Въпрос за ECU

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Въпрос за ECU

Мнение от Penchev » 14 Сеп 2005, 18:38

Някой знае ли на каква е разликата в номерата на ЕКУ-тата с ламдба и тези без :roll:

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Сеп 2005, 19:04

Ми гледам ги тука. Едиствената зависимост, която виждам е че номерата на двигателите завъшват на KA, когато има катализатор. Освен ако не е S мотора. Там няма разлика. И като, че ли самите двигатели са с по-ниска степен на сгъстяване, но за това не съм сигурен?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 14 Сеп 2005, 19:20

Хмммм има нещо наистина интерсно :D
моя е 206 КА двигателя ама нямам катализатор и ламбда...дори гърловината за бензина където се налива не е с клапа като за безоловен бензин ;)
Гледал съм имам средно гърне, което е оригинално гърне като на други 320-ки и то с Л жетроник дето нямат ламбда, не е катализатор или резонатор

Където ми е куплунга за Ламбдата си е затапен със специална тапичка и там където трябва да има лабда няма ламбда и няма и къде да се сложи :mhihi:

последните 7 цифри на ВИНа са ми EB05948 можеш ли да провериш щото мисля че във ВИН декодера изкарваше че нямам катализатор а на мене сега нещо не ми се отваря сайт-а с вин декодера и не мога да проверя :help:

И преди имаше в няква тема случайно мнение в което пишеше комповете без лабда с каква цифра завършвали ама сега рових целия форум и търсачка и не мога да го намеря... пък и тогава бях гледал мойто ЕКУ беше за без ламбда ;) Пак искам да си го погледна сега какво ми е че имаше едни врътки по едно време :roll:

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 14 Сеп 2005, 19:24

Chassis number EB05948
Vehicle code AH51
Series E30
Model 320i
Body type tourring
Catalog model ECE
Production date 1990 / 08
Engine M20
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES


Additional Information for Vehicle code AH51
Production FROM : 1987/12/01 TO : 1993/09/01
Engine M20 B20
Engine Oil 4.25 Liter
Transmission Manual
Transmission Model S5-16
Transmission Oil 1.15 Liter
Rear Axle Oil 0.90 Liter
Coolant(w/o Air Conditioner) 10.50 Liter
Coolant(with Air Conditioner) 11.00 Liter
Brake fluid 1.00 Liter
Remarks :

това излиза за теб
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 14 Сеп 2005, 19:28

Хехехехе е добре бе е аз толкова време в заблуда съм живял :mhihi:

Мани ти ами и не съм единствен http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 684#214684

Трябва да намеря какъв номер е със и без ламбда :mhihi:

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Сеп 2005, 19:30

По декодера излиза, че имаш катализатор. Можеш ли да кажеш номер на ECU, да сравним ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 14 Сеп 2005, 19:33

Ами вали яко и сега точно не ми се слиза да разглабям щото ще излизам след 30-40 мин... може по късно ако ме стегне шапката и ми стане интересно да излезна малко по рано и да го разглобя да погледна :mhihi: Ти можеш ли да напишеш какъв трябва да е номера и от къде го гледаш щото ще ми е интересно и няма да имам търпение :mhihi: Та поне като го видя да знам нормално ЕКо ли е или Анормално :mhihi:

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Сеп 2005, 19:38

Дръпни си една Аутодата 2004. Ако си голям ентусиат може и БОШ еси троник, че има взаимозаменяеми части на бош, ама е много гигабайти ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 14 Сеп 2005, 21:47

Щом си с 206 КА ЕКУ-то ти трябва да е Бош 0 261 200 172.Това е Мотроник 1.3.Всеки блок с ламбда може да работи и без ламбда.Тези блокове са така устроени че при отказ на някой датчик(изключение прави само дачика на назъбения маховик отпред-като откаже тогава мотора гасне) ЕКУ-то минава в авариен режим и черпи данни от заводски записана програма вътре в самото ЕКУ.Та твоето ЕКУ работи в авариен режим и ако идеш на диагностика ще покаже.Външни признаци че минава от нормален в авариен режим няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Сеп 2005, 23:07

Не трябва ли да се промени разхода нагоре значително, когато ламбдата се изключи?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 15 Сеп 2005, 0:02

Аз лично смятам че едва ли ще има разлика повече от 0,5-0,8 литра.По принцип моделите с катализатори имат 5% по висок разход защото катализатора се нуждае от по-богата смес за да има какво да доокислява.Ама когато не си караш колата всеки ден като пенсионер едва ли ще забележиш разликата.Единствената разлика при авариен режим ще е по нестабилен празен ход.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Сеп 2005, 8:30

Именно ;)
От определено време празния ми ход е по-нестабилен и се чудех от какво е това пък като че ли и разхода ми скочи малко :shock:
Обаче пък съм ходил на диагностика и сместа ми е добре регулирана на газ анализатора :idea: :arrow: Включвали са и оня уреда към диагностичния куплунг и няма кодове (грешки) :roll: А Ламбда и катализатор нямам :shock:

Абе ще го разглобя днеска да видя какъв ми е номера на ЕКУ-то и ще разбера кво става :uups:

П.С. В Аутодата пише че ако имаш лабда и катализатор ЕКу-то завършва на 172 а ако нямаш е 152 :idea:

Дилян Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 15 Сеп 2005, 12:53

Питах преди около 2 години в Дару кар за подобен проблем и тогава ми казаха че можело да се изключи ламбда сондата софтуерно но не си спомням дали съм казвал точния модел на електронния блок.А програмата за управление на мотора е в чипа на цокъл(ЕПРОМ) но дали аварийния режим е там не зная защото основния процесор се произвежда в 4 до 6 варианта и е със или без малка вътрешна РОМ памет.Моят блок е 172 и оригинална лепенка на ЕПРОМ-а 1 267 355 734.Друго което ме посъветваха тогава от Дару беше да измеря компресията на мотора и ако е по-малка от 10.5 бара да му правя ремонт и тогава да се съмнявам в електронния блок.Единственото което сам можеш да промениш е като свалиш пластмасовото капаче на дебитомера и натегнеш или охлабиш с някой зъб пружината връщаща клапата.Помни че заводските данни за изгорелите газове са на ръба на нестабилната работа на двигателя,а когато двигателя остарее винаги се нуждае от по-богата смес.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Сеп 2005, 18:54

Така е но моя двигател е след ремонт!

ЕКУ-то е с номер 000 261 200 381 :roll: Сега ще търся по номер да видя какво ще излезне :help: Някой има ли идея как да разбера от какво е също и за дебитомер-а :roll:

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Сеп 2005, 22:17

Ако наистина много те е стегнала шапката :lol: софтуера, в който можеш да проверяваш части на BOSCH по парт номер е BOSCH ESI[tronic] 8) . В арената го има и е към 5GB.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook