Шпер диференциал
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Шпер диференциал
Простете за глупавия въпрос, но някой може ли да ми обясни що за чудо на техниката е "шпер диференциала"? Какво е английското наименование? Може би знам за какво става въпрос, но тази дума за пръв път я чувам на български 

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ясно, ама ако се хванем за думата, шпер идва от Sperre, което тука си е баш блокаж. А LSD e само limited slip, а не 100% блокаж. Та с две думи, шпер-диференциал е правилно да се нарича само такъв, който има принудителен (механичен, хидравличен, електрически) пълен блокаж. Разбира се, това не пречи да наричат шпер-диференциал какво ли не.
Само Дизел!
Бонбони "Катеричка" ял ли си. Вътре няма катерички, нали?
Казах, че немците са приели на всеки диференциал, който има поне 25% шпер-действие да викат шпер-диференциал. Само, че нещо, което е 25% блокирано не е наистина блокирано, а само ограничено! Затова, аз поне, в този случай предпочитам по-точното разграничение в английската терминология - едното е limited slip differential, a другото е locker. ОК?

Казах, че немците са приели на всеки диференциал, който има поне 25% шпер-действие да викат шпер-диференциал. Само, че нещо, което е 25% блокирано не е наистина блокирано, а само ограничено! Затова, аз поне, в този случай предпочитам по-точното разграничение в английската терминология - едното е limited slip differential, a другото е locker. ОК?
Само Дизел!
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
А3 да кажа не6то по въпроса zа бонбонките Катери4ка и то4носта на немската терминология.
Limited Slip Diff=Sperrdiff(mit begrenzter Schlupf)=Диференzиал с пови6ено (вътре6но) триене
Differential Lock=Differential Sperre=принудителна блокировка на диф.
О4аквам от3иви по въпроса

Limited Slip Diff=Sperrdiff(mit begrenzter Schlupf)=Диференzиал с пови6ено (вътре6но) триене
Differential Lock=Differential Sperre=принудителна блокировка на диф.
О4аквам от3иви по въпроса

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
3на4и има Sperrwert (коефициент на блокиране) a ne Diff Sperre(4астен слу4аи когато е 100%), а при 100% е напулно блокиран и кара6 все едно беz диф.
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
виж сега нека първо открием топлата вода и после да си правим вана
Твоиат диференциал е от друго поколение.Не zнам кво то4но е ASD(ne e li ADS?), предполагам Automatischen SperrDifferential , но това е диференцял с променлив коефициент на блокиране. При повреда в системата или ненемеса на хидравли4ната система zа притискане на дисковете има Sperrwert 35% и 3ависи от предварителното натягане на пластините меzду касетата и иzходястите валове.
Когато ти работи системата ADS 4ре3 хидравли4но увели4аване на притискането се увели4ава коефиzиента на блокиране и може да достигне 100% което е пълно блокиране на диференцяла. А таиа система ве4е кога то4но и от кои въ3приематели (освен АБСа) вzима данни zа да промениа коеф на блокиране в момента не помня.


Твоиат диференциал е от друго поколение.Не zнам кво то4но е ASD(ne e li ADS?), предполагам Automatischen SperrDifferential , но това е диференцял с променлив коефициент на блокиране. При повреда в системата или ненемеса на хидравли4ната система zа притискане на дисковете има Sperrwert 35% и 3ависи от предварителното натягане на пластините меzду касетата и иzходястите валове.
Когато ти работи системата ADS 4ре3 хидравли4но увели4аване на притискането се увели4ава коефиzиента на блокиране и може да достигне 100% което е пълно блокиране на диференцяла. А таиа система ве4е кога то4но и от кои въ3приематели (освен АБСа) вzима данни zа да промениа коеф на блокиране в момента не помня.

- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
добре,много ми е интересно, при пълно блокиране не се ли чувства по-кофти задницата особено в завои,щото все пак диференциала има за цел да задвижва в завой една от гумите,защото изминават различен път ,а при пулно блокиране усеща ли се разлика в управлението,струва ми се че ще е некво сковано,или се заблуждавам.Моля обяснете ми,винаги ми е било интересно... 

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани