смяна на бендикс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 15.05.2009

смяна на бендикс

Мнение от nostradame1 » 07 Апр 2010, 0:58

колеги колата ми от доста време ми прави проблем при палене и онзи ден ходих да я погледнат.Казаха ми че е бендикс,та мисля да го сменя сам,някой ако има снимки на демонтаж и кое как става да каже:) Блгагодаря предварително :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж

Re: смяна на бендикс

Мнение от samokoveca » 07 Апр 2010, 11:24

свали стартера огледаи хубаво и мисля че ще ти стане доста ясно елементарно е :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: смяна на бендикс

Мнение от FaceOff » 07 Апр 2010, 11:58

nostradame1 написа:колеги колата ми от доста време ми прави проблем при палене и онзи ден ходих да я погледнат.Казаха ми че е бендикс,та мисля да го сменя сам,някой ако има снимки на демонтаж и кое как става да каже:) Блгагодаря предварително :)


Кажи поне с кой мотор си, иначе свалянето на стартера не е толкова елементарно, но пак зависи от мотора

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: смяна на бендикс

Мнение от lubchitu » 07 Апр 2010, 12:06

И аз трябва да свалям стартер :)ако някой може да ми каже последователността за най лесен достъп, ще съм му много благодарен.... :) /М43Б16/ :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: смяна на бендикс

Мнение от eekset » 07 Апр 2010, 12:24

ако си с 316 компакт '95 може би така изглежда стартера:

Изображение

*на този етап развий кабелчето дето отива от горната към долната част

в разглобен вид е така:

Изображение

така, значи:
*развиваш 2(трите винта)
*развиваш 16, за да сеотдели 1 от 12, като това дето остава в 12 не го разглабяй(старай се 9 и 12 да си седят долепени, или ако махнеш 9 да не се изсипат нещата от 12).
*като дръпнеш капака 1, на оста 9 ще стои БЕНДИКСА 6, втулката 5 и зегерката която ги държи. 3 се отделя от 7 по елементарен начин, а 7 от 6 с леко разтваряне на вилката.
*трябва да свалиш зегерката дето е при 5. за да може да излезе втулката и бендикса навън.
*сменяш и събираш обратно.

ако ти е трудно иди на майстор, няма да ти вземе повече от 20-30 лв за работа.
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: смяна на бендикс

Мнение от FaceOff » 07 Апр 2010, 12:37

В общи линии се разглобява смукателния колектор (горната част) с дебитомера и кутията на въздушния филтър, аз махах и алтернатора първия път, а втория майсторите бяха откачили и долната част на колектора без да свалят алтернатора. С две думи при М43 е много ши*ано. За демонтаж и монтаж механици взимат 30-40 лева, а бендикса може да си го смените и вие и да почистите и смажете стартера. Също главите на болтовете на стартера бяха някъв странен стандарт, не се сещам точно какъв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: смяна на бендикс

Мнение от lubchitu » 07 Апр 2010, 12:47

Мерси :)

То кот има да се сменя се смукателния колектор долу :Рр
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 15.05.2009

Re: смяна на бендикс

Мнение от nostradame1 » 07 Апр 2010, 16:01

да, компакт 316 съм.Благодаря ви много за информацията! :)


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: смяна на бендикс

Мнение от sonny » 07 Апр 2010, 17:24

При М50/52 стартера пада с много псуване, издрани ръце и без сваляне на колектора, при М42 също става без сваляне на колектора отдолу но на подемник или канал, ноооооо при М43 пада целия колектор, а ако има и газ става още по-забавно. :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 15.05.2009

Re: смяна на бендикс

Мнение от nostradame1 » 07 Апр 2010, 17:49

май при всички случаи смъкването е голямо прилючение :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: смяна на бендикс

Мнение от mihal » 30 Апр 2010, 20:45

sonny написа:... ноооооо при М43 пада целия колектор, а ако има и газ става още по-забавно. :confused:

вчера свалях без да свалям колектор... само щеката за маслото завъртях леко и хоп той си падна долу на земята :mhihi: ... е малко по сложно е ама....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: смяна на бендикс

Мнение от FaceOff » 30 Апр 2010, 21:01

mihal написа:
sonny написа:... ноооооо при М43 пада целия колектор, а ако има и газ става още по-забавно. :confused:

вчера свалях без да свалям колектор... само щеката за маслото завъртях леко и хоп той си падна долу на земята :mhihi: ... е малко по сложно е ама....


Абе единия път майсторите и щеката бяха махнали, ма и целия колектор махаха... не знам, може да не разбират нещо.. Сони да каже

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: смяна на бендикс

Мнение от mihal » 30 Апр 2010, 21:10

че тва и в TIS-а си го пише, не съм го измислил аз
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: смяна на бендикс

Мнение от ~Мишо~ » 01 Май 2010, 0:43

mihal написа:вчера свалях без да свалям колектор... само щеката за маслото завъртях леко и хоп той си падна долу на земята :mhihi: ... е малко по сложно е ама....

Я си снимай ръцете,че като знам каква е теснотия чак не ти вярвам... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: смяна на бендикс

Мнение от mihal » 01 Май 2010, 8:15

дясната ми ръка има над 50 драскотини до лакътя :mhihi: и всичко ме боли, но все пак смятам че е по удачният вариант така а не да се свалят колекторите... развивал съм гайките на стартера, а не болтовете(от страната на ск. кутия)... и въпреки теснотията, най голям зор ми беше да "размърдам" стартера че освен 2-та болта имаше и една втулка дет много плътно са я вкарали
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook