червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
BAVARIA написа:nakoone написа:..............
нищо не се пресича, и аз бях направил същото като колегата, само че аз бях със червен и му долях син, и се бях притеснил след четене във VW форума /до колкото знам червения е основно за фолксваген не че аз не карах със червен дълго време и всичко си беше ок / така че изпробвано е няма проблеми със нищо по охладителната система а иначе БМВ препоръчват зелен
ПС 320 Д Е90 заводско си е зелен, така че го няма този момент за колите след 2001г че се карат с лилав
Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност.
Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, и ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife.
Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване.
Видове:
1.Спиртни
2.Солени
3. Етилгликолови/син/ - смяна на 2-3 год. Много вреден за хората и околната среда. Забранен в някои страни.
4. Гликолови /зелен/- смяна на 2-3 год.
5. Карбоксилатови /червени/ - смяна на 4-5 год
Има обачи фирми производителки, които имат собствена цветова скала. На опаковката задържително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Правила за смяна и избор на антифриза:
1.Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същия цвят.
Ако прочетете упътванията на самите туби ще видите, че експлотационния срок на синия антифриз е 2-3 години/после трябва да се смени/, а на червения е 5-години.
Сами преценете дали е добре да се смесват.Всеки има глава на раменете,която не стои само за красота там.

- anton868
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 27.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36 М42
- Мечтае да кара: М5, Х5
- Детайли за колата: 318 is M42
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Благораря на вички извинявам се че пускам тъпи теми , но ми е писнало от ремонти и вече питам за всичко


Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Адмирации за старанието да го систематизираш и напишеш, колега!
Добре е изложена същността. А който иска повече информация - нетът е необятен, дори мисля в Wikipedia има доста по въпроса.
Малко ще добавя: Годините за смяна не са заради това, че антифризът ще почне да замръзва, след като му изтече годността, а заради загубата с времето на антикорозионните му свойства. Последното често се свързва с обезцветяването му, играещо роля на индикатор.
А пък силикатните антифризи са противопоказни за някои двигатели, водят да ускорено износване на определени детайли.
От личен опит и наблюдение: по стечение на обстоятелствата, колата я взех заредена с антифриз Приста, син, от тоя класическия, дето се намира по бензиностанциите на Петрол. Беше стоял в системата не повече от няколко месеца. Когато го източих, за да го сменя с читав, вече беше успял да направи значителна черна утайка от оксидирания алуминий. Няколко месеца не са особен (всъщност никакъв) проблем, че колата е карана с неподходящия антифриз, практическата корозия се случва при работа на двигателя, а за това време той е работил малко, няколко десетки до стотици часа. Но при продължителна експлоатация пораженията по главата ще са големи. Така че не е фатално за кратко да се кара със смес/бълвоч от разни типове антифризи, но при първа възможност е препоръчително да се смени.

Малко ще добавя: Годините за смяна не са заради това, че антифризът ще почне да замръзва, след като му изтече годността, а заради загубата с времето на антикорозионните му свойства. Последното често се свързва с обезцветяването му, играещо роля на индикатор.
А пък силикатните антифризи са противопоказни за някои двигатели, водят да ускорено износване на определени детайли.
От личен опит и наблюдение: по стечение на обстоятелствата, колата я взех заредена с антифриз Приста, син, от тоя класическия, дето се намира по бензиностанциите на Петрол. Беше стоял в системата не повече от няколко месеца. Когато го източих, за да го сменя с читав, вече беше успял да направи значителна черна утайка от оксидирания алуминий. Няколко месеца не са особен (всъщност никакъв) проблем, че колата е карана с неподходящия антифриз, практическата корозия се случва при работа на двигателя, а за това време той е работил малко, няколко десетки до стотици часа. Но при продължителна експлоатация пораженията по главата ще са големи. Така че не е фатално за кратко да се кара със смес/бълвоч от разни типове антифризи, но при първа възможност е препоръчително да се смени.
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Мто хубу, ама тук бъркаш леко. БМВ имат само синьо-зеленикав антифриз, който е съвместим с т.нар. червен на VW, разбирай еднакви и съвместими с алуминиеви тикви. Това не значи, че можеш да ливнеш вътре жигулски антифриз концентрат... Т.е. можеш, ама... виж кво ти говорят колегите.uli4nika написа:няма такива работи за vw за bmw има два вида антифриз такъв за коли с алуминиев блок и такъв за коли с чугунен блок,без значение от марката на колата. а цветът леко варира дали ще е син или зелен е едно и също и дали ще е червен или розов пак.
по темата не мисля че един литър ще ти навреди нещо,няма смисъл да се набутваш още веднъж.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
anton868 написа:в крайна сметка беля ли съм направил или не ? имам 4 литра син и един литът червен да не се преебе некоя гумичка това ме притеснява. да источвам ли антифриза и да сложа нов или да си карам така ?
Карай си колата пич,нали всички коли имат "гумички" - и тези с алуминиеви блокове и тези с чугунени. Е сега тука е момента някой да ме убеди че са с различен състав...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Аз съм с жълт на M52, така си дойде от Италия, само го подсилих с 3л концентрат на Febi Bilstein - жълт и няма проблеми, източвах по 6-7л на няколко пъти за различни ремонти и си стои напълно бистър без никакви отлагания в него.
Само да призова колегите да си следят темп на замръзване на антифриза, че моята ми я продадоха зимата с антифриз , който се оказа, че е разреден до -10
, добре, че не е спукал нещо. На баща ми колата го замерих ония ден и -48
, което също не е добре, не карайте с концентрат, за България трябва да бъде горе долу в диапазона -25 -35.
За да не съм
, виждал съм G12 смесен със обикновен син, поражения нямаше, но все пак не бих го препоръчал за смесване, особено ако единия е български с незнаен произход.
Само да призова колегите да си следят темп на замръзване на антифриза, че моята ми я продадоха зимата с антифриз , който се оказа, че е разреден до -10


За да не съм

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Значи на М40 трябва да му сложа червен ?!
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
liloff написа:Мто хубу, ама тук бъркаш леко. БМВ имат само синьо-зеленикав антифриз, който е съвместим с т.нар. червен на VW, разбирай еднакви и съвместими с алуминиеви тикви. Това не значи, че можеш да ливнеш вътре жигулски антифриз концентрат... Т.е. можеш, ама... виж кво ти говорят колегите.uli4nika написа:няма такива работи за vw за bmw има два вида антифриз такъв за коли с алуминиев блок и такъв за коли с чугунен блок,без значение от марката на колата. а цветът леко варира дали ще е син или зелен е едно и също и дали ще е червен или розов пак.
по темата не мисля че един литър ще ти навреди нещо,няма смисъл да се набутваш още веднъж.
мдаа както казах цветовете варират,но основно са два типа,а руските зверове изобщо не ги слагам в никакви класации

Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
nakoone написа:Червения се пресича със синия!Някои го сравняват го като "вода и масло"...Това съм го чел някъде.
Има 4 вида до колкото аз знам:
СИН G11 - за чугунени блокове
ЧЕРВЕН G12 - за алуминиеви блокове
ЛИЛАВ G12plus - за двигатели след 2001
ЖЪЛТ - най-стария и обикновен познат от едно време
Всичко това са препоръчителни спецификации на производителите на антифриз.Това не значи че, на по-стар двигател не можеш да сложиш по висок клас антифриз.
По принцип съм виждал и зелен,който спада към синия и оранжев който спада към червения.
nakoone написа:BAVARIA написа:nakoone написа:..............
нищо не се пресича, и аз бях направил същото като колегата, само че аз бях със червен и му долях син, и се бях притеснил след четене във VW форума /до колкото знам червения е основно за фолксваген не че аз не карах със червен дълго време и всичко си беше ок / така че изпробвано е няма проблеми със нищо по охладителната система а иначе БМВ препоръчват зелен
ПС 320 Д Е90 заводско си е зелен, така че го няма този момент за колите след 2001г че се карат с лилав
Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност.
Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, и ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife.
Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване.
Видове:
1.Спиртни
2.Солени
3. Етилгликолови/син/ - смяна на 2-3 год. Много вреден за хората и околната среда. Забранен в някои страни.
4. Гликолови /зелен/- смяна на 2-3 год.
5. Карбоксилатови /червени/ - смяна на 4-5 год
Има обачи фирми производителки, които имат собствена цветова скала. На опаковката задържително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Правила за смяна и избор на антифриза:
1.Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същия цвят.
Ако прочетете упътванията на самите туби ще видите, че експлотационния срок на синия антифриз е 2-3 години/после трябва да се смени/, а на червения е 5-години.
Сами преценете дали е добре да се смесват.Всеки има глава на раменете,която не стои само за красота там.
колега, види се че си чел по-въпроса, ама аз да ти кажа си вземам само ориг.BMW антифриз (... поне аз с 5лв. повече не мога да забогатея


- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Е добре M50B25 с какъв блок е ? алуминий или чугун..Днес сипах Г12 алпин
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
това че мотора е с чугунен блок не прави задължително ползването на син антифриз,червеният г12 пази маркучите , водната помпа и като цяло цялата охладителна система много по добре от синия, направете си един тест сипете си на пръста син антифриз и разтъркайте ще седи като вода, докато с червеният седи повече мазен като олио което спомага за съхранението на водната помпа.
Аз лично използвам антофириз на Q8 при разреждане с вода става с много приятен електриково жълтозелен цвят ,защото много по-лесно се локализират течове от съедининия и скоби ако антифриза е с по - ярък цвят
Аз лично използвам антофириз на Q8 при разреждане с вода става с много приятен електриково жълтозелен цвят ,защото много по-лесно се локализират течове от съедининия и скоби ако антифриза е с по - ярък цвят

6>4
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
BABHOMED написа:Е добре M50B25 с какъв блок е ? алуминий или чугун..Днес сипах Г12 алпин
M50 е чугунен блок
М52 е с алуминиев блок

- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
Тоест проблем ли е че съм налял Г12.М52 не е ли само с алуминиева обшивка ..
Последна промяна BABHOMED на 23 Окт 2010, 19:22, променена общо 1 път
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
- 318iBMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 15.07.2008
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: другите да изтръпват
Re: червен антифриз долях един литър, а в системата имам син
в крайна сметка на М40б18 1993 година какъв антифриз трябва да му се сложи 

37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани