Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 22 Мар 2010, 20:56

Здравейте,
Карам Е46 2002ра. Изглежда че изниква някакъв проблем с климатроника. Въобще не духаше студено. Предположих, че ми е отишъл фреона и отидох да налея. Доляха 0,25L и ми казаха че климатроника не работи както трябва, защото перката на радиатора не се въртяла. Този модел разполага само с 1 ел. перка. Колата никога не ми е прегрявала, как може от перката на радиатора да не ми работи климатроника? И ми казаха, че колата ми се охлаждала от въздушната струя иначе на празен ход щяла да прегрее лятото. И нали после научих, че перката струва 750лева. Та как точно е свързана тази перка с климатичната система и как точно тоя разбра че тя не се върти, като той погледна под кората и го заяви веднага, а аз нищо не виждам.
Както и да е, след като доляха фреон сега свисти супер много и постоянно. Казаха ми, че в движение само ще духа студено а на празен ход не и това ще се оправи само като сменя перката. Сега или много ме лъжат или въобще нищо не разбирам от коли, защото това ме съмнява. На светофар като съм си духа студено ама свисти, ту затихва ту се зашумява, и като натисна бутона със снежинката, демек го изключа си духа студено и не свисти. Моля за помощ от някои сблъсквал се със същия проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от oci » 22 Мар 2010, 21:47

Колега за някои неща си прав.
Първото е това, че перката не ти работи е повече от сигурно, ако се беше поровил с търсачката щеше да видиш, че това е доста срещан проблем при е46, перката не само, че има отношение по работата на климатика, а тя е основна и за охлаждане на двигателя тъй като е една перка с модулно управление и в зависимост от нуждата се включва или да охлажда двигателя или да охлажда кондензатора на климатика и по този начин фреона кондензира.
С две думи майстора не те е излъгал и по-добре си смени перката защото първо ще прегрееш колата и втора ще прецакаш климатичната система сега това свистене което се чува не е добре то се получава в следствие на високото налягане в системата тъй като няма какво да го свали именно перката държи налягането в определени граници и когато стана прекалено висока над 18 бара датчика за високо налягане сработва и гаси компресора, но това не е никак добре за самия компресор сам се сещаш.
Ако търсиш втора употреба много внимавай защото перката е 6 степенна и някой път работи само на ниските степени или пък на високи или както при теб спира и въобще не работи.
Най-добрия вариант е нова пък дори и тайванска или друго менте, но нова.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 22 Мар 2010, 22:55

Oci,
Карах в най-големият пек в София, 40минс задръствания, поне 1000км така има последните седмици и въобще не ми прегря колата, нито отчете че ми се вдига температурата повече от нормата. Това не ели странно ако не ми работи перката ? И също така защо ще трябва да сменям цялата перка ? В смисал то при катастрофа се сменя или като изгори двигателя. Има нещо друго което трябва да се смени и то е дремно. Датчика който трябва да задейства самата перка, защо той да не е развален ами цялата перка 750 лева ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 22 Мар 2010, 23:58

Повече от сигурно е че перката си работи за самия двигател, аз стоя в София на задръствания по 40минс на слънце, досега хич не ми е прегряла колата нито пък е отчело дори минално покачване на температурата - това си е твурдо доказателство че се върти и охлажда. Защо ще трябва да сменям перката и целия модул за климатроник? Перката си е перка тя се сменя при катастрофа или ако изгори двигателя. Пък и защо си духа студено по принцип, то реално след като заредих с фреон си духа студено. Според мен си има датчик, който свързва климатроника с перката и казва кога да се завърти, трябва да е това иначе няма логика просто. Колата не прегрява - факт. Има нещо друго и ще ида на други сервизи. В случая става дума за Nicy car сервиз в Пловдив дето е на асеновградско - те там за да оправят частта, сменят изцяло с нова - то така и баба знае. Аз тва го знаех но не предполагах че ще ми кажат 750 лева за перка за климатроник,

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 19.01.2008
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от jeki_tdi » 23 Мар 2010, 9:45

на мен беше ми се презакала степента за климатика и като пускна климатика перката не тръгва и климатика след 3 мин спира пренатоварва се имам перка чисто нова закупена от дару кар лошото е че не може да си купиш само перка ами варви заедно с управлението слагал съм я само за проба на колата 500 лв я давам ако на някой му върши работа .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 23 Мар 2010, 10:12

И са ти казала че трябва да си купиш перка ? Купил си, сложили са я и после се оказва, че не е тва проблема. Същото е и с мен, има някакъв проблем на модула на перката , някакъв датчик, би трябвало да се смени и да може. Ако ли не може би ще купя твоята, само че няма да има гаранция че ще работи защптп бог знае какъв е проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 28 Мар 2010, 4:28

Майстора, който ми гледаше перката , поне 2 дни каза че е невъзможно да се оправи понеже проблема е в капсолованата кутия демек управлението. Това което направи е че ми сложи 2ра по-малка перка пред радиатора, която да охлажда. Перката автоматично се включва при пускането на климатроника или според текущото налягане и температура на кондензатора. Също така е свързана с централния датчик и се пуска дори когато самия двигател е прегрял и помага за охлаждането. Реално ефектът е по-добър дори и от само 1 оригинална голяма перка. Аз съм много доволен, понеже това ми спести близо 600лв. Малката перка + труда 200 лева. Ако някой се интересува от тоя майстор, намира се в Асеновград и е може би най-добрия върху БМВ електроника/климатици, с който съм имал връзка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Моджо » 28 Мар 2010, 10:30

Колега, остави колата да поработи на място и да загрее, пусни климатика и погледни под капака. Перката се вижда дали върти или не. Аз я имам колата от няма месец и при мен не работеше перката и си я смених. Сменя се много лесно и се намират нови за около 350-400 лв.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от oci » 28 Мар 2010, 11:38

Soultaker написа:Майстора, който ми гледаше перката , поне 2 дни каза че е невъзможно да се оправи понеже проблема е в капсолованата кутия демек управлението. Това което направи е че ми сложи 2ра по-малка перка пред радиатора, която да охлажда. Перката автоматично се включва при пускането на климатроника или според текущото налягане и температура на кондензатора. Също така е свързана с централния датчик и се пуска дори когато самия двигател е прегрял и помага за охлаждането. Реално ефектът е по-добър дори и от само 1 оригинална голяма перка. Аз съм много доволен, понеже това ми спести близо 600лв. Малката перка + труда 200 лева. Ако някой се интересува от тоя майстор, намира се в Асеновград и е може би най-добрия върху БМВ електроника/климатици, с който съм имал връзка.


Аз ти казах 100 пъти, че проблема е там и не е датчик и не подлежи на ремонт ама се радвам, че най-накрая се убеди и ти самия и че си си решил проблема това с втората перка е добър вариант когато е направено кадърно, а именно да се върже перката автоматично към климатроника иначе съм виждал всякакви изпълнения с допълнителни копчета за принудително включване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от slitter » 28 Мар 2010, 12:46

А как така се връзва втората перка към климатроника в смисъл интересува ме има ли начин да стане фабрично все едно - до колкото знам и малката перка има управление и скорости или се бъркам!

Колкото до колегата, пуснал темата - колега, тука има хора, които си разбират от работата, тая пека е със супер голямо значение както за охлаждането на двигателя, така и за климатика. Толкова прецизно е направена, че си нямаш представа колко много технология е вложено в нея, така че климатика да работи оптимално, духайки истински студен въздух и ще ти обясня защо! Има 6 степени на духане тая перка и не случайно са 6. За да работи добре един климатик и особено добре при е46 е необходимо налягането в системата да е на определено ниво. Перката в зависимост от външната температура, от температурата на двата радиатора включва необходимата скорост, която да поддържа това налягане, така че независимо дали си по задръствания или в движение по магистралата да имаш в купето един постоянен студен въздух, а температурата на двигателя да се поддържа в необходимите стойности, особено при бензиновите, които работят на около 105-110 градуса нормално (работната температура при съвременните бензинови двигатели е покачена, защото инженерите са разбрали, че така има най-ефективно изгаряне)! Ето защо тая перка е толкова важна - заради климатика, който е наистина перфектен при е46 и следващите модели и респективно заради двигателя, който работи на по-високи градуси и задължително трябва да се охлажда добре, особено в летни жеги и пуснат климатик, отчитайки и не по-малко важния факт, че топлината от радиатора на климатука оказва силно влияние върху радиатора на охлаждането. Тая перка следи всичките тея работи и ги регулира постоянно!!!

Ако баш майстора не е направил така, че втората перка да работи на същия принцип, забрави, че ще имаш климатик, такъв какъвто са го измислили хората, а просто некъв, който ще духа студено от време на време и от време на време вътре в купето ще става ужас и ще смърди на лайна, щото изпарителя ту ще замръзва, ту ще се разтапя и ще има конденз. Аз за това питам има ли възможност да се направи истински или е пуснал там един кабел от компресора, който да включва перката като тръгне той и да спира като спре и той, щото тоя вариант е неефективен!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от oci » 28 Мар 2010, 13:47

Е със сигурност не е направена тази перка да работи както оригиналната на е 46. Ти за 200 лв с монтажа все пак си е сложил поне 50 лв труд за да я направи. Предполагам е използвал перка която е с две степени както при повечета автомобили и се включват степените по следния начин първата веднага с тръгването на компресора, а втората е включена кам датчика за висока налягане и когато налягането стане 16 до 18 бара се включва втората степен това е най-лесния и прост начин като на повечето коли до 98 година, но няма как с такава перка да се получи това оптимално обдухне на кондензатора което се постига с оригиналната иначе тя нямаше да е с модулно управление и 6 степени.
Просто за тия пари толкова, получаваш работещ климатик със значително по малко средства и напрактика имаш някакъв компромисен вариант и съм 100% сигурен, че ако се направи замерване на системата няма де е както си е при оригиналното изпълнение, но това не е чак толкова от значение важното е че климатика ще си работи нормално, ще има охлаждане на кондензатора, фреона ще кондензира и климатичната система ще работи.
Но лично аз съм за оригиналната перка тя със сигурнос със работещи 6 степени постига много по оптимална работа която напрактика ще се усети при различна работа на колата, да речем когато работи на място или в задръстване ще се включват високити степени в зависимост от нуждите или пък на дълаг път ниските и така температурата в купето ще е постоянна догато при обикновенна перка с 2 степени не е така.
Има и нещо друго на изпарителя има датчик, така неречен дефрос датчик който следи температурата на изпарителя и когато стане много ниска спира компресора иначе изпарителя има опастност от замръзване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Оффия
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от gugichamp » 28 Мар 2010, 16:36

Смени си перката колега!Имах същата драма като теб,колата не загряваше,
но и климатроника не охлаждаше.Не се занимавай с глупости,а си вземи една
нова перка.Внимавай да не вземеш за бензинова,че пак няма да работи :winky:

п.с. това е номера на перката с модула:part NO.-17117801423
Успех !!!
от свинята лебед не става...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 28 Мар 2010, 18:21

Вижте сега колеги, то да се смени с нова перка е ясно че е най-добрия вариант. Само че не е 300-400 лева както колегата по горе каза. За 300-400 лв трудно се намира дори и втора ръка. Чисто нова перка ми казаха 750лв от Мкар и от Дару и 50 лева труд. Потърсих някво решение, което няма да отбие само номера ами да свърши и работа. На презен ход я пуснах оня ден, духаше си 30минути без никакъв проблем. Така че си спестих едни 600лв просто за момента нямам възможност. Може би някой ден ще я махна( ако може ?), ще видя как се държи лятото, но майстора каза че е монтирал таква на поне една дузина е46 и досега никой не му се е оплакал. Работи си автоматично, не е направена само като се пусне автоматика и тя да се пуска с него ами си е свързана към управлението и датчика. Марката на перката е Kormas, няква турска е но засега дава добри резултати - духа си студено и то доста добре понеже сравнявам с е46цата на един приятел и не виждам никва разлика вътре в купето - не бих казал че мирише на лайна ? Ако имам някой друг излишен лев ще си купя и чисто нова някой ден, но засега тва е временното решение :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от Soultaker » 28 Мар 2010, 18:37

Между другото много хора пишат, че перката е 6 степенна голямта ама реално това е само на някои модели. Моята е двустепенна, не знам откаде го гледате тва да е 6 степени, да не броите и междинните ? Щото поне моята е на 2 главни степени и реално са си толкоз. Малката перка получава информация от управлението, има си една степен на работа, 30см е диаметъра. Мисля че става въпрос за тази: http://www.kormas.com/eng/urunler.asp?id=293 но не съм много сигурен дали е с толкоз волта. Както и да е засега е като алтернативно временно решение.
П.С няма проблеми за дефрост датчика, тя се спира, реално пича я е вързал към всичко и е предвидил всичко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от PaLMaL » 21 Юни 2016, 22:33

Да възродя малко темата...Модула за управлението на 1.8 118 коня и 2.3 170 коня един и същ ли е ?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook