ковани бутала
Модератор: bum_bum
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
ковани бутала
пи4ове има една англииска фирма за бутала по то4но за спортни бутала ,които правят и ковани подсилени бутала за масови втомобили
искам да им дам запитване за 4етери броя с променена геометрия на 4елото + тва с ковани 4ела ама тряя да кажа от какьв материял тряя да е 4елото а аз не знам ! за турбиниран атмосферен мотор 4елото от каква сплав тряя да е ? еи тва ми е вьпроса !
мерси предварително на вси4ки
искам да им дам запитване за 4етери броя с променена геометрия на 4елото + тва с ковани 4ела ама тряя да кажа от какьв материял тряя да е 4елото а аз не знам ! за турбиниран атмосферен мотор 4елото от каква сплав тряя да е ? еи тва ми е вьпроса !
мерси предварително на вси4ки
Дай да видим сайта.Така едва ли някой може нещо да ти каже.Там вероятно има отговор на въпросите ти.Аз доколкото знам буталата се продават с упътване за ключа на сегментите в зависимост от предназначението(рали,драг,стрийт, с нитро и т.н.).Ама тва да си поръчваш състава.....
Чувал съм,че има черни и бели бутала в зависимост от състава на силиций.Не знам дали е така.Моите бутала са бели.Имат голям коефициент на темп разширение и затова са с много голяма хлабина(0.1 при нормално 0.01) и изискват задължително 20W60 масло.Имат променена геометрия на челото(ваничката е по-голяма) и свалят степента на сгъстяване с около 0.5.Един приятел ми каза,е че важно буталният болт да не е по средата.Иначе биелните лагери се натоварват повече и след 20000 км трябва да се сменят.
За черните нищо не знам.

Чувал съм,че има черни и бели бутала в зависимост от състава на силиций.Не знам дали е така.Моите бутала са бели.Имат голям коефициент на темп разширение и затова са с много голяма хлабина(0.1 при нормално 0.01) и изискват задължително 20W60 масло.Имат променена геометрия на челото(ваничката е по-голяма) и свалят степента на сгъстяване с около 0.5.Един приятел ми каза,е че важно буталният болт да не е по средата.Иначе биелните лагери се натоварват повече и след 20000 км трябва да се сменят.
За черните нищо не знам.
Re: ковани бутала
KA_sport написа:пи4ове има една англииска фирма за бутала по то4но за спортни бутала ,които правят и ковани подсилени бутала за масови втомобили
искам да им дам запитване за 4етери броя с променена геометрия на 4елото + тва с ковани 4ела ама тряя да кажа от какьв материял тряя да е 4елото а аз не знам ! за турбиниран атмосферен мотор 4елото от каква сплав тряя да е ? еи тва ми е вьпроса !
мерси предварително на вси4ки
коя е тази фирма?? незнам ама UK ми звучи първо скъпо и после недоверчиво...
http://www.jepistons.com


DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
поръчахме и нок монитори захранващо напрежение от 9 до 18 волта
вход за един кнок сензор
нямам снимка в момента но представлява малка кутийка в която е електрониката на нея има потенциометър за настройка на чувствителността и светодиод за индикация при детонация
в задната част на кутийката има клеморед на които се подава захранването, входа от детонационния датчик и още две клеми за допълнителен светодиод с два метра кабел който идва в комплект с устрйството!
вградения светодиод и допълнителния светват едновременно цвета на вградения е червен а на допълнителния е по избор тези който ще дойдат са 6 броя със син цвят и 4 с червен
но знаете че не е проблем да се промени цвета
сега идва ред на дат4ика
най-добре е за всеки двигател да се монтира датчик като за модела
например за Е36 318ис има фабрични датчици но от бмв не слагат на всички
но вече с помоща на кнок монитора и подходяща електроника
която може да модифицира аванса и горивото вече е друго нали
ехх цената забравих 50$ (за мръсни тунингистчета
)
вход за един кнок сензор
нямам снимка в момента но представлява малка кутийка в която е електрониката на нея има потенциометър за настройка на чувствителността и светодиод за индикация при детонация
в задната част на кутийката има клеморед на които се подава захранването, входа от детонационния датчик и още две клеми за допълнителен светодиод с два метра кабел който идва в комплект с устрйството!
вградения светодиод и допълнителния светват едновременно цвета на вградения е червен а на допълнителния е по избор тези който ще дойдат са 6 броя със син цвят и 4 с червен


сега идва ред на дат4ика
най-добре е за всеки двигател да се монтира датчик като за модела
например за Е36 318ис има фабрични датчици но от бмв не слагат на всички
но вече с помоща на кнок монитора и подходяща електроника


ехх цената забравих 50$ (за мръсни тунингистчета

- vassil.velichkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: София
Лудия Бик написа:кованите бутала са от алуминиева сплав със по-малко съдържание на силиции, от колкото летите, затова коефицента им на температурно разширение е по-голям (като загрее мотора се разширяват по-вече, и уплътняват по-добре цилиндъра), но докъто загрее мотора им се ебава мамата от луфта, затова тряя се сменят по-често от летите. а за начина на чупене, при тях се появяват пукнатини (при детонации), които обаче не пропукват буталото (не винаги) , а при летите от пукнатината се цепи цялото бутало рано или късно. така че бутала по принцип са общо взето вид консуматив от един момент нататък, или ако тунера мне е наясно с матрялаlandikar написа:Чувал съм,че има черни и бели бутала в зависимост от състава на силиций.
за кованите бутала, говориш, има 2 сплави от които се правят, SAE 4032 (силиц ~11%) или SAE 2618(сили ~0.3% ), като SAE 2618 e ok 7-8% по-здрава, но с по>коеф на Т. разшир.
пп: по-добре даже лято бутало, доколкото буста го позволява (съдържа най-много силиции, но не е най-здраво), кованите бутала са за екстрййм бууст двигатели (2+ бара ) - когато буталата станат консуматив
а, и едва след 200-300 старта на студени ковани бутала, вече предимството от здравината им е загубено. но това не значи че няма да издържат ххххх км, така както и 1.5 бара могат да бъдат понесени от сток бутало, отново за ххххх км,
Нещо много генерализираш ми се струва...

Сток буталата биват много различни - има сток бутала, които са толкова келави, че не могат да издържът никакъв бууст. Ако говорим за атмосферни коли, много малко са тези, които могат да понесат турбо-конверсия с високи налягания, дори с разреждане. За налягания от 1.5 бара на двигател с атмосферни бутала - искам да го видя, дали ще стигне до ъгъла, дори при степен 7:1! Дай ми някакъв пример, защото наистина не мога да сетя...

Истина е, че има доста турбо мотори, които са с ляти бутала и спокойно си държат до 1.5 - 2 бара (ТТ-то е с ляти бутала и съм го карал 35 000км на 1.8 бара. Буталата не мръднаха, само смених 4 турбини за това време...)
Предимствата на кованите бутала идват не само от по-голямата здравина, но и от теглото, издържливостта на по-висока температура и т.н. Сток буталото на ТТ-то е 520 грама срещу 319 грама за кованото от Джи-И. По подобен начин седят нещата и за биелите. Затова мога да си позволя да въртя мотора до 8500 оборота и не се притеснявам, че нещо ще ме тресне по челото...
Откриването на топлата вода е леко безмислено - има приложения, за които няма как да се мине без ковани бутала и такива, за които те са излишен разход.
- vassil.velichkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: София
Лудия Бик2 написа:DA_WOLF написа: мойта кола е със сток интърнали в момента е на 1.4бара оувърбуст но ще сваля малко че мноо джвака маркучите:mhihi::mhihi:
Ако DA-WOLF правилно е използвал термина overboost, това означава, че турбината му надува 1.4 бара като се развърти и после дропва. Ще ми се да му видя графиката на бууста и на горивото, защото когато говоря за налягане, говоря за 1.5 бара FLAT или 2 бара FLAT. Да му видя stock internal-ите колко ще изкарат ако турбото държи на 1.4 бара до 6500 или до 7000 оборота...Ами ако прибавим и 100 шота нитро? Или ще кажеш, че това вече не става? Виж, спорът беше, които бутала са по-добри - летите или кованите? Е, спор НЕ МОЖЕ ДА ИМА. Нямам претенции да имам дълбока теоритична подготовка по материалознание и машинно инжинерство, но по чисто лаишки, емпиричен метод, без да изхождам от собствения си опит, стигам до извода, че не може цял свят да ползва ковани (forged) бутала за най-яките тунинги. Видиш ли, всички са се объркали, а ти си направил откритието на века

Пак повтарям - използването на едно или друго нещо зависи от крайната цел и бюджета. Твоите разсъждения ми звучат малко като "гроздето е кисело"...

P.S. FLAT Boost ще рече това:

http://www.prospeed.bg/galery_image.php?g=7&i=101
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани