ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
ремонт или инсталация 2-ра ръка?
проблема е следния - корозирали кабели, късат се направо от буксата. моите нерви също! то първо халогените умряха, прекарах им нова инсталация. после климатика - превързване на датчика дет седи на дехидратора, после мигачите, след тях реглажа на фаровете, клаксоните...
чудя се кое ще е по-добре да направя - да сменя инсталацията на целия кош с някоя уж "читава" втора ръка, или да купувам кабели и клемни обувки и да се почва...?
и оттук два подвъпроса:
1. ако някой има идея колко струва инсталация за моторното отделение да пише ценичка...
2. ако някой си е купувал кабелни обувки от тия кръглите(2.5мм май бяха) да каже от къде, че на сто места питах и нямат, или не знаят че имат... за софия иде реч.

чудя се кое ще е по-добре да направя - да сменя инсталацията на целия кош с някоя уж "читава" втора ръка, или да купувам кабели и клемни обувки и да се почва...?
и оттук два подвъпроса:
1. ако някой има идея колко струва инсталация за моторното отделение да пише ценичка...
2. ако някой си е купувал кабелни обувки от тия кръглите(2.5мм май бяха) да каже от къде, че на сто места питах и нямат, или не знаят че имат... за софия иде реч.
- ratamahata
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 8.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i седан 1993г.
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Колега, съчувствам ти. На мен ми се е налагало веднъж да преработвам кабелите на една 124-ка и ми се еба мамата (м/у другото доега съм виждал само един Мерцедес 124 на който да не му се рони изолацията на инсталацията при двигателя!!!). Съвет от мен, намери си втора ръка кабели. Те ако са зле, няма как да не го забележиш при покупката. Иначе си отдели един уикенд за да го направиш като хората.
1. За Мерцедес 124 1991г, в официалният им сервиз, снопа кабели струваше 1200лв преди 2 години!!! Втора употреба - 150лв в автоморга
2. Отиди в първата железария и си готов.
1. За Мерцедес 124 1991г, в официалният им сервиз, снопа кабели струваше 1200лв преди 2 години!!! Втора употреба - 150лв в автоморга
2. Отиди в първата железария и си готов.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
и на баща ми на векрта екотек от италия е така... само че принего баш най вабнмите кабели се нарониха, за празния ход и инжекторите.... много внимателно се пипа вече да не се дооронят и си кара тъй

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Доколкото разбрах аз ти се късат самите кабели поради "изгниване" от окис.
Или режеш до здраво или всичко махаш и слагаш друга инсталация.
Кофтито е, че понякога има раминаване в цветовете и ако не внимаваш може да стане фал.
Провери си защо са ти се окислявали кабелите това се получава при не добър контакт или при претоварване.
Или режеш до здраво или всичко махаш и слагаш друга инсталация.
Кофтито е, че понякога има раминаване в цветовете и ако не внимаваш може да стане фал.
Провери си защо са ти се окислявали кабелите това се получава при не добър контакт или при претоварване.

Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Кабелните обувки / конектори можеш да намериш със сигурност в официалните дилъри на БМВ, вероятно с поръчка ще ти ги доставят... Но цената е умопомрачителна, ако трябва да сменяш няколко десетки...
Почти съм сигурен, че ги има и в каталозите на Бош , примерно, аз намерих аналога (едно към едно) на конекторите за бушоните и релетата, но и там цената е доста истинска, просто са с несравнимо по-високо качество от китайските тенекета по нашенските магазини...
Изводът е, че може би е по-удачно да намериш на втора ръка инсталация, но смятам, че един уикенд е свръх-оптимистична прогноза за цялостната подмяна...
За Мерцовете от края на 90-те съм чувал (без да съм го чел лично), че са залитнали по една технология за кабелни изолации от биоразградими полимери... които не са изкарвали дори заложения експлоатационен период при първи собственик, затова са сменили подхода бързо-бързо
А иначе при БМВ от тия години да има такъв ефект с изгниване на кабелите до клемите, както описваш, ме навежда на мисълта, че колата е давена яко, или пък е карана по пътища, третирани със силни корозивни вещества... германска ли е?

Изводът е, че може би е по-удачно да намериш на втора ръка инсталация, но смятам, че един уикенд е свръх-оптимистична прогноза за цялостната подмяна...
За Мерцовете от края на 90-те съм чувал (без да съм го чел лично), че са залитнали по една технология за кабелни изолации от биоразградими полимери... които не са изкарвали дори заложения експлоатационен период при първи собственик, затова са сменили подхода бързо-бързо

А иначе при БМВ от тия години да има такъв ефект с изгниване на кабелите до клемите, както описваш, ме навежда на мисълта, че колата е давена яко, или пък е карана по пътища, третирани със силни корозивни вещества... германска ли е?
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
vld написа:Доколкото разбрах аз ти се късат самите кабели поради "изгниване" от окис.
Или режеш до здраво или всичко махаш и слагаш друга инсталация.
Кофтито е, че понякога има раминаване в цветовете и ако не внимаваш може да стане фал.
Провери си защо са ти се окислявали кабелите това се получава при не добър контакт или при претоварване.
то не само окис, ами и самата изолация се е одървила... мисля си че е по-скоро от метеорологични условия
jdl написа:Кабелните обувки / конектори можеш да намериш със сигурност в официалните дилъри на БМВ, вероятно с поръчка ще ти ги доставят... Но цената е умопомрачителна, ако трябва да сменяш няколко десетки...
ами в Дару пише че има на 0.80ст, ама верно на 30-40 броя... и това само обувчици, а има и капсуловани с кабел, както са си на колата с цена 7-15лв
jdl написа:Почти съм сигурен, че ги има и в каталозите на Бош , примерно, аз намерих аналога (едно към едно) на конекторите за бушоните и релетата, но и там цената е доста истинска, просто са с несравнимо по-високо качество от китайските тенекета по нашенските магазини...
Изводът е, че може би е по-удачно да намериш на втора ръка инсталация, но смятам, че един уикенд е свръх-оптимистична прогноза за цялостната подмяна...
![]()
А иначе при БМВ от тия години да има такъв ефект с изгниване на кабелите до клемите, както описваш, ме навежда на мисълта, че колата е давена яко, или пък е карана по пътища, третирани със силни корозивни вещества... германска ли е?
предполагам че не е давена, поне освен кабелите в моторното отделение никъде другаде няма признаци за наводнение.. колата е от италия. а и в кой магазин си гледал този бош каталог?
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Не е в магазин, ами познат, който работи техник в транспортна фирма, ми намери няколко бройки - когато са поръчвали доставка за фирмата им, са поръчали малко в повече и за мен, но не знам откъде.
1987352122 - кабелни обувки (конектори) за BMW релета и бушони (в таблото с бушоните), по BOSCH номерацията
А иначе за цифроманията - имах предвид именно тези, капсулованите с кабел - там вече идва дебело.
А изолацията само по краищата ли е зле, или и в изолираните с лента пакети? Ако и под лентата не бива, направо на смяна на цялата инсталация е добре да се заложи!
1987352122 - кабелни обувки (конектори) за BMW релета и бушони (в таблото с бушоните), по BOSCH номерацията
А иначе за цифроманията - имах предвид именно тези, капсулованите с кабел - там вече идва дебело.
А изолацията само по краищата ли е зле, или и в изолираните с лента пакети? Ако и под лентата не бива, направо на смяна на цялата инсталация е добре да се заложи!
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
jdl написа:Не е в магазин, ами познат, който работи техник в транспортна фирма, ми намери няколко бройки - когато са поръчвали доставка за фирмата им, са поръчали малко в повече и за мен, но не знам откъде.
1987352122 - кабелни обувки (конектори) за BMW релета и бушони (в таблото с бушоните), по BOSCH номерацията
А иначе за цифроманията - имах предвид именно тези, капсулованите с кабел - там вече идва дебело.
А изолацията само по краищата ли е зле, или и в изолираните с лента пакети? Ако и под лентата не бива, направо на смяна на цялата инсталация е добре да се заложи!
зле са където се показват от снопа - чупи се изолацията а кабелите се късат от най-малко пипане. и това е след като излизат от снопа - в него са читави. аз досега отварям малко снопа и оттам режа и доснаждам до букси и т.н., ама ми писна, пък другото е това, че на новите кабели няма как да сложа старите кабелни обувки а нови няма отде да зема(то има де, ама)...
някак си почвам да си мисля че дори и да намеря кабелни обувки резултата ще е твърде DIY... и немераклийски,така че май ще ми е по лесно да си оставя инсталацията на ДВГ и да сменя останалите кабеляци с някои по-читави от моите...
благодаря за мненията!
ако модератора реши темата за изчерпана, може да заключва.
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
Нещо такова ли?

Този "малък" гаф на Мерцедес го оправят към 97-ма горе-долу според различните източници , след като се светват че eco-friendly инсталациите им се разпадат още в колите
После преминават към добрите стари ужасни за природата кабеляци 

Този "малък" гаф на Мерцедес го оправят към 97-ма горе-долу според различните източници , след като се светват че eco-friendly инсталациите им се разпадат още в колите


- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
колега,земи си купи една инсталация 2-ръка и мирна ти глава.
с тва няма та*ак работа.
с тва няма та*ак работа.

- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: ремонт или инсталация 2-ра ръка?
fedoracore написа:колега,земи си купи една инсталация 2-ръка и мирна ти глава.
с тва няма та*ак работа.

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани