Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от vankatagsi » 25 Мар 2010, 18:30

Колата трябва да е запалена и да е в нормална работна темперетура. С мултицета замерваш напрежението което дава кабела за информацията. Едното краче на мултицета забождаш в него, а другото някаде на маса - най-добре на акумолатора. Напрежението трябва да е между 0.1 и 1в като трябва непрестанно да се мени, ако седи само на едно положение, независимо какво е то - изхвърляй ламбдата. Ако си много далече от тези неща се обърни някой сервиз или човек който има представа от нещата, да не прецакаш нещо. Всичко това е описано в Аутодата, не го измислям аз. По принцип като ходиш да диагностика напрежението на ламбдата го изписва, но повечето от диагностиците гледат само дали има грешка или не и не се вглеждат в него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от uCnaHeTcA » 25 Мар 2010, 19:11

Е от тая ламбда да му се качи разхода до такава степен ли :shock: :shock: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от pazokolarov » 25 Мар 2010, 21:37

В допъление на инфото на колегата vankatagsi.
Когато някоя ламбда сонда откаже, ДМЕ-то присвоява аварийна стойност за сигнала й - 0,45В. Твоя двигател трябва да е с две сонди - едната горе на изпускателния колектор и втората - след катализатора. Втората е повече за контрол на 1-ата и работата на катализзатора, но резултата е сходен.
Как се мери напрежението - не знам, защото не съм го правил, а и кабела е с 4 пина. 1 и 2 са за подгряването, 3 и 4 са за управляващите сигнали.
Бензиновите двигатели на БМВ са ми малко в страни от интересите и за съжаление за сега не мога да ти дам друго обяснение за проблема.
Ако ти е отишъл на кино катализатора, може да допринася за положението без да ти са повредени сондите. По-точно втората.
Ако си с по-големи гуми и влошено горивообразуване - ефекта е пак голм раход (ама чак пък толкова :roll: ).
Дано ти бъде полезна поне и с малко тази информация и успех с откриването на "гадта мизерна", дато прави проблема!
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 525д 2001
Мечтае да кара: F13 с М буквичка.

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от DiMIcha84 » 25 Мар 2010, 22:11

Колега ставаме двама и моя разход е твърде голям, горе долу същия като твоя с тази разлика, че когато карам извън градско ми пада на 8.5, но в града ми гори 20л/100км. само че не съм си сменял горивния филтър и си мисля, че може причината да е в него, а съм забелязал и друго борд компа въобще не ми отчита верно постоянно ми показва стойност от 9.5/100 която не се променя без значение от начина на каране, ако някой има на представа къде може да е проблема да помага.

П.С. само на мен ли ми струва така или е нормално, но за двигател 150 к.с. ми се струва доста муден.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от vankatagsi » 25 Мар 2010, 22:29

pazokolarov написа:В допъление на инфото на колегата vankatagsi.
Когато някоя ламбда сонда откаже, ДМЕ-то присвоява аварийна стойност за сигнала й - 0,45В. Твоя двигател трябва да е с две сонди - едната горе на изпускателния колектор и втората - след катализатора. Втората е повече за контрол на 1-ата и работата на катализзатора, но резултата е сходен.
Как се мери напрежението - не знам, защото не съм го правил, а и кабела е с 4 пина. 1 и 2 са за подгряването, 3 и 4 са за управляващите сигнали.
Бензиновите двигатели на БМВ са ми малко в страни от интересите и за съжаление за сега не мога да ти дам друго обяснение за проблема.
Ако ти е отишъл на кино катализатора, може да допринася за положението без да ти са повредени сондите. По-точно втората.
Ако си с по-големи гуми и влошено горивообразуване - ефекта е пак голм раход (ама чак пък толкова :roll: ).
Дано ти бъде полезна поне и с малко тази информация и успех с откриването на "гадта мизерна", дато прави проблема!


Напълно подкрепям мнението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 736
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: мадамите да крещят :)

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от Rundev » 25 Мар 2010, 22:46

pazokolarov написа:В допъление на инфото на колегата vankatagsi.
Когато някоя ламбда сонда откаже, ДМЕ-то присвоява аварийна стойност за сигнала й - 0,45В. Твоя двигател трябва да е с две сонди - едната горе на изпускателния колектор и втората - след катализатора. Втората е повече за контрол на 1-ата и работата на катализзатора, но резултата е сходен.
Как се мери напрежението - не знам, защото не съм го правил, а и кабела е с 4 пина. 1 и 2 са за подгряването, 3 и 4 са за управляващите сигнали.
Бензиновите двигатели на БМВ са ми малко в страни от интересите и за съжаление за сега не мога да ти дам друго обяснение за проблема.
Ако ти е отишъл на кино катализатора, може да допринася за положението без да ти са повредени сондите. По-точно втората.
Ако си с по-големи гуми и влошено горивообразуване - ефекта е пак голм раход (ама чак пък толкова :roll: ).
Дано ти бъде полезна поне и с малко тази информация и успех с откриването на "гадта мизерна", дато прави проблема!


Значи колата ми е абсолютно заводска 2002-ра англичанка.Гуми 16-ки заводски с джантитите,нито съм я магарил нито съм и пипал софта нищо колега.Както каза колегата по горе,ДА наистина разхода извънградско пада на около 10...... :dunno: пак казвам върви пушка 200 вдига,добре ускорява но......... :dunno: Тва притрисане на тия обороти........тръгваш 1-ва.....съединител притриса до 500 оборота 2-ра......... съединител .............. и така нататак.Лекото побутване на педала на газта в стационарно положение на колата(запалено) нормални 850 оборота,чукваш педала до 1400 оборота примерно и падат пак до 500 претриса и ги вдига пак лекичко(600 700) както си реши...... :banghead: :banghead: :banghead:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от vankatagsi » 25 Мар 2010, 23:12

Последно бих те постъветвал да отидеш при читав диагностик и да се приключи с проблема

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Жена
Кара: Е46 компакт

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от nani » 26 Мар 2010, 21:18

DiMIcha84 написа:Колега ставаме двама и моя разход е твърде голям, горе долу същия като твоя с тази разлика, че когато карам извън градско ми пада на 8.5, но в града ми гори 20л/100км. само че не съм си сменял горивния филтър и си мисля, че може причината да е в него, а съм забелязал и друго борд компа въобще не ми отчита верно постоянно ми показва стойност от 9.5/100 която не се променя без значение от начина на каране, ако някой има на представа къде може да е проблема да помага.

П.С. само на мен ли ми струва така или е нормално, но за двигател 150 к.с. ми се струва доста муден.


Е вече сме трима. Моята е автоматик, карам я само на къси отсечки - 3-4 км отиване на работа и още толкова връщане. Почти винаги е студена. Та го отдавам на това големия разход.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от kriso85 » 26 Мар 2010, 22:07

Колега и аз си мисля , че проблемът ти е от ламбда-сондите.
Може и да не са записали грешка, но да дават некоректни стойности.
Най-лесно това се засича когато ги диагностицираш на работеща кола. Трябва доста сериозно да се сменят стойностите , ако едната седи на едни постоянни стойности - значи е за смяна.

Имаш 2 сонди - преди и след катализатора (него махал ли си го ?)

Също така пробвай да си засечеш разхода на колата от пълен резервоар - 100 км. - пак пълниш. Така разхода е най-точен.
Също така ако караш на къси разстояния (примерно до 1км.) е нормално да се вдигне разхода с 20% . А това при 12-13 на 100 градско са си 3 литра.

На мен примерно в Сандански (малък град, кара се само на къси разстояния и предимно на 1-2 скорост) ми гори повече от колкото в София , дори в големите задръствания.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 1.01.2007
Местоположение: Стм РВ BG
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330Cd и понякога RS6 1000hp

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от devil_vas » 27 Мар 2010, 10:23

Колега, имах го същия проблем, само че на Е36-ца. Оборотите си правиха каквото поискат. Колата започна да не върви а да гори, по едно време започна да работи като ралиджийка атмосферка с валове (на празен ход се менят оборотите в порядъка на 500 надолу, 500 нагоре :mhihi: ) и всичко това от една ламбда сонда (хванхме е на 2-рия ден). Всичко заспа срещу 110 лева за универсална Бош. Ако не си бил, иди на диагностика за проверка на ламбдата да видите какви стойности дава. Няма смисъл да се мъчиш. В Пловдив има много отворен диагностик, но надали ще се разкараш до тук. Пробвай някъде по вашия край.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 6.09.2008
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от zmeyan » 27 Мар 2010, 16:33

Освен ламбда сондите... има и още нещо.
Провери си свещите, кабелчетата и... всички кабели, които трябва да държат вакуум. Наскоро имах подобен проблем с друга марка кола - харчеше 20/100 и всичко се оказа просто едно кабелче с малка дупчица, която не трябваше да е там... смених какво ли не, докато се усетя. Извънградско харчеше нормално, но градско над 20/100. При мен обаче имаше и други проблеми - не набираше в ниските обороти, а и от аспуха по миризмата можеше да се съди, че ства въпрос за осезаемо по-богата горивна смес...
При теб аз бих заложил на сондите, но си имай едно наум и за кабелчетата по двигателя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 736
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: мадамите да крещят :)

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от Rundev » 28 Мар 2010, 17:33

zmeyan написа:Освен ламбда сондите... има и още нещо.
Провери си свещите, кабелчетата и... всички кабели, които трябва да държат вакуум. Наскоро имах подобен проблем с друга марка кола - харчеше 20/100 и всичко се оказа просто едно кабелче с малка дупчица, която не трябваше да е там... смених какво ли не, докато се усетя. Извънградско харчеше нормално, но градско над 20/100. При мен обаче имаше и други проблеми - не набираше в ниските обороти, а и от аспуха по миризмата можеше да се съди, че ства въпрос за осезаемо по-богата горивна смес...
При теб аз бих заложил на сондите, но си имай едно наум и за кабелчетата по двигателя...


Който и да му обясня на улицата,всеки казва щом си сменил всичкото,значи ламбда остава :dunno: :dunno: Утре ще я меря!Колкото дали съмс катализатор както казах колата си е напълно заводска!!!При мен колега обаче си наема мъжката за 105 коня,и в ниските и във високите обороти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от pazokolarov » 30 Мар 2010, 10:48

Въпреки, че си сменил клапана за картернитр газове и разните там тръбички, все ми се струва че за играта на оборотите има влияние и системата за вакуума. Провери си за всеки случай пак уплътненията на капачката за наливане на маслото и на щеката за маслото и как се отразява на работата на двигателя отварянето им. Може да пробваш и след смяната на сондата/-ите.
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от gocho_ » 30 Мар 2010, 14:11

Да коелга виж и мъркучите за вакума (много често се късат)
и така и не отговори -турбото нормално ли си работи (на точните обороти ли се развърта ???
:duel:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: Разход 20л на 100км ПОМАГАЙТЕ!!! (20 лева-32 мили)

Мнение от jivko2828 » 01 Апр 2010, 0:03

gocho_ написа:Да коелга виж и мъркучите за вакума (много често се късат)
и така и не отговори -турбото нормално ли си работи (на точните обороти ли се развърта ???

Със сигурност не. Просто колегата няма турбо. :mhihi:
+1 от мен за ламбдите.
От опит с предишната ми кола, мога да кажа, че ламбдата като е прецакана, качва с 1-2 литра разхода, зимата и повече. Става въпрос за Bravo 1.6 16V 103hp, зимата даваше 14-15 разход. :shock:
При BMW явно има голяма разлика, щом са две ламбди, и вероятно вдигат повече разхода.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook