Подмяна крушки на врътките на климатроника и някои бутони.
Модератор: Технически модератори
61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- exvitermini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: Михайловград
- Кара: '96 Е34 tds touring Individual
- Мечтае да кара: E34 M5 Touring
Подмяна крушки на врътките на климатроника и някои бутони.
Ако имате един свободен час и се чудите как да го оползотворите, то вие може да го използвате за да подмените някоя изгоряла крушка в своя автомобил.
Ще ви покажа как се разглобя панела на управлението на двузоналния климатроник за да подмените изгорялата крушка.

За целта ни е нужна права отвертка, звезда Т10, червена крушка 12 волта, поялник.

Вкарайте права отвертка в левия край на панела и с натиск го изкарайте напред.

Изтеглете панела напред и наляво, така че да излезе и десния край.

Изключете 3те букси отзад на панела.

Развийте 4те звезди в 4те края на панела.


Изключете и тази букса ( това е вентилатор, който засмуква въздух за да попада върху температурния датчик на климата)

Отделете задния капак с моторчето от панела.

Отвийте шестте звезди отзад на платката.


Извадете с отвертката трите щифта върху панела (те фиксират индикаторите с потенциометрите под тях)



Отделете платката с бутоните от панела с "колелцата"


Следва замяна на крушката. Оригиналната е с червен корпус (средната е червена страничните са обикновени).
Аз свалих няколко обикновени от светещ маркуч и им сложих оранжеви шапки за да докараме цвета.


Тук идва ред на поялника. Внимавайте, че пистите са доста близо една от друга.

Ето ги трите крушки с подменена средната. На снимката съм посочил и термо-датчика на климатроника.
Можете да го тествате с мултицет. Стиснете го с пръсти и наблюдавате мултицета.
Променяйки температурата му се променят и стойностите в измервателния уред.

Сглобяването става в обратен ред. Успех.

Подмяна крушката в бутона за двоен шибидах и бутона режим на автоматика.


Трябва да се освободят четирите палчета от двете страни на бутона.
Аз първо освобождавам едната страна, след това другата.
Използвах внимателно 2 тънки ножчета.


След това отделяме черния корпус, но така, че да не изпадне пружинката вътре.
Тя може и да пада, но трябва да я намерите после
За по-сигурно я заделете настрани след това. Не я дръжте докато работите на мястото и.

Ето така изглеждаше крушката. Оригиналната е с червен корпус.
Сваляме крушката с малко сила и кършейки я в основата.
Другият вариант е да изрежем изводите и.


Използвах същите крушки с оранжева шапка от горния пост и тук.
Новата крушка не я запоявам, а внимателно с пинсета я прекарвам около
пластините за 12 волта, така че да направи необходимия контакт.
Преди да сглобите тествайте крушката с 12 волта на пластините и сложете обратно пружинката.
Успех.


Подмяна крушките на този бутон.

Освободете четирите палчета от двете страни на бутона и отделете корпуса от основата.


Внимавайте да не изгубите пластинките със съчмите на тях, въпреки че има доста грес, която ги
държи да не падат. В корпуса има 2 отвора, в които лягат съчмите. В отворите има пружинки.


Отделете пластинките и съчмите настрани преди да свалите крушките.
Ако разглобите двете копчета едновременно (лява, дясна седалка) то запомнете
пластинките от кое копче са. Двете копчета са различни и с различни по големина пластини.
След това сваляте старите крушки. Аз не ги отпоявам а режа изводите възможно по-високо за да стърчат.


Заместител на старите крушки са дълбоко познатите крушки от маркуч с оранжева силиконова шапка.


Поставяте новите крушки в отвора и свързвате крачетата на крушката със стърчащите крачета от старата
(или запоявате за дъното).

Тествайте новите крушки.

Поставете пластините със съчмите обратно преди да сглобите копчето.

Сглобете така, че съчмите да попаднат в отворите с пружинките на корпуса.
Успех.

Подмяна крушките на бутоните за фаровете и светлините за мъгла.
И на двата бутона крушките се сменят по един и същи начин.

С нещо тънко пъхнете и освободете две по две четирите палчета от двете страни на бутона.
Така ще освободите рамката на бутона.



След рамката отделете и шалтерчето за превключване.

След това извадете светещата пластмаска.

Извадете и последната пластмаска за да достигнете до крушката.

Крушката е поставена здраво в улей и е запоена.

Отпоете внимателно крачетата и, и леко с отвертка я извадете от улея.

Старата крушка е с бял корпус. Аз сложих от вече познатите крушки от светещ маркуч с оранжева шапка.

Натиснете новата крушка внимателно за да напасне в улея. Запойте изводите на крушката.

Тествайте преди монтаж. Монтажа е в обратен ред.

Успех.

Ще ви покажа как се разглобя панела на управлението на двузоналния климатроник за да подмените изгорялата крушка.

За целта ни е нужна права отвертка, звезда Т10, червена крушка 12 волта, поялник.

Вкарайте права отвертка в левия край на панела и с натиск го изкарайте напред.

Изтеглете панела напред и наляво, така че да излезе и десния край.

Изключете 3те букси отзад на панела.

Развийте 4те звезди в 4те края на панела.


Изключете и тази букса ( това е вентилатор, който засмуква въздух за да попада върху температурния датчик на климата)

Отделете задния капак с моторчето от панела.

Отвийте шестте звезди отзад на платката.


Извадете с отвертката трите щифта върху панела (те фиксират индикаторите с потенциометрите под тях)



Отделете платката с бутоните от панела с "колелцата"


Следва замяна на крушката. Оригиналната е с червен корпус (средната е червена страничните са обикновени).
Аз свалих няколко обикновени от светещ маркуч и им сложих оранжеви шапки за да докараме цвета.


Тук идва ред на поялника. Внимавайте, че пистите са доста близо една от друга.

Ето ги трите крушки с подменена средната. На снимката съм посочил и термо-датчика на климатроника.
Можете да го тествате с мултицет. Стиснете го с пръсти и наблюдавате мултицета.
Променяйки температурата му се променят и стойностите в измервателния уред.

Сглобяването става в обратен ред. Успех.

Подмяна крушката в бутона за двоен шибидах и бутона режим на автоматика.


Трябва да се освободят четирите палчета от двете страни на бутона.
Аз първо освобождавам едната страна, след това другата.
Използвах внимателно 2 тънки ножчета.


След това отделяме черния корпус, но така, че да не изпадне пружинката вътре.
Тя може и да пада, но трябва да я намерите после

За по-сигурно я заделете настрани след това. Не я дръжте докато работите на мястото и.

Ето така изглеждаше крушката. Оригиналната е с червен корпус.
Сваляме крушката с малко сила и кършейки я в основата.
Другият вариант е да изрежем изводите и.


Използвах същите крушки с оранжева шапка от горния пост и тук.
Новата крушка не я запоявам, а внимателно с пинсета я прекарвам около
пластините за 12 волта, така че да направи необходимия контакт.
Преди да сглобите тествайте крушката с 12 волта на пластините и сложете обратно пружинката.
Успех.


Подмяна крушките на този бутон.

Освободете четирите палчета от двете страни на бутона и отделете корпуса от основата.


Внимавайте да не изгубите пластинките със съчмите на тях, въпреки че има доста грес, която ги
държи да не падат. В корпуса има 2 отвора, в които лягат съчмите. В отворите има пружинки.


Отделете пластинките и съчмите настрани преди да свалите крушките.
Ако разглобите двете копчета едновременно (лява, дясна седалка) то запомнете
пластинките от кое копче са. Двете копчета са различни и с различни по големина пластини.
След това сваляте старите крушки. Аз не ги отпоявам а режа изводите възможно по-високо за да стърчат.


Заместител на старите крушки са дълбоко познатите крушки от маркуч с оранжева силиконова шапка.


Поставяте новите крушки в отвора и свързвате крачетата на крушката със стърчащите крачета от старата
(или запоявате за дъното).

Тествайте новите крушки.

Поставете пластините със съчмите обратно преди да сглобите копчето.

Сглобете така, че съчмите да попаднат в отворите с пружинките на корпуса.
Успех.

Подмяна крушките на бутоните за фаровете и светлините за мъгла.
И на двата бутона крушките се сменят по един и същи начин.

С нещо тънко пъхнете и освободете две по две четирите палчета от двете страни на бутона.
Така ще освободите рамката на бутона.



След рамката отделете и шалтерчето за превключване.

След това извадете светещата пластмаска.

Извадете и последната пластмаска за да достигнете до крушката.

Крушката е поставена здраво в улей и е запоена.

Отпоете внимателно крачетата и, и леко с отвертка я извадете от улея.

Старата крушка е с бял корпус. Аз сложих от вече познатите крушки от светещ маркуч с оранжева шапка.

Натиснете новата крушка внимателно за да напасне в улея. Запойте изводите на крушката.

Тествайте преди монтаж. Монтажа е в обратен ред.

Успех.

Последна промяна exvitermini на 16 Фев 2010, 21:10, променена общо 3 пъти
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Колега снимките твой ли са?
каква кола караш че е с толкова екстри ?
каква кола караш че е с толкова екстри ?

- ZEVS
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i 24v
- Мечтае да кара: E38
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
баварка каква друга хихихихи и аз имах разправия с тези лампички но тогава незнаех как се сменят и непитаите какво разглабяне беше но се справих но за нещастие изгубих кабела за подгряването на задното стакло и немога да го открия ужас направо







- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Здрасти колега, много хубава тема
А някой може ли да каже какво трябва да свети при климатик и евентуално как става смяната....
Благодаря

Благодаря
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Ето и за Пепи обяснение за другия тип управление
1. премахват се трите бутона за да се бутне палчето което държи панела:

2.тук се вижда къде седи палчето и как се премахват жилата:

3.Отключват се тези палчета и панела се отваря:

4. И вътре се намират тези крушки които се сменят:

5. И зглобявате по обратния ред.
1. премахват се трите бутона за да се бутне палчето което държи панела:

2.тук се вижда къде седи палчето и как се премахват жилата:

3.Отключват се тези палчета и панела се отваря:

4. И вътре се намират тези крушки които се сменят:

5. И зглобявате по обратния ред.

- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Браво Стояне, а крушките същите ли са като на километража?

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- vladimir8505
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 15.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
- Детайли за колата: Е 53
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
колега браво на теб,а искам да питам от първите снимки някой знае ли за какво е малката бяла букса отзад,за6тото при мен е извадена и буксата не се вижда(стои празно ):dunno:
- ZEVS
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i 24v
- Мечтае да кара: E38
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
vladimir8505 написа:колега браво на теб,а искам да питам от първите снимки някой знае ли за какво е малката бяла букса отзад,за6тото при мен е извадена и буксата не се вижда(стои празно ):dunno:
колега ако не се лъжа буксата е за подгряването на заднот стъкло и аз я извадих и незнам каде я дянах и сега не ми работи подгрева




- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Стояне благодаря за разяснението, за пореден път се кефя че съм с климатика
100 пъти е по надежно и елементарно
Лошото е че аз не барам че виж търся в продава нов модул
Благодаря



Благодаря
- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Peter Angelov написа:Стояне благодаря за разяснението, за пореден път се кефя че съм с климатика100 пъти е по надежно и елементарно
Лошото е че аз не барам че виж търся в продава нов модул
![]()
Благодаря
Аз пък се чудех дали да не го махам,щото ми грознее.

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- ZEVS
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i 24v
- Мечтае да кара: E38
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
BULL3T написа:Peter Angelov написа:Стояне благодаря за разяснението, за пореден път се кефя че съм с климатика100 пъти е по надежно и елементарно
Лошото е че аз не барам че виж търся в продава нов модул
![]()
Благодаря
Аз пък се чудех дали да не го махам,щото ми грознее.[/q
определено ще е по красиво с климатроника


- exvitermini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: Михайловград
- Кара: '96 Е34 tds touring Individual
- Мечтае да кара: E34 M5 Touring
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.

Последна промяна exvitermini на 16 Фев 2010, 14:27, променена общо 4 пъти
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника.
Моля модераторите: Махайте глупостите и във важни 

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника и някои бутони.
Темата наистина е много полезна, колегата е обяснил всичко абсолютно точно без пропуски - всичко е точно както е описал, а и снимковия материал е много добър!
Аз днес правих въпросната манипулация, но заради кофти поялник с дебела човка замалко да прецакам панела на климатроника
За щастие направих мостче на пътеките които прекъснах и сега пак всичко работи
Препоръката която мога да дам - ползвайте поялник с тънка човка, да кажем колкото шило, за да нямате проблеми, пътечките наистина са много близо една до друга.
Аз днес правих въпросната манипулация, но заради кофти поялник с дебела човка замалко да прецакам панела на климатроника

За щастие направих мостче на пътеките които прекъснах и сега пак всичко работи


Препоръката която мога да дам - ползвайте поялник с тънка човка, да кажем колкото шило, за да нямате проблеми, пътечките наистина са много близо една до друга.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна крушки на врътките на климатроника и някои бутони.
Много хубава тема и наистина е за важни.
Само да допълня-аз като сменях изгорялите крушки ги замених със светодиод-би трябвало да е по-дълговечен от крушка ,на някои места даже сложих 2 за да свети по-добре-да кажем в ключа за режимите на автоматика. 


61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани