Алуминиев кардан ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от alx » 03 Фев 2010, 19:18

не се занимавай с глупости...

както ти казах- олекотения "ънспрънг уейт" ще ти направи колата по-пъргава но в момента в които оборотомера прескочи 4500 оборота и се задържи там (примерно като се състезаваш по права линия)- файда няма да има...

разбира се ако просто ти се чопли "за спорта".... чопли... ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от slatanic » 03 Фев 2010, 19:35

Или както се казва по-добре се насочи към ъпгрейд на мотора или подмяната му с друг!
Така е така колицата с турбо има на къде да си играеш,ако искаш,защо се вторачи в тоя кардан! :mhihi:
Аз примерно бих потърсил увеличение на нютончетата вместо да опитвам да събудя от тези дето са в сток варянт,ама това си е лична гледна точка де!Ако решиш да си играеш все пак може ще помогна с каквото мога! :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 03 Фев 2010, 20:51

alx написа:както ти казах- олекотения "ънспрънг уейт" ще ти направи колата по-пъргава но в момента в които оборотомера прескочи 4500 оборота и се задържи там (примерно като се състезаваш по права линия)- файда няма да има...

разбира се ако просто ти се чопли "за спорта".... чопли... ;)


http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html

Sprung vs. Unsprung Weight
Let's start with a definition: Sprung weight is any part of the car that is supported by the suspension, and only moves when the suspension is active. That means that unsprung weight is any part that is directly connected to the road without cushioning from the spring.

Инъче да точно искам да направя колата по-пъргава в диапазона под 4500, то и без това е максимума като полезни обороти за тоя чайник :). Колкото до драг-а, тази кола точно 3 пъти сериозно съм я пускал с други, не ми харесва и не го мога. Не мисля да се състезавам просто да оптимизирам загубата на коне от вал-а.

И ми се чопли яко да :yes:

slatanic написа:Или както се казва по-добре се насочи към ъпгрейд на мотора или подмяната му с друг!
Така е така колицата с турбо има на къде да си играеш,ако искаш,защо се вторачи в тоя кардан! :mhihi:
Аз примерно бих потърсил увеличение на нютончетата вместо да опитвам да събудя от тези дето са в сток варянт,ама това си е лична гледна точка де!Ако решиш да си играеш все пак може ще помогна с каквото мога! :D


Подмяна на мотора с друг ще стане само в случай че ми свършат резервните глави и части за тоя - скоро не се очаква такова свършване.

Къде да си играя Дени другаде с тва турбо, карал съм го на сякакви барове и съм го пробвал на дълъг път с високи обороти и на ускорение. Сега я карам на граски вариант на 1.3 бар-а. Надявам се да го прецакам че да си сложа по-голям охлюв че тва стоковото мишле отдолу малее :angel: .

Нютончетата са добре, темата не е пускана с идеята как да си увелича мощността на мотора тва ти го казах 3 пъти :D . Ако искам повече нютони, ще чета повечко за големите дюзи, промените по помпата, въздушните кулери и т.н. Не се целя в нито едно от тези неща. В момента колата за този мотор и тези му годинки върви повече от впечатляващо.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 03 Фев 2010, 23:50

Тук си чоплим на теория, но на Дунев нисана е с лек кардан и по негови думи нещата се случват много истински с тоя кардан.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от nikoror » 04 Фев 2010, 6:41

ето някои интересни факти:
- ротационната инерция (енергията да завъртиш нещо/да го спреш да се върти) - примерно за маховик, кардан - е пропорционална на масата и КВАДРАТА на радиуса, т.е. 1 кг от външния край на маховик с радиус 10см е = 4кг от външния край на кардан с радиус 5см. от тука следва, че намаляването на масата на маховика (външния край) е пъти по-ефективно от намаляване на масата на кардана (то и затова едното е тунинг стъпка 5, другото е стъпка 255)
- тези неща имат ефект само когато има промяна на скоростта на въртене, т.е. ускорение - на диното нещата са много измислени, защото скоростта на ускорение е зададена и тя може да не е реална, също така на пътя промяната на скоростта на въртене (примерно колко бързо стигаш от 2000 до 5000 оборота) зависи много от предавката
- кардана (за разлика от маховика) има изключително важна роля - той пренася момента от мотора към диференциала (или скоростите ако колата е със задна скоростна кутия), т.е. трябва да издържа ГОЛЯМ въртящ момент, примерно на 1ва с коефициент 3.5, при 300нм на мотора стават над 1000нм на кардана! издържането на усукване е функция на 4та степен на радиуса и shear modulus (нещо от типа на коефициент на напречната сила), т.е. искаме голям радиус за да носи кардана на момент, но искаме малък радиус за да не бави ускорението, също така усукването се поема най-вече от външната част, т.е. искаме тежка външна част, а вътре да е кух (т.е. компромис между двете). алуминия е много по-слаб от стоманата на "коефициент на напречна сила" и затова алуминиевия кардан трябва да е по-голям диаметър, но за сметка на това е по-лек (и с малко инжинерни хитринки има малко полза)
- ефекта от промяната на масата зависи от оборотите на въртене, т.е кардана се върти с оборотите (при БМВ) СЛЕД скоростите, т.е. на 1ва скорост когато ускорението е най-много той се върти най-бавно, но на 5та когато ефекта от маховика е най-малка ефекта от кардана е най-голям, т.е. за магистралата губиш "инерция" за ускорение печелиш малко (затова и стъпка 255)
- ако тези неща правят решението сложно, сега идва големия проблем: вибрации!
ако кардана си стигне критичната честота ще стане на хармоника за отрицателно време, та тази чистото е фунцкия от много параметри, но по-важните са геометрия (най-вече дължина и радиус) и материал, т.е. това, че кардана е от 2 части с лагер, а не от 1, която да е по-лека и без триенето на лагера не е случайно, а е с цел критичната чистото да е доста над работния диапазон (примерно 12 000 оборота), но при пормени с кардана ако не знаеш какво правиш може да влезе в работния диапазон (примерно 6500 оборота) и става голям проблем

извод (за тия дето ги мързи да четат):
намаляването на масата от външния край на неща, които се въртят има положителен ефект върху ускорението, колкото по-голям им е диаметъра и колкото по-бързо се въртят, т.е. от външния край на маховика >>>>>>>> вътрешната част на джантите

unsprung weight=неокачена тежест, т.е. това което не е на окачването (джанти и гуми, полувината пружина, полувината от амортисьора, спирачни дискове и т.н.), т.е. това, което пружините не бутат - това е важно за други неща, но тука става въпрос за rotational weight - въртяща се маса

ако има въпроси, питайте :)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.01.2009

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от Burn out » 22 Фев 2010, 18:17

Аз бих си потърсил по-леки джанти, 0,5 кг да излезе по-лека гума+джанта по две - ефекта ще е по добър според мен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от zzuzi » 22 Мар 2010, 1:22

Колеги,има ли някакво развитие? :dunno:
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 09 Апр 2010, 14:31

zzuzi написа:Колеги,има ли някакво развитие? :dunno:


Чакаме бигмързи да свали кардана от е39ката
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от cursed_in_eternity » 24 Апр 2010, 8:28

Здравеите колеги :wave: !!!!Първо,много интересна тема.Сега по същество,след като се говори за кардани като цяло,аз се захванах да посравнявам малко за Е36 320 М50Б20 купе с ръчна скоростна кутия,уточнявам за скоростите защото от това което гледах карданите за автомати са по леки но и по късички.Натъкнах се на много интересен факт :paranoid: ,при Е36 са два вида карданите,единият е за коли без климатик 9.400кг.,а другият е за коли с климатик и демпферен маховик и тежи 8.178кг. и двата са с дължина 1541мм.,това е един според мене евтин мод за Е36 но и мисля че неоправдан от към резултат.Сега ще кажете тоя утепа рибата с това откритие :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ето и същественото сравних карданите със тези на Е81,87 120 Н43Б20,Н46Б20,там кардана е 6.655кг. което си е доста добра според мене разлика,като дължината на този кардан е 1531мм.По уикипедиа кардана за Н46Б20 трябва да издържи 150к.с. и 200н.м. а този за Н43Б20 170к.с. и 210н.м.,незнам дали има значение но и разликата в теглото на 2-те коли е много малка 1300кг. Е36 купе на 1235кг.за 1-цата.Сравних и принципите за закрепяне към скорустната кутия и диференциала и разликите са минимални,а разликата от 10мм.предполагам няма да е проблем да се реши от повечето от тука ентусиасти.Единственото което адски много ме измъчва е че не можах никаде да намеря цена на този кардан за Е81,87,освен в някакъв руски саит в които струваше 22500 рубли,които веднъж ми излезе на валутния конвртор около 1000 и няколко лв. а после не ми даде никаква стоиност.Сега остава само въпроса да се уточни дали ще си струва конверсията спрямо парите,дано някой който има идея какви са ценичките на тези карданчета да се включи!!!ДАННИТЕ СА ВЗЕТИ ОТ:bmwfans.info,ultimatespecs.com,wikipedia.org,предварително се извинявам ако има несъответствия с реалните данни!!!
Изображение MY RIDE
!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 24 Апр 2010, 11:20

Много полезна информация :yes:
Единицата вече не е чак толкова нов модел и лесно ще се намери кардан за 150-200лв макс, тъй, че ако може да се намести в е36 вече говорим за много истинско олекотяване.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от cursed_in_eternity » 24 Апр 2010, 11:45

Колега много се радвам че се включи с информация относно цената,ама сериозно ли говориш за подобна цена,или се ебаваш,ако наистина си сериозен,на мене това ще ми еследващата модификация,и се сещам от какъв материал ще е планката за да си паснат нещата,и наистина мисля че ще стане много здраво!!!! :twisted:
Изображение MY RIDE
!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от cursed_in_eternity » 24 Апр 2010, 12:09

Иначе няма как да не стане,10мм.разлика,тука във форума като чета какви неща се правят просто това за мене не мисля че ще спре някои от тука пишещите (сериозните)!!! :yes: Сравнил съм и закрепванията откъм скоростна кутия и кардан,на Е81,87 откъм скоростна се ползват същите universal joint (съжелявам но незнам как е на български) като при е36,а болтовете при е36 се ползват при е81 с автоматична скоростна,но предполагам това идва от разликите в дължините на скоростните кутии.Но проблем от монтирането откъм скорости и диф мисля че няма да има, към дифа захващането при е81 просто е с торкс 10х23 при е36 болт 10х25 и гаика.Според мене трансплантацията ще стане много добре,въпроса е да се намери този кардан!!! :bchug: :bchug: :bchug:
Изображение MY RIDE
!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от ///M Power » 24 Апр 2010, 12:26

цената на нов кардан от 1-чка е към 1200 лв ( остава вариант за 2-ръка ) , както и по-назад писах , това което го има за 20-ките , го има и при М42-ките (единия е 9.238 kg другия 7.926 kg ) , най-хубавото че са плъг анд плей , за цената си опредлено е оправдан ( примерно ако едновременно с това се сменя съед. цената ще му дойде само като цена на самия кардан ;) )
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 24 Апр 2010, 12:40

Обиколи моргите, тая в Горна Баня с по-новите коли, вероятно ще има. Ако не пиши на ЛС и ще изнамерим, дори и да се наложи малко да се почака все ще изпадне.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от cursed_in_eternity » 24 Апр 2010, 13:55

bum_bum написа:Обиколи моргите, тая в Горна Баня с по-новите коли, вероятно ще има. Ако не пиши на ЛС и ще изнамерим, дори и да се наложи малко да се почака все ще изпадне.


Колега за тази на хрелков ли говориш,аз в Горна Баня бачкам,да не си някъде близо в околностите,направо да се видиме да обсъдиме възможностите?
Изображение MY RIDE
!!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook