за външна температура няма нищо общо с климатроника а само с подгрева на огледалата и пръскалките за предното стъкло и при липса или откачена жица на този датчик на таблото показва -40гр. а кофтито е, че подгрева на огледалата и пръскалките работи постоянно дори през лятото.
Климатроника има датчик за температура вътре в купето и се намира в самото управление на климатроника. Някаде имаше тема за този датчик мисля,че беше на колегата БЕРА.
Колега много се съмнявам проблема да се е оправил само след смяна на датчика за външна температура защото при мен този датчик го няма от 2 години и климатроника си духа студено без проблем, да не би да говориш за датчика в управлението на климатроника?
Климатроника има датчик за температура вътре в купето и се намира в самото управление на климатроника. Някаде имаше тема за този датчик мисля,че беше на колегата БЕРА.

Колега много се съмнявам проблема да се е оправил само след смяна на датчика за външна температура защото при мен този датчик го няма от 2 години и климатроника си духа студено без проблем, да не би да говориш за датчика в управлението на климатроника?
- IVORY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 520i benzin/ gaz 1997
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
oci написа:
Датчика за външна температура при е46 и е39 няма отношение по този проблем и без датчик показва -40, но климатроника работи безупречно.
Фабрично е направен да работи така когато на вън температурата е около 16 градуса както е било най-вероятно когато колегата е пробвал климатроника, а ти му зададеш 18 градуса той започва да духа топло в краката защото ръчно можеш да регулираж централната конзола и я слагаш на студено или сините точки и от там духа студено защото това един вид е принудително, а на другите места топло защото ти му задаваш по висока температура от външната или таза в купето и той не разбира, че трябва да охлажда а на против започва да затопля купето.
За да не си давате парите напразно по майстори изчакайте просто на вън да стане над 25 градуса и тогава сами ще се убедите в това което ви казвам ще започне и на 18,19,20, но настройш ли го на 26 да речем пак ще почне да духа топло в краката.
Това си е нормална работа на климатроника той е на принципа на термо помпа взима студеното от вън и го вкарва вътре с физичните свойства на хладилния агент или фреона. Абсолютно Вярно колега
Датчика за външна температура при е46 и е39 няма отношение по този проблем и без датчик показва -40, но климатроника работи безупречно.
Фабрично е направен да работи така когато на вън температурата е около 16 градуса както е било най-вероятно когато колегата е пробвал климатроника, а ти му зададеш 18 градуса той започва да духа топло в краката защото ръчно можеш да регулираж централната конзола и я слагаш на студено или сините точки и от там духа студено защото това един вид е принудително, а на другите места топло защото ти му задаваш по висока температура от външната или таза в купето и той не разбира, че трябва да охлажда а на против започва да затопля купето.
За да не си давате парите напразно по майстори изчакайте просто на вън да стане над 25 градуса и тогава сами ще се убедите в това което ви казвам ще започне и на 18,19,20, но настройш ли го на 26 да речем пак ще почне да духа топло в краката.
Това си е нормална работа на климатроника той е на принципа на термо помпа взима студеното от вън и го вкарва вътре с физичните свойства на хладилния агент или фреона. Абсолютно Вярно колега
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: Климатроника духа едновременно топло и студено
добре а при мен си духа студено,клуматика си духа ледено но парно няма,духа си хладно еджа когато е на 3 червени точки и на 32 градуса духа топло иначе не а зимата парното беше просто перфекно никакви забележки даржах го на 23 градуса и на 2 точки и си ми беше екстра моля погайте че полудявам като нещо не е наред с колата
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани