За смяна на масло през щеката
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- divvakka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 17.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: Е60
За смяна на масло през щеката
Здравейте колеги, налага се скоро да сменям масло и чух, че може и да си изсмуква през щеката. Имате ли наблюдение: това по - добрия вариант ли е, или по - лошия? Какви са плюсовете и минусите? Благодаря...
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: За смяна на масло през щеката
А какъв в проблема да си го смениш като хората-през пробката? 

Re: За смяна на масло през щеката
Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката
Re: За смяна на масло през щеката
tsb_bg написа:Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката

- S_GonzaLes
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 629
- Регистриран на: 8.04.2004
- Местоположение: Sofia
Re: За смяна на масло през щеката
Или ако има проблем с пробката, както аз имах преди време на друга кола. Пробката не можеше да се развие без да се скъса и сменях маслото с вакуум.
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: За смяна на масло през щеката
rtonchev написа:tsb_bg написа:Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката
Това с вакума е за примадони, които не искат да слязат под колата или да се изцапат малко.
Напротив!Знаеш ли колко случаи има на повредени пробки от въпросното отвиване и завине,което примадоните си спестяват смучейки с вакуум

Затова най-лесният и безпроблемен начин е чрез вакуум "иглата" достига достатъчно на дълбоко за да измуче всичко!
И все пак за тези,които сменят сами или при майстор през пробката,задължително сменяйте медната втулка,за да няма ядове

- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: За смяна на масло през щеката
Ако се сменяше маслото през пробката за щеката защо ли са я сложили тази на картера
Пробката на картера се закучва и не се отвива като се затегне като за последно или като не се отвие както трябва с правилния ключ и и се прецака главата или ако се завие накриво и се прецака резбата и куп такива на пръв поглед глупави но случващи се неща. като се точи маслото от доло чисто гравитационно всички мръсотии, тружки и т.н се оттичат. Но всеки сам си преценява. 


Re: За смяна на масло през щеката
колега не се занимаваи с глупости смени си го през пробката да ти е мирна главата

- divvakka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 17.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: Е60
Re: За смяна на масло през щеката
golf gtd написа:колега не се занимаваи с глупости смени си го през пробката да ти е мирна главата
след прочетеното до тук смятам така да направя. Благодаря ви...
Re: За смяна на масло през щеката
Един приятел имаха въпросния вакуум в техния сервиз, в последствие се оказа че си бяха дали парите на вятъра. Едно че не изсмукваше маслото както трябва, друго че ако има разни боклуци и стружки по картера почти сигурно си остават там.
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: За смяна на масло през щеката
неможеш чрез вакум да си направиш ревизия на пробката
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: За смяна на масло през щеката
Не е проблем ако остане 200/300г. масло в картера при изсточване с вакуум през щеката. По лошо е ако не го сменяш според предписанията на завода производител.Спестява се много време с тази прицедура,а също и усилия от монтьора. Изспитал съм го на гърба си особенно, ако имаш много работа през деня. 

Re: За смяна на масло през щеката
миналият път го смених с вакуум,от това което бях налял и това което изсмука разликата беше 50грама,сега дали ги е изгорила колата или са останали вътре вие си правете изводите.
Re: За смяна на масло през щеката
неделчо янев написа:Не е проблем ако остане 200/300г. масло в картера при изсточване с вакуум през щеката. По лошо е ако не го сменяш според предписанията на завода производител.Спестява се много време с тази прицедура,а също и усилия от монтьора. Изспитал съм го на гърба си особенно, ако имаш много работа през деня.
вакума е за.. лодки...
не е проблем ако оставиш просто част от маслото като смучеш... проблема е че тежките (метални и карбонови) елементи в маслото отиват на дъното за по-малко от 5 минути като е горещо маслото и спреш двигателя. от там докато се наканиш да изсмучеш и минат 10тина минути от както е спрян мотора- като изсмучеш 99% от маслото, но оставиш 1% - тоя на дъното със всичката кал... и цялата ти смяна на маслото се обезсмисля.
пък и друго си е да свалиш капаците отдолу и да погледнеш да видиш кое как е.. дали имаш течове, дали си треснал картера някъде, разклатиш предни щанги- ей така профилактично.. погледнеш си вътрешните накладки на спирачните апарати и тн...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани