За смяна на масло през щеката

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

За смяна на масло през щеката

Мнение от divvakka » 08 Апр 2010, 18:59

Здравейте колеги, налага се скоро да сменям масло и чух, че може и да си изсмуква през щеката. Имате ли наблюдение: това по - добрия вариант ли е, или по - лошия? Какви са плюсовете и минусите? Благодаря...
Изображение

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от ///M_Martin » 08 Апр 2010, 19:11

А какъв в проблема да си го смениш като хората-през пробката? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от tsb_bg » 08 Апр 2010, 19:26

Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.10.2008

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от rtonchev » 08 Апр 2010, 20:10

tsb_bg написа:Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката

:yes: Това с вакума е за примадони, които не искат да слязат под колата или да се изцапат малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 8.04.2004
Местоположение: Sofia

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от S_GonzaLes » 08 Апр 2010, 20:18

Или ако има проблем с пробката, както аз имах преди време на друга кола. Пробката не можеше да се развие без да се скъса и сменях маслото с вакуум.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от Face » 08 Апр 2010, 20:22

rtonchev написа:
tsb_bg написа:Предполага се, че при източване (с вакуум) през отвора за щеката на нивомера не може да се източи толкова добре маслото колкото през пробката

:yes: Това с вакума е за примадони, които не искат да слязат под колата или да се изцапат малко.

Напротив!Знаеш ли колко случаи има на повредени пробки от въпросното отвиване и завине,което примадоните си спестяват смучейки с вакуум :winky:
Затова най-лесният и безпроблемен начин е чрез вакуум "иглата" достига достатъчно на дълбоко за да измуче всичко!
И все пак за тези,които сменят сами или при майстор през пробката,задължително сменяйте медната втулка,за да няма ядове :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от iv4o9999 » 09 Апр 2010, 17:23

Ако се сменяше маслото през пробката за щеката защо ли са я сложили тази на картера :driving: Пробката на картера се закучва и не се отвива като се затегне като за последно или като не се отвие както трябва с правилния ключ и и се прецака главата или ако се завие накриво и се прецака резбата и куп такива на пръв поглед глупави но случващи се неща. като се точи маслото от доло чисто гравитационно всички мръсотии, тружки и т.н се оттичат. Но всеки сам си преценява. :lalala:


Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 7.04.2010
Пол: Мъж
Кара: колело

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от golf gtd » 09 Апр 2010, 18:15

колега не се занимаваи с глупости смени си го през пробката да ти е мирна главата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от divvakka » 09 Апр 2010, 21:51

golf gtd написа:колега не се занимаваи с глупости смени си го през пробката да ти е мирна главата


след прочетеното до тук смятам така да направя. Благодаря ви...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 22.11.2009
Пол: Мъж

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от fastv6 » 09 Апр 2010, 22:40

Един приятел имаха въпросния вакуум в техния сервиз, в последствие се оказа че си бяха дали парите на вятъра. Едно че не изсмукваше маслото както трябва, друго че ако има разни боклуци и стружки по картера почти сигурно си остават там.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от kokakabana » 10 Апр 2010, 9:04

неможеш чрез вакум да си направиш ревизия на пробката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от nedbmw » 12 Апр 2010, 21:07

Не е проблем ако остане 200/300г. масло в картера при изсточване с вакуум през щеката. По лошо е ако не го сменяш според предписанията на завода производител.Спестява се много време с тази прицедура,а също и усилия от монтьора. Изспитал съм го на гърба си особенно, ако имаш много работа през деня. :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 848
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от Сладур1 » 13 Апр 2010, 19:49

миналият път го смених с вакуум,от това което бях налял и това което изсмука разликата беше 50грама,сега дали ги е изгорила колата или са останали вътре вие си правете изводите.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: За смяна на масло през щеката

Мнение от alx » 14 Апр 2010, 0:48

неделчо янев написа:Не е проблем ако остане 200/300г. масло в картера при изсточване с вакуум през щеката. По лошо е ако не го сменяш според предписанията на завода производител.Спестява се много време с тази прицедура,а също и усилия от монтьора. Изспитал съм го на гърба си особенно, ако имаш много работа през деня. :dunno:


вакума е за.. лодки...

не е проблем ако оставиш просто част от маслото като смучеш... проблема е че тежките (метални и карбонови) елементи в маслото отиват на дъното за по-малко от 5 минути като е горещо маслото и спреш двигателя. от там докато се наканиш да изсмучеш и минат 10тина минути от както е спрян мотора- като изсмучеш 99% от маслото, но оставиш 1% - тоя на дъното със всичката кал... и цялата ти смяна на маслото се обезсмисля.

пък и друго си е да свалиш капаците отдолу и да погледнеш да видиш кое как е.. дали имаш течове, дали си треснал картера някъде, разклатиш предни щанги- ей така профилактично.. погледнеш си вътрешните накладки на спирачните апарати и тн...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook