Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от vvaskoo » 03 Мар 2010, 14:26

Колеги , лятото идва и климатика ми се еба*ва нещо . Та така накратко беше зареждан Ноември 2008 и до Юни 2009 вече не работеше както трябва а беше зареждан при БМВ дилър . Искам да разбера дали е от фреона или от тоя клапан .
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от © » 03 Мар 2010, 15:32

кой клапан?
не че съм много наясно, но ако зареждаш всяка година явно системата издиша от някъде
аз трета година не съм го пипал и работи без проблеми

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от vvaskoo » 03 Мар 2010, 15:44

© написа:кой клапан?
не че съм много наясно, но ако зареждаш всяка година явно системата издиша от някъде
аз трета година не съм го пипал и работи без проблеми



Ми не , нали имаше някакъв клапан който се прецакваше и духаше само топло .
Иначе от къде може да изпуска фреон , да не се окаже че трябва да сменям радиатора ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: квартала на бедните
Пол: Мъж
Кара: bmw

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от mi6omga » 03 Мар 2010, 16:06

попитаи наи то4но колегата oci тои с това се занимава

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от oci » 03 Мар 2010, 18:58

vvaskoo написа:Колеги , лятото идва и климатика ми се еба*ва нещо . Та така накратко беше зареждан Ноември 2008 и до Юни 2009 вече не работеше както трябва а беше зареждан при БМВ дилър . Искам да разбера дали е от фреона или от тоя клапан .



Първо в отговор на заглавието на темата ще ти отговоря така, може да изкара с едно зареждане от 1 минута до като колата е в движение. :D
Всичко си зависи от здравината на системата ако е наред всичко не би трябвало да губи хладилен агент, но с времето на всички връзки към изпарителя, кондензатора и дехидратора са О-пръстени, които се спичат и почва да изпускат, това е ако не е имало удари по колата, ако вече е била блъскана може от много места да изпуска, също така и от маркучите и най-вече запресовките.
Този клапан за който споменаваш той е за парното и от там минава само антифриз когато си на снежинка с пуснат климатик клапана трябва да е затворил това можеш да го провериш като пуснеш климатика и пипнеш маркучите след клапана, който влизат в купето към радиатора на парното трябва да са студени ако се загряват значи се е прецакал.
Освен пропуск на фреон може да имаш и запушване и затова да не ти работи, просто трябва да отидеш в сервиз виждам, че си от Лондон и да ти замерят фреона да видиш първо дали не е в него причината ако е намалял за толкова кратко време значи имаш отечка.
И ако са си свършили колегите работа при зареждането и са сложили оцветител ще е оцветило мястото на пропуска и с UV лампа ще се види.
Виж пуска ли се компресора и дали се включва перката защото модула на перката прави проблеми и тогава налягането се вдига страшно много и компресора се изключва от датчика аз високо налягане.
Проследи тези неща и пиши пак.
Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от vvaskoo » 03 Мар 2010, 19:18

oci написа:
vvaskoo написа:Колеги , лятото идва и климатика ми се еба*ва нещо . Та така накратко беше зареждан Ноември 2008 и до Юни 2009 вече не работеше както трябва а беше зареждан при БМВ дилър . Искам да разбера дали е от фреона или от тоя клапан .



Първо в отговор на заглавието на темата ще ти отговоря така, може да изкара с едно зареждане от 1 минута до като колата е в движение. :D
Всичко си зависи от здравината на системата ако е наред всичко не би трябвало да губи хладилен агент, но с времето на всички връзки към изпарителя, кондензатора и дехидратора са О-пръстени, които се спичат и почва да изпускат, това е ако не е имало удари по колата, ако вече е била блъскана може от много места да изпуска, също така и от маркучите и най-вече запресовките.
Този клапан за който споменаваш той е за парното и от там минава само антифриз когато си на снежинка с пуснат климатик клапана трябва да е затворил това можеш да го провериш като пуснеш климатика и пипнеш маркучите след клапана, който влизат в купето към радиатора на парното трябва да са студени ако се загряват значи се е прецакал.
Освен пропуск на фреон може да имаш и запушване и затова да не ти работи, просто трябва да отидеш в сервиз виждам, че си от Лондон и да ти замерят фреона да видиш първо дали не е в него причината ако е намалял за толкова кратко време значи имаш отечка.
И ако са си свършили колегите работа при зареждането и са сложили оцветител ще е оцветило мястото на пропуска и с UV лампа ще се види.
Виж пуска ли се компресора и дали се включва перката защото модула на перката прави проблеми и тогава налягането се вдига страшно много и компресора се изключва от датчика аз високо налягане.
Проследи тези неща и пиши пак.
Успех



oci , златен си колега . МЕРСИ МНОГО . Искам само да те попитам за тази перка която е пред големият радиатор ли става дума ? И къде долу горе се намира този компресор ? Става дума за 328Ци с М52ТуБ28
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от oci » 03 Мар 2010, 19:32

Тази е перката, а компресора е в ляво като гледаш отпред в двигателния отсег в ляво долу задвижва се с отделен ремък ако проследиш маркучите от радиатора единия води точно към компресора, ако се включва компресора а перката не значи проблема сигурно е в перката, но ако не се включва нито компресор нито перка значи или няма фреон в системата или датчика за високо налягане се е развалил и показва високо налягане и затова не включва компресора и перката.
погледни тези неща и ако не тръгне тогава ще трябва да ходиш да ти видят как е фреона.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: 528
Мечтае да кара: 540
Детайли за колата: черна перла,чип,генерация ремус,лети джанти 18''с перспектива за 19''

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от power4o » 04 Мар 2010, 8:20

а може и доста други работи да са
0988853655

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от oci » 04 Мар 2010, 11:45

power4o написа:а може и доста други работи да са


То по принцип може да и всичко друго свързано с климатроника, но тези са основните неща поне да се ориентира работи ли климатроника, а колега ти ако споменаваш по конкретно за "клапаните", както си писал в една по горна тема този клапан е само един може би имаш предвид клапите на климатроника който насочват въздушната струя ако е така си прав може и в тях де е проблема и по точно само в една от тях, но въпреки това пак ще усети че идва студена струя поне в едните духалки освен ако не се е развалило могорчето на централната клапа за топъл и студен въздух, но аз за това му написах първо да провери основние компоненти дали работят.
Най-често ако не включва перка и компресор проблема е с налягането в системата, обикновенно ниско или пък високо, след това ако налягането е наред се търси проблема по електрически път предпазител, реле, електромагнитен съединител, модул на перка или пък модула на климатроника ако почна да изброявам трябва опиша как работи климатика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от vvaskoo » 05 Мар 2010, 20:11

Днеска ходихме да го гледаме тоя климатик и се оказа че е НЯМА фреон , гледаха за течове и не успяха да намерят такива . Остава варианта тия идиоти от БМВ да не са го напълнили и да са ми одрали кожата само . Абе нямам думи направо ...... Също така имаше един дядка там който уж им разбирал на климатиците и така де каза ми че за профилактика климатика трябвало да се пуска на седмицата поне 1 път за няколко мин . За 1ви път чувам подобно нещо , дали има някаква истина в това?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко време може да изкарам с едно зареждане на фреон ?

Мнение от oci » 05 Мар 2010, 21:55

vvaskoo написа:Днеска ходихме да го гледаме тоя климатик и се оказа че е НЯМА фреон , гледаха за течове и не успяха да намерят такива . Остава варианта тия идиоти от БМВ да не са го напълнили и да са ми одрали кожата само . Абе нямам думи направо ...... Също така имаше един дядка там който уж им разбирал на климатиците и така де каза ми че за профилактика климатика трябвало да се пуска на седмицата поне 1 път за няколко мин . За 1ви път чувам подобно нещо , дали има някаква истина в това?


Ако са гледали за теч с УВ лампа за да видят такъв е трябвало с фреона да са сложили и оцветител иначе няма какво да видят, другия вариант е да са надули системата и да следят дали спада налягането, но някой път има микропробиви които изпускат налягането за седмица или пък месец и тогава оцветителя ще си свърши работа.
Аз затова не жаля оцветител и вместо една доза слагам винаги две така, че да се види и без лампа и очила а с просто око.
Иначе за дядката както го оприличи за климатика е прав трябва да се пуска от време на време и зимата идеята е такава, че заедно с фреона се върти и маслото което смазва компресора то се разтваря във фреона и така смазва компресора и всички връзки които са на О-пръстени.
Не се ли смазват редовно с времето спичат и там започва да изпуска, така че не те е метнал винаги когато се сетиш например прибираш се и включваш за момент компресора от снежинката за 5, 10 минути веднъж седмично през зимния период и няма проблем.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook